Scorito-algemeen

1 2 ... 107 ... 606 607
aborah

Denk dat alleen Huntelaar, Schone en misschien De Jong rust krijgen. Wöber zal denk ik ook wel al wat minuten krijgen tweede helft op linksback om te wennen voor tegen Kiev.

Ab Normaal

In dit geval vind ik het wel logisch hoor. Met Eiting, Labyad, Sierhuis, Wöber, vd Beek en Kristensen in de basis zou je toch ook wel van FC Emmen moeten kunnen winnen.

aborah

Wat een chaos momenteel bij Force India. https://www.gpblog.com/nl/nieuws/19545/gerucht-bizarre-wijzigingen-bij-force-india-.html

Als dit klopt, wordt dat wel een chaos bij scorito en misschien dan toch wel interessant om nu stoffel te selecteren. Bottas en Hulkenberg starten volgens Mol dit weekend achteraan vanwege wisselen motor en onderdelen. Dus genoeg opties voor interessante duels dit weekend.

Thijmen1411

Mijn 2 dames in de C categorie kunnen elkaar in de 3e ronde al tegenkomen, toch jammer. Gelukkig zijn er in die categorie genoeg opties :)

@aborah
Interessant wat daar allemaal gebeurt bij Force India. Als deze coureurswissel zou plaatsvinden zou het niet heel veel impact hebben op scorito, alleen dat het Ocon minder interessant maakt en Vandoorne juist interessanter, zoals je zei.

Laatst gewijzigd
kevinraar

ik heb deze 5 coreurs in de formule 1 poule

verstappen
vandoorne
perez
sainz
gasly

Laatst gewijzigd
Rutger98

Weet iemand wat er gebeurt met een rijder die je gekozen hebt die een of meerdere races uit de F1 verdwijnt?
Stel dat je Stoffel bijvoorbeeld kiest en hij moet bij de volgende GP idd plaatsmaken voor Ocon, mag je dan een nieuwe coureur kiezen of heb je vanaf dat moment gewoon een duel minder...
Zo ook bij een rijder die door een crash niet aan een GP kan meedoen en vervangen wordt door een andere coureur, zoals bij Williams wel eens gebeurd is met Giovinazzi die voor iemand inviel, levert dat ook een duel minder op?

zeewolde

Als je al die geruchten leest lijkt het me juist niet handig om Vandoorne te nemen. Hij staat na Monza misschien wel op straat.

aborah

Uit de spelregels:
Bij het samenstellen van een team kiest de deelnemer vijf coureurs, maar in werkelijkheid kiest men het stoeltje van de betreffende coureur. Dat wil zeggen: als er een rijderswissel plaatsvindt, dan geldt het resultaat die de nieuwe coureur behaalt. Er is hierop één uitzondering: als er binnen het team van stoeltje wordt gewisseld (en de geselecteerde coureur dus in de andere raceauto plaatsneemt), dan behoudt de deelnemer de vooraf geselecteerde coureur.
--------
Dus als je Vandoorne hebt gekozen en hij wordt bij McLaren door Ocon vervangen, heb je daarna Ocon.

Thijmen1411

Terugkomend op wat ik eerder zei over dat dat nieuwtje Ocon minder interessant en Vandoorne interessanter zou maken... Ik weet niet of dat wel klopt. Als Ocon wordt vervangen door Stroll en je dus Stroll's matchups krijgt in een Force India, zou dat Ocon misschien juist interessanter maken, en Vandoorne op die manier minder interessant, doordat Ocon minder punten verdient met zijn matchups dan Vandoorne.
Daarom mijn vraag: je kiest dus "het stoeltje in het team", maar betekent dat ook dat de punten voor matchups bij het stoeltje horen en niet bij de coureur?
Misschien denk ik er nu te diep over na, het is immers al na middernacht... :)

BarryE1

'@Thijmen Logischerwijs zou ik denken van wel. Stel dat Sirotkin bijvoorbeeld ineens het stoeltje van Hamilton krijgt, zou toch een behoorlijk scheef beeld geven als Sirotkin dan zijn match-ups behoudt.

Pietje Precies

Je krijgt natuurlijk het stoeltje en de bijbehorende match-ups.

YungNikopolidis

Wie zijn jullie nieuwe coureurs geworden?

Ik ben van Grosjean, Magnussen, Gasly, Hartley en Ricciardo gegaan naar --> Verstappen, Sainz, Leclerc, Gasly en Grosjean. Vond dat Magnussen te weinig punten in de match-ups haalde en ook zal halen en dat Harley en Ricciardo te wisselvallig waren. Daarom met Sainz en Leclerc voor meer vastigheid gekozen en ik hoop dat Max constanter presteert dan Ricciardo aankomende grand prix.

Dit weekend:
Verstappen-Bottas (1600)*
Sainz-Ocon (1000)
Grosjean-Stroll (800)
Gasly-Perez (1300)
Leclerc-Hulkenberg (1500)

Sta nu op plek 160, hopen met deze vijf nog de top 100 binnen te komen.

Ab Normaal

Net last minute toch maar Bottas er uit gegooid voor Verstappen.

Niels22

Hier nog één Ab, en meteen samen in een.duel gegooid..

Ab Normaal

Hier nog één Niels...

Pietje Precies

Ik heb gekozen voor Vettel, Verstappen, Grosjean, Sainz en Leclerc. Enkel Grosjean is dus in mijn selectie gebleven. Vond die 5 op dit moment de mooiste matchups hebben + sommige hebben een paar zwakke recente resultaten die lekker lang nog mee blijven tellen.

Leuke bonus dat juist Verstappen zeer interessant is deze ronde tegen Bottas en dat Grosjean erg interessant is tegen Hülkenberg. Hebben ze hun uitverkiezing praktisch onmiddellijk al gerechtvaardigd.

Ab Normaal

'@Pietje
Dan heb ik iets gemist denk ik.
Welke mooie matchups heb jij gezien dan bij Vettel?

Ik heb nu Verstappen, Grosjean, Perez (en die heb ik tegen Hülkenberg), Ericsson en Hartley.

Threeohthree

Wanneer je een uur na de deadline leest dat er een transferwindow was.. Ben er helaas ook minder mee bezig dan zou moeten, ook al is het enkel voor de index want echt verstand van F1 heb ik niet. Maar goed, ondanks dat toch nog tegen de 90% aan. Nu maar hopen dat de transfers (of eerder het gebrek aan) me niet gaan opbreken.

Ajvenema

Ik zat te diep in Mn vuelta opstelling, daardoor helemaal de gridstraffen gemist...helaas, uithuilen en hopen dat de schade beperkt blijft:) moet het gaan doen met verstappen, Grosjean, gasly, hartley en stroll. Beetje een gokje met die laatste 2, maar in theorie vallen daar wel punten te halen. Zou niet blij zijn als stroll straks in de force India’s komt met de matchups van ocon, maar dat zien we dan wel weer:)

Pietje Precies

Een groot voordeel van een coureur als Vettel is dat hij vaak zo'n 90% kans heeft om een race te finishen, waar de kans van bijvoorbeeld een Hartley vaak 'slechts' zo'n 70% is.

Daardoor mogen de matchups van een Vettel wat lager zijn om toch net zo interessant of interessanter te zijn. Ik zie Vettel als een vrij stabiele top-2 coureur. Vervolgens kan je tegen Raikkonen 1000 punten met hem krijgen (dus 50/50), tegen Verstappen 1000 punten met hem krijgen (ik helaas niet), tegen Ricciardo 800 punten met hem krijgen en tegen Hamilton 1200 punten met hem krijgen. Dat vind ik 3/4 erg interessant geprijsde matchups.

Hij zal vervolgens wel wat gaan dalen, maar die DNF die lang blijft staan is in ieder geval al fijn. Verder verwacht ik hem vooral tegen Raikkonen te gaan spelen en in de meeste recente 5 races heeft hij daar mooi 3x van verloren, dus dat blijft nog wel een tijdje best interessant.

Tot slot denk ik dat Raikkonen en Bottas vanaf nu regelmatig hun 'kopman' voor zullen moeten laten & de 'kopman' van de concurrent dwars moeten zitten, etc. Lijkt mij ook gunstig.

Wexweasel

Wat een week joh..
Kom je zondag terug van je vakantie heb je:
2x matchduel
GP
Vuelta
Topcoach
Èn US open
In te vullen/fine te tunen 😅😅

Druk weekje dus, maar bijna alles staat (als een huis 😛) Zondag de laatste US open aanpassingen en ik ben weer bij.

@ youngNiko
Ik heb precies dezelfde gekozen als jij alleen Bottas I.P.V. verstappen.

Thijmen1411

Ben voor Ricciardo, Grosjean, Leclerc, Gasly en Vandoorne gegaan. Niet heel veel meer over nagedacht eigenlijk. Je zal het toch met de match ups moeten gaan waarmaken, en die zijn wel prima bij deze coureurs. Hoop alleen dat Ricciardo nu niet achtergesteld gaat worden bij Red Bull, nu hij heeft aangekondigd te vertrekken. Verder hoop ik dat Vandoorne de 2e seizoenshelft een auto krijgt waarbij niet elk weekend wat mis is, want ik vind hem eigenlijk best een goede coureur, hij heeft alleen veel pech. Het lijkt hem dit weekend nog niet bespaard aangezien zijn remmen het al niet deden tijdens de vrije training :(
Dit weekend:
Ricciardo vs Bottas 1100
Grosjean vs Hulkenberg 1400
Vandoorne vs Sirotkin 700
Gasly vs Stroll 1000
Leclerc vs Perez 1600*

Starlynk

Oh ja die deadline was gisterenavond.. wat een drama drukte bij Scorito (en andere spellen voor de Vuelta).. Heb nu Vettel, Sainz, Grosjean, Magnussen en Leclerc, maar niet echt de optimale duels voor dit weekend.. Ach we zien het wel.. Bij Match Duel België heb ik blijkbaar ook maar 3 topscorers dit weekend :p En de US open loting heb ik nog niet eens bekeken.. Denk dat ik daar maar gewoon wat invul en er het beste van hoop, want heel veel tijd heb ik niet dit weekend. Wel El Khayati in de basis bij Topcoach en dat zag er heel goed uit.. Leek een hattrick te worden en 0 tegen, maar helaas ;) 126 punten ook niet verkeerd natuurlijk!

BarryE1

'@Starlynk Heb zelf de uitslag van de week bij topcoach niet voorspeld :D. Speel bovendien met Mahi in de basis. Kameraad van me speelde gisteren met Falkenburg nog in de basis, ook zo'n lekkere. Hectische scorito-tijden.

25056

Ik vind de GP toch veruit het minste spel....

1 2 ... 107 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.