Scorito-algemeen

1 2 ... 111 ... 606 607
Wielerfan999

Haha ik had bijna alle toppers van deze week in mijn team. El Khayati, Angelino, Bergwijn, Van Persie, Vilhena, Ziyech. De enige aanvaller of middenvelder die minder dan 150 punten had, was helaas mijn captain, namelijk Lozano. Met een andere cap zat een score in de richting van 2000(!) er misschien in, nu toch ook tevreden met 1727 punten.

Imbatido

Ik had ook mijn beste score deze ronde. Al was het nog niet echt geweldig. Vergeet ik alleen om die domme wedstrijd te voorspellen.

Ab Normaal

Hoppa, gestegen naar de 3e plaats bij de F1 pool.
Zit me behoorlijk mee bij die pool.

Platje

Volgens mij had je ook grosjean.. score aangepast naar dnf vanwege diskwalificatie dus 0 punten voor hem.. zit je dus helaas niet zo heel erg mee dit keer

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Dat zal idd een gerichte actie van Renault tegen mij zijn.
Ik roep al heel lang dat ik in elke auto rij, behalve een Renault omdat ik dat echt een kut auto vind.
Dat zullen ze gehoord hebben....
6e nu.

Ajvenema

Dat is kut van Grosjean... Mn bonusduel a 2400 puntjes. Ging ik ney weer richting de top 100, val ik nu weer terug naar 400 ofzo... zuur!

Pietje Precies

Pfff, da's wel heel zuur.

Ik had al geen top-weekend qua Scorito, maar dit is wel erg naar. Ik was 1 plekje gedaald en nu is dat veranderd naar 108 plekken. Beetje sneu van Renault.

Starlynk

Tsjongejonge, die Grosjean verzint elke keer nieuwe manieren om me mijn bonusduelpunten door de neus te boren :p

En bij de US open vliegen mijn spelers er met bosjes uit. Hopelijk houdt captain Sabalenka me nog een beetje bovenin in voor de Scorito Index, maar de winst in de subpoule is wel gaan vliegen lijkt me. Topcoach en Match Duel hebben we het gewoon niet over :D

Wielerfan999

De elfde score in de F1 algemenen poule en 1700 punten op Topcoach. Prima scorito weekend dunkt me :)

BarryE1

Zit even naar mijn topcoach-score te kijken. M.u.v. de laatste week eigenlijk alles dik bovengemiddeld (1.062 punten gemiddeld over de 4 oefenrondes), een "topscore" van 1.189 en dus straks beginnen met 1.000 punten achterstand t.o.v. de huidige nummer 1.

Starlynk

'@BarryE1: Ja, hier een vergelijkbare situatie. Dat is even balen, maar je moet maar zo denken dat over de loop van het seizoen de consistent scorende teams beter presteren dan de teams met die extreme uitschieters. In die proefperiode is het ook gewoon een beetje geluk hebben en dat is in de rest van het seizoen veel minder een issue. Dikke mazzel als je afgelopen weekend bijv. Viergever ipv Dumfries had, maar over 10 wedstrijden genomen zal Dumfries normaal gezien meer punten scoren dan Viergever, dus dat corrigeert zichzelf wel weer.

aborah

Hier ook vier verkeerde spelers van PSV. Begin ook met flinke achterstand, maar begin wel tevreden te worden over mijn definitieve team. Nog 2 weken puzzelen :)

GP ging bij mij ook dramatisch. Had dit keer vrij veilige matches neergezet dacht ik, maar alleen Verstappen 800 punten voor mij gehaald. Grosjaen, Hartley uitgevallen en Gasly achter Vandoorne en Leclerc achter Sirotkin.

Bij US Open moet ik ook hopen op captain Sabalenka. Als ze wint, heeft ze volgende ronde ook interessante tegenstander, maar in onze poule zullen aardig veel ook Sabalenka captain hebben, maar index zal wel stuk beter worden als ze wint.

Vandaag naar 3e plek gestegen van scorito index, denk dat ik hoger niet meer ga halen. Heb nog slechte score staan voor darts en matchduel van vorig jaar (67%, bijna nooit ingevuld), maar als die vervallen, vervalt geloof ik ook mijn goede score van het WK.

JimKro

Ik begin ook matig met Topcoach (score van 1055). Elk weekend leek ik steeds net de verkeerde mensen te hebben van de clubs die goed presteerden. Luuk de Jong, Van Persie, Huntelaar etc. steeds wel hebben als ze niet scoorde en niet als ze wel scoorde. Mijn beoogde normale team heeft ook geregeld beter gescoord dan mijn wekelijkse op de tegenstanders afgestemde team. Ik ben blij dat de normale periode gaat beginnen, ik denk dat ik daar beter in mijn element ben haha.

BarryE1

Na dit weekend zal vrijwel iedereen El Kayati in zijn definitieve team nemen, zeker voor 2 miljoen, het grootste vraagstuk voor mij is: durf ik het aan zonder El Kayati?! ADO heeft namelijk helemaal niet zo'n lekker schema:
Ado thuis: PSV, Groningen, NAC, De Graafschap, Feyenoord
Ado uit: Vitesse, Heerenveen, VVV, Utrecht, PEC, Ajax, Willem II
Zie ze op voorhand maar 3 van de 13 wedstrijden "zeker" winnen. Verwacht dus ook niet heel veel goals in die wedstrijden. Toch was El Kayati vorig jaar ook al behoorlijk bepalend en zou in theorie in elke wedstrijden goals/assist kunnen maken. Persoonlijk vind ik dit een hele lastige afweging.

bakfiets

Ik begin met een topscore van in de 1100. Ik heb afgelopen week voor het eerst mn team aangepast op ploegen die een makkelijke wedstrijd hadden. PSV, Feijenoord en AZ. Dat levert me 777 punten op. En de eerste week geen el Kayathi. Zal je altijd zien. scoort ie 4 keer. Ik ga voor een breed team. Met een tweetal duurdere spelers denk ik.

Met formule 1 derde in dagklassement met dank aan grosjean :-). Stijg meteen 30%. Van 50% naar 80%. De tweede goede dagscore die ik nu heb.

En met tennis sta ik nu rond de 90%. Maar daar had ik vorige keer 36 dus speel nu meer op safe met b of c captains. Al zat ik er al twee keer naast.

aborah

Zit ook met die afweging BarryE1. Pluspunt voor mij is dat ik denk dat hij al vrijwel zeker is van waardestijging in de winterstop, maar ADO heeft tot nu toe wel het makkelijkste speelschema gehad en denk dat hij niet heel veel punten meer gaat scoren.

Begin nu ook te twijfelen over Pereiro, was voor mij een zekerheidje, maar hij is minder overtuigend als ik had verwacht en kan zomaar zijn basisplaats verliezen aan Gutiérrez, maar ga er vanuit dat Rosario uit de basis gaat verdwijnen.

Pietje Precies

Dit was de analyse van mijn kant na de winterse transferperiode. Misschien nuttig:

“Bij ieder budgetspel wordt aan iedere voetballer/wielrenner een prijskaartje geplakt op basis van de verwachte prestaties van die speler en zijn team. In het optimale geval zou dus iedereen correct geprijsd zijn. Aan het begin van het seizoen heeft Scorito dit ook geprobeerd te doen, met vanzelfsprekend hier en daar wat missers (mede doordat er te veel naar historische prestaties is gekeken). Vervolgens gaan wij op zoek naar de spelers met een positief verschil tussen onze eigen verwachting van die speler (en zijn team) en het prijskaartje en nemen we die in onze selectie. Bijvoorbeeld een Neres.

Het probleem aan de huidige up- en downgrades van waardes van spelers is echter dat hun nieuwe waarde niet bepaald wordt op basis van de verwachte prestaties van die speler en zijn team in het restant van het seizoen. Maar op basis van hun output in de eerste seizoenshelft.

In de winterse transferperiode verandert Scorito als het ware de waardes van spelers naar de hoogte hoe ze aan het begin van het seizoen hadden moeten zijn als je toen een glazen bol had gehad (en dus zou weten wie er allemaal een basisplek zouden gaan veroveren, wie er flink zouden gaan overperformen, etcetera). Dit in plaats van dat er goed gekeken wordt naar de onderliggende statistieken van spelers + hun resterende wedstrijdschema en op basis daarvan hun nieuwe waarde bepaald zou worden.

Op deze manier zorg je er dus voor dat de overperformers net als in de zomer wederom verkeerd geprijsd worden. Ze waren immers in de zomer vergeleken met hun uiteindelijke output veel te goedkoop –> krijgen een enorme waardestijging in de winter–> zijn veel te duur vergeleken met wat je van hun in de laatste 14 wedstrijden mag verwachten.

Hierdoor worden de mensen die geluk hebben gehad met spelers die flink overperformed hebben nog eens extra beloond. Zij hebben namelijk voor de winterstop al meer punten gepakt dan je op voorhand zou mogen verwachten en krijgen vervolgens een enorm budget cadeau. Alle overperformers kunnen zij vervolgens uit hun selectie kieperen om opnieuw op zoek te gaan naar te laag geprijsde spelers. Gelukkig zijn velen van hen vergeten te kieperen.”

Bijvoorbeeld de spelers van PEC. Die zijn in de winterstop geprijsd naar prijzen passend bij hun prestatie in de eerste seizoenshelft (dus hoe ze aan het begin van het seizoen hadden moeten zijn als je toen een glazen bol had gehad), in plaats van naar prijzen passend bij wat je van die spelers mocht verwachten in de tweede seizoenshelft.

Oftewel, die spelers zijn te veel in waarde verhoogd, waardoor je de lui die PEC-spelers hadden (deels inzicht, deels geluk) nog eens extra beloond. En hen de kans biedt om die spelers tegen woekerprijzen van de hand te doen en te vervangen door spelers die juist underperformed hebben / een makkelijk schema hebben. Zelfde geldt voor Neres, Berghuis, Lozano, Schöne, etc."

Stanro

Ik zie dit nu ook voor het eerst:

NIEUW: de pinch-hitter
Start een speler in een wedstrijd op de bank en maakt hij vervolgens een assist, (eigen) doelpunt of mist/stopt hij een penalty, dan ontvangt hij hiervoor dubbele (min)punten.

Leuk voor bijvoorbeeld Johnson, Malen of Rigo

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@stanro
Ja, maar ga je daar een plaatsje in je basis elf voor reserveren?

Drollema

'@stanro Ayoub is tot nu toe veruit de beste pinch-hitter maar kost wel 3 miljoen.

Stanro

Nee, maar ik wilde het even aankaarten, aangezien ik hier nog niets van had gelezen.
Ik ga het denk ik gebruiken voor Huntelaar. Die speelt voorlopig nog wel en als Dolberg terug is kan hij lekker gaan pinch-hitten.

Platje

Huntelaar blijft wel basis als hij zo blijft scoren. Hij mist aardig wat kansen maar maakt er ook wel steeds 1.

Sabalenka spannende pot, hopelijk pakt ze de 3e set en stijg ik een flink stuk

DeNescafe

Heldere analyse, klopt als een bus. Maar wat is nu precies die punt Pietje? Dit is toch gewoon een uitleg van 't spel en dé reden waarom je altijd voor "onder gewaardeerde" spelers moet kiezen (in jouw ogen)? Op zoek naar de "foutjes" van scorito (ik vind persoonlijk dat ze erg eerlijke prijzen aan spelers koppelen, dat is nog niet zo makkelijk en met welk model dan ook ga je dat niet veel beter maken, door oa gebrek aan data en veel factoren waar je geen invloed op hebt).

Als PEC, zoals vorig seizoen, super goed presteert dan is toch een zeer aannemelijke verwachting dat ze dat de tweede helft weer doen? Thuis/uit is in balans, kwaliteit van de tegenstander ligt in de eredivisie toch allemaal enorm dicht bij elkaar (op psv en ajax na). Juist knap dat mensen PEC destijds zo goed hadden ingeschat en daarvoor dus terecht beloond worden.

arjenzvob

Dag Sabalenka... zucht

Starlynk

haha ja mooi man, ik denk dat ik volgende ronde maar een A-speler captain maak :p

1 2 ... 111 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.