Scorito-algemeen

1 2 ... 112 ... 606 607
Pietje Precies

Stel je hebt speler A. Speler A is een middenvelder die aan het begin van het seizoen 2 miljoen euro kost. Vervolgens heeft speler A echt een fantastisch eerste half jaar. Hij maakt 11 goals, hij geeft 6 assists, zijn team pakt wat clean sheets en mede door zijn aanvallende inbreng wint zijn team ook regelmatig.

Echter krijgt speler A rondom kerst ruzie met een medespeler, wat zelfs escaleert tot een heftige ruzie met de trainer en het bestuur. Vervolgens doet de trainer de uitspraak dat hij speler A nooit meer op zal stellen.

Wat moet speler A zijn nieuwe waarde worden?

Moet zijn waarde stijgen naar 5 miljoen euro omdat hij verreweg de best scorende Scorito-speler was? Of moet zijn waarde dalen naar 1 miljoen euro, omdat hij waarschijnlijk niet meer gaat spelen?

Dit is een extreem voorbeeld natuurlijk, maar mijn punt is dus wat de methodiek zou moeten zijn in het bepalen van een speler zijn nieuwe waarde.

Wat mij betreft zouden ze moeten kijken naar wat je realistisch mag verwachten van een speler in de tweede seizoenshelft. En dat je daarbij kijkt naar de output in de eerste seizoenshelft is erg logisch, maar ik zou graag zien dat ze iets meer naar de onderliggende prestaties kijken en de zaken die er bij een club spelen. Anderzijds biedt het ook weer mooie kansen dat ze dit niet doen.

Maar goed, ik postte het vooral om bij iedereen op te frissen hoe Scorito herwaardeert ;)

Verder heeft de tweede seizoenshelft van PEC denk ik wel uitgewezen, dat het niet echt knap van die mensen was, maar meer toeval. En die voortekenen waren er ook behoorlijk.

Maar inderdaad zijn een hoop spelers goed geprijsd, wat zeker niet eenvoudig is. Dus daar heb ik ook absoluut geen kritiek op.

Waar ik wel kritiek op heb is dat klote tennisspel. Bah bah. Maf trouwens dat slechts 32.4% haar als captain had. Dat aantal had eigenlijk dichtbij de 100% moeten liggen ;)

Laatst gewijzigd
Starlynk

Bahebeck trouwens 2,25 miljoen bij Topcoach.. #hoedan? vorig seizoen was ie 750k en toen raakte ie na een paar wedstrijden zwaar geblesseerd :p OK die 750k was te goedkoop, maar 2,25 miljoen voor iemand die nog geen minuut gespeeld heeft en je maar moet zien of ie een basisplek krijgt (en zo ja na hoeveel wedstrijden)? Is wel een erg dure gok.. Jammer.. Voor wat minder had ik hem zeker overwogen..

Pietje Precies

Ja, absurd. Ik vind Utrecht trouwens wederom maar een vervelend team. Het verschil in niveau tussen de basis en de bank is maar klein.

Ab Normaal

Klopt.
Vd Streek leek een musthave, middenvelder en als spits opgesteld.
Maar nu bij geen enkel doelpunt betrokken.
Zou hij plaats moeten maken voor Bahebeck?

BarryE1

Vergeet ook Tannane niet @Ab
Die kan ook prima op de plek van vd streek spelen.

DeNescafe

Bahebeck was 1.75 vorig jaar, maar eens, natuurlijk veel te duur voor 2.25. Komt terug van een zware blessure kans op terugval is groot en vd streek zal zijn basisplek wel behouden. Met al die concurrentie op de bank is 't voor mij de gok niet meer waard.

Starlynk

Oh ja, 1,75 aan het begin van het seizoen. Je hebt gelijk! Maar dat is ook al een redelijkere prijs dan 2,25. Persoonlijk had ik gehoopt dat ie max 1,5 zou zijn. Dan had het qua budget als gokje misschien nog wel gekund, want vond hem wel erg sterk tot zijn blessure vorig seizoen!

DeNescafe

Idd, voor 1.5m had ik de gok wel aangedurfd.

Wel grappig, waar ik eerste twijfelde over 't middenveld van ajax, twijfel ik nu vooral over 't middenveld van Psv, door die late aankoop. Wie gaat Pereiro zeker wel of zeker niet nemen?

Starlynk

Ik ga er van uit dat Gutierrez op de plek van Rosario komt, maar ik moet me er zeker nog even in verdiepen. Maar ja, Perreiro is wel een hoofdpijn geval. Kan basisplek behouden en veel persoonlijke punten pakken, en dan kan ie zomaar ook nog 1,5m in waarde stijgen. Maar aan de andere kant zou ie ook op de bank kunnen belanden, 1,5m in waarde kunnen verliezen en amper punten pakken.

Ik denk dat ik 'm wel pak, maar nog even induiken dus. Ik heb nu trouwens Ziyech er ook gewoon in staan, ondanks mijn eerdere beweringen dat ik geen middenvelder van Ajax zou nemen :p

BarryE1

Twijfel niet eens zozeer door die late aankoop van PSV maar vooral aan de prestaties van Pereiro zelf. Verwacht dat die aankoop langzaam gebracht gaat worden. Van Bommel heeft Pereiro ontzettend veel lof en vertrouwen gegeven en kan hem dan niet zo maar passeren in mijn ogen. Dan zou hij 1) terug moeten komen op zijn eigen woorden en 2) Pereiro in principe een soort van doodsteek geven. Heb eerder het vermoeden dat het dan ten koste gaat van Rosario. Dat is de makkelijkste weg.

Pereiro was voor aanvang van dit seizoen voor mij een zekerheidje maar is dat nu niet meer. Puur op basis van wat ik gezien heb, zou ik hem nu niet nemen. Het is dat ie de penalties en vrije trappen neemt, anders was ie definitief van mijn lijstje verdwenen. Denk bijvoorbeeld eens aan van Ginkel vorig seizoen, die scoorde lekker voor scorito en grotendeels door penalties (9x).

In de categorie middenvelders 3 tot 4 miljoen zit sowieso wel veel onzekerheid. Was eerst voornemens om de echte toppers uit iedere categorie achterwege te laten maar daar krijg je dan zoveel onzekerheid voor terug. Alternatieven voor Pereiro zijn ook zo 1,2,3 dus niet voorhanden. Lastige puzzel!

Ab Normaal

JP de Jong per direct vertrokken bij Utrecht.
Ook leuk, die basis kan er dus ineens heel anders uitzien...

Laatst gewijzigd
aborah

Ik denk dat ik Pereiro uiteindelijk toch wel mee ga nemen. Verwacht dat hij wel in de basis blijft en dat hij wel veel punten blijft pakken en ik wil graag een middenvelder van PSV.

Benieuwd wie de opvolger wordt van De Jong. Zou het mooi vinden als Bosz aan de slag zou gaan bij Utrecht dan haal ik mijn Utrecht verdediger wel gelijk uit mijn team, maar denk dat Bosz geen interesse heeft in Utrecht.

Ziyech en Tadic vind ik beide erg interessant. Ga 1 van die 2 sowieso wel meenemen. Ziyech vind ik momenteel beter en lijkt ook meer te gaan scoren nu die wat aanvallender staat dan afgelopen seizoen, maar Tadic gaat denk ik toch meer punten scoren. Als je ze beide neemt is wel een aanslag op je budget, maar het zijn wel gegarandeerde punten pakkers.

Aanvallers van 3,5 vind ik een lastige keuze. Wil er 1 of 2 van het rijtje Bergwijn, Matavz, Huntelaar, Van Persie. Van Persie is het de vraag of hij half jaar fit kan blijven en wat gaat er gebeuren als Jorgensen terug is. Blijft Van Persie zoveel scoren als hij achter Jorgensen staat? Huntelaar blijft belangrijke wedstrijden denk ik wel spelen en het duurt volgens mij nog wel even voordat Dolberg terug is, maar gaat wel paar wedstrijden op de bank beginnen denk ik. Bergwijn voorlopig erg rendementvol, maar kan hij dat vasthouden? Matavz zal altijd spelen, maar zie ik iets minder punten pakken als bovenstaande spelers als die blijven spelen. En durft iemand het aan met Boadu voor 2 miljoen? Wat ik tot nu toe van hem heb gezien, ben ik erg onder de indruk, maar is waarschijnlijk kwestie van tijd totdat Johnsen zijn plek overneemt.

Al hoop lopen puzzelen, maar telkens 250.000 te veel of te weinig. Vind het jammer dat er zo weinig spelers zitten in 0,25 categorie.

Matti

Vooraf leek vd Streek een leuke keuze voor 3M. Maar zeker met de recente ontwikkelingen daar begin ik er sterk aan te twijfelen om hem te nemen. In die categorie zit verder ook niet veel soeps dus dan kom je al snel in de 2M categorie terecht.. Denk dat ik mijn verdediging wat sterker ga maken

arturo

Rosario, Ayoub, Pereiro is ook hier een hoofdpijndossier. Evenals Malacia. Ga er nu van uit dat Hendrix uiteindelijk sneuvelt en dat PSV speelt met Gutiérrez, Rosario en Pereiro. Laatste ronde toch nog 1644 punten gepakt, een goede basis voor de rest van het seizoen. Nog meer liefhebbers van Topcoach België?

Ab Normaal

Hendrix sneuvelt 100% zeker niet.

Starlynk

Wat voor Pereiro spreekt is dat Van Bommel ook niet echt een alternatief heeft voor zijn positie. Ramselaar mocht weg en eventueel zou Mauro Junior kunnen, maar ja, dan is Pereiro toch al een stuk verder.. Gutierrez is toch wel een stuk minder aanvallend (iig geen 10), volgens mij. Dus als hij Pereiro zou willen passeren dan moet het hele systeem omgegooid worden en dat zie ik eigenlijk niet zo snel gebeuren.

Ab Normaal

Dus sneuvelt Rosario.

JimKro

Nou ja opzich is een switch naar een 4-3-3 met 2 achten best makkelijk gemaakt natuurlijk. Helemaal in Nederland. Hoewel Mark wel het "Van Marwijk 4-2-3-1 virus" heeft meegekregen geloof ik.

Starlynk

Het kan idd, maar ik denk dat PSV ook beter tot zijn recht komt met 4-2-3-1..

Iemand trouwens een idee hoe lang Haps nog aan de kant zit? Met de trainerswissel bij Utrecht laat ik die ploeg maar ff links liggen, maar bij Feyenoord is het ook best lastig met bijna alle posities dubbel bezet.. Toornstra ook zeker interessant voor op het middenveld, maar wat als Ayoub zijn plek krijgt? Zeker niet ondenkbaar..

arturo

Ik vrees dat Feyenoord onder deze trainer blijft rouleren. Alleen Vilhena is volgens mij een zekerheidje op het middenveld, maar die vind ik weer te duur.

Starlynk

Ja, en Van Persie kan natuurlijk ook nog een linie terugzakken als Jörgensen weer fit is... OK, Toornstra er maar weer uit en opnieuw puzzelen :p

Pietje Precies

Ik denk dat de linkerflank een beetje open gaat blijven bij Feyenoord. Dat Toornstra hangend van die positie gaat spelen om Jörgensen of van Persie (afhankelijk van wie er in de spits gaat spelen en wie op 10) wat te ontzien in zijn defensieve taken. Met een veel opkomende Haps/Malacia.

DeNescafe

Als Pereiro en Toornstra niet gauw beter gaan spelen gaan ze er gewoon uit. Gutierrez kan prima op tien, heeft een goede steekpass maar zou als spelverdeler vanuit de 6/8 positie beter tot zijn recht komen. Dus idd, Rosario eruit maar als Pereiro niet gaat presteren gaat hij eruit op den duur.

Toornstra nu wel eerste slachtoffer op 't middenveld bij Feyenoord. Als Jorgensen terugkomt gaat van persie achter hem spelen en Toornstra banken (of op de vleugel). Daarnaast concurrentie van Ayoub.

Wil ze er beide graag met zekerheid in zetten, maar blijft een flinke gok. Mits basis zijn ze beide een goede keuze, maar de kans dat ze beiden/een van beiden gaat banken is ook zeker aanwezig.

Matti

Pereiro zal toch wel blijven spelen? Van Bommel is wel gecharmeerd van hem en hij mag nog steeds de spelhervattingen nemen, die worden doorgaans genomen door een speler die het vertrouwen van de trainer geniet.

Platje

Ben wel benieuwd hoe ze het gemiddelde bij scorito berekenen.. 556 punten gemiddeld na 1 wedstrijd betekend dat bijna 50% sevastova in hun team heeft terwijl ik zelf rond plek 1100 sta in deze ronde van de ruim 6000 spelers met 0 punten

1 2 ... 112 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.