Scorito-algemeen

1 2 ... 114 ... 606 607
Threeohthree

Bovendien hebben we het over een tribune speler. Iemand waar je zo min mogelijk geld aan wil uitgeven, zo denk ik dat het beter om dat budget in je basis te stoppen en de evt 0 punten van Breij voor lief te nemen. Zeker met de nieuwe pinch-hitter regel kan dit prima uit als hij af en toe nog eens een goaltje maakt. Verder kan zijn prijs enkel stijgen dus dat is ook mooi mee genomen.

Lees hier overigens nog weinig over de Belgische Topcoach. Heb mij hier gister in verdiept maar als iemand zijnde die nog nooit een pot uit de Jupiler Pro League heeft gezien is het toch wel lastig hoor. En gek genoeg aan de andere kant ook weer juist niet. Dit komt vooral door het feit dat nog maar 4 clubs 2x de nul hebben gehouden uit zes wedstrijden en het dus vrij weinig uit maakt wie je daar achterin zet. Maar goed, er zijn ook een hoop selecties die geen constante basis afleveren. Zo vind ik het opmerkelijk dat bv een vossen (na een heel goed begin) naar de bank verwezen is zelfde geldt voor Cools, maar ook andere selecties wisselen heel veel. Dit voor mij reden om als leek maar gewoon voor absolute zekerheid te gaan. Schrok me ook rot van de hoeveelheid gele kaarten van Santini dit seizoen.

Laatst gewijzigd
Jun Allrich

Antwerp heeft echt de reputatie om uitgekookt (lees verdedigend) te spelen. Verder zijn verdedigers van Club Brugge ook altijd een goede keuze. Verder durf ik beweren dat het dit jaar tussen Club Brugge en Genk gaat gaan en verwacht ik dat Antwerp en Kortrijk opmerkelijk beter gaan presteren dan wat de meesten denken...

Laatst gewijzigd
Threeohthree

Zag al dat Antwerp idd 4-5-1 speelde en als enige ploeg nu al 4x de nul heeft gehouden. Daar zal het meeste budget van de verdediging heen gaan idd al betekend het wel weinig assist voor de backs. Verder lijkt me Brugge het meest consistent inderdaad, maar ook zij hebben al veel goals tegen gekregen (ook niet heel gek wanneer er veel 3-4-3 of 3-5-2 wordt gespeeld. Probleem zit hem verder ook erg in de "koopjes", er zijn namelijk niet zo veel goedkope spelers die ook daadwerkelijk veel spelen. De kloof tussen goed en slecht lijkt echt enorm (wss ook de reden dat er zo veel goals vallen). Maar goed, wordt dus nog even flink puzzelen!

BarryE1

Ga jullie niet proberen te overtuigen, want voor mezelf heb ik de keuze al gemaakt en een andere kijk op het spelletje maakt het ook leuk. Enige wat ik nog wel mee wil geven is dat ik vorig jaar de 1e seizoenshelft een paar "fouten" heb gemaakt en één daarvan is een 500k aanvaller meenemen die af en toe lijkt te spelen. Enige wat anders is, is nu die pinch-hitter regel wat wellicht een variabele is die je in positieve zin nog mee kan nemen.

Toch nog even een waarschuwing dan:
Jullie gaan er volgens mij per definitie vanuit dat een tribunespeler nooit gaat spelen maar enkele feiten van vorig jaar:
- Buttner verloor zijn basisplaats aan Faye;
- Botteghin scheurde zijn kruisband;
- Veijinovic scheurde zijn kruisband;
- Toornstra was onderdeel van een roulatie-systeem;
- Bahebeck scheurde zijn achillespees;
- Geschorste spelers.

Een 500k speler kan natuurlijk perfect uitpakken als diegene uiteindelijk gaat spelen, dan heb je waardestijging en een extra optie. Belandt ie op de bank is ie enkel pinch-hitter. Heb je hem nodig en hij speelt niet of valt niet in dan heb je er dus niets aan.

Threeohthree

Dit is inderdaad een risico tijdens de eerste seizoenshelft (gooi tweede seizoenshelft eigenlijk altijd prut op de tribune en nog nooit echt last gehad van de 0 score). Het risico is zelfs nu wat groter gezien de twee topclubs ook nog CL spelen maar desondanks ga ik er gewoon van uit dat de basis in grote lijnen hetzelfde blijft. Daarom neem ik ook nooit risico koopjes zoals Toornstra, Buttner, Bahebeck, en potentiele roulatiespelers. Met rotsvaste basis spelers die weinig kaarten pakken heb je enkel het risico op een langdurige blessure inderdaad, maar of ik nu een 500K man of een 750k man heb gaat dat verschil niet goed maken.

Wil overigens niet zeggen dat Breij 100% rotsvast in mijn selectie zit, maar mocht het zo uit komen dan ach. Voordeel is dat hij in ieder geval al een doelpuntje heeft dus wellicht klein streepje voor op alle niet scorende spitsen van Groningen. Maar goed, het is en blijft een risico'tje natuurlijk.

Ajvenema

In het tennis spel heb ik een paar rondes helemaal onderaan gebungeld rond plek 5500 ofzo. Nu 2 rondes achter elkaar de goeie captain (osaka) En terug naar plek 500:) Balans is wel een beetje zoek denk ik als dat zo makkelijk gaat...

Starlynk

'@ajvenema: ja, dat is de kritiek ook op de opzet van tennisspel, en als het goed is gaan ze die opzet veranderen. Het is nu veel te veel een geluksspel, als in dat je C/D spelers ver moeten komen en je geluk moet hebben met je captainkeuze. Een verkeerde captainkeuze laat in het toernooi kan je zo 1000-2000 plekken kosten.

Bij mij is het overigens andersom. Tot de partij van Bertens in de 3e ronde stond ik top 100, toen 2 verkeerde captain keuzes en al mijn C/D spelers verloren in ronde 4 en inmiddels sta ik inmiddels op plek 1781.

FrankSteenbergen

Misschien help ik anderen hier te veel mee, maar vindt het toch wel interessant om over te brainstormen met elkaar: wat wordt nu het basiselftal als iedereen fit is per club (voor nu even van de meest interessante teams)? Ben benieuwd!

Ajax: Onana; Mazraoui, De Ligt, Blind, Tagliafico; Ziyech, Schone, De Jong, Tadic, Dolberg, Neres
PSV: Zoet, Dumfries, Schwaab, Viergever, Angelino; Gutierrez, Pereiro, Hendrix; Lozano, De Jong, Bergwijn
Fey: Bijlow; St Juste, Botteghin, vdHeijden, Haps; Toornstra, Clasie, Vilhena; Berghuis, Jorgensen, VPersie
AZ: Bizot; Svensson, Hatzidiakos, Wuytens, Ouwejan; Midtsjo, Til, Vejinovic; Stengs; Johnson, Gudmondson
Vit: Eduardo; Karavaev, vdWerff, Salter, Buttner; Serero, Odegaard, Foor; Musonda, Matavz, Linssen
Utr: Jensen; Klaiber, Begrstrom, Janssen, Guwara; vOvereem, Gustafsson, Emanuelson, Gavory; Kerk, vdStreek
Hee: Hahn; FLoranus, Hoegh, Bulthuis, Pierie; Rienstra, Schaars, Thorsby; Vlap, Lammers, Zeneli
Gro: Padt; Zeefuik, Te Wierik, Memisevic, Handwerker; Reis, Hrustic, Warmerdam; Doan, Mahi, Cassierra.

Matti

'@FrankSteenbergen: Leuk om over te discussieren, ik verwacht sowieso dat Idrissi zijn basisplek gaat behouden. Daarnaast verwacht ik dat Huntelaar het komende half jaar ook nog wel in de spits staat van Ajax.

Utrecht is geen pijl op te trekken trouwens, hoop interessante spelers maar zeker voorin is het niet te voorspellen wie de basis gaat vormen.

Starlynk

Interessante analyse Frank! Bij AZ verwacht ik Stengs en Vejinovic nog niet voor de winterstop in de basis eigenlijk. Rechtsbuiten mogen Seuntjens, Rotariu en Gudmundsson om strijden en Koopmeiners lijkt me ook niet zo snel uit de basis te verdwijnen.

Ajax zal sowieso gaan rouleren met de Champions League en Ten Hag als coach. Zou me bijv. niks verbazen als V.d. Beek basisspeler in de Eredivisie wordt en in de CL op de bank.

Picasso

Als Boadu zo door gaat met scoren gaat hij z'n basisplek toch ook niet kwijtraken? Of denken jullie daar anders over?

Starlynk

Tsja, Boadu is natuurlijk pas 17. Groot talent, dat wel, maar AZ heeft wel 2,3 miljoen neergeteld voor Johnsen. Dat zal niet met de gedachte zijn om hem als pinchhitter te gebruiken, denk ik.

bakfiets

Ayoub in de basis bij feijenoord lijkt me ook zeker mogelijk. Guttierez en Ayoub lijken me daarom ook interessante kandidaten.

Starlynk

Gutierrez komt er bij mij sowieso in! Maar dat is meer hoop van mijn PSV-hart dan wijsheid :p

Threeohthree

Koopmeiners zal nooit uit de basis verdwijnen, al is het maar omdat ik hem in mijn topcoach ploeg heb. Die spits positie wel vervelend natuurlijk want zowel Boadu als Johnson zijn interessante Scorito spelers maar beide eigenlijk geen optie gezien het onduidelijk is wie van de twee nou echt de eerste spits wordt. Onmogelijk om te zeggen ook met deze concurrentie. Ik vind Idrissi dan weer net iets te veel kaarten pakken eigenlijk, maar waarschijnlijk wel de verstandigste keuze.

Gutierrez had ik ook zeker in mijn team opgenomen als ik hem bij PSV had zien spelen. Mja nu is het nog maar de vraag of hij gaat spelen en of hij offensief een beetje belangrijk kan zijn. Volgende probleem is dus Perreiro, want tegen grotere clubs (en met de CL eigenlijk überhaupt) kan hij prima geslachtofferd worden als het even niet loopt. Al gok ik overigens dat Rosario/Rigo plaats moet maken gezien v. Bommel z'n voorkeur Perreiro.

Ayoub zou ik nooit nemen. V Bronckhorst is qua topcoach echt vreselijk met zn wissel beleid en ondanks dat hij het goed doet hebben we met Toornstra kunnen zien dat dat geen garantie is voor een basisplek (Toornstra links en Ayoub op 10 zou wel leuk zijn overigens).

Pietje Precies

Nou, het lijkt mij dat na de interlandperiode Johnsen gewoon de eerste spits wordt. De reden dat hij nog niet speelde was dat ie nog niet volledig fit was. Daarom speelde Boadu en omdat die het best aardig deed mocht ie ook blijven staan.

Maar het lijkt mij dat Johnsen half september wel fit is, hij scoorde tegen Heracles een doelpuntje (voor vd Brom dan iets makkelijker om te wisselen), ze spelen tegen Feyenoord en hij heeft behoorlijk wat geld gekost. Vanaf die wedstrijd lijkt Johnsen mij dus gewoon de eerste spits.

BarryE1

Jij neemt Johnson dus Pietje? ;)

Pietje Precies

Geen idee nog. Misschien wel ja. Ik heb tot dusver enkel het speelschema en de keepers geanalyseerd ;)

BarryE1

Afzonderlijk van elkaar of heb je ze dan ook aan elkaar gelinkt? Als beoogde keeper A een moeilijke uitwedstrijd speelt dan kan ik beoogde keeper B opstellen?

Of meer gekeken naar wie een makkelijk programma hebben en dan keeper van ADO bijvoorbeeld doorgestreept? ;)

Ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw bevindingen :)

Imbatido

Heeft iemand de prijsstijgingen van vorig jaar bijgehouden? Ik vraag me af wat je ongeveer kan verwachten van iemand van 1 miljoen of lager. Als Breij basis wordt en een paar doelpunten erin legt wordt hij dan al 1,5 miljoen? En als Serrarens er voor de winterstop 6 heeft ingelegd naar 1,25 ofzo? Ik heb geen idee meer wat er vorig jaar zoal wijzigde onderin.

soj

Ayoub is juist wel interesante speler om te nemen , vooral omdat hij bij feyenoord voorlopig geen basis plek krijgt.
Zet hem op de bank en wanneer hij invalt dubbele punten als pinchitter.
Als hij invalt gebeurd er altijd iets , heeft bij mij twee maal goed uitgepakt met doelpunt en assists.

Pietje Precies

Allereerst hoeveel punten ik verwacht dat iedere keeper gaat behalen. Vervolgens met een schuin oog inderdaad al naar koppeltjes, maar vooral het een en ander weggestreept. Zoals Groothuizen inderdaad, maar met hem nog vele andere. Al vind ik weinig keepers echt foutief geprijsd. Enkel Groothuizen en nog een andere pipo steken er lelijk uit.

Maar het hangt af van je duurste keeper of je echt naar een koppeltje moet kijken. Immers, als je Onana of Zoet als eerste keeper pakt, dan ga je die waarschijnlijk bijna alle wedstrijden in de basis zetten. Dus dan is het een leuk extraatje als je tweede keeper juist (in die lastige wedstrijden van Onana/Zoet) een makkelijke wedstrijd heeft, maar ook niet heel veel meer dan dat.

En dat betekent dat je tweede keeper in bijna alle wedstrijden maar de helft van de punten pakt. Dus dan kan je je afvragen hoeveel geld je in die plek wilt stoppen. Want relatief betaal je dan al snel best veel geld voor weinig extra punten. Maar, ja, bij een blessure van Onana/Zoet ben je wel het haasje als je matige tweede keeper opeens de basis in moet.

Als je daarentegen juist voor twee subtop opties gaat, is het natuurlijk wel prettiger als ze elkaar wat beter aanvullen.

Verder heb je nog het element van waarde daling / stijging natuurlijk. Sommige keepers komen denk ik best wel in aanmerking om 250.000 - 500.000 te gaan dalen of stijgen.

------
Beetje oppervlakkige reactie nog van mij, maar ik vind het vervelend om hier verder in detail te treden. Ik denk dat wij meelezers al behoorlijk helpen & door het wielrennen heb ik het idee dat die groep meelezers stiekem best wel groot is.

soj

besteed liever het geld in een dure speler als een al te dure keeper.
Heb nu Hahn en padt met padt twijfel ik dus ik wacht af wie trainer van utrecht word om hun keeper te nemen.
Utrecht heeft een te goede ploeg om zo matig te presteren.
Bijlow had ik eerst voor mooie prijs ging dubbele kosten terwijl hij maar 3 wedstrijden keepte

Wexweasel

'@frank
Leuke insteek

Basiself van Utrecht is wel een dingetje.
Vraag me af of Emanuelson en Kerk hun plek behouden..
Verder is die late transferdeadline voor ons natuurlijk killing, maar maakt het ook juist wel leuk.
Hoe lang duurt het voordat speler A zich in de basis speelt ten kosten van speler B.
Hoeveel punten loop je eventueel mis ten opzichte van eventuele (flinke) waarde stijging.

Speler A in dit geval: Odegaard, musonda, Johnson, gutierrez, Anita, Edwards, tannane, Bahabeck enz.
Heb ze zelf overigens geen van alle

Eens met @pietje dat ik denk dat Johnson 1e spits wordt, maar die is wel vrij duur.

Keepers
Ik kies dit jaar voor een dure 1e keeper variant en een goedkope 2e.
Altijd beetje gok qua blessures, maar pakt tot nu toe goed uit.

bakfiets

Osaka als captain spelen pakt goed uit. Ik heb met de tennis spellen dit jaar echt geluk. De vraag is of ik haar ook captain durf te spelen tegen serena. Ik verwacht djokovic nadal in de andere finale. Die ik beide heb. Dus dat is in mijn ogen ook een gok.

Ik had trouwens vorig jaar odegaard en die viel qua punten heel erg tegen. Nu speelt hij dit jaar wel bij vitesse en is hij weer een jaar verder. Kan dus zomaar goed uitpakken.

1 2 ... 114 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.