Scorito-algemeen

1 2 ... 123 ... 606 607
Valvuillerdemoz

Ok, haha, nou, wat Is het geworden Steefje9?

user26813

Zelf gegaan voor

Onana, Unnerstall
Klaiber, Buttner, Angelino, vd Berg, Roseler
Ziyech, Tadic, Gustafson, El Khayati, Gutierrez, Akkaynak
L. De Jong, Sol, Necid, Boadu, Breij

Jori

Hier;
Zoet (had ook Onana kunnen zijn, maar had al 4 van ajax)
Eduardo (Vitesse goed, redelijk chill programma en "makkelijke" potjes als PSV zware tegenstander heeft)

Mazraoui (koopje)
Schwaab (goedkoop en zekerheid)
Gavory (verdediger als middenvelder, mooie traptechniek voor assists en goals en utrecht stabiele subtopper)
Vd Werff (vertrouwen in Vitesse en had geen 250.000 extra meer voor Buttner/Karavaev/Salter
St. Juste (Feyenoorder, zekerheidje op rb en vaak redelijk aanwezig in aanvallend spel)

Ziyech (duur maar waard denk ik)
Schőne (vrije trappen, ook in ideale 11 van ten hag volgens mij)
Guti (wereldspeler, wordt echt succes)
Osman (goedkoop, schiet veel en heracles speelt aardig)
Kayati (logisch)
Koopmeiners (goedkoop, is Vejinovic wel voorbij door jaar absentie en maher is meer aanvallend, dus blijft gewoon basis)

Aanval had ik het lastig, maar uiteindelijk:
Huntelaar (Dolberg had nog lange weg te gaan volgens ten hag ondanks JA en zelfs met nieuwe regel nog interessant)
RvP (MvP van Feyenoord, zelfs als Jorgensen terug is, zie ik hem nog naar behoren presteren. Must dat Feyenoord Europees is uitgeschakeld)
Bergwijn (goedkoop en echt waanzinnig goed)
Necid (moeilijk programma maar wel echt goede spits)
Serrarens (goedkope opvuller)

Namen die ik had gehad indien budget kleiner was:
Nijholt, Novakovich, Boadu, Bijlow

Baalspeler: Mlapa. Maakte indruk in voorbereiding, maar had hem nog graag even in eredivisiewedstrijd gezien. Lukte niet, dus besloten hem niet te dien

Laatst gewijzigd
Connotador

Feitelijk mijn eerste jaar Topcoach. Twee seizoenen geleden wel team ingevuld, maar vanaf de eerste ronde niet meer naar omgekeken. Belangrijkste punten lijken mij:
- het liefst zo veel mogelijk spelers linkerrijtje, maar met name top 2.
- grote opstelzekerheid bij hun clubs
- scorend en/of assistend vermogen
- keepers, verdedigers en middenvelders zo veel mogelijk bij clubs met aardige verdediging

Deze mannen moeten het doen:

Keepers:
Onana: Ajax voor mij een iets stabielere verdediging dan PSV
Eduardo: redelijk schema en goede ploeg

Verdedigers:
Blind: meer zekerheid van opstellen dan Mazraoui - door Kristensen - en Tagliafico - door Wöber/Sinkgraven. Had liever De Ligt gehad.
Dumfries: komst van Sainsbury vind ik te gevaarlijk om Schwaab in te passen. Reken op flink wat assists.
Ouwejan: indien Wuytens weer fit is, gaat dit denk ik ten koste van Vlaar echter kan ook Hatzidiakos naar de bank worden verwezen. Vandaar dus Ouwejan.
Van der Werff: aanvoerder = flinke opstelzekerheid, wel liever Karavaev of Büttner gehad. Goede ploeg.
Koch: ook aanvoerder, NAC goed schema, maar met name goedkope opvuller.

Middenvelders:
Ziyech: behoeft geen uitleg.
Til: aanvoerder = flinke opstelzekerheid. Zal het scoren niet verleerd zijn. Durf Koopmeiners niet aan met al dat gehijg op het AZ-middenveld. Vejinovic, Maher, Seuntjens, Wuytens kunnen allemaal op die plek terecht komen. Komen nog wat namen bij mocht Til een linie zakken.
Pereiro: ik vind het gewissel vanaf minuut 60 door van Bommel niet voor hem spreken, echter zie ik geen beter PSV-middenveld alternatief.
El Khayati: MVP tot nog toe.
Rienstra: speelt bij Heerenveen als 10. Gok die ik wou nemen. Scorende middenvelder.
Olijve: goedkope opvuller.

Aanvallers:
De Jong: aanvoerder en alle vertrouwen in.
Bergwijn: te goed om te laten liggen. Vind ik steeds meer qua rendement eng goed.
Sol: best of the rest. Linssen en Matavz zijn net wat duurder en nog niet echt in vorm.
Novakovich: al erg veel schoten, veel daarvan tussen de palen. Vond hem sterk tegen PSV.
Serrarens: goedkope opvuller én schietgraag.

Selectie net niet gehaald: Unnerstall, Rutten, Osman (evt naar de bank door komst van Drost), Van Duinen (komst van Scamacca vond ik te veel twijfel), Boadu (maar Johnsen) en Lammers (erg weinig schotpogingen). Uiteraard had ik graag Tadic en Lozano erin gevoetbald, maar kreeg de balans via die weg niet op orde.

Laatst gewijzigd
Jori

Haha, heb guti nog op tribune, maar dit laat het al wel zien :p

Edit: begint nu wel pijnlijk te worden

Laatst gewijzigd
JimKro

Kan een mooie keuze blijken Jori!

Imbatido

Bizot, Jensen
Schwaab, Ouwejan, Buttner, Gavory, Sepp van de Berg
Ziyech, Tadic, Pereiro, Gutierrez, El Khayati, Osman
Huntelaar, Bergwijn, Boadu, Avdijaj, Novakovich

Twee goede keepers, kunnen mooi wat afwisselen. Achterin niet de duurste opties genomen, maar wel degelijke. Buttner hoop ik dat hij de penalty's opeist. Daarom ook lang Willem Janssen overwogen bij Utrecht, al weet ik niet of die ze tegenwoordig nog neemt. Met de VAR kan dat gaan aantikken. Janssen is dit jaar verdediger in het spel maar uiteindelijk toch net wat te duur. Sepp was een koopje als vijfde man, hopelijk speelt hij altijd.

Het geld vooral op het middenveld uitgegeven met veel premium spelers. Tadic en Ziyech voor Ajax en Pereiro en Gutierrez voor PSV. El Khayati kon je denk ik niet omheen. Als zesde was Osman goedkoop voor iemand die speelt. Ook nog Susic overwogen last-minute maar die maar laten zitten. Al het middensegment met Til, Streek, Doan laten liggen.

Voorin met Huntelaar en Bergwijn twee van de topclubs. Boadu gaan ze als groot talent niet vervangen door Johnsen lijkt me zolang hij het goed blijft doen. Hij is het echte kapitaal. Kan een mooie waardestijging krijgen als hij het goed doet. Avdijaj vond ik erg goedkoop en Novakovich is volgens mij ook een hele goede spits. Die twee kunnen wel eens gaan stijgen denk ik. Breij uiteindelijk maar laten zitten, al met al toch te onzeker en heeft nog een hoop te bewijzen. Ik zag niet echt goede verbeteringen meer, en nu heb ik 15 spelers die me meer zekerheid geven.

Al met al dus 4x PSV, 3x Ajax, 3x AZ.

---

Eerste misser is alweer een feit. Uiteindelijk Gutierrez maar op de tribune gezet omdat hij niet speelde vanaf het begin. Extra pijnlijk met die supersub regel.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Bizot, Unnerstal
Dumfries, de Ligt, Botteghin, Klaiber, S. vd Berg
Tadic, Ziyech, Perreiro, El Khayati, Osman, Olijve
Bergwijn, Huntelaar, Sol, Lammers, Breij.

Geprobeerd in elke linie een paar echte toppers te krijgen. De Ligt, Tadic, Ziyech en Huntelaar is het gouden kwartet dit jaar. Daar kon ik er geen één van missen. Ben nog wel jaloers op middenveld van Imbatido. Zeker nu Gutierrez een aardige entree maakt.
En last minute toch een risico'tje genomen met de tribune spelers. Die spelen alledrie wel, maar nog onzeker is hoe vast hun basisplaats is. En mochten ze moeten invallen dan zijn ze toch wel een verzwakking.
Novakovic en Crowley stonden tot 5 voor half 7 in mijn team. Toen ik zag dat Olijve alweer basis speelde toch hem en Lammers erbij gezet. Alles hangt nu dus eigenlijk af van Lammers. Hopen dat de jonge ex-PSV-er die druk aan kan in zijn eerste jaar Eredivisie.

Laatst gewijzigd
Sloddies

Zoet, Unnerstall
De Ligt, Tagliafico, Angelino, Clark-Salter en Sep vd Berg
Tadic, Pereiro, El Khayati, Thorsby, Vlap, Nijholt
De Jong, Huntelaar, Boadu, Rosheuvel en Breij,

2 van Ajax en 2 van PSV in de verdediging die denk ik het meest plaatszeker zijn. En bovendien kans op extra punten door doelpunten (kop de Ligt, linkervoorzet Angelino.
De penaltynemers van Ajax en PSV als middenvelder en ook nog een die van ADO en NAC. Verwacht toch ook wel dat Heerenveen gaat draaien.
In de aanval zullen Huntelaar en De Jong toch zeker veel goals gaan maken. En mocht Dolberg terug komen is de Hunter dubbel gevaarlijk als pinchhitter op zoek naar zijn basisplaats. Aanvulling door boadu, hetzij in de basis en anders zal hij als toptalent elke wedstrijd als invaller in het veld komen. Rosheuvel voor de bank, heeft vaak een assistje en Breij kan alleen maar duurder worden (geld was oppelepop).

Threeohthree

'@Jori @Imbatido: Ik dacht al dat ik de enige was, zit me op te eten hier, want ook ik heb guti op de tribune. Nouja het goede nieuws is dat hij er in ieder geval bij zit!

Jori

Maak het zelfs nog bonter, had blijkbaar hem gewisseld met El Khayati...

Trouwens, Tadic is dus niet de penaltynemer van Ajax. Als je mist, ga je onderaan lijstje en hij miste in Europa, zoals Schőne al eerder miste. Lijkt mij nu dat Huntelaar of Ziyech nu bovenaan staat.

Edit: Huntelaar dus, zo gretig als dat die de bal pakt

Laatst gewijzigd
Sloddies

Ai, eerste tegenvallertje: Huntelaar gaat de penalty's nemen voor Ajax?? Gelukkig Huntelaar wel in mijn team.

Threeohthree

'@Jori: Had ook Kayati ipv Guti. Ik dacht je zal net zien dat die Kayati er een penal inpingeld ofzo. Nu -8 punten ipv 120 (had hem sowieso nooit in de basis gezet).

Ajvenema

Hmm, meteen al spijt van het eruit gooien van Pereiro en Huntelaar, maar goed, zo’n 7-0 vertekent ook een beetje. Kan volgende werk allemaal weer anders zijn. Of aan het eind van deze wedstrijd:)

bakfiets

Mijn team:

Keeper: bizot en unnerstal. VVV krijgt tot nu toe niet veel doelpunten tegen.

Verdediging: dumfries, ouwejan, de ligt, troupee, el messaouidi. Die laatste speelt ook nog weleens op het middenveld. Is een gokje.

Middenveld: Tadic, ziyech, Hendrix, vlap, kayathi, osman. Getwijfeld over guttierez en ayoub. Vooral de laatste.

Aanval: bergwijn, sol, idrissi, Petersen, novakovich. De laatste is een goede spits. Ik geloof ook wel in wat stunts can fortuna.

steefje9

Mijn team :

Keepers : bizot + scherpen
Verdedigers : de ligt, mazraoui, ouwejan, guwara en vd berg.
Middenvelders : tadic, ziyech, til, El khayati, vd streek en olijve.
Aanval: boadu, bergwijn, sol, breij en matavz

Iets te weinig psv ingebracht. Lang zitten twijfelen over gutierrez ipv til waar ik nu mis toch spijt van ga krijgen evenals geen kj huntelaar... Achteraf niet geheel tevreden over mijn team maar het is nog vroeg. Deze week sol als © pakt nog niet echt lekker uit. Waarschijnlijk volgende week nieuwe kans

Lassayd

Ik was anders best blij dat Sol op de valreep nog scoorde anders had hij als captain echt geen waarde gehad.

Drollema

Hoezo hebben mensen het over een mooi schema? De competitie is pas net onderweg.

En Kristensen mag de schoenveters van Mazraoui nog niet eens strikken. Mazraoui speelt gewoon heel het seizoen basis.

Connotador

'@ Drollema,

Als bepaalde ploegen als NAC/Heracles - en in iets mindere mate Vitesse - al een aantal sterkere ploegen hebben gehad in de proefperiode vind ik dat je een mooi schema hebt. Ploegen als Groningen (tot gisteravond) moesten nog hun eerste wedstrijd tegen een top 4 ploeg spelen. Scorito-technisch wel een redelijk voordeel.

Ik vind Mazraoui een prima speler en op dit moment beter dan Kristensen. Echter wanneer Mazraoui een mindere fase heeft zie ik hem eerder gepasseerd worden dan bijvoorbeeld Blind. Zeker omdat de laatste een gigantisch prijskaartje om zijn nek heeft hangen. Dat is voor mij meer zekerheid.

Laatst gewijzigd
Wielerfan999

Zoet: Had ook Onana kunnen zijn, ben voor Zoet gegaan.
Unnerstal: Een overlappend lastig weekend met Zoet, maar ik vind dat je daar geen rekening mee moet houden. Houdt veel de 0 voor anderhalf miljoen.

De Ligt: Aanvoerder, scoort nog wel eens, niet zo heel vaak geel, AJax, no brainer voor mij.
Angelino: Van wat ik van hem gezien heb gaat hij met zijn aanvallende impulsen echt nog van grote waarde zijn. De komst van Behich deed mij nog een beetje twijfelen, maar Van Bommel is tot nu toe nog niet echt een roterende trainer geweest.
Gavory: Verdediger die op het middenveld staat, met 12 assists als linksback vorig jaar. Zekerheidje voor mij.
Ouwejan: Steady back van AZ
Haps: Gokje in de verdediging, maar als hij over een week of 2 weer speelt en in de basis komt kan er een leuke waardestijging komen.

Ziyech: Haalt waarschijnlijk evenveel punten als Tadic voor minder geld.
Pereiro: Vrije trappen en penalties voor PSV is goud waard.
El Khayati: Kon je niet omheen.
Rienstra: Ging er per ongeluk in laatste 5 minuten
Koopmeiners: Leuke speler voor 2 miljoen die nog wel eens wat goals meepikt.
Foor: Ook per ongeluk laatste 5 minuten

Bergwijn: Koopje voor 3,5 miljoen
RVP: Of het nou als spits, 10 of pinchhitter is, die man gaat goud waard zijn.
Idrissi: Speler met erg goed rendement voor maar 2,5 miljoen, lijkt mij zeker van zijn plek.
Lammers: Ook opeens in mijn team na de laatste 5 minuten
Breij: Opvuller voor 500k

JimKro

Leuk om jullie teams en overwegingen te lezen! Ook vind ik het leuk dat er zoveel verschillende interpretaties mogelijk zijn over bepaalde stukken informatie. Ik heb het idee dat dit meer is dan bij het wielrennen en ook tot meer verschillende teams leidt.

Ik zal mijn team ook nog even posten.

Keepers:
Zoet- schema PSV net wat beter dan Ajax met 7 thuiswedstrijden
Blaswich- goedkoop en Heracles heeft makkelijke thuiswedstrijden als PSV tegen Ajax en Feyenoord uit speelt.

Verdediging:
De Ligt- de Ajax verdediger waarvoor ik het minst bang voor roulatie ben. Ook redelijke output in dode spelmomenten.
Angeliño- zijn offensieve output is gewoon enorm. Hij creëert bergen aan kansen.
Clarke-Salter- wilde eigenlijk Buttner, maar die is mogelijk geblesseerd. Vitesse beste programma van de subtop.
Klaiber- Back met prima offensieve output, daarnaast heeft Utrecht een prima schema voor de subtop.
Ehizibue- PEC met 7 thuiswedstrijden en 8 tegen rechter rijtje clubs misschien wel het beste schema. Daarnaast doorgaans een prima output aan gecreëerde kansen.

Middenveld:
Zyech- in mijn ogen underpriced. Enorme potentie aan schoten/ kansen creëren etc. Nummer 1 captainoptie.
Pereiro- net iets minder potentie dan Zyech maar nog steeds het complete plaatje voor een prima prijs. 2e captain.
Til- lang niet in m'n team gezeten, maar toch maar toegevoegd. Solide output aan beide kanten (assists/goals etc.). Betere garantie op basis dan Toornstra of V d Streek.
El Khayati- vooral mee voor de waardestijging. Verwacht hem niet bijster vaak meer in de basis.
Vlap- lastige prijscategorie, niet heel tevreden over deze keuze. Heerenveenspeler kwam me net wat lekkerder uit qua programma dan een tweede AZ-er op het middenveld (Koopmeiners). Wel al een beetje spijt van deze keuze.
Ben Moussa- goedkope optie voor met name de tribune. Heeft tot nu toe een prima ouput aan schoten in de 16 en key passes voor zijn prijs.

Aanval:
De Jong- hier kan je moeilijk om heen qua aantal grote kansen. Gaat normaal gesproken veel scoren.
Linssen- Complete aanvaller, sterk team, fijn schema. Enige puntje is zijn recente blessure...
Van Duinen- programma PEC en heeft al veel schoten binnen de 16 gehad (waaronder een aantal penalties).
Novakovich- Eén van de meest gekozen spelers denk ik zo.
Serrarens- Goedkope optie, meestal voor bank/tribune. Deze week toevallig een keer basis met een assist.

Ik heb gekozen om mijn vingers niet te branden aan dure spelers die onzeker gaan worden qua speeltijd (Toornstra, Huntelaar, V Persie). Ook al denk ik dat minstens één van deze spelers gewoon heel veel punten gaat halen. Ook vond ik Tadic, Berghuis en Lozano te duur. Ik had het meeste moeite met het middenveld. Ik kon maar geen optie vinden waar ik echt tevreden over was. Achteraf had ik misschien liever nog een goedkope middenvelder als Osman genomen om ergens anders een speler te kunnen upgraden. Zoals Eduaro op doel of nog een Ajax speler in de verdediging. Maar uiteindelijk wel redelijk tevreden. Eerste avond is prima verlopen!

Laatst gewijzigd
DeNescafe

Interessante overwegingen. Dit jaar voor het eerst wat meer rekening gehouden met het speelprogramma met dank aan de discussies op dit forum afgelopen seizoen. Wederom is waardestijging één van mijn belangrijkste overwegingen en mede daarom houd ik wel van een educated guess. Als het niet te veel tegenzit, dan hoop ik ook dit jaar weer terug te komen naar de beste 99%. Start vanaf 65% met een 'top'score van 1271. Daarnaast dit jaar, bij een gebrek aan goede prijs/kwaliteit/zekerheid voor middenvelders, voor een zeer sterke defense gegaan en ik zal dus met name 4-3-3 of 3-4-3 gaan spelen. Ik vond de aanvallers dit jaar ook relatief goedkoop, dus, hoewel ik hier altijd op bezuinig, dit jaar meer geld aan uitgegeven.

Keepers:
Zoet - vanwege mijn keuzes voor 4 andere ajacieden hier Zoet neer gezet, had ook onana kunnen zijn.
Vd hart - matcht lekker met het programma van PSV, mits PEC een beetje gaat ballen. Hebben ook al tegen elkaar gespeeld dus dat is een extra bonus. Risico: ik vind het een grabbelaar, van 't Schip heeft een keeper uit Australië meegenomen van zijn oude club en dat wordt nog een lastige concurrentie strijd.

Verdediging:
Van de Ligt - met oog op waardestijging een no-go voor mij, die kans is zeer klein, maar vanwege het ruimte budget en gebrek aan voor mij interessante middenvelders er nog in geklikt.
Blind - durfde Mazraoui niet aan, Ten Hag heeft hem al eens rust gegeven ivm Europees voetbal. Gaat zijn basisplek niet verliezen, maar voor 500k die extra zekerheid genomen. Blind/Taglifico is de afweging tussen weinig gele kaarten en meer kaarten, maar ook meer aanvallende impulsen. Muntje opgooien dus.
Schwaab - voor 3m een no-brainer voor mij
Dumfries - net wat goedkoper dan Angelino en ivm Behich geen Angelino aangedurfd. Angelino wel een fijne trap. Dumfries gisteren gewisseld had ik niet op geanticipeerd though.
Buttner - mits fit een no-brainer ivm vrije trappen

Afgevallen: Sepp en Gavory, beiden gaan flink stijgen in de winter denk ik, maar ik had er geen ruimte voor met dit ruime budget.

Middenvelders:
Ziyech (C) - t.o.v. Tadic een no-brainer
Pereiro (C) - no-brainer, mits basis. Klein gokje, maar must-have als hij basis blijft.
El khayathi (C) - na die 4 goals kon ik er niet meer omheen, nu al een grote kans op lichte waardestijging.
Koopmeiners - vind het momenteel de sterkste van AZ, ook al heeft Til veel krediet opgebouwd vorig seizoen. Vanwege de penals + heerlijke traptechniek erin. Normaliter pak ik geen controlerende middenvelders.
Osman - zeer doelgericht, prima trap, ik verwacht relatief veel van Heracles, opvuller. Risicofactor: Drost
Flemming - goede voorbereiding, goede traptechniek, hoop dat hij zich basis speelt. Maar Genreau viel eerste weken tegen vond ik, dus ik hoop dat Flemming zijn kans pakt. Risico: namli, genreau, leemans, bouy. Hij moet er dus flink wat achter zich houden voor de CAM.

Ofwel, Ziyech en Pereiro altijd basis, opvullen tot maximaal een 3-4-3 opstelling.

Net niet gehaald; Guti, aangezien ik hoop dat Pereiro basis blijft , en PSV met 2 controleurs speelt, is hij op de laatste dag toch afgevallen. Controlerende spelers hebben meestal minder aanvallende output. Guti bewees gisteren het tegendeel:)! Jammer, maar mooie aanwinst voor de eredivisie lijkt. Frenkie de Jong geldt het zelfde voor. Ayoub heeft er ook nog een tijd ingestaan, maar voor iets meer zekerheid gekozen dus. Toornstra normaliter voor mij een zekerheidje, helemaal voor 3.5m, maar ik zie Jorgensen wel spits worden, RvP erachter. En dan Toornstra/Larsson/Sinesterra linksbuiten, iets te veel risico. Ook met Ayoub nog op de bank die die rol kan vervullen.

Aanvallers:
Huntelaar (C)- voor mij een must-have als hij Dolberg voorblijft. Kans op waardestijging acht ik wat minder groot ivm concurrentie Dolberg 2e seizoenshelft, tenzij Scorito er niet om heen kan door zijn rendement. Pinchhitter regel als vangnet voor dit 'gokje'.
Van Persie (C) - zelfde als bij Huntelaar, alleen verwacht ik wel dat hij blijft spelen met die aanvoerders band. Blessure gevoelig en de 3 potten op kunstgras deden me twijfelen. Maar, pinchhitter regel wederom het vangnet.
Idrissi (C) - heerlijk rendement voor 2.5m, hoop dat hij die lijn kan doorzetten.
Peterson - pingels, zeer doelgericht en een fijne trap. Bovendien verwacht ik dus een goede seizoenshelft van Heracles.
Serrarens - goedkope opvuller, verwacht hem altijd tribune te zetten.

Net niet gehaald:
Enorm veel aanvallers, de keuze was reuze. Anco Jansen (recente blessure), Necid, Lammers, Avdijaj, Luuk de Jong (1m duurder, zelfde potentieel als RvP en the Hunt), van Duinen, Dalmau etc. etc.

Veel te lang betoog, hoop dat een enkeling het einde heeft gehaald.

Succes allen komend seizoen :-) !

Laatst gewijzigd
JANTHEMAN

Boadu lijkt voorlopig ook wel klaar met z`n enkel

JimKro

Haha leuk om te lezen hoor Nescafe! En een mooi team.

Wielerfan999

Nog een kleine edit bij mij. Ipv Ouwejan had ik Buttner.

1 2 ... 123 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.