Scorito-algemeen

1 2 ... 157 ... 606 607
BrackenRidgeCycling

Grosjean 4x0, 2330 punten in totaal. Bottas pakt goed uit

Jori

Grosjean 5x0, enkel vanwege een slechte pitstop....
En verder elke andere plausibele optie die beter presteert (Bottas, Magnussen, Stroll) en Giovinazzi ook gepruts bij pit en dramatische strategie.

Kvyat x4 redt alleen beetje de meubelen, verder is het huilen.

Ab Normaal

2860 hier. 5x Bottas :)

Mr10B

29ste van Nederland, en alsnog 3de in de wielerflitsforumpoule

Ajvenema

Mensen met magnussen bovenaan, Grosjean daaronder. Het is niet anders, hopelijk volgende race andersom:)

JapieJapo

7de overal met 3000 puntjes. Bijna optimale kopman verdeling.

Laatst gewijzigd
bakfiets

Ruim 2700 punten met Raikkonen maal 4 captain. Daar had het wat beter gekund.

fmvbeest

Nummer 1 heeft ook zelfde team maar beter de captain punten verdeeld. risico durven nemen met kvyat als x5. Maar heb niks te klagen over de eerste race. Even vier races aankijken maar dan wil ik misschien toch wel graag verstappen erbij.

kevinraar

Super slechte score maar 1744 punten

Laatst gewijzigd
Drollema

2980 punten, 13e algemeen. Prima begin.

kevinraar

ik heb bij matchduel maar 2 van de 44 rondes mee gedaan sta nu al op 25.8 procent deze ronde 1289 geworden

Laatst gewijzigd
BarryE1

Verwachting is in ieder geval uit gekomen helaas, vrij veel dezelfde teams. Daarnaast ook weinig puzzel element in het spel. Ongeveer een uurtje wat combinaties klikken en dan al een definitief team. Kopman factor nog het enige wat dan nog te kiezen is, maar de grootste verschillen ontstaan door uitgevallen kopmannen. Stel factor 5 rijdt factor 4 van de baan.

Vorig jaar had ik meer spelplezier. Ondanks dat het qua puntentelling ook best vaag was, kon je in ieder geval nog per race afwegingen maken. Daar had je tijdens de race dan ook veel meer te kijken door het head to head principe.

Voor de volgende race hoef je dus niks te doen, enkel de kopmannen toewijzen en vooral hopen dat ze op de baan blijven.

Overigens niet mijn bedoeling om te negatief over te komen, want ook hier proberen ze een leuk spel neer te zetten. Er lijken ook goede facetten in het spel te zitten, alleen die verdwijnen een beetje als je gaat spelen. Alsof het net niet helemaal goed doordacht is qua consequenties.

Starlynk

Grosjean 5x0.. zucht.. Ik had het kunnen weten :p Daardoor flink gezakt van na de kwalificatie, maar alsnog op 93,3% dus prima. Volgende keer beter!

Pietje Precies

Ja, de captainfactor is wat dat betreft wel weer erg bijzonder.

Ik had Bottas (1e), Vettel (4e), Leclerc (5e), Hulkenberg (7e), Raikkonen (8e), Stroll (9e) en Kvyat (10e). Vettel en Leclerc een beetje meh, maar de rest boven verwachting goed.

Echter Grosjean ook als 1e captain. Gecalculeerd risico. Eerst had ie ontzettend veel pech in de pit. Kwam daardoor vast te zitten achter Giovinazzi (en Norris), wat hem nog meer plekken kostte. Om vervolgens zelfs nog uit te vallen. Tja.

Starlynk

Ja, hier ook de rest in de top 10. Als ik Kvyat, Bottas, Magnussen, Stroll captain had gemaakt ipv Grosjean, Bottas, Magnussen, Kvyat dan had ik 3090 punten gehad en 1e algemeen gestaan, maar goed dat zal voor meer mensen gelden ;)

Mr10B

Hoppaa, top 200 algemeen in. Op naar de top 100.

Captain punten bij scorito gp zijn inderdaad exorbitant. Denk niet dat er genoeg races zijn om de geluksfactor weg te nmmen.

Laatst gewijzigd
Jori

Dat F1 spel erger ik me nu al dood aan :p
Die captain factor icm het geluk van schade/geen schade gaat echt nergens over, het is nu een soort tennismanager 2.0 geworden.

Bijv. Grosjean die uitvalt door verkeerd gemonteerde moer wat net zo goed dus Magnussen kan zijn, Ricciardo die dus een putdeksel ramt, maar vooral de brokstukken die daarna van de auto afkomt. Giovinazzi die daardoor er overheen gaat en auto al zo goed als stuk is. Coureurs die achter Giovinazzi vast komen te zitten, waardoor coureurs zonder snelheid zoals Stroll opeens hoog eindigen. Hamilton die ook zijn onderkant dusdanig daardoor beschadigd in ronde 4, waardoor hij Bottas moet laten gaan. En dat allemaal met een factor variërend tussen de 1 en 5(!!!)

Ab Normaal

'@Jori
Maar gelukkig rijdt de pechduivel de volgende race weer met andere coureurs mee.
Mij zat het nu mee, maar het is inderdaad het minst leuke spel omdat de geluksfactor wel alles bepaald.

KissMyAce

Net als alle andere sporten/spellen.
Beetje gezever allemaal wat mij betreft

kevinraar

Hopelijk gaat de volgende race beter

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Nja dat is natuurlijk niet waar @KissMyAce. Bij de tennisspellen is de captainfactor ook volslagen idioot. Maar bij Topcoach is de captainfactor x2. Bij de wielerspellen van grote rondes is de captainfactor ook x2. Hier is de captainfactor x5.

Dat is een enorm verschil en doet voor de fanatiekelingen behoorlijk afbreuk aan het spelplezier.

Er mag best een beetje een geluksfactor inzitten. Dat is immers behoorlijk inherent aan sport en spel. En zeker ook bij een sport als Formule 1. Maar zulke absurde captainfactoren zijn wat mij betreft erg zonde (en totaal onnodig).

KissMyAce

Dat laatste is zeker waar @pietje
Maar een bal op de paal ,over de lijn, renners die onderuit gaan, materiaal dat kapot gaat. Zoveel geluksfactoren. Dat is algemeen bekend. En natuurlijk selecteer je naar eigen inzicht je beste teams (ook rekening houdend met die factoren). Omdat dit allemaal bekend is stoor ik me dan aan het commentaar daarop

Ajvenema

X5 is gewoon overdreven, en een beetje een zwakke manier om toch grote verschillen in de scores te realiseren wat mij betreft. Ik zie verder ook niet hoe ze het moeten oplossen hoor, het is lastig met maar een stuk of 20 deelnemers. Ik zou het wel leuk vinden als ze de categorieën vrijgeven zodat je bijvoorbeeld zowel Vettel als Hamilton kunt kiezen, of geen van beide. Wellicht zelfs een variatie in het aantal coureurs. Misschien een extraatje als je 2 mensen uit 1 team kiest ofzo?

BarryE1

'@KissMyAce Natuurlijk mag je iets gezever vinden maar dan het liefst wel als het inhoudelijk over hetzelfde gaat. Krijg namelijk het gevoel dat je de essentie van het punt een beetje mist. Natuurlijk is het jammer dat één van jouw spelers de bal op de paal schiet, een penalty mist o.i.d. Of dat jouw renner onderuit gaat of zijn materiaal kapot is. Of een coureur die uitvalt. Maar het is in dit geval niet de gebeurtenis zelf wat zoveel irritatie over de geluksfactor opwekt, maar de impact daarvan. Zoals nu voor veel mensen met Grosjaen is het uitvallen natuurlijk al teleurstellend. Het is frustrerend als dat met factor 5 gebeurt. En bij F1 komt nog eens bij dat je, naast kopman-keuze, weinig keuzevrijheid hebt.

Imbatido

'@Ajvenema: Als ik voor de kwalificatie nog mocht wisselen had ik Ricciardo en Sainz eruit gedaan voor Hülkenberg en Magnussen. Had een stuk beter uitgepakt.

Maar ik speel eigenlijk alleen mee bij Scorito voor de grote rondespellen. De rest vul ik vaak in omdat ik toch betaal, maar speel ik niet echt serieus mee, dus kan me verder ook gestolen worden. Van het spellenpakket van Scorito vind ik alleen de Giro-Tour-Vuelta namelijk maar geslaagd. Daar moet je een leuke puzzel leggen, is de kopmanfactor gering en heeft pech geen enorme invloed. De rest van de spellen vind ik voor een betaald spel echt heel k*t.

Formule 1 is ook bij uitstek een sport waar pech een gigantisch invloed heeft bij een fantasy game. Ik speel zelf ook mee bij F1 Teammanager (van DVHN), waar je 2 coureurs en 2 teams kiest, en budget krijgt nav prestaties en daarmee weer betere kan kopen. Maar als je in het begin pech hebt doordat je coureurs uitvallen mis je budget tov anderen en loop je het hele spel achter de feiten aan. Maarja, zo'n team maakt het wel leuker om te supporteren voor jouw rijders. Bij Scorito is het met die gigantische factor ook meer een kansspel.

Zo vind ik de Coach van het Jaar ook een stuk beter dan de Topcoach. Daar kan je nog wisselen bij blessures, heb je geen rare subjectieve prijswijzigingen, valt je reserve in als Ziyech ineens niet fit blijkt, en heb je niet te maken met captains. Kijk al uit naar de Giro waar we moeten kiezen tussen Bernal, Roglic, Yates en Dumoulin van 5 miljoen.

1 2 ... 157 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.