Scorito-algemeen

1 2 ... 158 ... 606 607
BrackenRidgeCycling

Topcoach B ook weer kiezen

Threeohthree

Ja en dat is echt drama. Het probleem is dat gezien dit de beste 6 teams betreft alle spelers die goed spelen ook daadwerkelijk sterk geprijsd zijn waardoor je te veel aan je bankspelers uit moet geven. Ik zit er nu maar gewoon over na te denken een top basis team te maken en dan maar gewoon mensen die in principe niet spelen op de bank/tribune te gooien met hoop dat ze wanneer er een blessure is, zij de directe vervanger zijn. Geen idee verder, maar ik ga geen 2.5 mil uitgeven aan een bankspeler.

@Imbatido: Grote rondes absoluut de beste spellen inderdaad!

Laatst gewijzigd
Jori

Topcoach belgië ben ik drama, stond na 1 seizoenshelft op 33%, waar ik nu op 56% sta, Vooral door het weer simpel te houden en paar koopjes eruit te pikken (Schrijvers, Obradovic) icm vaste bewezen waardes (Bronn, Vanaken, Samatta, genk-verdedigers)

Verder denk ik zeker dat er weer paar relatieve koopjes inzitten, maar is het ook lastig met spelers die terugkomen van blessures (dimata, danjuma, Matheus, Uronen?, Bornaauw) en juist speler die weggaat (welke speler vult gat Pozuelo op? Heynen?) en uiteraard spelers met momenteel een basisplek, maar of dat vast is of door kleine omstandigheden (kosanovic)

Probleem is alleen dat ik weinig over de competitie weet en bijvoorbeeld niet weet of Rosted definitief basisplaats aan derijck kwijt is, of Dompé wel basis blijft of Diatta straks slachtoffer is als Groeneveld terug komt en hoe lang dat duurt.

Verder heb ik momenteel veel van ploeg in vorm, Gent, is Club wat lastiger (verdediging is niet stabiel en weinig offensief, middenveld erg interessant en maar 1 aanvaller), lijkt Genk het meest stabiel, Anderlecht en Antwerp de zwakkere broeders en standard een outsider.

Qua grote rondes, daar speel je het spel echt voor en zeker aankomende giro met de namen

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

Gewoon alle 4 uiteraard in de Giro.

Starlynk

'@Jori: Ja, lastig dat Topcoach BE.. Ik sta 38e (98,6%), maar wist vooraf ook vrij weinig over de Belgische competitie. Tegenwoordig ben ik Jupiler League expert volgens mijn vrouw :p Maar goed, toch ook vaak genoeg 0-punters in de basis omdat het vanuit Nederland toch lastig is om alle ins en outs te achterhalen.

Het lijkt erop dat Genk met Malinovskiy op 10 gaat spelen en dan Heynen en Berge (zodra die weer helemaal fit is) daarachter, maar Piotrowski speelde ook erg goed, dus wie weet maakt die ook kans op een vaste basisplek in de PO. Lijkt me voor 1,75m nog best een aardig gokje, aangezien er toch geen goedkope (< 1m) opvulling mogelijk is.

Jori

haha, ik moet eigenlijk gewoon nog standaard de samenvattingen gaan kijken, maar verder ben ik ook al begonnen me er iets in te verdiepen. 1e seizoenshelft nam ik gewoon spelers die ik kende, voornamelijk van ajax en eredivisie. Maar met spelers als Zivkovic, Denswil, Danjuma (blessure) etc. kom je er toch niet. Dan zak je wel snel weg.

Kwestie van tijd voordat ik ook nog whoscored erbij pak om ook nog de onderliggende cijfers erbij te halen :p

Ja, Piotrowski was me ook opgevallen, maar verder echt heel weinig gespeeld, wat natuurlijk ook logisch is als Pozuelo zoveel speelt en hij ook nog heel jong is. Ito vind ik trouwens ook een leuke gok, als ik las hoe hij vorige wedstrijd speelde.
Verder was ik wel verbaasd dat Aidoo eruit was gevallen voor Lucumi, dus wou me handen niet daaraan branden (beiden dus niet). Maehle is indrukwekkend, maar ook duur. Uronen net zo indrukwekkend, maar veel minder wedstrijden, waardoor ik daar ook alweer twijfel

Laatst gewijzigd
Starlynk

Belgische competitie heeft geen WhoScored helaas ;)

Bij Genk idd lastig dat alle 3 de centrale verdedigers (Dewaest, Aidoo, Lucumi) nu fit zijn en die gerouleerd lijken te worden. Daardoor zijn ze voor Topcoach eigenlijk alle 3 niet interessant meer. Dan liever Maehle... Ito is idd wel interessant als hij basis blijft, maar is wel redelijk 50/50 met Ndongala en dan is 3m wel veel geld. Sowieso vind ik het budget best pittig omdat je geen goedkope opvullertjes kunt gebruiken. Zou zeggen dat je Vukovic, Maehle, Malinovskiy, Trossard en Samatta moet hebben van Genk maar dan ben je gelijk 21,5m kwijt....

Starlynk

Help! Ik krijg Vanaken er niet in gepuzzeld :p

Jori

Ja, hier momenteel ook nog geen Samatta en Vanaken.
Vanaken twijfel ik echt over, omdat ik Schrijvers al hoger aansla als ik captain brugge nodig heb en eigenlijk ook wel Groeneveld wil hebben. Samatta moet ik eigenlijk er wel in gooien, maar 6 miljoen is gewoon zoveel geld.
Dan moet je echt geld bij elkaar schrapen door continu wat goedkopere verdedigers te nemen (bijv. Uronen ipv Maehle), maar daar wil ik eigenlijk niet aan als je ziet hoeveel zekerheid je daar inlevert

Maar er lopen best veel interessante middenvelders: Malinovsky, Verschaeren, Schrijvers, Groeneveld (mits fit), Carcela, Refaelov (hoewel vorm momenteel dramatisch is), Odjidja, Piotrowski, Kums. Lang niet alles komt in de buurt van de punten van Vanaken, maar 6 miljoen is mij momenteel te veel, omdat ik hem niet goedkoop kan compenseren

Starlynk

Ja, ik heb Groeneveld er nu uit en in de breedte ingeleverd om toch Vanaken te kunnen hebben. Vrees dat je die toch wel echt nodig hebt. Schrijvers is idd ook een prima captain van Club, maar voelt toch wat minder zeker dan Vanaken. Samatta heb ik niet. 6m voor een spits vind ik te gortig, aangezien er geen zwakke broeders zijn dus waarschijnlijk toch wat minder goals dan in de reguliere competitie.

Jori

Tja, Groeneveld vind ik wel erg mooi prijsje, die speel ik toch liever niet kwijt. Mocht hij nog een terugval krijgen, dan is Diatta al helemaal een interessant koopje.

Schrijvers qua prestaties was volgens mij beter dan Vanaken in de tweede seizoenshelft, heb hem eigenlijk steevast als captain gebruikt en anders Samatta. 6 miljoen is inderdaad erg veel, maar dat zijn 20 doelpunten ook wel. En goede aanvallers vind ik ook lastig te vinden. Emond en Sorloth lijken mij de zekerheidjes, Dimata nog even afwachten of die fit genoeg wordt en verder lijkt me Dompé nog een aardige opvuller qua prijs en speelminuten. Maar heb Samatta er nog niet in gekregen, vind dat ik er toch teveel voor moet laten. Mbokani had ik nog lang op mijn lijst, maar lijkt nog beetje te sukkelen met zijn knie

Threeohthree

Dus hieruit begrijp ik dat jullie wel gewoon bank/tribune spelers nemen? Heb uiteraard wel een 2de keeper die speelt en zelfs 1 middenvelder, maar verder vind ik het allemaal maar duur voor 50% van de puntjes. Het maakt ook weer niet zo veel uit natuurlijk gezien het niet meetelt voor de Scorito-index, maar toch als je eenmaal tegen die 97% aan zit wil je dat ook niet weggooien.

Jori

Verdediging heb ik altijd 4 of 5 zekere namen, omdat je daar niet echt veel mee kan schuiven, net als met de keepers.
Middenveld lijkt Pjotrowski dus een leuke gok, verder wil ik daar ook veel zekere namen hebben (dus iig basisplek).
Aanvallers moet ik nog echt scherp naar kijken

Maar moet mijn theorie nog meer overdenken, probleem is dat er nu geen echt makkelijke wedstrijden zijn. Normaal rouleerde je gewoon je aanvallers aan de hand van wie er net tegen Fortuna, De graafschap, excelsior etc. speelde, maar dat zit er nu niet echt in. Toch wil ik nog wel makkelijk 2 blessures/schorsingen/basisplek verliezen op kunnen vangen.

En nogmaals, mijn topcoach belgië score is echt belachelijk laag ;)

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@threeohthree: Je zal wel moeten toch? Normaal gesproken neem ik altijd wel een 500k aanvaller en middenvelder, maar dat is helaas niet mogelijk, dus je zet sowieso minimaal 3m op de tribune en 4m op de bank. En dan heb je spelers waarvan je 100% zeker weet dat ze 0 punten gaan halen. Dus dan is de vraag of Samatta dan echt zoveel meer punten gaat halen dan Emond? Of kun je die 2,5m niet beter gebruiken om je bank te upgraden in spelers die minimaal 25 punten halen i.p.v. 0, plus de mogelijkheid om nog wat te kunnen rouleren in het geval van schorsingen/blessures/programma (verschil tussen antwerpen thuis of genk/club uit is idd geen Fortuna/Graafschap/Excelsior thuis vs. Ajax uit, maar alsnog wel het overwegen waard).

Ik ga er ook nog wel even over nadenken, want het zijn natuurlijk maar 10 speelrondes..

Jori

Interessante feitje:
Standard trapt 7x een speelronde af
Antwerp en Genk 6x
Gent 4x
anderlecht 3x
Brugge 2x
(laatste speelrondes beginnen gelijktijdig, dus daar dubbel geteld

Natuurlijk prettig als je op een speler gokt, of je dan voor de ronde begint kan zien of hij in de basis start. Djenepo/Lestienne worden zo bijvoorbeeld al interessanter

Filipo

'@Jori Ikzelf twijfel om veel spelers van Gent te nemen. Gent is naast Antwerp de zwakke broeder in deze competitie. Daarnaast spelen ze ook nog voor de beker op 1 mei waar alle pijlen op zijn gericht. Zou me niks verbazen als de competitiewedstrijden daar omheen ze minder serieus nemen.

wesley1983

Met amper een budget van 48 miljoen 800 punten ingehaald op de eerste plaats en gestegen van 12 naar 3 algemeen in de laatste 7 matchen. Koopjes Schrijvers en Dompé elk een miljoen omhoog, beneden de 1.75 miljoen zijn het nu allemaal bankzitters dus lastig om een team te maken. Nog eens nadenken over mijn strategie voor de playoffs, sterkere bank door het inleveren van betere basisisspelers of de gok op een hele goede typeploeg. Dit keer heeft scorito wel goed zijn werk ervan gemaakt in vergelijking met de laatste 7 matchen voor de playoffs!

Karperdrol

iemand een idee hoe het zit met de gele kaarten?
worden die weer op 0 gezet? of.....?

Threeohthree

'@Starlynk: Nou niet per se, maar geen idee eigenlijk. Helaas maar 1 manier om er achter te komen en dat is inderdaad een paar berekeningen doen. Ik dacht meer gewoon als ik totaal niet ga wisselen dan lijkt het mij voordeliger om gewoon een sterk basis team te hebben en de blessures en andere Belgische wissel onzin voor lief te nemen. Maar goed, het is inderdaad ook wel zo dat veel spelers nu nivelleren en dus je idd waarschijnlijk net zo goed een Emond kan nemen dan een Samatta. Dus dan is inderdaad de vraag is het niet verstandiger om gewoon een paar spelers met potentie rond de 1.75/2m op de bank te slingeren zoals Jori aangaf.

Maar voordat ik aan die berekening kan beginnen moet ik eigenlijk eerst kijken naar de uitslagen en winnaars van de vorige play-offs om te kijken wie er vaak bovenop komt en of de potjes open of gesloten zijn. Ook nog niet gedaan, simpelweg omdat het niet meetelt voor de index. Word ik een beetje lui van blijkbaar :(.

@Jori: Dat is inderdaad wel een handige statistiek, zeker bij de Belgische competitie waar toch al veel gerouleerd wordt. Ik zal er ook nog even in duiken. Gelukkig hebben we nog een week :).

user26813

22% op de eerste GP. Ouch. Vooral verooraakt door ricciardo en grosjean als captains.

arturo

'@threeothree

Wat Starlynk zegt. Een goede bank is belangrijk, zeker over 10 wedstrijden. Ik zet basisspelers op de bank, alleen reserves op de tribune. Per speelronde scheelt dat rond de 100 punten.

Standard deed het vorig jaar aardig goed in de play-offs. Djenepo bij mij ook twijfel, als hij helemaal fit is staat ie basis. Maar hij geeft zelf aan dat ie nog niet 100% is. Ik twijfel ook nog over Ito. Rest van het team staat. Inclusief Dewaest.

Jori

'@filipo: Tja, ze nemen toch vorm de play-offs in en met slechts 6 punten achterstand, hebben ze zelfs alles nog in eigen hand ;) Maar als ze pakweg 2 van de eerste 5 wedstrijden maar winnen, dan is de beker wel verreweg de belangrijkste wedstrijd verder.

@Arturo: Lijkt me ver gaan om je team nu al vast te zetten. Door blessures krijg je al snel interessante koopjes, zie nu bijvoorbeeld ook een verdediger opeens die waarschijnlijk een basisplek heeft voor minder dan 2 miljoen, al weet ik dat pas zeker op vrijdag.

Laatst gewijzigd
arturo

'@Jori

Dank, ik zal vrijdag de boel nog es nalopen dan:-)

Karperdrol

Granqvist die een penalty mist....pfff dag 64 punten...!
Eeuwig zonde

bakfiets

Dit is ook matchduel. Gister na 88 minuten stond ik op 150 punten. Na het eindsignaal op 0 punten :-(.

1 2 ... 158 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.