Scorito-algemeen

1 2 ... 16 ... 606 607
Ceramiche Ariostea

Ik heb Buttner, Bruin, Thorsby en Diks. Achteraf gezien was Diks echt een slechte keuze van mijzelf. Buttner en Thorsby voor mij een beetje onverwacht naar het 2e plan. Bruins was eigenlijk alleen opvulling en de momenten dat hij scoorde zat hij op de tribune en ook alleen een tijdje geblesseerd geweest.

Goede keuzes zijn voor het niet kiezen voor een Toornstra, Zyech, Jorgensen als dure spelers om mijn selectie breed op niveau te kunnen houden en daarnaast hebben de jongens van AZ, Zwolle en Neres wel heel goed uitgepakt. Benieuwd wat dat voor mijn budget gaat opleveren.

Starlynk

Maar krijg je niet dat iedereen dan na verloop van tijd hetzelfde team heeft? Bijvoorbeeld Neres is 1,5m. Nu worden de spelers beloond die hem het vertrouwen gaven aan het begin van het seizoen, maar als je elke week kan wisselen dan neemt iedereen nu uiteraard Neres voor 1,5m. Of Boer en Bizot idd.

Pietje Precies

Oei, maar das een slecht systeem hoor Ab Normaal.

Het slaat nergens op dat je gedurende het seizoen nog spelers kan binnen hengelen voor hun originele waarde. Bijvoorbeeld zo'n Neres inderdaad. Die moet gewoon naar de 3.5m ofzo.

Starlynk

FF snel een teampje bij elkaar geklikt.. Zou je best lekker mee kunnen scoren :)

Keepers (6.5m):
Bizot (AZ), 2.5m
Zoet (PSV), 4m

Verdedigers (10.75m):
Svensson (AZ), 2m
De Ligt (Ajax), 3.5m
Ouwejan (AZ), 2m
Brenet (PSV), 2m
Van Polen (Zwolle), 1.25m

Middenvelders (20.5m):
El Khayati (ADO), 1.75m
Van Ginkel (PSV), 6m
Ziyech (Ajax), 7m
Leemans (VVV), 1.5m
Schöne (Ajax), 4.5m
Saymak (Zwolle), 1.75m

Aanvallers (11.25m):
Neres (Ajax), 1.5m
Jahanbaksh (AZ), 3m
Lozano (PSV), 3.5m
Sol (Willem II), 2m
Ogbeche (Willem II), 1,25m

Ab Normaal

Nee, je hebt maar 14 weken en zit vast aan je budget.
Voor mij hoeft het niet hoor, dit zijn nu eenmaal de regels van dit spel en je moet de regels van een spel accepteren. En daarom vind ik dit, en tot nu bijna iedereen die al die spellen spelen, dit het minst leuke spel.

Spelen jullie Profcoach en Coach van het Jaar? Zo ja, ben ik benieuwd wat jullie vinden. Zo nee, eens doen volgend jaar, en dan ben ik benieuwd wat jullie daarna vinden.

Starlynk

Nee speel ik niet, maar heb nu net een account aangemaakt bij Profcoach dus ga dat eens bekijken!

Ab Normaal

Heel goed!

hartstikkebedankt

Ik vind die Profcoach van Fox echt een verschrikking om te spelen. Geef mij dan maar Scorito, het heeft ook wel wat dat je niet constant transfers kunt doorvoeren, gewoon een budget, 18 spelers kopen en gaan.

Crashtester

Doordat je tot de winterstop geen transfers kunt doen vraagt het natuurlijk ook om een risico-inschatting, zoals hier al eerder is aangegeven. Dat vind ik een mooi aspect van het spel. Zo zat ik voor dit spel te twijfelen om Brenet, Neres, Kane, Dumic, Frenkie de Jong etc te selecteren. Spelers waarvan je niet zeker wist of ze altijd een basisplaats zouden hebben, maar wél de kans hadden om zich de basis in te gaan spelen en op die manier hun waarde dubbel en dwars waard te zijn. Het is aan jou als speler om een paar van deze gokjes te nemen, of op 'zeker' te spelen en voor spelers gaan die vrij zeker zijn van een basisplaats normaal gesproken. Een opeenstapeling van blessures zijn natuurlijk vervelend, maar part of the game. Ik heb er zelf ook wel last van met nu Haps, Viergever en Post in de lappenmand, maar so be it.

Dessers heb ik ook. Dat hij niet altijd speelt is vervelen voor mijn Topcoach, maar ik vind het helemaal geen zwakte van het spel dat ik tot aan de winterstop aan hem vast zit. Dan had ik in augustus maar beter na moeten denken over de spitsensituatie bij Utrecht. Ik gokte er op dat Dessers een basisplaats zou houden, maar zoiets is geen zekerheid.

Pietje Precies

Helemaal eens met Crashtester!

Ik heb Profcoach vroeger wel eens geprobeerd, maar dat vond ik juist een stukkie minder leuk. Ik vind het namelijk (onder andere) niet tof om gedwongen van iedere club een speler te moeten kiezen.

Ik vind het namelijk juist tof om de inschatting te maken hoe goed ieder team gaat presteren en welke teams ik dus moet vermijden of juist moet hebben.

Jori

Ach ja, wat is sport toch mooi.
Aan het begin van het seizoen:
- Kon Van Den Brom er niks van als coach, was het een regelrechte aanfluiting
- Was de spelvreugde bij Ajax weg en was het plichtmatig de bal rondspelen
- Verloor PSV van NK osijek, heerenveen en leek het helemaal niks te worden
- Stond FC utrecht qua statistiek tussen ploegen als Ajax, PSV en Feyenoord
- Speelde Heerenveen nog swingend en succesvol
- Was Fc Groningen degradatiekandidaat op basis van het spel

Nu zijn er een boel veranderingen, en sommige gebaseerd op statistiek en sommige niet. 1 ding weet ik zeker: Op basis van statistiek heb ik de sterkste dart selectie gemaakt en 99% zeker dat het toch niet in werkelijkheid de sterkste selectie is. Heerlijk toch? Ergens moet je nog wat toveren tegen alle statistiek om je toch nog wat te verbeteren en dat is juist de uitdaging van de spelletjes.

Voor mij waren Boer en V Polen goede keuzes, echter heb ik mezelf in de voet geschoten met Diks (veels te opportunistisch op V Bronckhorst halstarrigheid gegokt), Büttner, Dumic, Paal, Jones. Tel daar nog Bahebeck en redelijk recent de blessure van Locadia bij op en de winterstop kan voor mij niet vroeg genoeg beginnen

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

De punten die jij opnoemt hebben wel 1 gemeenschappelijke oplossing, namelijk: laat je niet misleiden door (korte termijn) resultaten, maar kijk naar de onderliggende processen.

Oftewel, de resultaten van team X vallen tegen, maar hoe spelen ze? Creëren ze eigenlijk een hoop kansen, maar zit het gewoon niet mee? Of bijvoorbeeld omgekeerd, zijn de resultaten van team X ontzettend goed, maar hebben ze eigenlijk gewoon wat geluk gehad?

In een sport als voetbal wordt er immers zo weinig gescoord dat variantie een forse rol speelt in de uitslagen. Twee teams die exact even goed zijn (zeg beide een niveau van 48 punten) kunnen prima op respectievelijk 54 en 42 punten eindigen.

Pipi112

Blessure's en schorsingen krijgt vrijwel iedereen mee te maken in de loop van het seizoen. Helaas hebben enkele de pech dat ze 3 a 4 langdurige
blessure's in zijn/haar team hebben dan ben je bij voorbaat al kansloos op een hoge notering. Gelukkig komt de winterstop er nu bijna aan zodat we
enkele aanpassingen kunnen doen en dan naar boven kunnen kijken. Met een plekje bij de eerste 2000 mag ik voorlopig tevreden zijn.

Jori

Dat klopt zeker, maar zelfs de processen ervoor kunnen niet verklaren waarom Ajax geen eerste staat, waarom AZ opeens tweede staat, waarom Feyenoord nog onder PEC staat. PSV, AZ en PEC doen het bovengemiddeld goed en Feyenoord, Utrecht, Heerenveen en Ajax presteren beneden elke verwachting. Tot op 80, 90% kan je dingen voorspellen, maar juist die laatste details zijn ongrijpbaar. Tenzij je nu glashard durft te stellen dat de individuele kwaliteiten van PSV, AZ en PEC groter zijn dan de andere teams en ze daardoor naar verhouding een meer gelijke strijd beter kunnen doen kantelen

Jori

Iemand trouwens hier K. Viljanen gekozen? Geen naam die ik zo 1,2,3 zou kiezen, maar op basis van gemiddelde worp en win percentages zou hij de 2e a 3e ronde moeten kunnen halen

Pipi112

Viljanen wint niet eens de eerste ronde van Norris.

Ceramiche Ariostea

Ik ga er ook vanuit dat Norris makkelijk de volgende ronde haalt. Gemiddeldes op de vloertoernooien zijn heel veel anders op de tv toernooien waar er heel veel camera's op je gericht staan

Pietje Precies

Beetje vreemd dat je me 'aanvalt' met:

''Tenzij je nu glashard .....'

Terwijl ik nota bene in de post waar je op reageert nog over variantie schreef.

Ik wilde Viljanen als joker meenemen, omdat hij op de vloertoernooien inderdaad erg goed is. Ik denk dat spelers als hij ook meer kansen zouden moeten krijgen om door te breken in het 'echte wereldje'. Maar goed, ik heb hem uiteindelijk toch niet gepakt. Zou wel één van de verrassingen kunnen worden.

Jori

ok, aanvallen is echt het laatste waar ik zin heb bij een forum als we juist over de uitdagingen van het spel spreken en de verschillende tactieken en glashard was misschien overdreven woord, maar bedoelde het nu meer als benadrukking op het feit dat het toch zo heerlijk onvoorspelbaar is en dat daar redelijk lastig omheen te komen is.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ik vind de Eredivisie helaas juist veel te voorspelbaar en zou het toejuichen als er geprobeerd zou worden de onderlinge verschillen kleiner te maken.

Bijna alle teams staan binnen twee/drie plekken van hun eindpositie van vorig jaar. De enige uitzonderingen zijn volgens mij PEC met een fantastisch seizoen en Feyenoord met een matig seizoen. Maar Feyenoord stijgt vermoedelijk nog wel naar plek 4 en PEC daalt vermoedelijk nog wel naar plek 6.

Daarnaast heb je nog wel wat teams die qua positie niet zoveel verschillen, maar qua punten wel over- of underperformen. AZ en PSV bijvoorbeeld.

Zadelpen

Team Zadelpen maakt een zijstapje naar het darts deze maand. Ff de armpjes lospoolen voor het voorjaar. Ik heb zelfs al de Uran van het wk darts gespot. En verdraaid zeg.... die gooit ook nog eens in het shirt van Uran.

Dat wordt mijn geheime wapen deze kerstwerperij. Zou ie het een beetje kunnen?

Pipi112

Als je op van Gerwen doelt reken maar dat hij het een beetje kan. Net Taylor tegen Dobey gekeken en toch voor mij persoonlijk een beetje een anti climax.
Wat had ik graag gezien dat Dobey op 2-2 in sets was gekomen, dan had ik de grijns van Taylor nog wel eens willen zien.

Jori

haha, kon weinig voorbeschouwingen vinden, maar wel dat Taylor er steeds meer maniertje op na ging houden en dat bepaalde mensen het helemaal niet erg vonden om na 1 ronde al afscheid te nemen. Persoonlijk ben ik wel blij dat Taylor door is, Dobey was anders een veels te gevaarlijke klant als E speler :p

Starlynk

Mijn gebrek aan dartkennis wordt wel pijnlijk duidelijk met zo'n beetje mijn halve team dat er al uit ligt :D Dat aangevuld met de vele E-spelers die wel doorgaan en zich niet in mijn team bevinden.. tsja.. punten sprokkelen voor mijn CV en volgend jaar beter ;)

Bij Topcoach wel weer een prima weekend na een erg matige midweekse ronde.. Jammer dat Labyad niet ff 2-0 maakte tegen Heracles, maar je kunt niet alles hebben... Bijna winterstop!

Zadelpen

Mijn gigantische voorraad aan darts kennis handicapped mij nu al die E spelers winnen. Al afscheid moeten nemen van een D en een E speler. Die komen op de lijst bij TJ, want dit kan niet getolereerd worden. Die D speler gooide met zijn pet ipv zijn darts. Niet te geloven!

Als de rest van mijn vogelpikkers stand houden doe ik nog mee voor het bekertje.

1 2 ... 16 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.