Scorito-algemeen

1 2 ... 167 ... 606 607
Niels22

Dieblaatste tip ga ik onthouden voor Wimbledon, de dames zijn bij mij echt drama (nog slechts 4 over, hoe slecht is dat na twee rondes)

Ab Normaal

Ik heb bij de mannen slechts mijn 3 A spelers en Fognini nog over en bij de dames 2 A speelsters, 1 B en Konta.
Drama pool dus.

Starlynk

De mannen hebben goed gespeeld in de 3e ronde (allemaal gewonnen) en bij de vrouwen ben ik Pliskova en Mertens verloren.. Nu nog 7 mannen over en 6 vrouwen:

Mannen: Nadal, Djokovic, Thiem, Del Potro, Khachanov, Fognini, Monfils
Vrouwen: Halep, Barty, Keys, Konta, Vondrousova, Swiatek

Probleem bij de mannen alleen is dat ik in het onderste gedeelte van het schema alleen maar Nadal heb en bovenin dus 6 van de 8 :p Bij de dames 4 boven en 2 onder, dus ietsje beter verdeeld..

Momenteel sta ik 134e (98,4%), maar ik verwacht in de 4e ronde toch flink wat spelers te gaan verliezen, dus fingers crossed.

Ab Normaal

'@Starlynk
Tja, ik probeer altijd over het schema te verdelen zodat ik altijd 8 bij de laatste 8 kan halen.
Maar dat is ook niet de juiste tactiek. Daarom neem ik bepaalde spelers niet puur omdat ze te snel tegen een andere goede speler komen maar juist wel ver kunnen komen.

Nu is deze editie wel bizar met veel gerenommeerde gravelbijters die al vroeg gravel mochten happen.
Als je veel er van niet hebt kom je ver.

Starlynk

Ja, verdelen over het schema heb ik ook weleens geprobeerd, maar dat is me niet echt goed bevallen. Dan ga je spelers kiezen die je eigenlijk niet wilt hebben omdat ze toevallig gunstig geloot hebben en als ze dan in de 1e of 2e ronde er uit vliegen tegen een nobody dan kun je jezelf wel voor je kop slaan ;)

En ach, nu weet ik iig vrij zeker dat ik t/m de finale een kopman kan selecteren :)

Ab Normaal

Precies en toch trap ik daar iedere keer weer in.
Het is sterker dan ik.
Heb het wel eens geprobeerd, maar dan neem je zo’n speler die moeilijk geloot heeft en dan vliegt hij er toch uit.
Sla je je ook voor je kop.
Zo’n Verdasco tegen Moutet (ken echt veel spelers, maar hem kende ik niet) kost me hier en bij sportpools direct de kop.

Jori

Moutet is zo'n jonge speler, die bloeit altijd op in Roland Garros en daarna zie je hem weer jaartje ploeteren op het 2e niveau. Maakte 2 jaar geleden het een topper ook al heel lastig. Beetje vergelijkbaar met Halys volgens mij.

Overigens was het Pella die sneuvelde, was ik ook niet heel bij mee :p
Hoang schakelde Verdasco uit, daar had ik zelf nog nooit van gehoord

Iig goed nieuw: Captain Vondrousova door en juist Martic die ik niet heb in de problemen
EDIT: Zie je altijd dat Martic zich direct herpakt :p

Laatst gewijzigd
Starlynk

Verdasco vloog eruit tegen Hoang. Moutet versloeg Pella.. Maar goed, punt blijft hetzelfde idd ;)

Overigens de captainpunten al weer binnen bij de dames. Vondrousova is echt lekker bezig! En Martic de eerste set verloren, dus dat is niet ongunstig voor mij, omdat ik niet tot de 14% behoor die haar heeft gekozen.. Hopelijk kan Kanepi het afmaken, want die break voorsprong in de 2e set is helaas al weer weg ;)

EDIT: Jori was net sneller met reageren met ongeveer hetzelfde verhaal :D

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ik had Pella en Verdasco, vandaar allebei die spelers in het vizier 😬

Ab Normaal

Hoe zit dat nu met dat bekertje achter je naam.
Ik zie nooit een bekertje achter mijn eigen naam terwijl ik toch al meerdere keren > 99% heb gescoord.

Starlynk

Je krijgt het bekertje alleen bij de sport waar je 'm gescoord hebt, vanaf het volgende toernooi. Dus bij de GP heb je 'm nu en bij wielrennen zul je 'm bij de tour hebben. Voetbal bij het WK vrouwen.

Pietje Precies

Als je een goede selectie hebt, heb je bijna automatisch al een aardige spreiding over de kwarten.

En soms is een goede selectie juist van een bepaald kwart veel of weinig mensen pakken. Ik heb bijvoorbeeld bewust niemand (meer) uit kwart 3 bij de mannen, terwijl ik er nog 3 uit kwart 2 heb.

Mijn huidige selectie heeft een forse overlap met Starlynk. Nog in het toernooi:
Djokovic, Fognini, Thiem, Monfils, del Potro en Nadal.

Keys, Barty, Halep, Konta en Vondrousova.

Tot dusver is het een prettige editie voor mij :)

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Starlynk
Thanks, wist ik niet! Ga ik even bij de GP kijken. Is dat voor een jaar of blijft dat altijd?

pirazzi

In 2019 gespeelde spellen zou je toch ook een badge voor moeten krijgen? Bij mij is de laatste badge 2018 met 25 spellen.

Starlynk

Altijd!

En ik heb een klein gokje genomen met Fognini als kopman i.p.v. de wat safere keuze voor Del Potro, omdat ik ook Khachanov heb en eigenlijk mijn enige kans om echt hoog te eindigen is als Khachanov van Del Potro wint... 1e set zag het er goed uit, maar 2e set helaas verloren...

Ab Normaal

Fognini is ook mijn kopman.
Bij Sportpools heb ik Khach. dus die moet sowieso winnen 😄

Starlynk

'@Pirazzi: gespeelde spellen is niet per jaar, maar cumulatief over alle jaren heen. De volgende na 25 is 35 spellen.

@Ab: Vrees voor ons dat het 0 punten voor de captain wordt ;)

pirazzi

Aha ik had al een contactformulier gestuurd maar zal dan hetzelfde antwoord krijgen, thnx Starlynk.
De badge voor 2019 is dus voor beginnende Scorito spelers. Mijn begin was in 2013, daar heb ik ook een badge van met 1 spel.

La Primavera

Ik heb nu zowel Martic als Vondrousova over. H2H wint eerstgenoemde, de Unstoppable-factor laatstgenoemde. Ervaring tegenover talent. Wie maak ik captain. Ik weet het niet. :(

Laatst gewijzigd
Starlynk

Ik ga voor Vondrousova, maar ik heb Martic ook niet dus tsja :p

En Khachanov gewonnen van Del Potro.. Had toch gewoon all-in op Khachanov moeten gaan dus.. meh :p

Threeohthree

Oprecht nieuwsgierig, hoezo Khachanov? Die heeft echt een vreselijk seizoen achter de rug met maar een paar wins. Enkel redelijk in Rome maar RBA en Sanogo ook niet fantastisch, en goed in Indian Wells maar dat was op hard. Nu waren de categorie B keuzes naast Fognini en Potro ook niet geweldig dat is waar. Maar goed, goed gekozen in ieder geval :p.

Edit: Ik kijk nog even naar zijn loting en die was wel redelijk makkelijk ja.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Zoals je zelf al zegt, B mannen waren allemaal niet bijster interessant, dus meer een keuze uit armoede ;) Ging wat mij betreft tussen Khachanov, Nishikori en Wawrinka voor de 3e plek en Khachanov had daarvan de gunstigste loting, dus kleine kans dat ie er al vroeg uit zou vliegen, dus daarom hem gekozen. Maar goed, die andere 2 doen het niet slechter, dus had ze beter alle 3 kunnen nemen en Del Potro en Fognini thuisgelaten ;)

Jopster

Beste Scorito- en wielrenliefhebbers,

sinds kort maar ik een podcast met 2 vrienden waarin we praten over het afgelopen sportweekend. Verder is een rubriek in de podcast dat we de luisteraars wat scorito tips geven wat komen gaat. In het einde van deze podcast geven we jullie tips over het aankomende vrouwen WK. Mocht je net als veel andere geen idee hebben wie favoriet zijn en wat we kunnen verwachten. Luister dan zeker even naar onze podcast. Mocht je nou geluisterd hebben en vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dat graag. Verder hebben we op scorito ook een subpoule gemaakt waar iedereen aan mee kan doen. Naam: Subpoule Eddie.

Groetjes van jullie Eddies.

https://open.spotify.com/episode/2BmSpfFMZqHVIZZdVcUqzJ?si=oI7dS1UvTZ63SpFvMNTbUQ

https://scori.to/V7SWHYZ

Jori

Al dat hip zijn en over elkaar heen wauwelen vind ik zelf maar niks, doe mij maar een mooi degelijk geschreven voorbeschouwing.

Verder lijkt het me geen heel complexe pool, gezien de verschillen tussen landen best groot zijn en bij damesvoetbal er altijd veel doelpunten vallen, waardoor de exacte uitslag toch lastig te raden is. Enige is de topscoorsters, waar bijvoorbeeld het nog niet 100% duidelijk wie bij Frankrijk in de spits speelt. Gelukkig speelt Frankrijk de eerste wedstrijd. Verder heb ik daar 3 standaard namen.

kevinraar

Ik heb de groepsfase van het wk ingevuld

1 2 ... 167 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.