Ik weet dat je het niet mag zeggen, om direct weer uitgemaakt te worden voor seksist, maar ik ben een echte sportliefhebber, volg enorm veel sporten, weet er ook best veel van, maar dames voetbal interesseert me echt helemaal niets.
Weet dat in het verleden Brazilië, de VS, Noorwegen, China en Duitsland de belangrijkste teams waren.
Maar ken nauwelijks speelsters. Ga het alleen maar invullen voor de index.
Probleem is dat je bij de mannen nog een heel eind komt als je vaak 1-0 voorspeld, bij de vrouwen ligt dat lastiger.
Ik ben blij met de aanpassingen die ze gemaakt hebben bij het tennisspel (vroeger 1 captain en nu zowel bij de mannen als bij de vrouwen, 12 in plaats van 10 spelers, lagere captain-factor, iets andere puntentelling).
Maar ben alsnog niet echt tevreden. Ik heb nota bene Konta in mijn selectie en toch daalde ik maar liefst 8% na haar overwinning. 720 punten pakken door 1 partij is zo absurd veel op het puntentotaal.
Captainfactor naar x3 en vanaf de kwartfinale x4 is een stap in de goede richting van Scorito, maar alsnog echt te fors. Eerste rondes x2 en vanaf de kwartfinale x3 is fors genoeg.
Daarnaast blijft het erg pijnlijk dat een Nadal door 98% van de deelnemers is gekozen, Djokovic door 92%, etc. Bij een écht goed spel komen die percentages niet boven de 40-50% uit.
Ben het gedeeltelijk met je eens. Captainfactor is nog steeds te hoog. Bij de vrouwen heb ik echt een drama team (2 van de 8 in de kwartfinales), maar toch sta ik boven de 90 procent, omdat ik gegokt heb op Konta. Kan nog wel dalen natuurlijk als de rest gespeeld is.
Over Nadal en Djokovic, die zullen altijd zo veel gekozen worden, tenzij je maar 1 A-speler mag selecteren.
Ik heb bij de vrouwen 5 van de 8 kwartfinalisten (waaronder dus Konta), maar als Vondrousova niet wint, sta jij mogelijk toch boven mij na deze ronde...
Nja, de kritiek qua Nadal en Djokovic is dus vooral kritiek op het indelen in categorieën. Waarom geen prijskaartjes in plaats van categorieën?
Dan is het misschien wel interessanter om Zverev te kiezen in plaats van Nadal. Of is het misschien wel interessanter om naast Nadal, Djokovic en Thiem ook nog Federer & Zverev te kiezen. En dan dus in de B-categorie te bezuinigen.
Dan kan het alsnog gebeuren dat spelers vaker dan 50% gekozen worden omdat ze een te laag prijskaartje hebben, maar dat zal hopelijk incidenteel gebeuren. Terwijl nu structureel een hoop spelers vaker dan 80% of zelfs vaker dan 90% gekozen worden.
Tja, ik neig naar Konta, hoewel Vondrousova nog geen set heeft verloren dit toernooi :p
Maar idee dat Konta eigenlijk steeds beter is gaan spelen en vooral gedecideerd partijen afmaakt, zoals ook tegen Stephens waar ze eerste set 6-1 wegtimmert en in de 2e set een break de gehele set behoudt, met heel veel love games ertussen. Vondrousova heeft natuurlijk in het voorseizoen enorm veel partijen gewonnen, maar daardoor ook veel gespeeld. En Martic liet gister de wedstrijd eigenlijk wel beetje wegglippen...
Yes, ik neig ook naar Konta.. Toch ook wat meer ervaring en dat helpt wel in deze fase van het toernooi. Speelt ook mee dat ik nu op 99,3% sta en als ik ga gokken op Vondrousova, en Konta wint, dat een derde van het veld mogelijk nog over me heen dendert omdat Konta best vaak gekozen is.
EDIT: ff gecheckt en een derde is lichtelijk overdreven ;) Maar zou wel mogelijk onder de 95% kunnen uitkomen als ik Vondrousova kies en Konta wint. Andersom zal dat een stuk minder zijn, denk ik.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.