Scorito-algemeen

1 2 ... 170 ... 606 607
Starlynk

Of anders geeft Anisimova het weer compleet weg.. wat een waanzin :p

Jori

Ik heb Konta als captain, maar vraag me af wat beter is.
Beste scenario is volgen mij nu dat Vondrousova wint en dat ze in de finale wederom wint.

Krijg met Konta ook wel aardig deja-vu, als je set 1 en set 2 ziet :p

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Door de overwinning van Vondrousova ben ik 1% gedaald (had Konta captain) en na de overwinning van Barty weer 0,1% gestegen.

Idealiter had ik natuurlijk Vondrousova captain gehad, maar dit was de veilige keuze. De finale wordt wel een lastige keuze. Wat dat betreft was een overwinning van Anisimova fijner geweest.

Opmerkelijk dat Nadal slechts door 51% van de deelnemers captain is gemaakt.

Laatst gewijzigd
Platje

51% is zeker opmerkelijk.. Nadal gewoon in prima vorm en heeft nog nooit van Federer verloren op RG

Starlynk

Pfoe, die finale is zeker een lastige keuze. Ik heb ook geen idee of de meeste mensen met beide vrouwen nu voor Vondrousova of Barty zullen gaan.. Ik dacht eerst Barty te kiezen, omdat ik die net wat betere kansen toedicht en ik verwacht dat de meeste mensen toch voor Vondrousova zullen gaan. Maar begin nu toch weer te twijfelen ;)

Pietje Precies

Een overwinning van Thiem zou heerlijk zijn. Vrij maf dat zoveel mensen voor Djokovic captain zijn gegaan.

Starlynk

Ja, snap ik ook niet. Verbaasde me er al over dat ik nog flink wat plekken steeg nadat Nadal gewonnen had.

arturo

Barty-Vondrousova h2h is 2-0... Wel op hardcourt en gras. Ik ga toch maar voor Vondrousova.

La Primavera

Ja het is te hopen dat Thiem de pot gaat winnen. Dan wordt het nog bijna interessant om hem captain te maken in de finale. Al is Nadal in deze vorm op gravel onverslaanbaar.

Starlynk

Crap, vergeten dat het vrouwen WK vanavond al begon.. Nou ja, ik heb wat staan, het zal wel goed komen :o

pirazzi

Men was nog niet goed wakker met het scoreverloop bijhouden.

raymankapeens

Die Reynard. 128P voor veel mensen, niet voor mij uiteraard

Pietje Precies

Ja, dat voelt wel als een gemiste kans...

kevinraar

ik heb helaas de verkeerde verdediger van frankrijk gekozen helaas nog maar 120 punten gehaald

Pietje Precies

Wow, echt veel mensen die hoog staan hebben Vondrousova captain gemaakt in plaats van Barty.

Als Barty wint stijg ik misschien wel van plek 283 naar plek 160.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

120 punten is gewoon netjes Kevin, niet zo piepen.

Hup Barty!

Jori

tja, Barty is niet al te groot en de combinatie dropshot en lob was bijzonder goed van Vondrousova. Barty vooraf licht favoriet, maar ik vond het wel aantrekkelijk om een gokje te nemen

Maar Vondrousova, die speelde bijzonder slecht, met ook weinig lengte in de slagen, waardoor Barty ook makkelijk heerste en niet verrast werd door een paar dropshots. Vondrousova produceerde ook bijna geen winners door de vele krachteloze slagen. En Barty speelde ook wel echt heel goed goed en vooral consistent.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Qua expected points kwam Barty er al ietsje mooier uit dan Vondrousova. Vervolgens ook een stuk kleiner risico met het oog op de ranking. Dus voor mij was het niet zo'n lastige keuze.

Het interessante is zelfs: als Vondrousova had gewonnen en ik haar captain had gehad, was ik minder plekken gestegen dan ik nu ben gestegen. Puur om aan te geven hoeveel mensen er dachten risico te moeten nemen om écht hoog te kunnen eindigen.

Verder zijn die dropshots van Vondrousova netto denk ik niet zo bijster goed. In de partijen die ik van haar heb gezien was het redelijk om het even. De ene keer een fantastische bal en dus direct een punt. En de andere keer een slecht uitgevoerde / verkeerde timing en dus direct een punt tegen.

Ze speelde inderdaad wel een bijzonder matige partij. Gunstig voor Scorito, maar wel jammer. De overwinning van Thiem was trouwens een fijne :)

Wel bijzonder trouwens: als Thiem de finale wint pakt hij 100 punten. Zo'n 1,5% van mijn huidige puntentotaal. Om wederom maar eens aan te geven hoe waanzinnig slecht dit spel in elkaar steekt.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Hier ook Barty gekozen gelukkig. Mijn eerste tennisbekertje lijkt binnen, tenzij veel mensen morgen op Thiem gokken en die onverhoopt wint van Nadal. Ik ga er niet van uit ;)

Bij het vrouwen WK tot nu toe 180 punten, dus alle winnaars goed (wie niet?) maar nog geen enkele uitslag of topscorer. Mijn topscorers hebben ook niet gespeeld, dus prima zo!

Ludi

Ben ook voor barty gegaan. De matchmakers gaven ongeveer eem 60-40% of gunstiger voor barty toen ik keek, dus is al een hogere verwachte score. Iedereen boven me (95.2% toen) zal wel beide spelers hebben dus kunnen.voor beide gaan, maar onder me zou bijna iedereen voor barty (moeten) gaan, dus zou veel meer daling hebbem kunnen geven. Ook was de (minmax)variance bij barty een stuk lager. Al met al een niet al lastige keuze.

Ik baal van 2 spelers die zich hebben teruggetrokken, ookal gingen osaka en garin(mijn alternatieven) er gelukkig vroeg uit en dat delpo verloor van kacha, verder weinig wat ik nu anders zou doen. Sta nu op 97%, vraag me af of er mensen risico gaan nemen om thiem te kiezen, kiezen tegen nadal is toch nog anders dan kiezen voor een andere a speler in een eerdere ronde (zoals djoko deze ronde).

kevinraar

Kan je bij het wk poule nog iets winnen of niet?

Bij de eerste 3 wedstrijden zit ik er steeds 1 doelpunt naast

Laatst gewijzigd
kevinraar

nu ook bij noorwegen nigira er 1 doelpunt ernaast

Ajvenema

Leuk dat nieuwe spelletje op Scorito: kies de scorende verdedigers🙄

Jopster

Het is toch helemaal geen vreemde keuze om verdedigers te kiezen in de poule fase van dit soort spellen.
Frankrijk speelt aanvallend voetbal, Renard is 4 koppen groter dan de rest. Als Renard 1x scoort moet Le Sommer er 4 maken.

Jori

'@ Pietje: Je analyse klopt helemaal, maar ik moest nog wat meer plekjes stijgen voor een bekertje, gezien ik rond 94% stond. Nu zak ik terug naar 91%, ook geen ramp.

Qua vrouwen wk: tja, iedereen denk ik wel moeizame start. Heb zelf net 1 wedstrijd volledig goed, wat me hoger brengt tot 70%, maar daarvoor had ik 3 wedstrijden enkel juiste toto en stond ik op 18%. Zal gewoon even duren voordat er echte verschillen worden gemaakt. Hier balen dat ik helaas voor de deadline geen tijd meer had om Gauvin eruit te halen, die had ik toch in de spits verwacht vooraf. Renard heb ik overwogen, gezien die prima statistieken had (gemiddeld 1 goal in de 4 wedstrijden), maar als je ziet hoe vaak aanvallers scoren vs verdedigers, vind ik het een prima ratio zo.

1 2 ... 170 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.