Scorito-algemeen

1 2 ... 178 ... 606 607
mentsjov

Wat mij opvalt: maar 8% heeft Fritz en 19% Berdych. Fritz was mijn eerste klik in de D categorie. Mokerharde service en lijkt eindelijk eens in topvorm!

La Primavera

Jaaa Gauff doet het gewoon. Nu een echte droomreeks neerzetten.

Ab Normaal

'@mentsjov
Fritz wint het toernooi voorafgaand aan de GS. Dan verlies je statistisch gezien heel snel.

Pietje Precies

Mijn mede-scorito'ers hebben (hele) vreemde keuzes gemaakt, dus dit is een zalige eerste dag. Caroline Garcia het enige smetje.

Er waren weinig slechtere keuzes dan Gauff trouwens. Zwaar underdog vs Venus, daarna waarschijnlijk Sabalenka, vervolgens Keys en dan mogelijk Halep. Oftewel, het zwaarste deel van de loting...

Wat dat betreft zou een budget ook erg tof zijn. Waarschijnlijk hebben jullie Gauff knap gescout en was ze interessant geweest voor de laagst mogelijke prijs. Maar nu kon je binnen die categorie zoveel betere speelsters / makkelijkere lotingen pakken.

Laatst gewijzigd
mentsjov

'@Ab Normaal

Statistisch gezien ging het team in de CL in de halve finale 1 van de 17x door na een nederlaag in eigen huis. Ergo, statistiek is maar statistiek.

Pietje Precies

Bij de vrouwen uitgeschakeld (afgeronde percentages van Scorito, iedere categorie kan maximaal 300% zijn):
A 28% (Osaka)
B 20% (Sabalenka, Vondrousova)
C 78% (Ostapenko, Kasatkina, Venus, Garcia, Sasnovich)
D 50% (vooral Giorgi)

Bij de mannen uitgeschakeld:
A 25% (Tsitsipas, Zverev)
B 0%
C 67% (Monfils, Dimitrov)
D 15% ( - )

Wat er bij de mannen in de D-categorie is uitgeschakeld is ook wel treurig. Onder andere 5% met Gulbis (underdog vs Mayer) en 2% met Kohlschreiber (vs Djokovic) ...

---------------------------
Ik ben enkel Garcia met 11% kwijt. Wel jammer met een erg slecht ogende Wozniacki en de uitschakeling van Osaka. Hopelijk gaat Kenin onderin het schema rocken!

Al met al een bijzonder gunstige eerste dag. Maar zoals we allemaal weten draait dit spel puur om de captains (in de latere fase) :(

Laatst gewijzigd
mentsjov

Al 78% in de C categorie eruit bij de dames! Wauw. Ik zit nog redelijk dan met Sevastova, Mertens en Vekic. Mja dat kan morgen ineens heel anders zijn. Voorlopig 6 vd 12 vrouwen en 5 vd 12 mannen door. Nog geen uitschakelingen. 1ste dag was dus prima :)

Niels22

Het gaat om D en C die moeten overleven..

Hier gister en Monfils er eerst uit geklikt om hem daarna weer toe te voegen (vond de C categorie echt drama voor deze editie)

mentsjov

Overigens op sportpools 2 klunsen gerockt direct: Osaka voor 5 pnt en Tsitsipas voor 3 pnt. Is er geen sportpools "algemeen" topic?!

mentsjov

'@Niels22: toch zat er bij de mannen in de C-categorie wel de 5de favoriet voor het toernooi en Goffin, die lekker in vorm oogt afgelopen maand. Die 2 leken mij op voorhand zekerheden om tot de 4de ronde te komen.

La Primavera

'@Pietje Jaar in jaar uit is de onvoorspelbaarheid van de vrouwen te merken. Ja Gauff heeft een gruwelijk schema voor zich liggen, maar zoveel overtuigende D'tjes zijn er niet bij de vrouwen. Dan liever eentje die ik kan supporteren.

Pietje Precies

Bedoel je met de 5e favoriet Kyrgios? In potentie kan die namelijk het toernooi winnen, maar normaliter vliegt hij er uiterlijk ronde 2 uit.

Ik heb Goffin ook gekozen, maar vergeet niet dat hij in R3 mogelijk Medvedev treft. Dat wordt een hele kluif.

Ja valt wat voor te zeggen Primavera. Ik ben er iets te serieus voor om dat ook te doen, maar ik begrijp dat je nu wel een hoop voldoening uit zo'n zege haalt. Mooi dat ze won!

Laatst gewijzigd
mentsjov

'@Pietje: Nee ik doelde op Auger-Alliassime, en na de uitschakeling van Tsitsipas is hij de vierde favo. Mja, dan krijg je in de 4de ronde Djoko. Dat wordt een kraker denk. En wellicht wel DE verrassing van het toernooi. Well see!

mentsjov

Wie durfde Querrey aan? Ik heb hem genomen omdat Thiem zich toch altijd een beetje als een vis op het droge voelt op gras. Plus, mocht Querrey verrassen kan hij een sloot punten opleveren als C-speler.

Wielerfan999

Djokovic, Nadal, Federer
Nishikori, Khachanov, Raonic
Fognini, Auger, Goffin
Berretini, Simon, Opelka

Kerber, Pliskova, Williams
Bertens, Bencic. Keys
Mertens, Kontaveit, Martic
Kenin, Strycova, Sharapova

Bij de mannen voor Opelka gekozen ondanks zijn loting. Bij de vrouwen Strycova. Ik was eerlijk gezegd een beetje de weg kwijt.

Niels22

'@mentsjov, die twee lagen wat mij betreft ook voor de hand en staan ook in mijn team. Maar je moet 3 C-tjes hè, verder hield het voor mij niet over. Dan begint Monfils nog zo lekker, maar zijn fysiek blijft hem parten spelen

Ab Normaal

'@Niels
Was vooraf ook bekend dat het twijfelachtig was of hij überhaupt kon spelen.

Ab Normaal

'@mentsjov
Wie waren voor jou dan de obvious keuzes in de C bij de mannen? Ik zag ze niet hoor.

Pietje Precies

Neuj, het was meer een kwestie van wegstrepen. Zodoende kwam ik uit op Bautista, Auger en Goffin.

mentsjov

'@Ab: Je C-man hoeft alleen maar de 4de ronde te halen om lucratief te zijn, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen. Zodoende was Auger een zekerheid in mijn ogen (Monfils was niet echt fit in zijn schema). Goffin loot Medvedev, maar die heeft vaak laten zien niet met dr druk om te kunnen gaan. Plus, Goffin is in vorm. 2de obvious keuze. De derde was idd lastig. Ik twijfelde lang tussen Edmund en Querrey, simpelweg om die beide de potentie hebben om de 4de ronde of meer te halen als ze een verrassing produceren. Bij het schema van edmund is dat niet meer nodig want Tsitsi ligt er al uit en Querrey verwacht ik dat ie Thiem gaat pakken. Dus die laatste C keuze was meer een gok. Rest was in mijn ogen niet interessant.

Ab Normaal

'@Mentsjov
Met mogelijk Dimitrov in de tweede vond ik het absoluut geen zekerheid. Zeker niet voor iemand die nog nooit een Grand Slam wedstrijd gewonnen heeft. Tuurlijk heb ik hem overwogen omdat Monfils meldde niet fit te zijn. Aan de andere kant is Monfils nooit fit en als ie speelt zeer onberekenbaar.

Goffin heb ik wel. Ik heb verder Edmund en Bautista, die voor mij dan weer een no brainer is in een stuk met Kachanov die niet in beste vorm is en eeuwige choker Zverev en grashater Paire. Wint ie van de winnaar Kachanov / Lopez dan is een kwartfinale zeer realistisch.

Heb je die over het hoofd gezien dan?

Pietje Precies

Niet lullig bedoeld, maar Auger en Goffin zekerheidjes / obvious keuzes noemen & tegelijkertijd ook doodleuk een Querrey selecteren terwijl die tegen Thiem begint vind ik moeilijk om serieus te nemen.

coolietje

'@PP

Heb ook deze drie C-mannen in mijn team omdat zij volgens mij het meeste potentieel hebben om die vierde ronde te halen, waarbij Querrey inderdaad een risico is doch een berekend risico (zelf goed op gras en in vorm terwijl Thiem en Wimbledon tot nog toe nog nooit echt een succes is geweest).

Naast deze drie heb ik enkel Bautista overwogen, maar omdat ik een gelijke verdeling wou per kwart is hij uiteindelijk afgevallen... In Edmund had ik te weinig vertrouwen, zijn voorgeschiedenis spreekt niet meteen in zijn voordeel.

arjenzvob

Voorlopig 1e in de forum-poule. Toch leuk, al worden de knikkers pas op het einde verdeeld. Kwestie van goede captains kiezen.

Al m'n D-mannen van de 1e ronde moeten nog....

Laatst gewijzigd
Starlynk

Ging best lekker gisteren, totdat Garcia verloor en inmiddels D-captain Berrettini ook 1e set verloren ondanks 5 breakpoints voor hem en maar 2 voor Bedene. Hopelijk kan ie het nog herstellen.

1 2 ... 178 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.