Scorito-algemeen

1 2 ... 179 ... 606 607
Platje

berrettini als captain gaat niet best nee.. begint het nu al

Ludi

Berrettini moet inderdaad niet gaan verzaken. Staat nu ook weer 2-0 achter. Verder ziet het er allemaal nog lekker uit. Baal alleen dat ik uiteindelijk Simon heb weggestreept voor Evans, zeker omdat zoveel mensen wel Simon hebben. Dat is misschien een beetje onnodig veel risico. Maarja misschien pakt het wel goed uit.

Starlynk

Evans durfde ik niet aan bij Scorito. Heb hem wel bij Sportpools.

Berrettini weer terug gebroken naar 2-2 in de 2e set. Hopelijk pakt ie nu ff door.

Ludi

Evans lijkt me in principe geen verschrikkelijke loting te hebben, maar makkelijk ronde 4 halen zit er ook niet echt in. Gezien het aantal punten dat een D speler je kan geven zeker later in het spel is Simon waarschijnlijk uiteindelijk een betere keuze. Tot nu toe nog geen steken laten vallen gelukkig. Nog 3 wedstrijden bezig en nog 3 te gaan.

mentsjov

'@pietje: Querrey selecteren kan je idd niet serieus nemen, right. Volgens mij heb ik gelijk gekregen want Thiem ging er hard vanaf ;)

mentsjov

'@Ab: ja, bautista enigszins overwogen maar kan alleen maar goede resultaten op gravel herinneren, vandaar. Vond Querrey een leuke gok omdat hij ver kan komen met zijn grasspel.

Niels22

'@mentsjov, Querrey is inderdaad een leuke gok van de 11%. Dat 31% Thiem kiest is natuurlijk lachwekkend.

Al zou Thiem in een kwart komen met 7 Qualifiers, zou ik hem op gras nog niet overwegen

Svnijen

Volgens Unibet wordt dit de top 10:

1. Bernal,
2.Thomas,
3.Fuglsang
4.Yates
5.Quintana
6.Porte
7.Pinot
8.Bardet
9.Kruijswijk
10.Landa

Ab Normaal

'@Mentsjov
Kijk maar eens naar de win/loss van Bautista op gras dan.

Pietje Precies

Nouja, "leuke gok" en "potentie om de vierde ronde te halen".

Daarbij gaan jullie wel even voorbij dat je om de 4e ronde te kunnen halen, allereerst de 1e ronde moet winnen en vervolgens de 2e & 3e ronde.

Klinkt misschien even heel kinderachtig geformuleerd, maar als je in ronde 1 al slechts 45% kans hebt om door te gaan, blijft er een kleine kans over dat hij daadwerkelijk ronde 4 haalt.

Maar je gok heeft tot dusver inderdaad goed uitgepakt. Desondanks heb je voor deze moeilijke overwinning (qua niveau tegenstander) evenveel punten gekregen als ik voor Bautista.

Anyway, ik haakte puur in op de initiële uitlatingen over obvious keuze's. Ik heb nota bene Auger en Goffin zelf ook, maar vond het absoluut geen obvious keuze's. Auger had er prima in R2 uit kunnen vliegen, Goffin in R3 en Querrey in R1.

De obvious keuze's bij de mannen waren mijns inziens Djokovic, Federer, Nadal, Bautista, Berrettini en Simon. En bij de vrouwen: Barty, Pliskova, Bertens, Garcia, Kenin en Sakkari.

Vervolgens een categorie met Anderson, Auger, Goffin, Keys, Konta, Serena, Martic, etc.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Pietje
Helemaal eens.
Ik heb al jouw obvious choices ook. Niet over getwijfeld.
Auger heb ik niet, vandaag al eerder uitgelegd waarom niet.
Alles zit nu mee voor hem, waardoor het schema nu open ligt maar dat had evengoed anders kunnen uitpakken.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Klopt en zelfs nu alles meezit, wacht er waarschijnlijk alsnog ene Djokovic in R4. Schijnbaar kan die wel wat :p

Ajvenema

Querrey vond ik geen gok hoor. Dat is gewoon met lef spelen, en zo’n pot binnen de context zien. Bij het tennisspel wordt je daar regelmatig voor beloond. Op safe spelen zorgt vaak toch ook wel voor een aantal decepties...

mentsjov

'@Pietje: achja, jij vindt Garcia obvious, die nota bene 1x de 4de ronde heeft gehaald op Wimbledon en er laatst op RG ook niks van bakte en ik vind Goffin obvious. Zo heeft iedereen zijn mening :)

Platje

Sharapova ook lekker, in set 2 5-2 en alsnog verliezen en nu 3-0 achter.. toch 24% die haar heeft gekozen dus komt goed uit

Starlynk

Yep, gok op Sharapova pakt niet goed uit helaas..

Niels22

Opgeven bij 0-5 in de 3e set... gunde ze Parmentier geen juichen op de baan of kon ze echt niet meer staan op dr benen?

danusz1986

Als Bertens wint zijn al mijn spelers door!

Federer/Nadal/Djoko
Raonic/Medvedev/Nishikori
Auger/Goffin/Bautista
Berretini/Simon/Struff

Barty/Kerber/Pliskova
Animosova/Bertens/Konta
Sevastova/Martic/Mertens
Kenin/Sakkari/Mladenovic

Ik heb in het begin Vesely en Querrey gehad. Draw ligt open bij deze 2 nu. Wel balen. Vooral Querrey zou ik altijd kiezen op gras, maar was wel veel geblesseerd dot jaar. Durfde het net niet aan. Ook met een diepe run in Eastbourne met mogelijk fatigue.

Valvuillerdemoz

Goeie genade: al zeven van mijn vrouwen na één potje naar huis! Heb je dat ooit gezien?
Bij de mannen nog niemand uitgeschakeld, al is Tiafoe aardig op weg...

Pietje Precies

Ja @mentsjov, maar ik probeer juist weg te blijven van die flauwekul meningen en wat meer naar de feiten te gaan (ook al is dat best lastig) :p

Caroline Garcia had de perfecte voorbereiding met toernooiwinst in Halle en vervolgens op een mooi moment uitgeschakeld in Mallorca (vs Kerber). Waardoor er nog wel de nodige tijd zat tussen dat toernooi en Wimbledon.

Mede daardoor heeft Garcia een keurige ELO-rating op gras. Voeg daar een prima loting aan toe en zodoende heb je de speelster te pakken die de bookies het verste zagen komen binnen die categorie van dames.

Helaas kwam het er (ook) deze grand slam niet uit.

Over Goffin discussieer ik niet zo graag, aangezien we daar nauwelijks van mening over verschillen. Ik vond hem (ook) een mooie keuze. Wel eentje met beperkte potentie. Medvedev was misschien nog gelukt, maar Tsitsipas was normaliter een maatje te groot geweest. Nu ziet dat er opeens heel anders uit :)

-------------

'Geen gok, maar met lef spelen' klinkt overigens behoorlijk tegenstrijdig @ajvenema. Verder pakt dit toernooi tot dusver 'op safe spelen' bijzonder goed uit. Mensen die dat gedaan hebben zijn waarschijnlijk pas 2 of 3 spelers kwijt.

Al is 'op safe spelen' natuurlijk een relatief begrip. Niemand heeft echt een vrije doortocht en daarom is het ook wat onzinnig dat wij regelmatig praten (ik zelf ook) a la: 'pas in R3 een moeilijke tegenstander' of 'in R4 vs Djokovic' etc.

Het zijn vaak wel de meest waarschijnlijke scenario's waar we het over hebben, zoals bijvoorbeeld een Goffin vs Medvedev. Echter was de kans dat die matchup daadwerkelijk plaats zou gaan vinden misschien maar zo'n 40%.

Laatst gewijzigd
mentsjov

'@PP: We zijn het op veel punten best eens met elkaar. Het probleem met dit spel vind ik dat op safe spelen niet genoeg is om echt hoog te eindigen. Precies vanwege deze reden nam ik bijvoorbeeld Querrey. Van alle C-spelers heeft hij de beste resultaten op Wimbledon (denk ik..). Plus ik verwacht eigenlijk (zoals vaak bij de mannen) dat er max 1 D speler de kwartfinale kan halen, of misschien zelfs max de achtste finales. Dit omdat verrassingen op het mannentoernooi schaars zijn. Dan ben je rond die tijd dus veroordeeld tot een C speler als kopman, mochten ze er nog in zitten. Die hoop had ik het meest met Querrey.

Goed punt wat betreft Garcia, ik moet eerlijk zeggen dat ik me vaak blind staar op haar kunnen op gravel, waardoor ik haar zelden ergens anders overweeg. Anyway, goed toernooi gewenst iig 😁

danusz1986

Gewoon 960 punten na 1 dag:D 20e van heel scorito. Enjoy it while i can.

Ludi

Hier ook 960/960, hoog gemiddelde ook

JANTHEMAN

Gewoon al 5 vrouwen eruit, blijft toch eigenlijk niet te doen..

Pietje Precies

Uiteindelijk zijn dit de gesneuvelde percentages bij de mannen:
A 25%
B 31%
C 90%
D 52%

En bij de vrouwen:
A 28%
B 34%
C 118%
D 90%

Fijne eerste ronde voor mij (C. Garcia en Sharapova kwijt)!

1 2 ... 179 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.