Scorito-algemeen

1 2 ... 18 ... 606 607
Bazing

Wow 12 miljoen. Ik maar 4.25..

Zadelpen

VVV speert mij net buiten een top positie. 2de ronde is toch voor de bracketeers en niet voor de namenkiezers. De schifting wordt nu ingezet en team Zadelpen zit er gewoon weer bij. En dat is een mooie zaak voor de darts sport.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Vind het trouwens ook maar maf dat deze speelronde niet meetelt voor het bepalen van de waardes...

Hopelijk wint Suljovic even deze dramatische partij.. iets te veel luitjes hebben Thornton.

Starlynk

Ja dat had Park nog een smak geld gescheeld met de huidige tussenstand bij ADO - Zwolle :p

Pietje Precies

Exact! Kan best wat schelen in de waardes van de PEC spelers.

En bijvoorbeeld een Johnsen die tot voor vandaag underperformede, komt nu op 7 i.p.v. 5 goals.
El Khayati en Falkenburg heb ik niet, maar ook voor hun waardes was het gunstig geweest.

Laatst gewijzigd
BarryE1

Wat mij betreft zijn de verhoudingen inderdaad een beetje zoek, maar goed, dat zeggen mensen die in mijn positie zitten natuurlijk vrij snel. Ik scoor met 12.595 beter dan 82,3% van alle deelnemers en onderaan de streep levert dit me een waardedaling van 2.250.000 op.

Even voorop gesteld dat ik bijvoorbeeld met Diks ook een dramatische keuze heb gemaakt en dat daar de waardedaling meer dan terecht is. Daarnaast met Toornstra een keuze gemaakt die ongelukkig uitpakt (blijf erbij dat het niet per se een slechte keuze is) en ook die waardedaling is te verklaren. Toch zou ik verwachten dat mijn overige spelers, gezien mijn nog "redelijke" score, meer van die waardedaling zouden compenseren.

Degene die bij ons laatste staat in de subpoule, heeft 2.000 punten minder en 750.000 meer te besteden.

Genoeg "geklaagd", tijd om weer vooruit te kijken. Het gegeven hierboven betekent dat er ook een aantal spelers zijn die meer punten scoren in relatie tot de waarde die zij opgeplakt hebben gekregen. Zaak voor mij dus om die er tussenuit te vissen.

Starlynk

Ik ben iig blij dat ik initieel geen enkele "dure" speler heb genomen.. OK, Van Ginkel was een goede keuze geweest, maar ik vraag me af of mensen met Ziyech echt tevreden zijn, laat staan de mensen met Toornstra, Jörgensen of Dolberg... Bij die dure spelers heb je gewoon teveel risico in 1 speler m.i. Wel vind ik die budget wijzigingen ook een beetje te veel van het goede. Je wordt nu in feite dubbel beloond (bijv. bij Neres of Zwolle spelers) of dubbel gestraft (bij geblesseerde spelers). De impact daarvan is in de 1e seizoenshelft al zo groot en dan komt het er in de winterstop nog een keer overheen...

In de laatste speelronde nog gestegen naar plek 14 algemeen ondanks 2 spelers met negatieve scores in de basis door Neres als captain.. Nu maar eens serieus nadenken hoe ik de 2e helft ga aanvliegen. De achterstand op de nummer 1 is 800 punten, dus dat is een serieus gat. Ik overweeg sterk om all-in te gaan met 3 500k spelers op de tribune, maar gelukkig nog even tijd om daar over na te denken :)

Hoe goed het gaat bij voetbal (ook 6e bij Match Duel op dit moment), zo dramatisch gaat het bij darts.. Heb nog mijn 3 A-spelers, Suljovic en Van den Bergh en de rest ligt er uit (OK, Norris zit er op dit moment theoretisch nog in :p).. Dus nu maar tm de finale V.d. Bergh captain en hopen op een extreme stunt :D

Pietje Precies

Ik vind risico niet echt de juiste benaming, Starlynk. Mijns inziens bieden de dure spelers namelijk vaak juist de meeste zekerheid qua basisplek en prestaties van het team / de speler.

Maar ben met je eens dat qua spreiding en qua potentiële waardestijging je beter niet te veel dure spelers kan hebben. Al is in ieder geval 1 topper hebben denk ik wel een must door de captain-regeling.

Ik ben met Ziyech niet echt tevreden. Al heb ik met hem denk ik ook een beetje pech gehad:
- vorig seizoen heeft er maar één speler (Ziyech zelf) meer kansen gecreëerd dan Ziyech dit seizoen in 18 wedstrijden. Toch staan er qua assists best wat spelers rondom hem heen die een stuk minder hebben gecreëerd.

- verder schiet ie ontzettend veel van kansloze plekken, maar 4 goaltjes is wel wat karig op zoveel schoten. Mede doordat zijn penalty misging en hij ze daarna niet meer mocht nemen.

- ook heeft Ajax pas 6x de nul gehouden

jonassi

Ik doe dit seizoen voor het eerst mee met Topcoach. Ben iets te veel meegegaan in de Utrecht hype in het begin van het seizoen en mijn keuze voor tweede keeper was ronduit slecht (Castro). Ironisch genoeg zijn de gokjes (Frenkie de Jong & Neres) goed uitgepakt en vallen ‘betrouwbare’ spelers (Toornstra, Jones, Botteghin) tegen. In het geval van Botteghin denk ik dat Scorito de mensen die hem hadden eigenlijk nog heeft gematst met een waardedaling van slechts 1 miljoen; ik zie hem niet snel meer in de basis komen. Al met al mag ik niet klagen met 94% en 6 miljoen in de plus.

Mijn algemene indruk dusver is dat de selectie te klein is. Ik vind dat die uitgebreid zou moeten worden met een extra veldspeler per linie (met navenant budget). Dan kan je een blessure beter ondervangen en heb je bij het selectieproces interessantere keuzes of je voor een kwalitatief brede selectie gaat of meer een piramide. Ook heb je tussendoor meer te doen, omdat je meer ruimte hebt om je opstelling aan te passen aan het wedstrijdprogramma van de week. Door de blessure van Botteghin lag mijn verdediging tot aan de winterstop vast. Tot slot vind ik dat de huidige opzet van 5-6-5 v-m-a in combinatie met het gesloten bank/tribune system je te veel in een keurslijf dwingt om 3-4-3 te spelen. Een extra speler erbij per linie geeft meer opties wat betreft opstelling.

Starlynk

Rob Cross zorgt er voor dat mijn Darts toernooi toch nog op een positieve noot sluit op plek 4.657 (86,2%) en plekje 3 in de Wielerflits poule.. En dat terwijl ik in de categorie B, C en D de best scorende spelers miste en in categorie E alleen Van den Bergh had en de andere 5 scorende spelers miste...

A spelers (2/3):
- R. Cross (+) - 335 punten
- P. Taylor (-) - 235 punten
- M. van Gerwen (+) - 155 punten

B spelers (1/3):
- R. van Barneveld (-) - 190 punten
- M. Suljovic (+) - 100 punten
- D. Gurney (-) - 100 punten

C spelers (2/3):
- G. Price (-) - 200 punten
- I. White/M. Smith/A. Norris/S. Whitlock (++) - 80 punten

D spelers (1/3):
- D. Webster (-) - 540 punten
- J. Henderson (-) - 300 punten
- J. Wilson/S. Beaton/K. Anderson/R. Thornton/J. Pipe (+) - 120 punten

E spelers (1/3):
- D. van den Bergh (+) - 640 punten
- V. van der Voort/J. Richardson/A. Alcinas/K. Brown/S. West (--) - 400 punten

Eigenlijk toch bizar dat die E-spelers die 2 rondjes overleven meer punten waard zijn dan Rob Cross die het toernooi wint.. En dat is nog de captain-punten buiten beschouwing gehouden, wat het helemaal waanzin maakt bij die D/E spelers....

Nou we gaan hetzelfde weer doen in de Australian open.. Fingers crossed voor de juiste gokjes ;)

Pietje Precies

Ja, de puntentelling bij darts en tennis slaat helemaal nergens op. Enige dat uitmaakt is dat je D/E spelers ver komen. En daar kan je een klein beetje het verschil maken met verstandig kiezen, maar is het ook vooral een kwestie van geluk hebben. Op voorhand vond ik enkel Webster en van den Bergh musthaves in die categorieën. Gevolgd door Kyle Anderson en Steve West.

Hoe goed je A en B-spelers presteren maakt amper uit + door ontbreken van een budget hebben ontzettend veel mensen dezelfde spelers.

De indeling bij tennis is overigens vrij schandalig met ontzettend veel toppers in lage categorieën.

Binnenkort ga ik Scorito maar eens mijn ideeën presenteren hoe ze ook deze spellen echt tof kunnen maken!

Laatst gewijzigd
Starlynk

Ja, ik zag het.. Serena Williams, Kvitova in C, Sharapova, Azarenka in D.... OK, nog maar afwachten hoe ze daadwerkelijk gaan presteren maar dat zijn toch grote namen...

Niels22

Grote namen, maar als ze tegen de nummer 1 t/m 4 worden geloot, zijn ze natuurlijk ook niet direct een zekerheid

Starlynk

Als ze tegen de nr 1 t/m 4 worden geloot, dan is dat voor mij met name reden om nr 1 t/m 4 niet te nemen :p Maar je hebt gelijk hoor, de loting gaat nog een hoop bepalen in de keuzes, maar in mijn beperkte ervaring in deze toernooiopzet (US Open & Darts ;)) loont het toch zeker om te kiezen voor D-spelers die de potentie hebben om kwartfinale+ te halen (maar er misschien in de eerste ronde ook uit vliegen), dan dat je spelers neemt die een grote kans hebben om de 1e ronde te winnen, maar eigenlijk nooit verder dan de 3e ronde komen..

Starlynk

Loting bij de Aus open inmiddels geweest.. zitten wel wat interessante keuzes tussen!

Jori

moet wel zeggen dat een paar zekerheidjes bij mij, nu wel een heel stuk minder zeker zijn geworden.
Als D heer had ik vooraf zeker Monfils willen hebben, maar met 2e ronde djokovic gaat dat niet gebeuren. Roeblev eerste ronde tegen Ferrer is ook een interessante.
Kerber en Sharapova die iedereen ook al vooraf in zijn team had staan, komen elkaar ws de 3e ronde tegen.
Bencic direct tegen Venus, Siniakova 2e ronde tegen Svitolina.

Maakt het spel natuurlijk wel leuker, nu zullen teams toch wat diverser moeten worden om hoog te scoren

ditisdavid

Lastiger te voorspellen weer dit jaar, hoewel dat niet echt onlogisch is gezien het verval van de grote vier (vijf) gewoon zal doorzetten, bovendien hebben veel uitdagers zwaar geloot (die onderste helft kan letterlijk 10 verschillende finalisten die me niet al te erg zouden verrassen opleveren). Ben ook absoluut niet overtuigd van de A-spelers.
Bij de dames zal het natuurlijk compleet open blijven zolang er geen nieuwe topper opstaat, ben benieuwd of dat een blauwdruk wordt voor het herentennis als de oude machtsorde definitief omgegooid is. In dat geval wordt de tennis-Scorito helemaal een loterij trouwens.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Ben er nog niet helemaal uit hoe ik het met mijn D-spelers ga doen.. Bij de mannen is het eigenlijk nog helemaal open. Gezien de loting zijn er eigenlijk ook geen echte must-haves wat mij betreft... Bij de vrouwen sowieso Sharapova, maar twijfel nog zwaar of ik de gok met Bencic aandurf.. Kans is natuurlijk best reëel dat ze er de eerste ronde gewoon uitvliegt....

Niels22

Het is inderdaad een flinke puzzel geweest om dit veld te vullen, maar ik ben er uit denk ik. Nu kunnen we straks vast weer balen dat je in ronde 1 al een paar ''zekerheidjes' bent verloren, haha

Ab Normaal

Ik vind dat er bij de mannen 1 must have in de D zit.
Vrouwen kom ik ook uit op de B speelsters na. 1 zekerheidje, de overige twee wordt ik ook niet erg warm van. Jammer dat je er niet 1 in mag ruilen voor een C speelster. Daar wil ik er wel meer dan 2 van hebben.

Starlynk

Zo zeg, gelijk bijltjesdag op de Australian Open.

Ben zelf met Vandeweghe en Sock 2 B-spelers kwijt geraakt. Sock was mijn B-gokje in dat deel van het schema voor een kwartfinale plek. Getwijfeld tussen Anderson en Sock, maar uiteindelijk liggen ze er allebei uit, dus hoogstwaarschijnlijk een D-speler in de kwartfinale daar ;) Had vantevoren alleen geen idee wie dat dan zou moeten worden, dus hopelijk anderen ook niet :p

Voor de rest al 3 D-spelers door (inclusief captain), dus ik mag niet klagen. Blij dat ik de gok voor Bencic heb aangedurfd, t/m de 4e ronde ligt het redelijk open nu en dan is Görges ook niet de allerzwaarste tegenstander.... Maar het blijft vrouwentennis dus ze kan ook gewoon verliezen van Kumkhum in de 2e ronde :p

Ceramiche Ariostea

Met Williams en Vandeweghe ook al 2 spelers kwijt. Gelukkig zijn mijn D spelers vooralsnog wel door met Kontaveit en Shapovalov. Hopelijk kunnen Sharapova en Medvedev hetzelfde bereiken.

Starlynk

Ja, alle vooraf interessante D-spelers zijn door tot nu toe zie ik! Daar wordt nog niet echt verschil gemaakt dus, hooguit dat de mensen die een gokje hebben genomen bij een D-speler met enigszins lastige 1e ronde partij (Shapovalov, Rublev, Bencic) beloond zijn.

Ab Normaal

'@Starlynk
Dat was dus mijn must have. Ik heb Seppi.
Kohlschreiber, Sock en Anderson als geplaatste spelers daar er al uit en de laatste geplaatste speler, Pouille, is vreselijk uit vorm en staat al 2 sets achter.

Overigens heb ik Sock als pure gok ook genomen. Verder ook alleen CoCo kwijt, bet als jij.

Starlynk

Seppi, goede keuze! Gaat je veel punten opleveren mogelijk. Die heb ik om onduidelijke redenen helemaal niet op mijn vizier gehad... Ik heb wel ernstig overwogen om Edmund te nemen in dat deel van het schema, maar vond het toch een te grote gok tegen Anderson in de 1e ronde..

1 2 ... 18 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.