Scorito-algemeen

1 2 ... 209 ... 606 607
Kaassoufflé

Ik begin meteen goed met 2 doelpunten van Tagliafico!

@ sjas patatje: mooi team en goed onderbouwd. Ik vind alleen je verdediging matig. Met 1 speler van Psv en 1 speler van az denk ik dat je daar niet veel punten gaat scoren. De vraag is of je middenveld en aanval dat verschil compenseert.

danusz1986

Baal nu al van mijn keuze voor Laursen ipv Yeboah.

Niels22

Toen bleek dat Dest nu al niet speelde deze nog maar snel gewisseld. Beter gezegd, team wat aangepast en Tagliafico er in gekregen, dat begint prima. Tegenvaller dat AZ tegen Sparta al niet de nul kan houden overigens

Treenert

De koploper heeft vd Beek in de basis LOL (

Peli

Anders heb ik even zitten prutsen en Senesi in mijn basis ipv Tagliafico. Fuck🤦🏼‍♂
Maar ach ja..... Idrissi, Tadic, Ziyech en Koopmeiners trekken dat foutje vooralsnog redelijk recht.
Nu hopen dat Dalmau en Dumfries daar nog wat punten bij kunnen gaan brengen.

Laatst gewijzigd
Sjas Patatje

'@Soef Ik snap je commentaar over mijn verdediging. Ik hoop het merendeel slechts drie verdedigers nodig te hebben, waardoor ik met vier middenvelders en drie aanvallers kan spelen.

Zonder vd Beek had ik Haps en Martinez erbij in de verdediging geloof ik. Vind je dat beter? Toen had ik nog Toornstra.

Threeohthree

Mensen zonder malen kunnen wel vast inpakken geloof ik (ben er 1 van).

Peli

Klote Malen 😳😅

pirazzi

Tadic speelde gewoon, waarom plaatste Scorito dan een vraagteken bij hem?!

Peli

'@Pirazzi
Omdat hij een twijfelgeval was stond er dus terecht een vraagteken bij hem.
Ook gewoon zelf het nieuws en de opstellingen gewoon een beetje in de gaten houden.

El Mel

Kevin, dikke eindbaas dat je bent.

MarvinG

Lekkere score gepakt door Malen. Haha wie Malen captain had gemaakt dit weekend zit al gebakken, 'helaas' had ik Ziyech captain. Had Tadic op de bank gezet vanwege zijn vraagteken. Was de hele dag op een festival dus heb de opstellingen niet meer in de gaten gehouden.

Treenert

Sommige hebben zelfs Malen captain en Tagliafico. Malen in je team is lekker maar als je tegen Vitesse Malen captain hebt gemaakt wil ik niet zeggen dat je er geen kennis van hebt maar dan ga je m.i. dit seizoen ook nog een boel ongelukkige keuzes maken.

JimKro

Leuk om alle definitieve teams voorbij te zien komen. Ik zie overeenkomsten en een aantal belangrijke verschillen onderling.

Ik zal ook mijn team en onderbouwing nog even delen. Mijn algemene benadering was om, vergeleken met vorig seizoen, meer in te spelen op potentiële waardestijgingen. Dit betekende dus dat ik meer risico zou moeten nemen dan ik vorige keer deed, toen ik enkel voor zekere keuzes ben gegaan in de eerste helft en daardoor prima scoorde, maar na de winterstop achterliep op de rest. Verder heb ik gekeken naar de programma's en op basis daarvan, naast acht spelers van Ajax en PSV, de focus gelegd op AZ en Twente. Het was een flinke uitdaging om de juiste balans tussen zekerheid en risico/ potentie te zoeken; de komende weken zullen uitwijzen of ik daarin geslaagd ben!

#Keepers:

Zoet, Paes

Beiden gunstig geprijsde keepers bij een topclub en subtopclub—daarmee dus goede kans op waardestijging, plus een goede prijs/kwaliteit verhouding voor het behalen van punten.

#Verdediging:

Tagliafico, Martínez, Baumgartl, Boscgali, Obispo

Ik wilde, mede door het gebrek aan opties op het middenveld, vier verdedigers van de top twee, om zo een solide 4-3-3 te kunnen spelen. Obispo de goedkope aanvulling van een subtopper. Ik heb risico genomen met Martínez—ik verwacht dat Ten Hag op zijn minst één van Martinez of Blind op de 6 positie nodig heeft om de verdedigende balans te bewaren. Wanneer dit Blind wordt, lijkt Martinez mij de meest logische optie voor de LCV positie, en andersom ook. Alvarez heb ik er ook lang bijgehad, maar de kans dat Donny een linie zakt is toch aanwezig en dan is hij denk ik het slachtoffer (ook omdat Veltman opeens vaster basis lijkt te zijn dan ik eerst had verwacht), Alvarez is op dit moment toch meer de bewegelijke helft van de twee ‘6en’, net als Donny dat zou zijn. Daarom voor meer zekerheid gekozen met Tagliafico. Boscgali is het grootste risico, maar hij was ook extra gunstig geprijsd.

#Middenveld:

Zyech, Ihattaren, De Wit, Vuckic, Linthorst, Harroui

Zyech is de onmisbare topper en wordt aangevuld met drie koopjes. Vuckic zal iedereen wel hebben, voor Linthorst had ik liever Van Ooijen gehad, maar kwam net tekort. Harroui laat tot nu toe leuke onderliggende stats zien. Dan hebben we De Wit die in potentie een hele mooie prijs/kwaliteit verhouding heeft voor een aanvallende middenvelder bij een top 3-4 club, daarnaast heeft AZ een mooi schema tot de winterstop. Ihattaren is de grote ‘gok’. Hij heeft een mooi potentieel voor waardestijging en weinig risico op daling, omdat hij al geprijsd is als reservespeler. Daarnaast laat hij hele mooie dingen zien tot nu toe, met name qua kansen creëren en assists, waardoor hij zelfs met de concurrentie die hij heeft een goede kans heeft om zijn plek te behouden of in ieder geval punten te sprokkelen.

#Aanval:

Tadic, Idrissi, Kerk, Castalapiedra, Laursen

Nadat ik Donny eruit heb gelaten (ik was bang dat hij in de toekomst een linie gaat zakken en de blessure was natuurlijk ook niet gunstig), werd Tadic ondanks zijn prijs een belangrijke pion. Of hij onmisbaar wordt moet nog blijken (zie Malen!). Als aanvulling heb ik AZ en Utrecht aanvallers met een mooie prijs en prima onderliggende stats, plus twee koopjes. Laursen één van de betere assist spelers tot nu toe en Castal heeft nu al veel gescoord en daardoor als goed op weg voor een waardestijging.

Net niet gehaald (en nu al spijt!): Odgaard –veelbelovende stats, maar omdat hij pas één keer had gescoord was ik bang dat hij door scorito niet in waarde zou worden verhoogd in de winterstop. Er is immers als zo’n 20% van de kansen verstreken om dit te realiseren. Lijkt er nu echter door heen te komen!

Gisteren met 1470 punten een mooi begin, ondanks dat ik zit te balen over Malen 😉. Iedereen veel plezier en succes!

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Gisteren geen tijd gehad om mijn opstelling met jullie te delen, maar daar komt ie:

Keepers:
Onana en Paes

Ajax verwacht ik het vaakst van allemaal de 0 te houden en ik had budget voor Onana. Paes goedkope keeper van Utrecht.

Verdedigers:
Tagliafico: is er uiteindelijk ingekomen ipv Blind. Was gisteren al goud waard. Pakte wel al zijn eerste kaart, maar goed dat weet je bij hem.
Dumfries: PSV gaat vaak de 0 houden, maar vooral omdat hij aanvallend zo sterk is.
Wuytens: AZ is een ploeg die het goed gaat doen. Kopsterk, dus zal zijn doelpuntjes wellicht meepikken.
Obispo: Vitesse is een prima ploegje en voor 1,5miljoen prima optie
Dresevic: alhoewel ik benieuwd ben of hij blijft staan als Hoegh weer fit is (en dat is bijna) toch deze scorende verdediger meegenomen.

Ik speel vaak met 3 verdedigers dus genoeg opties.

Middenveld: het zwaartepunt van mijn team
Ziyech: no-brainer. Goud waard
Koopmeiners: aanvoerder, standaardsituaties, gisteren als captain meteen goud waard
Gustafson: uitstekende middenvelder van Utrecht, penalty's, ik hoop dat hij overeind blijft want de concurrentie is moordend daar
Vukcic: een middenvelder in de spits, scoort makkelijk
Faik: standaardsituaties bij Heerenveen, reserve-aanvoerder
Smeets: doet het op dit moment prima bij Sparta

Aanvallers:
Tadic: no-brainer, held!
Boadu: veel-scorende spits van een prima ploeg
Idrissi: scoort ook makkelijker, en maar 2,5 miljoen
Laursen: viel me op de eerste wedstrijden, is belangrijk voor Emmen (gisteren assist)
Bakari: voor 500k een optie. Hij speelt regelmatig. Makkelijke opvulling

Ik ga vaak voor 3-5-2. Tot nu toe gaat het aardig want ik sta op 98,3% in de algemene poule en 7e in de forum-poule.

Succes allemaal!

Sjas Patatje

Gisteren toch nog eens nagedacht over mijn selectie. Wellicht had ik toch een Halilovic niet moeten kiezen, aangezien ik ook al vd Beek, Ziyech, De Wit en Vuckic heb. En Linthorst, die al 4 goals heeft gemaakt. Dat geld had ik misschien beter kunnen spenderen aan een extra verdediger, zoals een Haps/Senesi/Vlaar.

Wel leuk om te zien dat iedereen een andere verdeling heeft. Mijn zwaartepunt ligt op het middenveld en bij sommige zie ik toch best wat dure krachten achterin (Dumfries, Tagliafico, Martinez).

En ik zie ook dat de Scorito toppers van dit moment risico nemen door de goedkoopste krachten van een RKC te kiezen bijvoorbeeld. Dat kan je opbreken bij blessures.

michelb6

Hierbij mijn selectie:

Vermeer - Drommel
Martinez - Alvarez - Haps - Svensson - Clark
Ziyech - Vuckic - Gustafson - Ciss - De Wit - Bel Hassani
Tadic - Dalmau - Beghuis - Aitor - Damascan

Feyenoord vond ik goedkoop, aangezien ik verwacht dat ze met Senesi erbij nog wel stabieler gaan worden en ook een makkelijk programma hebben tot een paar wedstrijden voor de winterstop. Vandaar Vermeer, Berghuis en Haps. Ik verwacht ook een dominant Ajax, vandaar Martinez, Ziyech, Tadic en Alvarez. Waarbij ik de laatste liever had gewisseld voor Tagliafico, maar ik wilde geen van de andere spelers wisselen. De Wit is hier al genoeg benoemd, en ook Bel Hassani verwacht ik wel bij wat goals betrokken. Niemand van PSV genomen omdat ze zo'n brede selectie hebben en ik achterin ik ze of nietszeggend of te duur vond.

Ik heb met name gekeken naar de verschillende programma's. Daarom Aitor en Drommel, omdat ik die op de juiste momenten in kan zetten. Hetzelfde geldt voor Ciss en Damascan. Zodoende heb ik een 18 koppige selectie waarbij ik per week minstens 10 spelers heb die geen al te moeilijk programma hebben. Alleen de eerste ronde bleek al dat dit niet altijd een goede maatstaf blijkt te zijn, aangezien juist PSV de 0 hield en AZ en Ajax wel goals tegen kregen.

Zodoende is de eerste ronde tot nu toe vrij teleurstellend, en had ik nu al gewild dat ik dingen anders gedaan had hoewel ik achter mijn keuzes stond. Maar met de brede selectie van PSV en tot dusverre niet al te koelbloedige afronden heb ik bijvoorbeeld Malen nooit overwogen, dus dat verwijt ik mezelf niet.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Mooi dat er zoveel wordt gepost over TopCoach Eredivisie de laatste tijd. Laat toch zien dat de originele toch wel de beste is. Die Keuken Kampioendivisie en de Belgisch pilscompetitie, allemaal leuk, maar ik heb er niet veel mee. Gaat ook veel te veel tijd in zitten, in nog meer van die spellen, wat mij betreft.

Maar goed mijn uiteindelijke team tot aan de kerst:

Bizot - Drommel
Baumgartl-Martinez- Dresevic- Obispo- Ewijk
Ziyech-van de Beek-Ihattaren-Vuckic-Hrustic-Harraoui
Tadic-Boadu-Berghuis-Cantalapiedra-Bakari

Omdat ik van de Beek toch ook erbij wilde, maar gekozen voor een iets goedkopere doelman. Ik denk dat het verschil tussen Bizot en één van de top-2-keepers kleiner zal zijn dan dat tussen van de Beek en de alternatieven voor hem. De tweede doelman krijgt iedere keer maar halve punten, dus dan lijkt mij ook een goedkopere tweede keeper prima. Bovendien is Twente erg lekker bezig. Daarom ook zeer geschikt voor voordelige opvullers.
Achter en middenveld: de Ajax en PSV spelers basis. En ik kan elke week kiezen tussen Dresevic of Obispo als derde man in de defensue en tussen Vuckic en Hrustic als 4e middenvelder. Hangt een beetje af van de vorm en de tegenstander. Dit idee ging gisteren al meteen aardig mis omdat Obispo PSV tegenkwam en Dresevic Ajax. De reserve reserve, Ewijk, moet tegen Feyenoord, dus vond ik ook geen zekere factor. Dus meteen twee man in de min, is niet zo best. Maar goed, die hebben we dan maar alvast gehad zullen we maar zeggen.
Voorin basisplaatsen in gedachten voor Tadic uiteraard, Boadu en Berghuis. Berghuis uiteindelijk gekozen ipv Malen, dus daar rust behoorlijk wat druk op. Berghuis moet vandaag eigenlijk minimaal een hattrick scoren om in het spoor te blijven. Cantalapiedra, Aitor, leuke reserve, vriendelijk geprijsd. Neemt de penalty's bij Twente. En Bakari, ja, als je een 500 K speler kan krijgen, die ook nog eens regelmatig speelt is dat een buitenkansje, zeker in de aanval. Je vijfde aanvaller heb je normaal gesproken het minst vaak nodig van al je spelelrs en Je hoeft zodoende dan niet te veel geld op de tribune te zetten.
Al met al nu al een heel klein beetje spijt van geen Malen. Heb sowieso wat minder PSV gekozen omdat daar nogal twijfel was wie basisplaats gingen krijgen. Net nu het vast staat begint PSV natuurlijk te draaien als een malle. Maar goed, het seizoen is nog lang en de prijzen worden pas verdeeld in mei. Dus voor iedereen: succes in de Competitie!

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

Bizot
Drommel

Alvarez
Tagliafico
Baumgartl
Knoester
Abels

Ziyech
Ihattaren
De Wit
Vuckic
Van Ooijen
De Vos

Tadic
Malen
Berghuis
Idrissi
Bakkari

Kwetsbaar voor schorsingen en blessures maar met 1550 punten so far klagen we vooral niet.

danusz1986

Aii geen Berghuis vandaag

danusz1986

Reza hattrick na invalbeurt. Bakken vol met punten. Ben benieuwd of mensen hem hebben overwogen.

Valvuillerdemoz

Nee hè geen Berghuis. Die solliciteert nu al naar een winterse transfer. Dan moet Vuckic er maar drie scoren! 😁
Oh, dat doet Reza al, oh nee, vier nu! Wat een gekkenhuis!

Sjas Patatje

Ik stop ermee. Berghuis speelt ineens niet en Reza scoort er 4. Man man man.

Platje

Geen berghuis en reza op de tribune..

Sjas Patatje

En dan heeft iemand Reza als captain en daarnaast ook nog Malen en Tagliafico. Wat een baas ben je dan, petje af.

1 2 ... 209 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.