Scorito-algemeen

1 2 ... 25 ... 606 607
Imbatido

Bij de grote rondes vind ik dat ze stuk voor stuk goede wijzigingen hebben doorgevoerd. En daar is het verschil in punten tussen de keuze Kittel-Gaviria of Froome-Quintana doorgaans gering. In de lastigere voorspelbare ritten kan je er wel een leuke slag mee slaan, maar daar is het ook meer skill.

Maar in het voorjaar heeft elke wedstrijd ongeveer Sagan en Van Avermaet als favoriet. Die bieden ook nog eens veel meer zekerheid dan renners van de tweede rij. Ik had het idee dat ik dan in de breedte wellicht kon compenseren, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Maar dat iemand bv een redelijk verrassende Kwiatkowski had, iemand waarmee je normaal hoog in een voorjaarspoule zou moeten kunnen eindigen, wordt dan veel minder belangrijk. Ik denk dat er weinig teams waren die hem als 3x of 2x kopman hadden in Strade Bianche en Milaan-Sanremo. Het is dan jammer dat zoiets onvoldoende wordt beloond, terwijl iemand die de veel voorspelbaardere Van Avermaet pakt en telkens op 2x/3x zet er dan overheen vliegt.

Pietje Precies

Jup, ik denk dat die 3x eruit halen al een hoop oplost. 2x vind ik prima gezien je voor een van Avermaet ook 7m moet aftikken ofzo.

Bij de grote rondes zouden ze van mij de toppers trouwens nog wel wat duurder mogen maken. Bij voetbal zijn ze bereid om spelers 7 a 7.5 miljoen te maken, dit mogen ze van mij bij het wielrennen ook gaan doen!

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Behalve kennis bestaan pools natuurlijk altijd voor een gedeelte uit geluk. Balletje op de pool, wielrenner die onderuit schuift, tennisser die opgeeft enz.
Allemaal dingen die meestal niet te voorzien zijn. Hoort er ook bij.

Captain regel kun je natuurlijk van alles van vinden. Valverde captain maken tijdens de Waalse Pijl is logisch, Milaan San Remo is een redelijk onvoorspelbare koers die in meerdere scenario's kan eindigen. Diegene die zegt dat hij of zij perfect kan inschatten hoe die koers eindigt praat onzin.
Dat de kans op een sprinter die een heuvel over kan groot is, dat moge duidelijk zijn.
Maar of het dan Sagan is, Degenkolb, Kristoff, Gaviria of nog een ander, tja, je kunt er een paar wegstrepen op basis van vorm, andere doelen, of whatever.
Dan kan het zomaar zijn dat ik Gaviria neem en jij Sagan.
In de afdaling wordt Sagan vand e sokken gereden en valt, en Gaviria wint, die ik maal x heb. Dan neem ik direct een enorme voorsprong en is dat geluk.
dat is het ook zonder captain, maar het verschil is kleiner.

Zelfde met voetbal. Psv moet thuis tegen Nac, de kans dat we allemaal een psv speler nemen is groot. Jij neemt v Ginkel, ik neem Luuk de Jong.
van Ginkel schiet 2x op de paal en de beide rebounds vallen voor de voeten van Luuk de Jong die 2x simpel binnen tikt.
net in het weekend dat de captain x3 is. Puur geluk dus.
Match duel.... Ik denk dat het dit seizoen al minstens 10x is gebeurd dat in de blessuretijd er nog een doelpunt valt die mij 90 punten kost, of 60 oplevert i.p.v. 90. Is dat dan onkunde? Of gewoon domme pech?

Maakt dat het spel geschikter voor mensen met minder kennis? jazeker, die kunnen met het nodige geluk mindere keuzes goedmaken.

Is dat verkeerd? Nee, zeker niet, er zijn andere spellen waar de factor geluk minder groot is.

Ik neem elk spel zoals de regels zijn. Ben ik het er niet mee eens, dan moet ik het spel niet spelen. Voor mij zal Scorito dus nooit bovenaan staan en als ik tijdgebrek heb zijn de grote ronde poules van Scorito het eerste spel dat ik laat vallen. Het haalt het bij mij in geen velden of wegen bij de grote rondes van Sportpools, Klassiekerspel daarentegen vind ik van Scorito weer leuker dan bij Sportpools.
Bij voetbal vind ik Coach van het Jaar leuker als spel. Ook Profcoach, ook al is de site ruk. En ben ik het minder leuk gaan vinden sinds daar ook een captain regel is

Dat zijn allemaal spellen waarbij de factor geluk wat lager ligt en het meer op kennis aan komt, vind ik. Wil er bij zeggen dat dit mijn mening is en ik heel goed begrijp dat anderen een andere mening zullen hebben en dat respecteer ik ook.
Snap ook dat het pools van vrienden of collega's spannender houdt, dus dat is prima.

Samenvattend vind ik de captain regel dus prima, maar absoluut geen meerwaarde voor mij. Maar een drama vind ik het ook niet.

de buschauffeur

Ik vind de captainregel wel iets hebben. Zo heb je als het tornooi gestart is nog iets te doen en moet je nog altijd knopen doorhakken. Enkel die factor is veel te extreem. x2 of x3 maximum zou al veel schelen.

Raafje

Misschien is dit niet helemaal de juiste forum op het te vragen(maar aangezien er op de scorito-app wel een liveticker voor wielerkoersen zit, maar dan alleen voor de 3 grote rondes, vond ik dit het beste forum ervoor.), maar weten jullie een app voor de telefoon waarmee ik alle wielerkoersen tenminste alle WorldTour koersen kan volgen. Een soort van liveticker zeg maar, net zoals je vele voetbalapps hebt waarin je voetbalwedstrijden kunt volgen. Zodat ik als ik op werk zit dat ik toch makkelijk de koers kan volgen.

Alvast bedankt

Starlynk

Die Halep vs. Kerber pot is echt bizar. Allebei al 2 match points gehad.. 1200 Scorito Punten op het spel voor een hoop deelnemers :p

ditisdavid

Niet gedurfd Kerber captain te maken en dus voor Federer gegaan. Loterij of dat goed uitpakt zeg...

Ab Normaal

'@Starlynk
Ja, maakt elkaar niks. De GELUKkigste wint.

Starlynk

En klaar.. Gefeliciteerd ditisdavid :p

Ab Normaal

Jammer, dubbeltje op zijn kant. De gelukkigste heeft gewonnen. Die captain regel kost mij 1760 (!) punten verschil met diegene die Halep genomen hebben...

Niels22

Bij de vrouwen een finale tussen 1 en 2 van de plaatsingslijst, mijn gevoel zegt dat dot niet heel veel gebeurd.

Met de logica bij de mannen ook twee A-spelers in de finale. Iedereen staat aardig vast op zijn plekje in klassement nu lijkt het.

Starlynk

'@Niels22: Dat zou je toch denken, maar de nummer 1 en 3 hebben Halep niet en de nummer 6 zelfs zowel Halep als Wozniacki niet.. Dat onderstreept maar weer eens hoe beroerd de puntentelling is ;)

Pietje Precies

Jep, het boeit amper hoe goed je A-spelers het doen. Waar je de toppers bij voetbal en wielrennen (Ziyech, v Ginkel, Sagan, Valverde, Froome, etc) continu captain maakt, maak je ze hier enkel uit armoe captain..

Voor mij was het vanochtend dan ook een gunstige uitslag. Ik moest wel voor Federer als captain gaan namelijk. Na die enorme daling op de ranglijst is een overwinning van Edmund denk ik voor mij ook gunstiger dan een overwinning van Cilic...

De lui met Edmund staan immers vermoedelijk ver boven me en die met Cilic overal en nergens.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Het is ook lastig te vergelijken omdat je niet kunt zien hoe vaak bepaalde spelers gekozen zijn.
Al mijn D spelers hebben de derde ronde bereikt, 1 zelfs de vierde, ik had een C speler in de halve finale en heb beide finalisten bij de dames en, naar verwachting, ook 1 bij de heren.
Toch sta ik net binnen de eerste duizend en kukel ik daar waarschijnlijk uit als de mensen die Federer als captain hebben daar overheen gaan.

Bij de eerste duizend zullen opvallend veel mensen zitten die Mertens hebben denk ik.

dazzler2120

'@Ab Normaal er valt niet van alle spelers wat af te leiden uit de mails, maar er zijn wel een wat cijfers uit te halen. Mertens is door ongeveer 19% van de deelnemers gekozen, komt neer op +-2500 deelnemers. Verwacht inderdaad dat er binnen de top 1000 veel mensen haar wel hebben.
Wozniacki is gekozen door 44% van de deelnemers
Halep door 57% van de deelnemers
Kerber door 71% van de deelnemers.
Bij de mannen:
Cillic: 12%
Edmund: 1%
Federer: 97%
Chung: 2%

Pietje Precies

In een tweet van Scorito staat dat van de 8.660 mensen met Kerber 5.254 haar als captain hadden.

8.660 is echter geen 70.7% van 12.559

Laatst gewijzigd
Starlynk

Nee maar scheelt niet veel.. Het is me al wel eerder opgevallen dat die percentages niet altijd kloppen. Volgens mij tellen ze soms de mensen die zich hebben opgegeven maar niks hebben ingevuld wel mee en soms niet.

Pietje Precies

Denk inderdaad dat dat de verklaring zal zijn.

DeNescafe

Pohhh, jullie ook zoveel budget over voor dit Topcoach weekend?
Net 7 miljoen in de spaarkas gezet, helaas kan ik geen rente vangen. Dan maar in crypto investeren in de hoop dat ik volgende week verdubbeld heb ^^

Jori

Eigenlijk niet, 3-4-3 hier met maximale investering in psv, feyenoord, heerenveen en nog wat az spelers, met voornamelijk een feyenoord/heerenveen achterhoede en psv voorhoede/middenveld. 2.5 miljoen over, enige vreemde eend is Rai Vloet op de bank, maar zag echt geen goede middenvelder meer waarvan ik winst en de 0 verwachtte

Ab Normaal

11 miljoen over... En dan heb ik al minder budget dan de mensen die hoog op de ranglijst staan.

jort101

Goeiemiddag mede scorito verslaafden :p

Jori

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ten-hag-kan-zelfde-kunstje-als-korbach-flikken~a0441a50/

vermoedelijke opstellingen zorgen toch voor wat hoofdbrekens. Heerenveen spits voorspelt AD bijv. Reza en bij AZ Seuntjens. Dus Vloet en Veerman toch maar eruit gegooid ten faveure van hen. Maar het is zeker niet vast of 100% waar, Johnsen van ADO lijkt bijv. blessure te hebben, terwijl ze hem nog wel in de opstelling hebben staan

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ja, pittig veel budget voor deze speelronde.. ondanks dat mijn budget ook amper omhoog was.

wielerfan95

Halep vs Wozniacki wordt morgen erg interessant. In principe vind ik Halep de betere en zou ik haar dan net zoals de bookmakers als favoriet aanwijzen. Echter heeft ze wel al een heel slopend toernooi achter de rug, showgirl Wozniacki zal fitter zijn.

1 2 ... 25 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.