Scorito-algemeen

1 2 ... 26 ... 606 607
Ab Normaal

Hoezo slopend toernooi?
2 wedstrijden in 3 sets, alle overige potjes in 2.

Pietje Precies

Die partij tegen Davis was bijna een 5-setter. En tegen Kerber een 3.5-setter :p Ik denk dat het aantal minuten op de baan dus wel aardig scheelt.

Van Halep weten we in ieder geval zeker dat ze in erg goede vorm is en blijft knokken. Wozniacki is relatief nog weinig getest.

Ik ben zeer tevreden met mijn scorito-team voor deze ronde! Nog wel last-minute een speler eruit gehaald die ik eigenlijk graag zou willen, maar net iets te veel over twijfel of hij wel gaat spelen.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Daar zit je dan met je lekker goedkope Heerenveen spelers omdat die wel de 0 zullen houden :p Ik heb zelf de deadline gemist door onverwachte kraamvisite, dus fingers crossed dat mijn team toch ok is zonder last minute gepuzzel ;)

Voor Australian Open heb ik trouwens Halep als captain, dus als ik jullie was zou ik voor Wozniacki of Federer gaan :D

Jori

Hier Federer :p

En idd, 1 speler in mijn team doet het prima, chabot. Helaas was dat mijn 500.000 opvullertje die op de tribune zit xD
Gelukkig Hansen bank en Jones basis, maar wel Dumfries en odegaard basis

Jori

En reza dus bank, gaat al lekker

Pietje Precies

Ik had Reza graag als 5e gepakt, maar zag 4 mooiere van Heerenveen + aanvallers kan je bij een hoop teams vandaan toveren. Helaas pakt het niet lekker uit :(

Ab Normaal

Hier ook Heerenveen. Zullen de meeste wel last van hebben

Ab Normaal

Heb natuurlijk Bulthuis en Hoegh. Geen dumfries.
En captain v Amersfoort al gewisseld

Pietje Precies

Captain?! :p

Ik heb Dumfries helaas op de bank.

JapieJapo

Dumfries en Piere ziet er nu ineens een stuk leuker uit :D

Ab Normaal

Ja, waarom moet captain altijd van top 3 zijn? V Amersfoort was in vorm.
Fijn nog ff geel voor Bulthuis

Starlynk

Dumfries zo'n beetje als eerste in mijn team geklikt. Zelfs kortstondig overwogen captain te maken maar dat vond ik toch iets te wild :p Voor de rest Hoegh in de basis en Hansen op de bank.. Had uiteraard op een 0-tje gehoopt, maar mag niet klagen, paar plekkies gestegen...

Pietje Precies

Dat zeg ik niet Ab, maar ik had deze speelronde denk ik 8 betere opties in mijn team.

Ik had helaas juist Hoegh in de basis en Dumfries op de bank. Clean sheet was erg fijn geweest.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Zoals Pietje? Thuis Sparta, de nummer laatst, wie heeft een makkelijker programma? Is de aanvallende middenvelder en in vorm.
Aan de andere kant is het ook gewoon ordinair geluk of je captain scoort. Maar daar hebben we het al over gehad.

Ik ben wel benieuwd naar je betere opties.

Ceramiche Ariostea

gezien het programma was het bijna noodzakelijk om spelers van Heerenveen te nemen. Zeneli, Odegaard, Dumfries en Hansen hebben het vertrouwen gelukkig niet beschaamd voorlopig gestegen naar 42 algemeen

Pietje Precies

Nou, ja, volgens mij hebben best wat luitjes hier (die toch vrij hoog staan) hem niet eens geselecteerd. Vind ik al veelzeggend. Laatste wedstrijden was ie bij wat goals betrokken, maar echt geweldig speelt ie niet. En hij creëert vooral amper kansen voor anderen.

Jörgensen, Jones, van Beek, St Juste, van Ginkel, Ziyech, Huntelaar, de Jong en Seuntjens (speelt in de spits) had ik allemaal eerder als captain gekozen. Hoegh misschien ook nog wel. Hadden niet allemaal een makkelijker programma, maar het gaat natuurlijk ook om de kwaliteit van de speler. Bijvoorbeeld Ajax heeft een lastigere wedstrijd, maar Huntelaar en Ziyech zijn veel vaker bij kansen betrokken. Ik twijfelde zelfs om van Amersfoort te benchen voor mijn bankspeler.

En natuurlijk is het geluk of je captain uitgerekend die speelronde flink veel punten pakt, maar gezien het hoge aantal speelrondes dwing je geluk gedurende het seizoen ook af door structureel de speler met het hoogste aantal expected points die speelronde captain te maken. Dan ga je vanzelf vaker beloond worden dan iemand die continu net wat minder handige keuzes maakt.

Laatst gewijzigd
Jori

Ajax spelers selecteren op een knollentuin tegen fc utrecht vind ik persoonlijk wel een groot risico.
Maar je hebt natuurlijk wel gelijk, als ajax met 3-2 verliest, maar ziyech maakt een goal en geeft assist wat met zijn stats ook niet ondenkbaar is, is het ook een prima captain.
Deze ronde "gewoon" Jörgensen gekozen, trouwens.

Grote verschil in budget kan trouwens wel worden verklaard door mijn keuze voor Lozano, verwacht bij Twente PSV veel goals

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Jorgensen had ik eerst, maar staat in de belangstelling van Newcastle. Als die vandaag 25 M bieden is Jorgensen zondag in Engeland. Zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd. Vond ik een te groot risico.
Jones had ik de laatste wedstrijd voor de winterstop toen Fey een makkie had. Helaas dpt tegen, blijft een risico. Zelfde geldt voor verdedigers van Fey dus. Spelers van Ajax selecteren die uit naar Utrecht moeten op een veld waar verzorgd voetbal niet mogelijk is, is speculeren op geluk.
Al helemaal als het Ziyech is die zelden scoort.

Van Ginkel deed vorige week niet mee, is inmiddels weer fit en zal waarschijnlijk spelen, maar zou ook zomaar op de bank kunnen beginnen.

Vind je het dan echt zo’n rare gok om de nummer 10 te nemen van een ploeg die thuis tegen de nummer laatst speelt, een ploeg die zelden de nul houdt? Bovendien scoort bij Heernveen zelden de spits, maar voornamelijk het middenveld.

Ik denk dat het een beperkte blik is om enkel alleen captains van de top 3 te nemen.

Ceramiche Ariostea

Ik speel dit weekend met:

Jones

Dumfries
Memisevic
Isimat

van de Beek
Odegaard
Til
Vilhena

Berghuis (C)
Jahanbakhsh
Zeneli

Hansen
Arias
Drost
Lozano

Opstelling is gebaseerd op het programma. Ik durfde Psv niet volledig aan gezien de lastige uitwedstrijden zie zij spelen. Heerenveel puur op basis voor een thuiswedstrijd tegen Sparta gekozen. Hetzelfde geldt voor Feyenoord en AZ

Laatst gewijzigd
Starlynk

Ik speel deze ronde met:

Jones

Arias
Dumfries
Hoegh

Van Ginkel
Seuntjens
Til
Ziyech
Vilhena (c)

L. de Jong
Berghuis

Hansen
Schwaab
El Ahmadi
Idrissi

Ceramiche Ariostea

'@Starlynk - iedergeval een aantal verschillen tijd om nu wel in te gaan lopen hahaha

Pietje Precies

Ja ik blijf het een gekke gok vinden. Ieder team / iedere speler is een risico, dat is totaal de discussie niet. Ook Feyenoord heeft 'maar' een kans op een overwinning van 75% ofzo en kans op een clean sheet van 45% ofzo. Maar dat is een stuk grotere kans op de overwinning en op een clean sheet dan Heerenveen had. Daarnaast hebben die ook nog eens spelers die vaker bij goals betrokken zijn dan v Amersfoort.

Verder is het geen beperkte blik, de top-3 clubs en spelers die ik van hen heb steken nu eenmaal ver boven de rest uit.
v Amersfoort heeft 1.7 shots p/90, 0.6 key passes p/90 en 2.3 fouls p/90.
Ziyech heeft 4.7 shots p/90, 4.4 key passes p/90 en 1.4 fouls p/90.

Daarnaast noemde ik ook Seuntjes en evt Hoegh op. Dus niet enkel top-3. En Feyenoord is tegenwoordig top-5 :D

Lozano voor 6m op de bank zetten vind ik overigens ook gek. Heb überhaupt maar 3 spelers hetzelfde als Park, waarvan de keepers op dezelfde plek. 8 spelers hetzelfde als Starlynk. Geeft wel aan dat er best wat interessante spelers zijn + jullie hebben budget om spelers van Feyenoord en PSV op de bank te zetten.

Mooi trouwens dat Wozniacki heeft gewonnen :)

Laatst gewijzigd
JapieJapo

Mijn opstelling (met al 502 puntjes na vrijdag):

Hansen

Dumfries (C)
Piere
Svensson
van Beek

Van Amersfoort
Vilhena
El Ahamdi
Til

Lozano
Berghuis

Wissel:
Bizot
van Rhijn
van Ginkel
Bergwijn

Laatst gewijzigd
Frankschlekopznbek

Zitten er hier mensen met invloed bij scorito? Scorito denktanks bijvoorbeeld? Ik ben namelijk van mening dat het tennisspel enkel test of je verrassingen kan voorspellen/kan zien waar de zwakke plek in het schema zit. Dat heeft dit jaar tot gevolg dat ik (mits fedje wint) vierde wordt zonder cilic en halep. Ik vind dan dat ik het niet goed heb gedaan aangezien ik pliskova en Nadal had die van hen verloren. Maar doordat chung Mertens en Kerber mij een ontzettende sloot punten opleverden sta ik alsnog waanzinnig hoog. Denk dat er ruimte voor verbetering is.

Pietje Precies

Hier kan je ze een berichtje sturen met ideeën:
https://forum.scorito.com/hc/nl/requests/new

Verder zeggen ze hier ook mee te lezen.. dus een mooie post hier kan ook helpen!!

1 2 ... 26 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.