Scorito-algemeen

1 2 ... 251 ... 606 607
Phoenix0000

8 speler kwijt na 2 rondes. 5 mannen en 3 vrouwen.
Toch op 95%

Platje

Millman laat me in de steek.. zelf ook al 5 mannen en 4 vrouwen verloren

danusz1986

Konta en Raonic zijn helaas uitgeschakeld. 2 heren nu uitgeschakeld en 3 dames. Al mijn D mannen zitten er nog in. Al gaat er 1 sowieso uit de komende ronde (Kukushkin tegen Thompson). En bij de dames alleen nog Brady dankzij Mladenovic.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Had dit toernooi slechts op een beperkt aantal plekken twijfels. Blijft jammer met die categorieën.

Desondanks lopen de gemaakte keuzes verrassend flink uiteen. Vermoedelijk doordat zeer weinig mensen het volgen en zodoende 'maar wat invullen'.

Maar goed, vervolgens is het ook een flinke dosis geluk hebben met je eigen spelers + of het schema ergens opent. Zeker met die forse captainfactor. Nou ben ik blij dat die factor sinds een tijdje niet meer oploopt tot x7 en dat je zowel bij de mannen als bij de vrouwen een captain moet kiezen. Sindsdien scoor ik aanmerkelijk beter, maar het blijft wel een spelletje waarin het vlot kan verkeren.

Azarenka en Murray spelen zodoende nog belangrijke wedstrijden. Maar hoe dan ook ga ik ronde 3 vanuit een mooie positie in :)

2 mannen en 4 vrouwen kwijt trouwens. Sommige vervelend, sommige niet zo erg (zoals Pliskova)

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Na twee rondes (met Mertens die nog moet spelen) sta ik op 97,5%. De D-spelers doen het goed. Azarenka in bloedvorm, Sabalenka was nergens!
Ik ben nu Isner en Pella kwijt bij de mannen, Pliskova Riske Gauff en Davis bij de vrouwen. Ik ga voor FAA en Brady als captain. Ik durf het niet aan met Ruud of Mannarino,

aborah

Ik ga ook voor FAA en Brady als captain. Twijfel nog over Tiafoe, maar risico is te groot denk ik en het kost maar 60 punten als ze beide doorgaan en ik kies voor c captain, dus kies denk ik maar voor 'veiligheid'.
Voor Azarenka ligt het schema nu open. Volgens bookmakers favoriet om onderste kwart te winnen.
Brady favoriet voor bovenste kwart, maar ronde 4 tegen Kerber weet ik niet of ik haar captain durf te maken. Eerst maar is afwachten hoe ronde 3 verloopt.

Voorlopig met 98,5% erg tevreden. Nu hopen dat ik goede captain keuzes blijf maken.

JellevanderLinden

Het gaat hier redelijk, sta nu op 89,8%. Maar hoop de komende rondes wat te stijgen. Helaas liet Mladenovic mij vorige ronde in de steek als captain. Ik ga de 3de ronde in met al wel 8 tennissers minder, dus het zit niet mee. Maar hopelijk kunnen mij captains voor een stijging zorgen (Brady en Thompson). Verder in de D-categorie nog Ruud en Pegula over.

Genomico

Slechts 2 heren (Garin en Millmann; beide in een 5-setter) en 3 dames kwijt. Momenteel op positie 18, maar ik heb niemand meer die de 2e ronde moet nog moet afmaken. Hier ook FAA en Brady als captain in de 3e ronde.

Laatst gewijzigd
Genomico

Fritz had de mogelijkheid om het uit te serveren bij 5-3 in de 4e set, maar Shapovalov sleept hem eruit.
Dat is maar goed ook, anders was het wel heel magertjes met alleen Djokovic bovenin.

aborah

Ik baal er beetje van dat Coric heeft gewonnen van Tstsipas, heb ze beide niet, maar Coric is nu enige c die denk ik interessant is om in 4e ronde captain te maken.

Brady weer makkelijk gewonnen en volgens bookmakers ook favoriet tegen Kerber. Bij de mannen wordt het lastiger om captain te vinden, al mijn B spelers is denk ik 50:50.

Kkd divisie ook lastig deze week met gesplitste speelronde. Vooral spelers opgesteld die dit weekend in actie komen. Is daar nog een wielerflits poule van?

Ludi

Toch blij dat die Renault niet weer zo super dominant was.

Russel zonder partymode is ook droevig.

Platje

Met de diskwalificatie van Djoko komt er een verrassende winnaar!

danusz1986

Haha tuurlijk. Voor de zekerheid Djoko als captain gepakt. En nu kan ik een hoge positie wel definitief vergeten. Er zijn echt mensen die Carreno Busta als captain hadden haha.

Laatst gewijzigd
danusz1986

'@Platje

Nou ja Medvedev zal hem wel willen. Was hele toernooi 2e favoriet. Ik gaf hem zelfs een kansje in de finale tegen een fitte Djoko.

rev

Komt toch wel goed uit, met djoko maak je t verschil toch niet, gelukkig heb ik carreno ook, en met meer rust in de benen dan shapalov/goffin kan t zomaar een verrassing worden

danusz1986

Nou alleen Coric was een zekere captain deze ronde. Dus scheelt wel een hoop. Ook voor de volgende rondes.

vevie

Komt iig zeker niet ongelegen uit dat Djoko eruit ligt, nee. Wel heel zuur voor hem. Was bijna een gratis GS titel voor het oprapen.

Pietje Precies

Inderdaad Kj. Vandaag heb ik gelukkig ook een mooie score behaald, al komt dat met name door Sainz en een stuk minder door mijn dure Racing Pointjes.

Net als de bookies had ik niet verwacht dat Racing Point hun marge op het middenveld zo snel zou verliezen. Inmiddels lijkt het per baan te verschillen wie er het beste is...

Ik weet nog niet of de diskwalificatie van Djokovic voor mij gunstig gaat blijken. Op de korte termijn ben ik er door gestegen door de punten voor Carreno Busta. Maar dit verhoogt aanzienlijk de kans dat ik in de (halve) finale geen captain heb en dan kelder je verdomd hard. Voor mij was het wel prima geweest om iedere ronde Djokovic captain te maken. Nu ben ik afhankelijk van Medvedev.

Bij de vrouwen gaat het nog altijd zalig. Ik had deze ronde Brady als captain :) En op papier waren ook Azarenka en Cornet mooie opties geweest. Volgende ronde is Brady wederom erg kansrijk, dus dat ziet er goed uit!

Jori

Denk hier wel erg prettig dat Djokovic eruit ligt, al is het wel gruwelijk balen dat ik ook klein gokje met Tsitsipas nam ipv Thiem. Maar als Tsitsipas hier nog bij had gezeten, was er toch flink wat mogelijk. Achteraf toch meer op safe moeten gaan. Gelukkig laat mijn andere gokje Shapovalov het wel zien. Maar ook nog wel wrange gevoelens bij FAA. Denk eerst toernooi dat hij niet in mijn selectie zit, omdat hij voorheen gewoon elke ronde nog verloor en geen makkelijke loting had met ook nog Murray zo vroeg op zijn pad en dacht ook een zware 3e ronde. Echter gaven mannen in vorm Hurkacz en Krajinovic niet thuis. En Millman blijft wel frustatiepuntje, die had normaliter gewoon nu op de plek van Tiafoe gestaan, maar weet niet precies wat daar is misgegaan. Wel bijzonder fijn: Captain Shapovalov wint van Goffin.
Coric was trouwens zo bijzonder zwak in de voorbereiding en waren zoveel interessantere c-keuzes (Murray, Krajinovic, Hurkacz, FAA, Carreno), dat het me eigenlijk nog verbaast hoeveel hij gekozen is. Al was het voorheen wel altijd b-speler en iemand met potentie.

Vrouwen zijn mijn B'tjes er bijna direct uitgevlogen, al was Sabalenka wel verwacht, gezien ik Azarenka en haar had om risico's te spreiden, maar zag beiden erg ver komen, mits ze de 2e ronde overleefden. Konta was een moetje vooraf dacht ik en verder eigenlijk Mertens gemist en voor de verrassing van Rybakina gegaan. Ook eigenlijk in de D-categorie slechte keuzes gedaan, maar wel Brady die dan alle meubelen redt. En met Sakkari en Azarenka daar er nog in, kan ook nog wel iets moois ontstaan, al kan het ook deze ronde nog zijn afgelopen

JellevanderLinden

Aj, wat een pech. Gekozen bij de mannen voor Djokovic als captain. Dacht ga voor zekerheid (durfde de gok met Rublev, Shapovalov, FAA en Thompson niet aan). Maar gelukkig was het ook een keuze met weinig captain punten. Dus daarmee, valt het verlies enigszins mee. Maar nu al toch 2x de mist in gegaan met mijn captain keuze. Hopelijk volgende ronde meer geluk. Sta nog steeds op een nette 97,4%, vooral dankzij Brady (die het zomaar eens tot de finale kan gaan schoppen). Ik ben benieuwd.

Svnijen

Even een off topic vraag: Welke wielren liefhebber heeft een adresje voor goede betaalbare 2e hands fietsen die door bijvoorbeeld profteams aangeboden worden?

Westland95

Zo ongeveer de eerste keer dat ik in elke kwartfinale straks waarschijnlijk nog een vrouw heb, maar waarschijnlijk alleen Medvedev nog bij de mannen. Hopelijk zorgt Auger voor een stunt. Brady absolute must have deze poule, die kan ik in de kwartfinale ook gewoon weer captain maken.

Yskoud

Deze week start ook de Eredivisie weer. Zou iemand al durven voorspellen wie de 4 Ajax-spelers zijn die vast in de basis komen dit jaar? Onana, Tadic, Tagliafico en Schuurs? Veel verder kom ik niet. Tagliafico zal nog wel weg gaan.

Ik ben bang dat er veel meer gewisseld gaat worden door Ten Hag dit jaar. Alle posities zijn dubbel bezet of nog niet duidelijk Mazzraoui/Dest bijvoorbeeld.

Genomico

Het blijft lastig een captain kiezen bij de mannen. Medvedev, Rublev of FAA.

Qua winstkans*punten zou ik voor FAA moeten gaan (>33% kans op de 240 bonuspunten, dus dat komt neer op 80+ punten), maar die zie ik denk ik toch wel verliezen van Thiem terwijl ik Rublev iets meer kans geef dan de bookmakers aangeven gezien zijn prestaties dit jaar t.o.v. die van Berrettini (winst/verlies 15/4 t.o.v. 2/2 voor dit toernooi). Een 'zekere' Medvedev zou raar zijn aangezien ik dan "vooraf" beter voor Djokovic had moeten gaan. Alhoewel de zekere A optie wel blijft gelden. Dus ik ga waarschijnlijk voor Rublev, de "volgens de kansberekeningen" slechtste optie en dat is iets waar ik me normaal wel erg aan hou.
En het voordeel van FAA niet als captain hebben is dat als hij wint ik de volgende ronde wel een C-captain heb (anders wordt het Shapovalov). Dus een win-win situatie daar als je het niet kiezen van een verliezende captain als een win kan zien.

Overigens durfde ik Shapovalov deze ronde niet aan, omdat hij de belangrijkste wedstrijd speelt in deze ronde bij de mannen, aangezien ik Goffin niet had en die de grootste dreiging was, dus als Shapovalov zou verliezen dan zou ik behalve het feit dat ik in de bovenste helft niemand meer had ook nog eens 0 punten scoren met m'n captain. Dus het was wat risico spreiding en ik schatte de winstkans van Rublev/Shapovalov beide zo'n 50%.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

'@Yskoud, het scheelt dat het nog even duurt voor je je definitieve selectie moet maken. Promes mag je aan het rijtje toevoegen. En normaliter natuurlijk ook Blind. Maar da's nu nog maar te bezien. Ik vrees ervoor dat Dest op linksback komt te spelen wanneer Tagliafico vertrekt.

1 2 ... 251 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.