Scorito-algemeen

1 2 ... 253 ... 608 609
Platje

Ben geen echte volger van tennis maar net het laatste gedeelte gezien van set 3 Carreno-Shap ('voordeel' van een fles moeten geven) maar Shap speelt erg aanvallend en is een knokker (break ongedaan gemaakt in set 3) maar maakt ook veel onnodige fouten en verliest daardoor de tiebreak. Iets minder fouten en hij draait het misschien nog om

rev

Captains Busta & Brady allebei gewonnen, heb nog 3 mannen en 1 vrouw over hahaha. Trouwens was een heerlijke ruim 4uur durende 5 setter.

Jori

'@Genomico: Naam eigenlijk uit teletekst opgepikt via wat tennisuitslagen en die kwam terug in de voorbeschouwing. Verder ook geen hele slechte loting. Maar meer dus echt toevallig tegenaan gelopen en voornamelijk die voorbeschouwing vertelde toch daarna wel genoeg. Ook trouwens de odds voor haar waren erg goed, dan is het een gokje wagen. Maar dat het dus zo goed zou uit kunnen vallen, had ik niet verwacht.

Hier toch wel mineur met Shapovalov (c). Wedstrijd was toch wel wat laat/vroeg om te kijken, maar voordat ik ging slapen zag ik nog dat de eerste set binnen was. Zonde om dan te lezen dat het middels een 5-setter toch is misgegaan voor Shapovalov. Vond Shapovalov eigenlijk te goed spelen om geen captain te maken, maar de h2h en extra rust bij Carreno waren waarschijnlijk toch betere indicatoren. Met name het spel van Carreno als muur is natuurlijk lastig voor de onrustige Shapo, maar dat wou ik vooraf te graag anders zien :p

Qua poging om keertje de 99% te halen, was het denk ik wel een logische keuze. Stond er al dicht tegenaan, verlies met Shapo slechts 30 plekjes. Alleen hoe maak ik nu punten goed op de mensen voor mij? Phoenix omschrijft het goed en gezien mijn situatie is een captain kiezen tussen Osaka en Brady logisch. Heb ook misschien nog een extra verrassing met Azarenka in huis. Lastige is wel, als Azarenka al doorkomt tegen Mertens, dat Azarenka en Brady niet tegen elkaar spelen. Dat betekent dat het dus een slechte alles-of-niets keuze is, want in slechts 1 van de 4 scenario's is het winst. Osaka is dan eigenlijk dus de meest logische captain (want slechts 2 scenario's en 1 is goed voor mij) of gokken dat Azarenka de final haalt en wint, wat ook weer veel resultaten die dan net goed moeten vallen. En dan kan je al beter Azarenka direct captain maken, wat dus al minder logisch was dan Osaka te nemen. Of gokken op Brady in de hoop dat velen het toch niet zien zitten tegen Osaka

MarvinG

Ondanks dat ik veel spelers kwijt ben, gok ik tot nu toe steeds goed met captains. Deze ronde ook weer Brady en Carreno. Voor de halve finale wordt het lastiger met Brady tegen Osaka en Carreno tegen Zverev.

Platje

Staat Medvedev altijd zo ver naar achter op de serve van de ander? Hij wint net wel de eerste set maar wat geef je dan een ruimte weg en loopt hij m.i. te veel.. vond het vreemd om te zien :)

Pietje Precies

Ja Medvedev speelt altijd zo verdedigend. Het scheelt dat hij ontzettend snel is, waardoor het spelen van dropshots verrassend slecht werkt tegen hem.

Ik heb vannacht die partij van Carreno vs Shapovalov zitten kijken. Carreno begon met een break, maar daarna speelde Shapovalov een fantastische set. Zag er zodoende erg slecht uit voor mijn captain.

Echter begon Shapovalov steeds meer onnodige fouten te slaan, zo rond de 25 per set. Daarnaast ook tig dubbele fouten aan het einde van set 2 en 3. Desondanks werd het tot tweemaal toe een tie-break omdat Carreno zijn kansen maar niet benutte.

Vervolgens leek het eigenlijk wel gespeeld. Carreno oogde een stuk fitter, Shapovalov maakte steeds meer fouten, had een mentale tik gekregen, etc. Helaas wist Shapovalov echter ternauwernood zijn game te behouden en opeens kantelde de wedstrijd weer volledig.

Zodra Shapovalov er lekker inzit, raakt ie ook echt alles. Dan is het de ene na de andere geweldige service, gevolgd door ontzettend sterk spel bij het net. Echter zodra de service niet loopt, blijft er toch wel relatief weinig over om op terug te vallen.

Carreno leek er totaal geen zin meer in te hebben en de laatste servicegame leek ie zelfs expres te verliezen, zodat hij de 5e set mocht beginnen. De bookies hadden hem inmiddels al praktisch afgeschreven, maar opeens begon hij weer goed te spelen. Vermoeidheid nam toe bij Shapovalov en de foutenlast net zo.

Al met al was het een matige, maar spannende, partij. Beide verdienden eigenlijk geen plek in de halve finale. Beide zijn ook ontzettend frustrerende spelers om te supporten als captain zijnde. Carreno met zijn slappe ballen, vaak wat laffe tennis en weinig emotie. En Shapovalov met een stuk meer emotie en klasse, maar zo absurd veel totaal onnodige fouten.

Hopelijk schakelt de Minaur vannacht Thiem uit. Dan ga ik lekker voor Medvedev als captain i.p.v. nog een rondje Carreno. Die wordt bedankt voor de enorme sloot punten, maar ik maak hem niet graag ooit nog captain. Of ik moet er gewoon niet meer naar gaan zitten kijken :p

Bij de vrouwen heb ik alle 4 de halve finalisten! Echter wordt de juiste captain kiezen wel een lastige

Westland95

Ik twijfel om Brady captain te maken tegen Osaka. De odds spreken niet in haar voordeel, maar ik geef haar wel degelijk een kans. Hoe die staat te spelen het hele toernooi.. en met nu een D-captain maak je denk ik nog een aardige klapper. Gelukkig heb ik alle 4 de vrouwen nog :)

aborah

Ja lastig. Heb ook wel goed gevoel bij Brady, maar odds zeggen wat anders en in andere halve finale is Azarenka zelfs favoriet tegen Williams, maar daar heb ik weer slecht gevoel bij.
Bij de mannen geen Carreno en Zverev, dus ga voor Medvedev als captain. Had ook met Djokovic als captain in 4e ronde voor veiligheid gekozen. Inmiddels weer stukje gestegen naar 98,5%, kijken of ik nog half procentje kan stijgen.

Laatst gewijzigd
Westland95

Azarenka en Williams durf ik ook niks over te zeggen, moet sowieso zeggen dat ik een aardige leek op tennisgebied ben. Is hier iemand met verstand van tennis die iets verstandigs kan zeggen over de kansen van Brady?

danusz1986

Brady is een aardige underdog. Met de power van Osaka verwacht ik weinig lange rally's. Het ligt er echt aan welke Osaka op de baan staat. Deze prediction kan ik mij in vinden.

This has to be a classic. Jennifer Brady has been sublime all week, not losing a set yet and not even allowing any of her opponents more than four games per set. Osaka’s performances were a lot more mixed but the Japanese took it up a notch with fantastic wins over Anett Kontaveit and Shelby Rogers. Brady has been tormenting her opponents with a combination of ridiculous serving and blistering forehands but it is certain that Osaka will not leave her this much space. The key to the match should be keeping Brady on the back foot as much as possible and I think Osaka has the game to do it. One thing that Shelby Rogers abused in the quarterfinals was Osaka’s second serve, but Brady rarely attacks off the return with that much power. Expect less service breaks than in a typical WTA match as both ladies have posted excellent stats on their delivery in this event. If Osaka can utilize the extremely fast wrist action on her groundstrokes to push Brady behind the baseline, she should just nick it in the end.
Prediction: Osaka in 3

Threeohthree

Als ik alle 4 de dames had was ik denk ik voor Vika gegaan, nu zal ik wel Brady moeten. Zal wel niet winnen maar dat is het tennis spelletje. PCB net zo, al geef ik hem meer kans tegen Zverev dan Brady tegen Osaka.

tunix

Brady of Azarenka captain?

Platje

Volgens mij is dezelfde vraag hier boven al gesteld.. niemand die het antwoord daar op weet.. als je naar de odds kijkt op unibet moet je Azarenka nemen

Laatst gewijzigd
Chef83

Brady

Genomico

Wat een wereld van verschil tussen de 1e en 2e set bij Williams-Azarenka. Williams op haar allerbest in de 1e set, maar daarna een weergaloze Azarenka met onder andere 12 winners en maar 1 unforced error in de 2e set.

En terwijl ik dit typ gaat Serena door haar enkel...

Genomico

Toch jammer dat wanneer je naar dat geweldige tennis van Azarenka zit te kijken je tussen de punten door steeds naar dat gigantische gekrijs van Serena moet luisteren.

Maar hallelujah zeg, wat was Azarenka goed de laatste 2 sets.

danusz1986

Toch gaat Osaka de finale winnen.

vevie

Toch gaat Osaka de finale winnen.

De kans is groot, maar Azarenka is erg goed bezig. Ik neem iig de gok met Azarenka in de finale.

Nu moet ik nog kiezen voor de halve mannen: Carreno Busta of Medvedev. Zijn allebei erg lastige partijen. CB zal normaalgesproken wel verliezen, maar het is evenzeer ook geen zekerheid dat Medvedev wint van Thiem. Lose-lose situatie.

Westland95

Blij dat ik voor Azarenka ben gegaan ipv Brady. 200 plekken gestegen, net buiten de top 100.

Nopper

Aii, ik had alleen Serena en Brady. Zak je in 1 nacht even 6% procent.. Ik heb ook 0 verstand van tennis dus ging al boven verwachting goed

arjenzvob

Hier ook Azarenka. En ook net buiten de top 100.
Medvedev is mijn enige man. Scheelt keuzestress. Geef hem een goede kans tegen Thiem.

vevie

Ik geef Medvedev ook zeker kans tegen Thiem. Lijkt mij 50-50 wie daar wint, terwijl ik ervan uitga dat Zverev z’n eerste grandslamfinale haalt ten koste van Carreno Busta. Ik moet echter wel voor CB gaan als ik nog in de 90% wil eindigen. Ben 8% gestegen naar 88.1%, met een A-kopman ga ik het verschil naar boven niet meer maken.

In de finale ook vol voor Azarenka en ook daar zie ik, eigenlijk, Osaka wel winnen.

danusz1986

U hoort het hier. My man Thiem gaat winnen vandaag van Medvedev. In 4 of 5 sets! Toch heb ik alleen nog maar Medvedev bij de mannen. Thiem maakte een erg sterke indruk de vorige ronde.

danusz1986

Ik zou als ik Carreno Busta had daarvoor gaan in de rally veel steadier dan Zverev. Net een bal teveel terug voor Zverev. En de spanning voor Zverev die voor het eerst een GS finale kan halen. Ik verwacht mits fit Carreno Busta in 4 of 5 sets en beter met de spanning kan omgaan.

Marsthinaikos

Helaas captain Brady verloren, nu hopen op captain Carreno. Eens met Daan, Zverev en spanning:)

1 2 ... 253 ... 608 609

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.