Bij de vrouwen op tijd gestopt met Brady en gekozen voor Osaka. Helaas is Azarenka door, die ik niet heb. Bij de mannen heb ik alleen Zverev niet. Gezien het feit dat Medvedev/Thiem 50/50 is en ze alleen A-punten meebrengen neig ik naar Carreno. Mocht hij winnen en ik heb hem niet captain zak ik alsnog.
Feyenoord gaat het lastig krijgen tegen PEC, denk jij?
Verder denk ik dat je veilig idd 4 Ajacieden kan inpassen.
Ook Willem 2 zie ik wel als winnaar uit de bus komen tegen Heerenveen. Nog Malen als aanvaller erbij eventueel en dan heb je je team wel klaar. Aanvullen met Emmen spelers als wissel.
'@Genomico, wat een fantastisch tennis was dat vannacht zeg! Met name die tweede set van Azarenka was echt absurd goed.
Sowieso een zeer hoog niveau bij de dames dit toernooi. Osaka vs Brady was ook al echt een toppartij (op de tiebreak van Brady na). En vrijwel alle voorgaande partijen van Osaka, Brady en Azarenka waren ook erg sterk.
Sterke services, weinig onnodige fouten, mooie variatie, etc. Stuk voor stuk ook dermate fit dat ze in de 3e set ook nog gewoon hun niveau haalden (scheelt wel dat ze allemaal relatief weinig tijd op de baan hebben gestaan in eerdere rondes).
Denk je trouwens dat de blessure van Williams echt was? Ik had er wel een vies gevoel bij. Uit de herhaling kon ik totaal niet zien hoe het gebeurd moest zijn, er was geen pijnkreet te horen, het momentum lag enorm bij Azarenka, Williams was vermoeid. Ik had het idee dat het (weer) een vuil trucje was. Gelukkig werkte het niet :)
----
Voor Scorito gunstig dat Carreno heeft verloren. Ben deze ronde immers geswitched van hem als captain naar Medvedev. Slechts 2 plekjes gedaald door de zege van Zverev. Ik kan zodoende mijn hoogste tennisklassering ooit gaan halen, mits Medvedev vandaag wint en ik in de damesfinale de juiste keuze maak. De mannenfinale zie ik haast als een formaliteit.
Raar trouwens dat Carreno tot tweemaal toe expres een bal op het lijf van Zverev sloeg (bij het net). Onsportieve snuiter.
'@Pietje Precies: Mooie analyse van het damestennis. En ik dacht hetzelfde over de blessure van Serena. Ik geloof er niets van dat dat echt was. Ze ging niet door haar enkel, dus als je opeens zo geblesseerd zou raken dan kun je echt niet verder spelen lijkt me. Het was ook een moment dat ze het heel erg nodig had aangezien Azarenka alles stond te raken en op het punt stond haar dus ook te breaken in de 3e set. Uberhaupt raar dat je je mag laten behandelen midden in een game. Ik ben blij dat Azarenka zich niet van de wijs liet brengen en gewoon door ging daarna. Sterker nog, het was juist die game dat Azarenka haar brak.
En behoorlijk smerig van Carreno inderdaad. Eén keer op het lichaam kan, maar het vlak daarna gewoon nog een keer doen?!
Medvedev moet zijn woede tegen de umpires even omzetten naar goed spel, anders gaat hij er dadelijk nog gediskwalificeerd af. Hij werd wel genaaid trouwens. Op breakpunt tegen bij 2-3 sloeg hij een eerste service dik uit, maar geen call van lijnrechter en Thiem slaat een harde return. Medvedev kon er nog bij maar houdt zijn slag in en op dat moment roept hij challenge. Volgens de umpire te laat. Na flinke discussie liep hij ook nog naar de overkant van het net om de plek van zijn service aan te wijzen, om daarna tegen de hoofdumpire (?) nog even te keer te gaan. Uiteindelijk een break tegen en een waarschuwing voor het lopen naar de overkant van het net. En de rest van de 1e set van slag.\
En terwijl ik dit typ breakt hij Thiem in de eerste game van de 2e set.
Helaas nu geen heren meer over voor de finale. Toch zuur dat Carreno Busta een 2-0 in sets voorsprong verspeelt. Ik ging er wel al vanuit dat Zverev, op voorhand, zou winnen, maar als je dan wakker wordt en ziet dat CB 2-0 in sets voorstond... Ooh, well.
Nu kiezen tussen Osaka en Azarenka. Zoals eerder gezegd zie ik Osaka deze partij winnen, maar ga toch voor Azarenka. Enige manier om nog te stijgen en boven de 90% te geraken. De 99,7% van vorig jaar US Open gaat het sowieso niet meer worden.
'@Ab Ik heb Labyad in mijn team ja, twijfel nog of ik hem captain maak.
@Stijn Ik kies voor Osaka, is op basis van de odds wel duidelijk favoriet.
Volgens mij was er nog geen forum poule voor deze spellen, dus maar even aangemaakt. Vind het altijd wel leuk om met jullie te vergelijken. Als er al een poule was, kan die dan misschien gedeeld worden?
Topcoach NL
https://www.scorito.com/subleague/292695/topcoach-2020-2021/wielerflits-forum-poule/04185344-01b3-4454-ba41-327a02981a0e
Matchduel NL
https://www.scorito.com/subleague/292700/match-duel-nl-2020-2021/wielerflits-forum-poule/a613707f-60b3-4e09-80de-a5232c9637b1
Topcoach KKD
https://www.scorito.com/subleague/292701/topcoach-kkd-2020-2021/wielerflits-forum-poule/e093f21e-3f8c-48ac-820f-92be4d5c1429
Matchduel BE
https://www.scorito.com/subleague/292697/match-duel-be-2020-2021/wielerflits-forum-poule/ad5e9276-0cdf-4a64-89b8-0829a015555f
Geen idee. Sta net buiten bekertje. Iedereen boven mij heeft ze beiden en veel ook nog een man. Ik vermoed dat de meeste Azarenka kiezen als captain, om hun beker te beschermen mocht zij winnen, maar Osaka is de favoriet, dus ik neig naar Osaka. Al kan dat me zomaar 10% kosten ben ik bang, dus als index speler kan ik hetzelfde doen als wat ik vooral boven me verwacht.
Als ik de nummer 2/3/4/5/6.. was zou ik juist weer osaka kiezen en hopen dat iedereen boven me azarenka kiest om het spel te winnen. Of juist andersom.
Heel lastig, zeker omdat ik geen mannen meer over heb nu.. baal van dsq Djokovic
Kijkende naar de eerste speelrondes, lijkt me niet direct dat je hier een topscore verwacht en hoge kans dat dit een weggooi ronde is. Ajax x4 lijkt meer dan logisch en op basis van voorbereiding Labyad (c) is een must. We weten nog weinig van de verhoudingen van clubs onderling, daarnaast geen fijne wedstrijdje (bijv Utrecht-rkc, PSV-emmen etc.) om je selectie erg makkelijk nog verder te vullen. Dus als je hoge score komt deze ronde, moet het wel via Ajax zijn. Als labyad bank zit, wat niet de verwachting is, is je hoge score weg, maar heeft die er eigenlijk toch al nooit ingezeten in ronde 1.
Tennis fiasco: Captain Busta staat 2-0 voor en geeft het dan zo ogenschijnlijk weg. Waarom deed hij dat niet een ronde eerder tegen Shapovalov? Medvedev erook uit en het kleine gokje vooraf Tsitsipas voor Thiem is dus wel een catastrophe :p Vrouwen maar gewoon Azarenka, alles is nu toch al verloren voor het bekertje, maar die minieme kans moet toch maar aangegrepen worden
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.