Scorito-algemeen

1 2 ... 256 ... 606 607
nasibal

Ik snap er niets van.

Ik stond vóór de Tour van dit jaar top 10 in de scorito-wielerindex. Bij de Tour sta ik momenteel top 25. In de wielerindex ben ik nu opeens gezakt naar plek buiten de top 2000.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt?

let op: we hebben het dus over de wielerindex, niet de algemene index.

Edit; Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat ik me al wel aangemeld heb voor het klassiekerspel, terwijl dit nog niet van start is gegaan? Meestal krijg je bij aanmelden al een 'ranking'.

Edit2: Ah, misschien telden tot voor de tour in de berekening de klassiekers van 2020 mee en is dat nu teruggezet naar de klassiekers van 2019, waar ik niet aan mee deed.

Laatst gewijzigd
Platje

'@Nasibal doordat de head-to-head uitslagen en opbouw van de punten al een tijdje niet beschikbaar zijn kan ik dit niet zien (je had je naam al verklapt in het tourforum ;)) maar de punten worden opgebouwd uit de volgende: giro vuelta tour en klassiekerspel. Als je naar de app op je telefoon gaat druk je bovenin op 'scorito-index', dan druk je op 'bekijk opbouw punten' (onder je sterren, grijze balk) en dan zie je welke percentages je hebt behaald

nasibal

'@Platje

Thnx, die heb ik inderdaad gevonden. Ik vermoed dat tot de opening van het klassiekerspel onlangs, de resultaten van de stopgezette versie nog meetelden in de index. Vervolgens is dat mogelijk na de opening onlangs teruggezet naar het klassiekerspel van 2019 en daar heb ik niet aan meegedaan.

Is er een manier om dit terug te kijken, of moet ik dan even creatief in het tijdlijntje zoeken? De opbouw van mn punten klopt overigens wel zoals hij daar staat, dus er lijkt in ieder geval van Scorito's kant niets mis :)

Laatst gewijzigd
SvenVDB

'@harstikkebedankt: Ik doe niet mee met de NL versies, wel met de BE versies :)

@platje: ik keek blijkbaar naar de Belgische scorito index van week 38 :)

Dat verklaart veel!

Genomico

'@nasibal: Het klopt inderdaad dat ze nu het klassiekerspel van 2020 niet meer meetellen, maar die van 2019 wel. Ik heb er in 2019 ook niet aan meegedaan en wel in 2020 en ben gezakt zowel in algemeen klassement als wielrenklassement.

Vorig jaar geen Roland Garros en klassiekerspel meegedaan. Ik had daar 90% moeten scoren om nu in de top 10 algemeen te staan. Dus dat wordt spannend als deze spellen gaan beginnen.

Laatst gewijzigd
MarvinG

Komt door Klassiekerspel inderdaad. Vorige week telde de score van het 'gestopte' spelletje nog mee. Die is nu weggevallen / gereset.

DvH6

Ah, mogen ze vaker doen, nu 8e in de index! ;)

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

De wielerindex is opgebouwd uit:
Tour 2020 (plek waar je nu staat)
Klassiekers 2019
Giro 2019
Vuelta 2019

Voor deze week was het inderdaad de plek waar je stond bij Klassiekers 2020 en dat geeft grote verschuivingen

Laatst gewijzigd
danusz1986

Idd! Ikzelf ben bijna 2% naar beneden gegaan. Ik heb 50% gescoord in Giro 2019 en 17% in de klassiekers haha (veelal vergeten in te vullen en al snel laren varen) dus dat verklaart het wel.

Pietje Precies

Het is wel stom dat die Index een behoorlijk groot aantal weken van het jaar een scheef beeld geeft. Doordat er in een grote ronde pas 2 ritten zijn gereden, pas één of een paar klassiekers, pas één of een paar F1 races, pas één of een paar rondes Matchduel (/Topcoach), paar partijen darts, etc.

Misschien dat ik zelf een ranking bij ga houden, zodra die klassementen eindelijk weer fatsoenlijk werken

hartstikkebedankt

In het geval van voetbal en misschien F1 kan je er over debatteren vanwege het langlopende seizoenskarakter, maar ik vind dat bij de overgrote rest van de spellen (die max 3 weken duren) alleen de einduitslag in de ranking hoort te tellen. Met andere woorden, de score van het jaar ervoor telt, totdat het betreffende evenement is afgerond.

Laatst gewijzigd
Ludi

Klassiekers zou dan nog een twijfelgeval kunnen zijn, voor de rest eens. Of tijdens de koers/ het toernooi een gemiddelde pakken van 2020 en 2019, met de weging afhankelijk van de voltooiing van het spel. Dus bij aanvang 100%2019 en 0%2020, het einde 0-100% en tussenin een verdeling. Kan lineair zijn of exponentieel.

De Condor van Echt

Ah, bedankt! Dat verklaart waarom de condor opeens op plek 143 in de wielerranking terug te vinden is. Ik begreep die stijging al niet, maar als het klassiekerspel van 2019 meetelt, begrijp ik hem weer.

Warmebakker

Ik sta opeens in de top 10 van de algemene wielerranking. Toch leuk, voel nu druk voor het Klassiekerspel. Zie opeens dat mijn laagste wielerscore van de afgelopen 2 jaar 95,8% is bij een wielerspel.

LuukGoverde

Dat wisselen qua versie van het klassiekerspel verandert inderdaad veel.
Vond mijn stijging in het Scorito-update mailtje al raar.
Was matig aan het klassiekerspel begonnen dit jaar, maar nu door het resetten ineens naar plek 2 in de wielerindex.

Genomico

Oh lol, zie dat ik opeens gedeeld 4e in het AK van voetbal sta. En dan heb ik Koopmeiners nog voor de 1e ronde Match Duel én Topcoach. Maar goed, dat ga ik niet vasthouden.

Harderijder

Ik vind komende speelronde van Topcoach wel interessant. De topwedstrijden lijken allemaal voorspelbaar, maar daarom des te interessanter welke keuzes je maakt van de vier topclubs.

Westland95

Dit wordt een superscore-ronde.

Peli

Voor Topcoach van dit weekend volle bak ingezet op Ajax (thuis tegen RKC), PSV (thuis tegen Emmen) en AZ (thuis tegen PEC).
Met op de bank 3 spelers van Vitesse (thuis tegen Sparta) en eentje van Willem II (thuis tegen Heracles).

Platje

PSV is toch wel lastig dit seizoen, vooral het middenveld, normaal wil je van PSV wel een middenvelder maar Rosario en Hendrix vallen bij mij sowieso af vanwege het gebrek aan goals en assists, Thomas werd al binnen het uur gewisseld en Ihatarren, tja wat moeten we daar van verwachten (zeker voor die prijs).. zal Mvogo blijven keepen? Zit m.i. een klein risico aan.. blijven de verdedigers en aanvallers over waarbij ik Malen te duur vind en ik betere opties zie waardoor mn team in de breedte versterkt wordt..

Ab Normaal

Ik vind scorende middenvelders in het algemeen een probleem.
Niet alleen bij PSV, maar ook bij Ajax. daar gaat het middenveld bestaan uit Promes, Alvarez en Gravenberch.
De eerste is aanvaller bij Scorito. De tweede verdediger en zou ook zomaar na een paar wedstrijden weer op de bank kunnen belanden en de derde gaat geen goalgetter worden vermoed ik.
Scorito middenvelder Labyad mag in de spits maar zodra Neres echt weer fit is belandt Labyad op de bank denk ik.
Bij Feyenoord kan het best eens een stoelendans worden tussen Diemers en Toornstra. Fer is verdedigende middenvelder en scoort niet bepaald veel. Blijft over Kökcu. Tja..... En wat met Teixera?

Bij AZ zou het zomaar kunnen dat Koopmeiners vaak centraal achterin speelt en Midtsjö en Clasie scoren niet.
Dani de Wit blijf ik onzeker vinden. Vindt het geen geweldenaar en het zou me niet verbazen als hij uiteindelijk naar de bank verhuisd.

Vitesse heeft ook niet echt veel scorende spelers op het middenveld, Bero af en toe, maar erg duur.
En bij Utrecht is het met die goeie selectie nog maar de vraag wie uiteindelijk vast op het middenveld komt te staan naast Gustafsson.

Kortom; vooral het middenveld kost mij hoofdbrekens.

Benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken.

Laatst gewijzigd
Ludi

Zelfde hier, gustafson is een aardige keus, bij gebrek aan beter vorige week bero gehad. Ihataren komt er denk ik uiteindelijk wel vast bij. Toornstra had ik vast basis verwacht, mja.. de wit is voor nu een optie en claassie, tsja

Peli

Jep, het gebrek aan scorende middenvelders is killing.
Daarom moet je je blik verleggen naar wie er op andere manieren punten gaat pakken als middenvelder (nul houden, zijdelings een assist geven of goaltje meepikken, gewonnen wedstrijden).

Dan kom je alsnog uit bij jongens die bij de top 4 à 5 100% zeker basisspeler zijn.
AZ: Midstjo (raakt z'n plek niet kwijt, wint veel potjes, AZ is sterk gebleken in de nul houden)
PSV: Rosario (iets aanvallendere rol onder Schmidt, gaat genoeg potjes winnen)
Ajax: Gravenberch (toch wel een jongen met drang naar voren, mits hij zijn basisplaats behoudt)
Feyenoord: Fer (enige Feyenoord-middenvelder die gegarandeerd is van een basisplaats, gaan genoeg potjes winnen en wel met regelmaat de nul houden)
Utrecht: Gustafson (pingels!!! en assists)
Van Vitesse is eigenlijk alleen Bero een optie, maar gezien zijn gebrek aan scorend vermogen èn hert debiele aantal gele kaarten die hij jaarlijks pakt gaat hij mijn selectie niet halen

Verder staan er in Scorito inderdaad een aantal spelers in een andere linie die in het echt op het middenveld komen te staan en vice versa.

Persoonlijk kies ik er dan voor om voor die gasten uit de top 5 te gaan, aangevuld met 1 of 2 goedkopere zekerheidjes (die dan dus vaak bankie of tribune gaan pakken)

Achterin ben ik er al wel uit, net als voorin.
En nee, ik vind Malen niet per se te duur gezien zijn te verwachten aantal goals+assists+winstpartijen.

Laatst gewijzigd
Peli

P.S. Heeft iedereen zich al aangemeld voor de "Wielerflits Forum Poule" subleague in Scorito? ;-)

Ab Normaal

Achterin en voorin ben ik er ook al uit.
Al kan de komst van die Israëliër nog wel wat veranderen.
Lijkt me gehaald voor de basis, is een doelpuntenmaker en misschien moet Malen daardoor naar de zijkant.
Of zouden ze met 2 spitsen gaan spelen?
Wat ik mij vooral afvraag: gaat de basisplek van Zahavi Malen doelpunten kosten?

1 2 ... 256 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.