Scorito-algemeen

1 2 ... 257 ... 606 607
Ab Normaal

Nee Roy, heb je een link?

Platje

Ben het met je eens, zover had ik nog niet gekeken. ik ben al op zoek naar een aantal middenvelders die veel zullen scoren die niet bij de top 4/top 6 speelt (of iig de potentie hebben). Heb er wel al 2 die zeker mn team halen.

Bero.. de man die bijna elke week een gele kaart pakt en dus totaal niet interessant is voor Scorito

Koopmeiners heeft het voordeel van de pingels, maar is dat 4,5m waard? Vorig jaar kregen ze wel veel pingels mee..

Kudus heb je ook nog bij Ajax, ik hoop dat hij zichzelf de basis in kan spelen want vind het een mooie voetballer. Labyad verwacht ik heel snel weer op de bank, scoort voornamelijk uit vrije trappen en pingels maar voetballend brengt hij te weinig vind ik. Gravenberch verwacht ik dit jaar wel zn doorbraak, zal veel spelen en zal een aantal goals maken (7-9 gok ik)

Toornstra.. elk jaar dezelfde discussie: wordt het een basisspeler of niet? Ik volg ze te weinig dus durf het niet te zeggen..

Ik wil dit jaar wel graag met 4 spitsen spelen maar dit gaat helaas niet.. normaal speel ik bijna altijd 3-5-2 maar dit zal dit jaar voornamelijk 4-3-3 worden (afhankelijk van schorsingen/blessures/wedstrijdprogramma). Captains waren bijna altijd middenvelders (Ziyech/Tadic, soms Koopmeiners/Gustafson/Toornstra), dat zullen dit jaar voornamelijk aanvallers zijn

Laatst gewijzigd
kevinraar

mij topcoach team voor speelronde 2 is

keepers
mvogo
mulder

verdedigers
schuurs
nieuwkoop
dumfries
hoogma
nieuwpoort

middevelders
gravenbergh
rosario
maher
bazoer
koopmeiners
augustijns

aanvallers
promes
berghuis
veerman
gakpo
min

Laatst gewijzigd
Peli

Sorry Ab, maar het lukt me niet een link te vinden.
"Wielerflits Forum Poule" is de naam van de subleague. Lijkt me dat het nu wel vindbaar moet zijn voor je (?)

Peli

Kevin, ga je 'm nou dit seizoen wèèr consequent Koopmeinders noemen? ;-)

danusz1986

'@Abnormaal

Ik deel je punt met betrekking tot de scorende middenvelders in scorito. Waar je vorig jaar nog van Beek en Ziyech had zit je nu met Gravenbergh (pakt af en toe goal mee) en Alvarez. Daarvoor speelt ie met 3 spelers die voor scorito spitsen zijn dus dat schiet ook niet op. Misschien dat op termijn zelfs Kudus een basisplaats krijgt. Dus veel onzekerheden. Bij Feyenoord staan 2 plaatsen vast op het middenveld. Fer (scoort amper) en Kokcu (valt vaak tegen zijn scorende vermogen) en is 4 miljoen en gewoon erg duur. Ik denk dat Ihentarren op termijn wel weer gaat spelen (dus even afwachten tot de deadline sluit) en als die Israëliër komt verwacht ik hem in de spits met Malen (ipv Lammers, weg naar Atalanta) Dan krijg je op termijn op het middenveld, Gakpo, Rosario, Ihentarren, Mauro Junior. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat Madueke voorin gaat staan ipv die Israëliër. Met de komst van Letschert verwacht ik niet dat Teun Koopmeiners vaak in de verdediging staat. En mocht dat wel zo zijn schiet hij sowieso aardig wat pingels en vrije trappen voor je erin. Ik denk dat als Ihentarren zijn basisplaats veroverd ik Koopmeiners, Ihentarren en wat goedkope middenmotor middenvelders selecteer of zelfs rechterrijtje koopjes die uit positie spelen. Bijvoorbeeld Szoke van Heracles en wat eigenlijk ook Labyad is.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ik overweeg juist om vanwege het middenveld om vast 4-3-3 te gaan spelen. In dat geval kun je een middenvelder van 500k nemen om budget te sparen.

Kaassoufflé

Diemers en Gustafson zijn eigenlijk no-brainers op het middenveld. Zijn niet duur en beide aanvallend ingesteld. Met de beperkte keuze aan scorende middenvelders zitten zij er sowieso in bij mij.

In de aanval is er meer keuze met Berghuis, Tadic, Anthony, Malen, Gampo, Boadu. Daar zullen echte keuzes gemaakt moeten worden.

Zelf ga ik ook voor een 4-3-3 opstelling. Op naar m’n volgende gouden beker!

danusz1986

Goed punt en dat was ik ook van plan. Maar eerst maar eens kijken wie een basisplaats heeft en welke transfers er nog gaan komen. Misschien dat PSV nog een middenvelder haalt, maar dan wordt het daar nog lastiger om te kiezen. Maar dan nog moet je dan 2 koopjes en misschien een 750k (5e middenvelder) die je heel af en toe inzet. Bijv RKC speler die thuis speelt tegen iemand van het rechterrijtje.

Jori

'@Ab: ja, 2 spitsen. Lammers verkocht, dus Zahavi gewoon op de plek van hem. Overigens wel jammer, zag het echt wel zitten met Madueke naast Malen, echt hele goed speler. Aan andere kant, als scorito hem weer middenvelder maakt zoals toen in Matchduel, vind ik het ook prima.

Middenvelders juist keuze te over, zij het niet bij de topclubs nee. Al speelt bij PSV nog een "verdediger" die het bijzonder goed doet. Wel grote kans dat hij slachtoffer is als Ihattaren terugkeert in de basis. Bij heracles ook nog even zien hoe het zit met Bakis. Als die niet fit blijft, heb je daar ook een middenvelder in de spits spelen. Fortuna, Twente, Heracles (gewoon nog 1), Willem II is ook wel wat mogelijk verder. Zwolle heeft net ook een nieuwe, schijnt geweldenaar te zijn al moet ik dat ook nog even zelf bekijken natuurlijk :p Gravenberch natuurlijk momenteel 100% zekerheid, maar er komt nog een prijsstijging altijd na ronde 2. Feyenoord afwachten wat het middenveld wordt. De Wit krijgt altijd het vertrouwen van de coach, al is az momenteel juist een ploeg die ik zou vermijden. Boadu die voor open goal van 20 centimeter over kopt, Stengs die totaal geen balgevoel meer heeft en een coach die notabene zijn beste speler Gudmundsson tegen Kiev na 60 minuten wisselt, terwijl een falende Vlaar, Johansson en desastreuze Midtsjo blijven staan (Midtsjo later gewisseld, maar toen had hij de schade al veroorzaakt). Rosario kan onder Schmidt idd erg interessant worden, door nieuwe manier van drukzetten komt die toch wel veel dichter bij de goal.
Utrecht nog niet zien spelen, maar die moeten eigenlijk wel de verrassing van het seizoen worden. Vrees alleen dat Scorito die spelers net zo gaat prijzen.

Malen voor 6 miljoen is niet te duur, maar je budget is klein. Met aanvallers kan je altijd 2 op de tribune knallen, 1 op de bank en dan hoef je slechts 2 op te stellen. Met aanvallers is het dus veel interessanter rouleren. Penalties weet ik ook niet of Malen die mag blijven nemen, miste er al 1.

Mijn opstelling hangt gewoon af van welke spelers de grootste kans hebben op punten per ronde. Dan kan je eventueel ook nog blessures en kaarten opvangen. Tevens zijn "pinchhitters" dit seizoen extra interessant, doordat ze grote kans hebben om ingebracht te worden (meer wissels). Of ze dat het echt waard maakt, hangt natuurlijk af per geval.

Overigens deze week wel De Wit in mijn team, kon gezien het schema er niet omheen deze ronde, doordat je al veel geld kwijt bent aan Ajax, PSV, Feyenoord en ook wel Vitesse.

Imbatido

Bij 4-3-3 ben je wel heel kwetsbaar achterin vind ik omdat je maar vijf verdedigers mag. Dan mag er echt niks tegen zitten. Eigenlijk zou je dan de optie moeten hebben om 6 verdedigers te kiezen in plaats van 6 middenvelders. Zelfs als je 3-4-3 speelt en één blessuregeval etc. hebt achterin heb je al geen keuze meer.

Laatst gewijzigd
rubenvvs1999

'@soef Diemers lijkt me geen 100% zekerheid op speeltijd. Toornstra weet zich vaak wel weer in de basis te spelen...

Laatst gewijzigd
danusz1986

'@Jori

Tuurlijk zijn er genoeg middenvelders, maar niet meer de Ziyechs en Van de Beek van deze wereld. Ihentarren (twijfel), Diemers (kan basisplaats gaat verliezen aan Toornstra). Daarom zei ik middenvelders van het rechterrijtje. Twente, Fortuna (Flemming), Sparta (Harroui). Bij Willem 2 is alleen Tresor interessant, maar die gaat misschien weg als ze geen Europa League halen. Groningen middenvelders zijn erg duur voor hoeveel ze scoren. En Utrecht heeft zo'n brede selectie dat je alleen zeker weet dat Gustafson altijd speelt.

Peli

'@Soef: Jij vindt een speler van 3.500.000 die lang niet zeker is van een basisplaats (Diemers) een no-brainer?

Van AZ neem ik inderdaad niet veel spelers (vooralsnog maar 1tje), allemaal net even te duur voor wat ik dit seizoen van ze verwacht.

Verder neem ik ook maar één speler van Willem II. Maar van hem verwacht ik dan ook dat hij in z'n eentje een berg aan punten gaat binnenhalen, voor een redelijk laag bedrag.

Daarnaast heb ik ook nog 2 jongens gevonden die met hun lage 750k èn altijd basis staan èn best eens wat assists op hun naam kunnen krijgen.

Voorin heb ik 3 hele dure jongens, één redelijk dure jongen (die van Willem II dus) en 1 weggooier (500k RKC'er).
Dit moet geen probleem zijn, aangezien die toch sowieso standaard op de tribune terechtkomt.
Mocht er een andere aanvaller al dan niet tijdelijk wegvallen (blessure, schorsing), dan pas ik daar mijn spelsyssteem op aan. De switch van mijn beoogde systemen (343 of 433) naar 442 of 352 is zo gemaakt, gezien de rest vasn mijn selectie.

Laatst gewijzigd
Jori

Idd wat Imbatido zegt, ik neem altijd minstens 4 verdedigers mee van de top 3/4. Verschil qua punten is normaliter enorm met de andere teams ook. Verdedigers pakken ook sneller een schorsing en over algemeen zijn verdedigers ook goedkoper, waardoor het makkelijk is om naar 4x ajax, 4x psv etc. te komen met minder geld. Kijkende naar de punten van afgelopen seizoenen, zijn ze vaak ook niet minder dan een middenvelder of aanvaller. Dan kan je juist van teams die veel tegendoelpunten krijgen, aanvallers selecteren voor weinig, die zelfs in een wedstrijd waar ze volledig overlopen worden geen minpunten krijgen en zelfs nog een kans op eretreffer. Al heb je natuurlijk dat je team gewoon wint voor de simpele winstbonus. Maar die Griek van VVV is nu bijv. topscorer, omdat Emmen toch aanvalt tegen VVV en meer ruimte weggeeft. Dat VVV 3 tegendoelpunten krijgt, deert als scorito natuurlijk helemaal niks

Laatst gewijzigd
Peli

Ja hopelijk gaat iedereen zich weer blindstaren op de goedkopere spelers die het aardig tot goed doen in de eerste paar speelronden (Giakoumakis bijvoorbeeld). Zoals ze dat vorig jaar bij Linthorst deden (toevallig ook een VVV'er)
;-)

Laatst gewijzigd
Jori

Je hebt idd gelijk, zeker over spelers als Linthort en beste voorbeeld was Morten Thorsby :p Maar in het verleden waren spitsen van VVV zoals Thy en die Togolees (hoe heette die ook alweer) prima keuzes natuurlijk.

Peli

Mlapa (die Togolese spits destijds van VVV)

En jaaa.... Thorsby haha. Duizenden Scorito-ers hebben zich daar destijds volledig op miskeken.

hartstikkebedankt

Net als Dresevic

Jori

Je hebt gelijk, Peniel Mlapa, erg prettige om te hebben.

@Daan: Je hebt gelijk natuurlijk. Maar nu kan je dat geld én plekjes spenderen aan andere spelers van de top 3. De 2 backs van PSV, Berghuis als aanvaller, tropisch gokje met Anthony of degelijke Tadic etc. Op middenveld kan je ook nog steeds veel rouleren natuurlijk. Spelers die je noemt zijn stuk voor stuk interessant. Daarnaast kunnen er altijd last-minute ontwikkelingen zijn, waardoor er ineens een paar superkoopjes bij zitten. Een Kudus die bijvoorbeeld een basisplek krijgt. Daarnaast is het ook kwestie van tijd (denk zeker binnen 3 weken) dan Ihattaren zijn basisplek terug heeft. Anders had hij ook geen invalbeurt gehad.

Laatst gewijzigd
Peli

Heb even snel zitten puzzelen met een eventuele definitieve selectie.
(I know, voor zover dat nu al mogelijk is. Speelronde 2 staat pas net voor de deur, daarna nòg 2 speelronden de tijd om alles te heroverwegen.)

Maar ik kom dan tot de volgende verzameling (zonder namen te verklappen):
3x Ajax
3x PSV
3x Feyenoord
2x FC Utrecht
2x FC Twente
1x AZ
1x Willem II
1x Heracles
1x ADO
1x RKC

Laatst gewijzigd
cautelous_turtle

1x AZ veel te weinig

Peli

Dat gaan we gedurende het seizoen wel zien.
Ik verwacht namelijk niet dat ze in de top 3 eindigen dit seizoen, wat dan de bedragen die Scorito aan de AZ-spelers gegeven heeft belachelijk hoog maakt.
Maar het blijft een gok natuurlijk, maar dat geldt voor 75% van je selectie.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ik hoop toch op 4x Ajax, 4x PSV en 2x Feyenoord uit te komen.
Verwacht ook nog 1x Vitesse, 1x Utrecht en 1x Willem II. Daarna is het afhankelijk van het resterende budget.

Threeohthree

Enkel Koopmeiners lijkt mij prima. Maar goed, we hebben AZ nog niet gezien in clubverband maar de voorbereiding was natuurlijk niet best. AZ spelers zijn vooral heel duur na vorig jaar natuurlijk, en dat is precies het probleem. Dat betekent dat alle AZ spelers op voorhand eigenlijk al te duur zijn momenteel. Echter kan een speler natuurlijk nog steeds van onschatbare waarde zijn ook al is hij overpriced.

Als ik nu een definitieve selectie zou maken kom ik denk ik ook uit op 1 AZ speler, puur omdat het budgettair beter uit komt. Gelukkig hebben we nog een aantal weken :).

1 2 ... 257 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.