Scorito-algemeen

1 2 ... 265 ... 606 607
Threeohthree

Wat Jori beschrijft is denk ik ook wel een van de redenen waarom het niveau redelijk laag ligt bij tennis. Ik bedoel, mensen die niks kijken en maar een beetje klikken kunnen soms prima meekomen met iemand die alle voorbereidings wedstrijden + quali heeft gekeken.

Natuurlijk heb je als je meer volgt de kans om de ene belangrijke D speler er uit te vissen, maar verder is het soms idd gewoon dom geluk. Die factor ligt bij het wielrennen/voetbal toch wel een stukje lager. Alhoewel, met Mas en Yates en Porte vorige ronde... :P.

Platje

Vondrouska vind ik wel erg verrassend, had een hele goede voorbereiding.. Swiatek kan er natuurlijk ook wel wat van maar had niet verwacht dat ze zou winnen..

Ludi

Darts is wel de meest idiote scorito imo. Al vond ik 6 categorieën wel een hele verbetering

Pietje Precies

Brady was op de US Open ook gewoon een ontzettende must-have. Die kreeg een betere quotering om ver te komen / te winnen dan behoorlijk wat A'tjes en B'tjes. Vervolgens wel mazzel dat ze ook daadwerkelijk zo ver kwam ja.

Maar er is zeker een behoorlijke geluksfactor. Veel te groot wat mij betreft. En inderdaad niet enkel met je eigen spelers, maar ook hoe een kwart wel/niet opent. Al is de kans op zo'n opening in het ene kwart een stuk groter dan in het andere kwart, maar allez

Het spel zou mijns inziens een stuk leuker worden als ze de captainfactor zouden verlagen naar x2 (en eventueel later in het toernooi x3). Daarnaast zou ik liever prijskaartjes (en dus een budget) zien i.p.v. categorieën.

Voor mij geldt in ieder geval wel dat ik onderscheid maak tussen een slechte keuze en een keuze die slecht uitpakt

Platje

Uiteraard zit er een verschil tussen een slechte keuze of een keuze die slecht uitpakt en dan hebben we ook nog het feit dat een speler een goed toernooi speelt wat je van te voren niet had verwacht of kunnen verwachten.. deze 2 redenen kunnen ervoor zorgen dat je kansloos bent op een 90% of hoger, zeker als je keuze voor je captain een keuze is die verkeerd uitpakt..

En ik had Brady afgelopen maand, maar er zijn meer dan genoeg toernooien geweest waarbij een speler vooraf een hoge klassering heeft maar die dit totaal niet waarmaakt!

Laatst gewijzigd
Jori

Voor mij geldt in ieder geval wel dat ik onderscheid maak tussen een slechte keuze en een keuze die slecht uitpakt
Maar dat doet het spelletje niet, 0 punten is 0 punten. Hoeveel je vooraf ook kan verwachten van Kontaveit, Vondrousova, Krajinovic, FAA etc. :p

rev

Ik had een periode dat ik het wel goed ging onderzoeken met wie op welke ondergrond t best is en al dat soort gekkigheid maar dat werkte ook niet bij tennis is alles of niets.
Zolang je geluk heb dat je captains winnen kan je ver komen.

Bij de mannen 2x C en 1x D al kwijt en bij de vrouwen 2x C.
Heb voor ronde 1 Humbert en Cornet als captain.

Yskoud

Dit ben ik letterlijk. Ik kijk nooit tennis en vul het gewoon een dag van te voren in op advies van de bookies en voorbeschouwing van live-tennis. Vorig jaar 2 keer 99% en 2 keer 30-40%. Prima score zonder dat ik vrouwentennis hoef te volgen.

Peli

'@Yskoud
Win-win dus. Prima tactiek...
Èn een goeie score èn geen vrouwentennis hoeven te kijken. Ik teken ervoor.

vevie

En dat zijn er al 6... 6 die eruit geknikkerd zijn. 4 mannen en 2 vrouwen. Het wordt dus weer een moeizame RG voor mij. Normaliter wil je toch iig de eerste en tweede ronde flink punten pakken. Dit aantal dat nu gesneuveld is was nog oké na de eerste twee rondes, maar nu al? Ik zie er daarnaast nog een paar die er morgen ook uit kunnen liggen. Zuur

Westland95

Manmanman, bijltjesdag gisteren. 7 spelers er al uit, allemaal tegen de quoteringen in. Zelden meegemaakt in ronde 1.

danusz1986

Daar gaat mijn eerste captain van het toernooi. Meteen in de eerste ronde. Beter nu dan later als het meer punten zijn.

DKrikk

Musthave Humbert heeft tot nu toe ook niet zijn dag. 21% (!) captain en 30% die hem gekozen heeft.

zeewolde

Natuurlijk. Al 2 D heren door, maar captain Humbert verprutst het

kaboutertje

De TennisTombola draait alweer op volle toeren!

Westland95

Hier ook Humbert als captain. Wat een puinhoop, hij wordt volledig van de baan geslagen.

vevie

Ik heb ook Humbert. Zuur.

Platje

Het is nog niet voorbij mensen.. ik hoop het zelf wel, heb er al een aantal verloren dus zou leuk zijn als de 'must-have' die ik geen must-have vond er al snel uitvliegt 😉

JellevanderLinden

Hier ook Humbert als captain haha. Hopelijk kan hij het nog rechtzetten, maar betwijfel het. Gelukkig wel mijn captain bij de vrouwen door (Hibino). Dat is tenminste iets, na mijn 5 eerdere uitvallers.

danusz1986

'@Platje

Het is geen must have. Geen enkele D speler was op voorhand must have vond ik. Meer gekeken naar vorm en eventuele loting.

Platje

'@Daan is ook maar een grapje omdat er veel over gesproken wordt, maar vind bij Tennis de term must-have een lastig begrip.. ja Nadal bij RG is normaal een zekerheid maar must-haves in de C en D categorie vind ik altijd discutabel want ze kunnen allemaal er zomaar uitvliegen, hoeveel kans ze ook hebben en hoe in vorm ze ook zijn

Threeohthree

Hier uiteraard ook Humbert captain. Wel bijzonder dat hij zo van de mat getennist wordt. Maar goed, vrijwel alle andere duidelijke captains zijn er volgens mij ook uit gevlogen. Op Koepfer na allicht. Ik heb Sinner dus als die gewoon zijn ding doet maak ik me nog niet te veel zorgen.

Westland95

De Remontada van Humbert is begonnen!

Jori

Lijkt me stug. Eerder even wat onzekerheid bij die Duitser. Maar was zoveel beter over 2 sets, dat geef je niet zomaar weg. 1 mindere service game. Maar zou het zeker niet erg vinden met ook Humbert als (c) :p

Laatst gewijzigd
danusz1986

'@Jori

Polmans een duitser??

@westland
Ik heb ook geleerd don't jinx it haha. Nu gaat ie verliezen;P

Laatst gewijzigd
1 2 ... 265 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.