Scorito-algemeen

1 2 ... 266 ... 606 607
raymankapeens

Duitser? Polmans is Zuid Afrikaan en woonachtig in Australië hoor haha

Jori

Het is een Duitser, want "op het einde winnen de Duitsers" :p

raymankapeens

Haha ja en had een Duits hoofd. Maar ja wel captain weg grrrr

DKrikk

Ter geruststelling: ik tel zo snel dat ongeveer 40% van de deelnemers een verliezende D-captain heeft bij de mannen, van de ongeveer 60% van de captains die al gespeeld hebben.

Ab Normaal

Kijk en dit bedoelde ik dus.
Bij het Tennis kan bijna iedereen van iedereen winnen en het gebeurd zo vaak dat de spelers in bloedvorm er roemloos uit gaan tegen met de vorm worstelende spelers.
De enige zekerheden die je hebt is de top 3 bij de mannen.

De pool winnen heeft voor het overgrote deel te maken met 1 ding: geluk

danusz1986

Deze Roland Garros is een hele andere dan normaal. Er wordt nu in een hele andere setting gespeeld. Regen, gure kou en hele trage banen. De ene speler kan daar goed mee omgaan en de andere weer niet. Dus daarom komen er veel meer verrassingen dan normaal al het geval is. Feit blijft dat er in elk GS verrassingen zullen plaatsvinden. Wat ook al eerder is genoemd is de keuze uit een verkeerde pick of een verkeerd uitpakkende pick wel aanwezig is. Je hebt idd een dosis geluk nodig, maar als je er 6 D spelers uit weet te kiezen (onderzoek schema en ondergrond) er altijd wel eentje ver kan komen. Geen garanties natuurlijk. De captain is waar het misgaat. Daar wordt een te groot verschil mee gemaakt.

Laatst gewijzigd
reint

Ik ben het met generatiegenoot Ab eens dat geluk een behoorlijk grote factor is bij tennis. Heb verhaal van @Pietje gelezen en aan de hand daarvan een vraag gesteld. Met stelligheid beweren dat veel deelnemers domme keuzes maken kan wat arrogant overkomen, maar hij steekt zijn nek wel uit en geeft uitleg. Dat is zeker te prijzen. De meesten zullen net als ik wel naar de vorm en loting eerste 2 rondes kijken. De als “must have” bestempelde Humbert, had en de vorm en een redelijke loting. Ik had hem dan ook captain, maar hij gaat er eigenlijk kansloos af. Precies hetzelfde resultaat als de door @Pietje bekritiseerde keuze: Thompson 😜

Pietje Precies

Haha ja Humbert is wel een pijnlijke. Neem je iemand speciaal mee omdat het zo'n 'zekere' captain is, verliest ie alsnog. Spijtig.

Al met al gaat het wel oké bij mij. Heb bijvoorbeeld ook wat kleine mazzeltjes met Sinner en Cecchinato. Maar een verliezende captain hakt er altijd in.

Nja, het is ook waar je het over hebt. Ab heeft het bijvoorbeeld over 'de poule winnen'. Daar heb je sowieso een enorme dosis geluk voor nodig, dat spreek ik beslist niet tegen. Dat geldt overigens voor praktisch ieder spel, maar met zo'n enorme captainfactor bij tennis nog iets meer dan bij sommige andere spellen.

Echter kan je je kans om boven de 80%, of boven de 90%, of boven de 95% te eindigen wel degelijk fors vergroten door verstandige keuzes te maken. Dat is zeker niet enkel geluk hebben en clichés als 'iedereen kan van iedereen winnen' is eigenlijk gewoon flauwekul bij het spelen van zo'n spel.

Althans, natuurlijk kan iedereen van iedereen winnen, het blijft sport. Maar bij de ene is de kans dat ie ver komt gewoon aanmerkelijk groter dan bij de ander. En de ene keer is de kans op een verrassing aanzienlijk groter dan de andere keer. Etc

Ludi

Ik denk dat pietje, net als ik, ook niet per se speelt om"te winnen" maar gewoon om gemiddeld gezien zo hoog mogelijk te eindigen. Redenaties als "om te winnen moet ik djokovic wel laten verliezen in ronde 4" zou ik nooit willen toepassen. Maar snap dat er ook mensen alles of niets spelen, al dan niet vanaf het begin.

vevie

Me guy Rublev dreigt er ook uit te vliegen. Wordt een slachtveld, zo. 6 mannen meteen 1e ronde de prullenbak in. Vrouwen zijn Linette, Vekic en Kuznetsova al naar huis.

JapieJapo

Zelfs "zekerheidje" Rublev staat al 2 sets tegen 0 achter...

Zul je zien dat BasieVili "gewoon" gaat winnen. Als ik me niet had ingelezen had ik hem captain gemaakt nu dus Humbert..

Ik kan me in beide meningen (Pietje en Ab) wel vinden. Voor een forum is het vooral leuk dat mensen het spelletje verschillend benaderen dat houdt de discussie levend.

rev

Alle me mannen vliegen er uit 3xD 2xC Rublev gaat er ook uit.
Vrouwen alleen 2xC kwijt.
Gaat lekker, ben onderweg me laagste score te verbreken van vorig jaar namelijk 28.1% op AO

vevie

Wat is trouwens jullie tactiek voor Matchduel? Ik las comments van mensen die gegarandeerd hoog eindigen, dacht ik. Nu eindig ik altijd tegen de 95%, wat zeker niet onverdienstelijk is. Zou mooi zijn om een keer een bekertje met voetbal te halen. Iemand tips?

Edit: bekertje met matchduel en Top Coach, specifiek. WK 2019 goud is wel al binnen.

Laatst gewijzigd
Fietsbel

Go Rublev. Lijkt een oplossing te hebben gevonden tegen de services van Querrey

Ludi

Terugslaan?

Ik dacht dat querry maar 1 toernooi per jaar goed was :)

Threeohthree

'@Vevie: Als je al goud op het WK hebt dan is het meer een kwestie van tijd denk ik. Enige tips die ik echt kan geven is je goed inlezen (dus echt kijken naar de uitslagen van elke ploeg en daar je keuze op baseren, al blijft het natuurlijk de eredivisie), en de juiste topscorers kiezen. Ik kies vaak middenvelders met scorend vermogen of een verdediger die af en toe scoort (Ramos, Hakimi, Dumfries vorig seizoen).

De weken waar je echt punten kan pakken zijn overigens de internationale wedstrijden in de EL en CL. Mensen vullen hier vaak toch of de scorito tip in of gaan op hun onderbuik gevoel af. Ook hier is het belangrijk je in te lezen in de spelers en uitslagen, zo had ik vorige week bijvoorbeeld Cleasson en Cabella va Kraznodar en Tavernier van Rangers waar de meeste mensen toch voor Malen en Gakpo gingen (al was dat uiteindelijk ook prima).

Verder kies ik persoonlijk bijna nooit gelijkspel tenzij het echt overduidelijk is (al zijn er ook redelijk wat mensen die er wel ver mee komen), je hebt de odds namelijk gewoon tegen je. Daarnaast blijf ik altijd binnen de 1-0,2-0 en 2-1 tenzij de kans op 3-0 + echt heel hoog ligt.

Vroeger ging ik echt op mijn onderbuik gevoel af en hoewel dat prima was scoorde ik meestal niet hoger dan 90%. De laatste paar jaar er net wat meer moeite in gestoken door Sofascore er bij te pakken en Google > Nieuws > "Speler/ploeg naam hier" > Recent voor de wedstrijden even door te nemen.

Geen 100% garantie dat dit een bekertje oplevert maar als ik niet een week vergeet in te vullen is het resultaat vaak wel 97% +.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Post van twee weken geleden:

Ja, dat is een deel van het probleem Phoenix. Gewoon stoppen met gelijke spelen voorspellen. Echter is rond de 75% wel dermate laag, dat dat niet alleen het probleem is.

Bij Matchduel eindig ik steevast zeer hoog. Afgelopen 3 jaar boven de 99% (laatste seizoen 15e geloof ik).

Maar het is niet iets om trots op te zijn ofzo. Het is inderdaad een kwestie van geen rondes vergeten en gedisciplineerd overal lage uitslagen poolen. Zodoende had ik deze ronde 1-2, 2-1, 1-2, 2-1, 1-0, 1-0, 0-2, 0-1 en 1-2. Doelpuntenmakers Tadic, Promes, Labyad en Vloet.

Sta ik nu ‘slechts’ op 77% mee, maar ik ben er van overtuigd dat ik over 30 rondes ofzo weer boven de 99% sta. Misschien al eerder, als ik het geluk aan mijn zijde heb.

Ik vind het eigenlijk maar een stom spel. Mja, het is onderdeel van de Index, dus ik doe braaf mijn ding.

EK en WK spellen zijn een ander verhaal door het korte format. Daar speelt geluk een veel grotere rol.

Ik heb mazzel gehad en sta zodoende al op 97,0%. Onder andere met de al genoemde Tavernier. Alles zakelijk invullen & geen rondes vergeten en je eindigt sowieso hoog @vevie

Om iets meer een inkijkje te geven. Deze ronde heb ik:
0-1
2-1
2-0
1-0
0-1
1-0
1-0
0-1

Daka (A), Okugawa (M), Szoboszlai (M) en Tavernier (V)

Laatst gewijzigd
Genomico

3 dezelfde topscoorders als Pietje. Okugawa ook overwogen, maar voor Max (PSV) gegaan.
Dezelfde winnende teams. Wel steeds 3 goals in de CL (3x 2-1 en 1x 3-0). Ik verwacht in zo'n return wedstrijd dat er meer gescoord wordt vanwege het alles-of-niets moeten.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ja ik twijfelde tussen Max en Okugawa. Als PSV thuis had gespeeld was ik voor Max gegaan. Nu was het denk ik ongeveer om het even

vevie

Als je al goud op het WK hebt dan is het meer een kwestie van tijd denk ik. Enige tips die ik echt kan geven is je goed inlezen (dus echt kijken naar de uitslagen van elke ploeg en daar je keuze op baseren, al blijft het natuurlijk de eredivisie), en de juiste topscorers kiezen. Ik kies vaak middenvelders met scorend vermogen of een verdediger die af en toe scoort (Ramos, Hakimi, Dumfries vorig seizoen).

De weken waar je echt punten kan pakken zijn overigens de internationale wedstrijden in de EL en CL. Mensen vullen hier vaak toch of de scorito tip in of gaan op hun onderbuik gevoel af. Ook hier is het belangrijk je in te lezen in de spelers en uitslagen, zo had ik vorige week bijvoorbeeld Cleasson en Cabella va Kraznodar en Tavernier van Rangers waar de meeste mensen toch voor Malen en Gakpo gingen (al was dat uiteindelijk ook prima).

Verder kies ik persoonlijk bijna nooit gelijkspel tenzij het echt overduidelijk is (al zijn er ook redelijk wat mensen die er wel ver mee komen), je hebt de odds namelijk gewoon tegen je. Daarnaast blijf ik altijd binnen de 1-0,2-0 en 2-1 tenzij de kans op 3-0 + echt heel hoog ligt.

Vroeger ging ik echt op mijn onderbuik gevoel af en hoewel dat prima was scoorde ik meestal niet hoger dan 90%. De laatste paar jaar er net wat meer moeite in gestoken door Sofascore er bij te pakken en Google > Nieuws > “Speler/ploeg naam hier” > Recent voor de wedstrijden even door te nemen.

Geen 100% garantie dat dit een bekertje oplevert maar als ik niet een week vergeet in te vullen is het resultaat vaak wel 97% +.


Ik heb mazzel gehad en sta zodoende al op 97,0%. Onder andere met de al genoemde Tavernier. Alles zakelijk invullen & geen rondes vergeten en je eindigt sowieso hoog @vevie

Om iets meer een inkijkje te geven. Deze ronde heb ik:
0-1
2-1
2-0
1-0
0-1
1-0
1-0
0-1

Daka (A), Okugawa (M), Szoboszlai (M) en Tavernier (V)


Thanks voor de tips, mannen; ik waardeer het! Ik ben sowieso nu ook aan het lage uitslagen poolen gaan doen. Voor deze week heb ik Szoboszlai, Claeson, Valbuena en Tavernier. Wat ik zeker een handige tip vind is vooral inzetten op scorende middenvelders. Dat deed ik al, maar met een beetje meer research was ik vorige week bijvoorbeeld ook op Szoboslai en Claeson gekomen. Ik ga nu ook letten op de mannen die de pengels nemen in de internationale wedstrijden. Met de VAR nu kun je wachten op meer pengels, want ze zien bijna alles als hands. Twijfelde ook over Max, aangezien hij de pengels neemt bij PSV. Ik sta nu op 98,6%. Vooral ook omdat ik dus ook ben begonnen met meer lage uitslagen en geluk heb gehad met mijn topschutters. Ook aardig wat correcte toto’s al. Hopelijk kan ik dat vasthouden, dan zal ik sowieso een keer boven de 95% eindigen met Matchduel.

Genomico

Na de overwinning van Monteiro op Basilashvili ziet het er al wat minder dramatisch uit.
Van de 18 spelers/speelsters die door zijn, hebben alleen Pliskova, Muguruza, Rublev en Shapovalov niet in straight sets gewonnen. 17 van de 18 favoriet om te winnen in de 2e ronde en Coria is ook zeker niet kansloos. Hercog en Monteiro als D-captains heb ik ook wel vertrouwen in (al had ik dat ook in Humbert).
Dus dat is dan allemaal wel weer hoopgevend.

arjenzvob

Na ronde 1 de balans:
Beide D-captains gewonnen (Strycova en Pella).
Ik was zo'n domoor die Goffin nam. Behalve hem ben ik Brady, Linette, Thompson en Mladenovic kwijt. Valt mee dus. 92% at the moment.

In ronde 2 worden Monteiro en wederom Strycova mijn captains.

Platje

Hier ook 17/18 favoriet voor de volgende ronde, maar dat zegt helaas niks en een aantal niet heel duidelijk favoriet.. mijn 2 'gokjes' voor Bublik en Monteiro pakken goed uit, zeker Bublik was een risico tegen Monfils. Ronde 2 de keuze tussen deze 2, Londero is duidelijk de underdog en ik had Checcinato eerlijk gezegd over het hoofd gezien en Londero had het al heel moeilijk de 1e ronde dus daar verwacht ik weinig meer van. Bublik 1.60 VS 2.35 (Unibet) en Monteiro nog niet bekend maar Firstbet geeft 1.28 VS 3.70 aan dus dat lijkt mij de beste keuze.

Bij de vrouwen is Strycova 1.71 Pavluchenkova 1.58 en Hercog 1.54 dus dat ontloopt elkaar niet veel en ga ik nog een nachtje over slapen.. Had toch Gauff moeten kiezen maar die durfde ik toch niet aan de 1e ronde

rev

Ronde 1 540pts, ronde 2 Schwartzman en Strycova captain.

danusz1986

Ik heb een Roland Garros poule van Wielerflits gemaakt op scorito. Join als je het leuk lijkt!

https://www.scorito.com/subleague/298480/roland-garros-2020/wielerflits/464e8f0d-9c52-45f5-8894-828963778112

1 2 ... 266 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.