'@Roy ik zou toch voor het eerste team gaan. Het is prima om op je tribune spelers als Daneels, de Boer of Wouters te hebben. Echter denk ik dat je wel gewoon een goede bank moet hebben. Een middenveld met Kongolo, Saglam en De Boer zou je opbreken denk ik. Ook een bankspeler als Oosterwolde kan risico zijn (al heb ik wel vertrouwen in hem als back).
Tadic vind ik het ook niet waard. Dan liever Malen als je voor een dure aanvaller wil gaan.
Bijlow
Drommel
Max
Dumfries
Mazraoui
Oosterwolde
Pinas
Teixeira
Tannane
Veerman
De Wit
Flemming
Leemans
Tadic
Berghuis
Zahavi
Dervisoglu
Cerny
4 van de 5 verdedigers kunnen scoren/assist geven. Gekozen voor weinig echt dure spelers op het middenveld. Koopmeiners gaat met BMI natuurlijk wel naar het middenveld. Misschien dat ik hem alleen nog overweeg. Ook Ndaysimeye had ik er een tijdje in en zit nog in gedachte. Het voelt niet goed maar 1 speler van Ajax te hebben dus heb gekozen voor Tadic. Anthony wordt vaak eerder naar de kant gehaald dus speelt gewoonweg minder minuten dan Tadic. En Tadic gaat vast snel weer de spits in. Overweeg nog Gakpo ipv Zahavi. Ik had ergens gehoord dat ze overwegen om Dervisoglu op 10 neer te gaan zetten. Ik ben benieuwd, want ze hebben ook Ilic gehaald en Twente heeft tot op heden weinig scorend vermogen op het middenveld. Dus Ilic is misschien ook wel een optie voor het middenveld.
Edit: Zonder Dumfries wel meer mogelijkheden.
Padt
Drommel
Max
Mazraoui
Bazoer/Janssen
Pierie/Oosterwolde
Pinas
Koopmeiners
Tannane
Teixeira
Veerman
De Wit
Leemans
Tadic
Berghuis
Zahavi
Cerny
Daneels
Robben hoef je niet meer te pakken deze seizoenshelft.
Ik heb mijn team zo goed als staan. Maar ben heel benieuwd naar hoe Ajax gaat spelen. Als Tadic linksbuiten blijft staan vind ik 6 miljoen te veel. Als Tadic spits wordt vind ik het wel weer een goeie aangezien hij dan veel meer in scoringspositie gaat komen. Promes is te duur voor zowel op 10 als op linksbuiten. En mocht Klaassen basisspeler worden op 10 vind ik dat ook weer een heel interessante optie. Maar dat is me op dit moment te onduidelijk allemaal. Even de interviews en nieuwtjes afwachten de komende week.
Welke dure middenvelders denk je dan aan? Promes en/of Klaassen zeker?
Het is een beetje gemend... als Tadic linksbuiten blijft, dan is hij de 6M wss niet waard. Maar ik verwacht dat Ten Hag ooit tot inkeer komt en Labyad uit de spits haalt, om daar vervolgens 'gewoon' Tadic neer te zetten. En dan heb ik minder moeite met zijn huidige waarde.
Ja, maar hoe lang duur het voor Ten Hag tot dit inzicht komt? En daarnaast zal hij tegen de mindere clubs ook Traore en Huntelaar minuten willen geven dus komt Tadic vanzelf weer linksbuiten terecht. Plus dat er genoeg andere spitsen zijn die minder kosten en ook in die 10 potjes wel 5 goals kunnen maken.
'@Harderijder
Ik snap je beredenering.
Maar dan geldt hetzelfde voor Promes en Klaassen.
Als Promes op 10 blijft (wat hij dus niet kan), dan is hij die 6.5M nooit van z'n leven waard. En als Klaassen op 6 komt te staan (wat best eens het geval zou kunnen zijn), dan ga ik daar ook geen 5.5M aan uirgeven.
Dan is Tadic voor 6M opeens niet eens zo gek, als linksbuiten of spits.
Ik ga er ook vanuit dat hij weer centraal komt hoor. Alleen dan nog betwijfel ik of hij die miljoenen meer waard gaat zijn ten opzichte van de andere spitsen. Klaassen heb ik wel, gezien het makkelijkere programma en zijn drive naar voren zal hij vast zijn goaltjes mee gaan pikken ook als hij op 6 komt.
Maar voor de zekerheid misschien maar eens een Tadic-variant gaan maken om te kijken hoe het er dan uit ziet ;)
Ben sowieso wel benieuwd hoe Ten Hag zijn team gaat neerzetten.
Keeper + verdediging hoeft 'ie niet aan te sleutelen met Onana, Mazraoui, Schuurs, Blind en Tagliafico.
Maar voorin en vooral op het middenveld ogen ze nog lang niet op hun sterkst.
P.s. ik heb mijn eerdere berichten op het forum waarin ik mijn (nog niet definitieve) selectie prijsgaf aangepast/verwijderd.
Op aanraden van een, ik vermoed, moderator. Ben het met hem eens, op zich is het vele malen leuker om je selectie niet voor de deadline datum door te geven. Er wordt dan best wel veel prijsgegeven voor anderen (buitenkansjes, zekeheidjes, verrassingen etc.). Waarom je concurrentie "helpen"?
Ieder voor zich natuurlijk, maar zo sta ik erin 😉
Uiteraard is het wel oké om bepaalde keuzes tussen 2 spelers, of andere dilemma's, voor te leggen. Des te leuker daar over te discussiëren en samen wijzer van te worden 👍🏻
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.