Pinas oké maar dan wel als 5e basisspeler. Tegen de top 5 wil je hem niet in de basis hebben.
Slechtste scenario:
ADO - PSV 0-4
Speeltijd: +36
Tegendoelpunten: - 2 x 24= -48
Gemiste penalty: -96
Totaal: - 108 als basisspeler, 'slechts' -54 als bankzitter, +/- 0 als tribunespeler
Goed scenario:
ADO - PEC 2-0
Speeltijd: +36
De Nul: +48
Penalty benut: +96
Winst: +18
Totaal: 198 als basisspeler, 99 als bankzitter (waar ik hem heb!), +/- 0 als tribunespeler
Waarschijnlijk zal hij bij mij nooit de basis halen maar altijd als bankzitter meegaan daar ik met 4 andere bassispelers begin. Als er een verdediger uitvalt verander ik gewoon van systeem en speel dan met 3 verdedigers achterop waarbij Pinas bankspeler blijft (als niet hij juist geblesseerd is).
Madueke erbij nemen en hopen dat hij èn invalt èn scoort vind ik persoonlijk best tricky. Dan zou ik voor dat geld (3.5M toch) liever een zekere basisspeler nemen (Kerk, Pavlidis, Gakpo etc.)
En ik heb mijn selectie zo ingericht dat ik met gemak alle formaties kan gebruiken. Al ga ik bij voorkeur altijd het liefst voor 3-4-3.
Pinas is denk ik ook niet zeker of hij basis speler blijft want ado heeft een italiaanse centrale verdediger erbij gehaald del fabro .
Waarom hebben heel veel teams die hier voorbij kwamen daneels en nog 1 speler in de voorhoede die slebei niet spelen ? Omdat de toppers pas na de winterstop spelen ? Dan is het niet te hopen dat er 1 of 2 gebl of geschorst word.
Daneels zal puur uit budgetoverwegingen zijn. Je vaste tribuneklant en als je toevallig een keer een schorsing of blessure hebt speel je een keer met een extra verdediger of middenvelder.
Lijkt me een zeer plausibele gok. Kans op schorsingen bij aanvallers zijn niet zo heel groot, dus als je zekere basisspelers neemt is je enige risico blessures.
Ik heb zelf ook Daneels in mijn team. Als het blijft staan is het mooi meegenomen en anders wissel ik inderdaad van formatie. De alternatieven van 750k van ADO zijn ook onzeker. Ander RKC alternatief in de prijsklasse nog wel interessant.
Verder vind ik voor een tribunespeler 1 miljoen gewoon te gortig. Investeer ik liever in mijn basis of zekerheid bank. Vd heijden is dan nog wel een leuk gokje. Groot talent en kan best helemaal doorbreken dit jaar.
Ik hield bij het samenstellen van mn team ook rekening met een 500K/750K als goedkoopste aanvaller.
Maar toen ik 17 vd 18 spelers met tevredenheid gekozen had, had ik nog exact 1,25M over.
En dus heb ik, en dat is pure luxe, Cerny als 5e aanvaller.
Het kwam stomtoevallig zo uit.
Je kan max 3 spitsen opstellen en er max 1 op de bank hebben. Dus die vijfde zal niet veel toevoegen tenzij je gaat rouleren.
Mijn doel is vooral elke week 11 spelers op te kunnen stellen die punten gaan halen. Daarom ga ik voor een brede selectie, waarbij er dus best iemand van 3,5 miljoen op de tribune kan komen voor een week.
Daarnaast denk ik dat juist omdat er weinig speelronden zijn het verschil tussen een 6 en 3 miljoen speler niet heel groot gaat zijn. En omdat er geen waardestijgingen zijn ga ik gokjes zoveel mogelijk vermijden. Helaas, want dat was een leuk onderdeel.
Vind het toch lastig wie ik van Ajax ga nemen. Wil er toch altijd wel minstens 3, liefst 4.
- Tadic lijkt een zekerheid ondanks zijn 6 mil
- Onana altijd een veilige keuze voor in de basis, 4 mil normale prijs
- Tagliafico ben ik minder tevreden over laatste wedstrijden
- Klaassen ben ik benieuwd naar maar 5,5 is gelijk wel een gok
- Promes te duur naar mijn mening, speelt mindere wedstrijden
Team gereed. Nu de opstelling nog dit weekend. Veerman, Pinas, Oosterwolde of Leemans in de basis?
Veerman, uit naar Ajax. Lastig.
Pinas, thuis tegen Vitesse. Thuis misschien een pluspuntje, maar zou Vitesse moeten winnen. Hopen op een penalty voor ADO.
Oosterwolde, uit naar Willem 2. Twente zou zomaar kunnen winnen, maar houden ze de 0?
Leemans, thuis tegen PSV. Lastig.
Vooralsnog staat Oosterwolde in de basis, maar ben er nog niet helemaal uit. Misschien kan iemand van jullie me overhalen?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.