Scorito-algemeen

1 2 ... 305 ... 606 607
Harderijder

Hier niet zozeer ontevreden over mijn selectie, maar meer pech waardoor ik nu op 84% sta.
Tannane die nog geen pot gespeeld heeft, Bijlow en Tagliafico die opeens niet spelen en uitslagen die je niet verwacht. Bovendien nog wat slechte captain keuzes.

Ab Normaal

Denk dat dit voor heel veel mensen geld hoor.
Tot de definitieve keuze ging ik als een speer. Wekelijks hoge scores.
Daarna een selectie gekozen zoals velen, met zeer logische keuzes, de een kiest in detail anders dan de ander, maar voor iedereen te billijken en vervolgens vallen veel logische keuzes enorm tegen.
Willem II verliest alleen nog maar, Feyenoord valt enorm tegen, bij PSV heerst corona en Schmidt doet wel heel rare dingen zoals Malen op de bank zetten, Ten Hag heeft zijn ideale 11 nog niet bepaald.
En aan de andere kant heb ik bewust niet voor Vitesse gekozen omdat ze zo’n moeilijk programma hadden.
Blijken die gewoon alles te winnen.

Dus bij mij gaat het slecht nu (kan dit verhaal overigens exact kopiëren voor de KKD), maar eigenlijk denk ik dat dit voor veel managers geld die hele logische keuzes hebben gemaakt.
En dan is de captain keuze belangrijk, zeker dit weekend. En dat is met name dom geluk. En dat hebben sommige altijd en sommige nooit.

Treenert

'@Ab ik heb er 3 van Vitesse, had zo maar 4 kunnen zijn. Zij waren juist het team in vorm en je hebt het over moeilijk programma. Je wist dat de andere clubs allemaal doordeweeks Europees zouden moeten gaan spelen met de nodige inspanning/blessures/pijntjes. Over moeilijk programma gesproken terwijl Vitesse in alle rust kon 'doorbouwen' aan zijn puntenreeks. Ik schat ze daarbij ook niet lager in dan Feyenoord dat weliswaar weinig verliest maar toch ook niet veel punten pakt, alleen Berghuis is daar eigenlijk interessant (en Haps tot de volgende blessure). Van AZ heb ik deze 10 weken geen enkele speler en dat lijkt voorlopig in orde. Komt bij dat de prijzen van diverse spelers best aantrekkelijk waren. Pasveer, Tannane en Bazoer heb ik voor 8 mln en Broja of Openda had er ook maar zo bij gekund.

Dat de kopmanfactor de nodige portie geluk in zich heeft ben ik wel met je eens.

Met Ajax kan het zondag (om 12.00 uur) ook alle kanten op. Utrecht uit is altijd al lastig, Ajax doordeweeks gespeeld, Utrecht dat vorige week klop krijgt op kunstgras waarbij de uitslag echt niet de verhoudingen weergaf. Kortom ik moet het nog zien of Ajax daar wel weet te winnen. Een stiekeme 1-0 zou wel heel veel roet in het eten van veel spelers hier kunnen gooien. Ik heb alvast Tagliafico gebankt hierom. Verder alleen Kudus in mijn team, de rest vond ik te duur of had er m.i. betere (lees: goedkopere) keuzes voor. Budget speelt uiteraard hierin een grote rol.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Treenert
Oh, de keuzes voor Vitesse zijn zeker te billijken, ik durfde het alleen niet aan ook al waren ze in vorm. Dat zegt niet alles, kan zo weer over zijn (zie Berghuis).
Van Ajax heb ik alleen Schuurs omdat het gewoon niet duidelijk was voor mij wie zou spelen.
Klaassen had ik wel gedurfd maar ik koos voor Götze.
Ajax dit weekend ben ik met je eens. Ik kies ook voor Götze als captain. Kan de nul houden, 2x scoren en een assist geven, maar kan ook zomaar geel krijgen en na een half uur geblesseerd uitvallen. Dat bedoel ik inderdaad met geluk.
Tannane als captain kan precies hetzelfde zijn.

Geluk en pech ligt met 300% heel dicht bij elkaar.

Succes!

Treenert

Dan heb je iig wel de goede captain ;) (typte al kopman, haha)
Jij ook succes!!

de klimgeiten

Ben het ook met jullie eens dat je met het kiezen van de juiste captain een beetje geluk moeten hebben
En gezien de wedstrijden van dit weekend en het rouleren van de teams die Europees hebben gespeeld, ben je nooit zeker dat spelers van Ajax, Psv, Feyenoord en Az ook spelen.
Dus ben hier maar voor zekerheid gegaan en heb Danilo maar Captain gemaakt, Twente draait toch lekker en bij Ado zit ook alles niet lekker....
Maar hopen dat Danilo gewoon zijn reeks voorzet, van elke week scoren of assistjes geven

arjenzvob

Ik ben voor Berghuis gegaan. Natuurlijk ook geen garantie, maar ja. Wel de man van assists, penalty's etc. En Groningen moet te doen zijn. Eerst Max weer overwogen maar toch niet gedaan.

Chef83

Hapsie hatrick 😁😁😁

Ab Normaal

Ik heb Berghuis al 2x als captain gehad en was helemaal prut.
Zal ie dus nu wel 3x scoren.

arjenzvob

Vooralsnog lekkere keuze @de klimgeiten!

Edit: Oeps... had ik niet moeten zeggen sorry!

Edit 2: komt misschien toch goed!

Edit 3: gefeliciteerd @deklimgeiten

Laatst gewijzigd
de klimgeiten

Is toch de juiste keuze geweest om Danilo aanvoerder te maken, 522puntjes. Die moeten de andere aanvoeders nog maar eens zie te halen

danusz1986

Ja als je Danilo hebt is het een inkoppertje. Maar die heb ik niet.

Platje

Danilo was idd wel een lekkere optie geweest.. heb Cerny maar die heeft toch minder rendement (vooral kwa goals) dus niet genomen

Matchduel BE begint weer lekker, 3-3, 5-5 en 1-1.. dat resulteert in een magere 32 puntjes voor Holzhauer

Treenert

'@arjen: wordt zo langzamerhand twijfelachtig of Berghuis de pennels nog neemt

Laatst gewijzigd
leonstar

Ik zie in de scorito podiums bij andere managers soms een diamantje staan. Een zogenaamde investor tag. Soms licht blauw met 1 ster, soms groen met 2 en soms rood met 3. Iemand enig idee hoe je daaraan kan komen?

Platje

Je kon investeren/geld inleggen in Scorito dus ik gok dat het daarvoor is. Ik denk dat de kleur afhankelijk is van de hoogte van het bedrag dat je hebt ingelegd

Wienk33

Ja is van investeren. Blauw is 500, Groen 1000 en Rood 1500 euro.

Treenert

Ten Hag beseft het belang van de lastige uitwedstrijd. Ajax op volle oorlogssterkte, qua basis géén spelers die gespaard worden.

Ab Normaal

'@Treenert
Dat beseft hij niet want hij stelt zijn lievelingetje weer op die bewezen heeft niet goed genoeg te zijn, zucht.
Wordt weer een nederlaag vrees ik.

Jofferde

'@Ab Normaal wie zou jij dan op 10 zetten? Ik zie liever Labyad dan een Promes (uit vorm) of een Ekkelenkamp.

Ik heb er vertrouwen in!

Ab Normaal

'@DerMeister
Tadic. En dan Neres op de vleugel.
Of Klaassen op 10, Blind naar het middenveld en Martinez achterin.
Spitsen van Utrecht zijn snel en Blind en Schuurs traag.
Martinez is een stuk sneller.

Laatst gewijzigd
Jofferde

'@Ab Normaal ik zou graag eens zien dat Alvarez een echt serieuze kans krijgt in de verdediging ipv Schuurs. Het is ongelofelijk hoe Schuurs telkens gewook letterlijk voorbij gelopen wordt.

Ik denk dat Tadic veel meer in zijn rol en kracht is op LB of SP.

Blind op het middenveld is ook ontzettend traag, dit hebben we in de CL kunnen zien.

Klaassen als ‘verbindingsspeler’ werkt overigens ook prima. Heeft veel meer invloed op het spel van Ajax dan verwacht.

Ab Normaal

'@DerMeister
Tadic is goed genoeg om ook als 10 te kunnen spelen. Labyad is gewoon te zwak en ongeschikt.
Een centrum van Schuurs en Blind is vragen om problemen. Dat ziet iedereen behalve die flapdrol van Ten Hag, die echt zo snel mogelijk ontslagen moet worden.
Alvarez ben ik zeker met je eens. Heeft nooit een kans gehad op CV.
Iedere simpele ziel gaat met deze selectie kampioen worden, behalve Ten Hag. Vorig seizoen werd hij al gered door corona, nu gaat er pijnlijk duidelijk aan het licht komen dat de man echt ongeschikt is.

Jofferde

'@Ab Normaal

Ho ho dat is wel erg negatief, haha.
Uiteraard zijn de opstellingen van de beste man elke keer een raadsel, maar toch heeft hij Ajax weer Europees op de kaart gezet. Daarnaast is dit team ook gewoon minder dan het team met: De Ligt, Frenkie, Ziyech. Ik bedoel hiermee dat de resultaten (mijn inziens) gewoon prima zijn.

Tadic op 10 zou zeker kunnen, maar of je dat moet willen?

Ab Normaal

'@DerMeister
Dat had iedereen gekund met die selectie.
Ten Hag wisselt altijd slecht, let maar eens op.
Zet spelers vaak op de verkeerde plaats neer en zijn spelers blijven dezelfde fouten maken.
Kritiek is niet voor niets fors. Al zeggen alle kenners dat Labyad niet in de spits moet en Promes niet op 10, hij is de allerlaatste die dat begrijpt. En zo gaat het met alles.

1 2 ... 305 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.