Scorito-algemeen

1 2 ... 310 ... 606 607
Baas

Ik heb ze paar jaar geleden wel eens gemaild of iets met de Olympische Spelen niet leuk zou zijn. Bij elk onderdeel kies je een land en krijg je een.soort van persoonlijke medaille spiegel.

Pim96

Ik hoop eigenlijk ook nog steeds op een scorito spel voor schaatsen. Als is dat voor de Belgen onder ons een stuk minder leuk :p

Ab Normaal

Voor sommige Nederlanders ook hoor.
Ik ben helemaal sport leip, van bijna alle sporten, maar schaatsen interesseert me nu echt 0,0.
Maar van mij mag het, zolang het maar niet meetelt voor de index. Want ik ben niet van plan om mee te doen.

Overigens is er in de winter “gewoon” voetbal, darts en dan n januari ook weet de Australian Open.

Laatst gewijzigd
MarvinG

MotoGP lijkt me wel leuk als toevoeging!

Ludi

Is MotoGP niet nog gevoeliger dan F1 met al die crashes enzo? Stel je zou daar een x5 moeten kiezen :p

Tour de Flits

'@Ab, ik heb hetzelfde, alleen dan met Formule 1. Dat is echt een van de weinige sporten die ik totaal niet volg en waar ik me niet voor interesseer.

Qua wintersporten ken ik verder alleen Lindsey Vonn!

Ab Normaal

Die kent iedereen ;)

Pietje Precies

Vanwaar de gedachte dat in de tweede seizoenshelft selecties veel op elkaar gaan lijken door het hebben van hetzelfde budget?

De eerste seizoenshelft had immers ook iedereen hetzelfde budget en desondanks zie ik fors uiteenlopende selecties. Enkel Berghuis was blijkbaar een zekerheidje. Verder is Joey Veerman nog door de meerderheid gekozen, maar daar stopt het al! :)

Ik denk eigenlijk juist dat het bevorderlijk gaat zijn voor diversiteit. Voorheen stegen de budgetten van sommige luitjes dermate fors dat ze ontzettend veel toppers erin konden klikken. Nu kan Scorito in de winterstop iedereen weer een uitdagend budget geven waarbij er serieuze keuzes gemaakt moeten worden.

Treenert

'@Pietje alles voor de nivellering, dat wel.

Van mij mogen ze instellen dat je gedurende het seizoen 2 wissels mag toepassen om welke reden dan ook zonder aanpassing van de andere regels. Dus heb je bijv. Kudus, dan zou je voor 4 mln. nu een andere middenvelder kunnen uitzoeken voor max. dat bedrag (+ budget dat je eventueel nog over had). Ik kan nog niets bedenken welk potentieel nadeel iemand zou kunnen hebben. Wél voeg je er een tactisch element aan toe; wanneer speel je ze uit, wie haal je eraf of werd je al gedwongen (zie voorbeeld Kudus) door een langdurige blessure? Óf had je in de winterstop zelfs al bedacht een flinke eindsprint achter de hand te houden. Lijkt mij een extra interessante puzzel voor tijdens het seizoen.

Laatst gewijzigd
Tour de Flits

'@Pietje, iedereen ziet nu al welke spelers er wel/niet goed zijn dit seizoen of welke wel/niet spelen. Heel veel mensen pakken namelijk gewoon de topscorerslijsten erbij en gaan die erin klikken, terwijl je juist met een Giakoumakis, een Henk Veerman of een Danilo de eerste seizoenshelft het verschil had kunnen maken. Nu wordt je voor die keuze niet beloond, maar krijg iedereen de optie om die spelers erin te klikken. Als bonus worden zij waarschijnlijk nog duurder gemaakt ook waardoor je zelf dubbel genaaid wordt.

Ab Normaal

'@Tour
Welnee, die spelers had je na de eerste 5 rondes ook al kunnen nemen. Toen presteerde ze ook al prima.
Het is ook niet dat dit Hindley’s of Hirschis zijn.

Probleem zit ‘m gewoon dat als je pech hebt met blessures dan word je dubbel gestraft met een waardedaling en speel je nog voor spek en bonen mee.
Wil je dat systeem toch in stand houden, kan, maar dan moet je mensen de gelegenheid geven om bijvoorbeeld 2 wissels uit te kunnen voeren.

Pietje Precies

Nou dat is wel een hele negatieve denkwijze @Tour de Flits.

Het 'herfstspel' dat wij nu aan het spelen zijn loopt gewoon van speelronde 5 t/m 14. Dat is altijd al ongeveer zo geweest. Daarna starten enkele vrije rondes. En dan begint als het ware het 'lentespel'.

Voor Giakoumakis, Henk Veerman en Danilo geldt niet dat je "verschil had kunnen maken" maar er al daadwerkelijk verschil mee maakt in het 'herfstspel'.

Dat je voor die keuze "niet wordt beloond" is ook vreemd. Ik word namelijk tot dusver enorm beloond voor mijn keuze voor Danilo. De beste man blijft maar scoren en zodoende flink wat punten opleveren!

Met Giakoumakis heb ik nog niet zoveel punten gepakt, omdat ik hem meestal op de bank zet. Maar goed, da's mijn eigen schuld (al doen mijn basisaanvallers het vrijwel iedere ronde beter dan hem, dus ik klaag niet).

Bij de vrije rondes en bij het 'lentespel' krijgt iedereen weer nieuwe gelijke kansen. Echter wordt je tot dan toe behaalde puntenaantal natuurlijk niet vergeten.

Vervolgens is het aan ons (wij super-Scorito'ers) om wederom betere keuzes te maken dan onze tegenspelers. Misschien maakt Scorito een Danilo bijvoorbeeld wel veel te duur. Nou dan hoop ik dat de tegenspelers hem er lekker in klikken en laat ik hem er zelf mooi buiten!

@Treenert,
Ja dat zou best leuk zijn. Tegelijkertijd duren zowel het 'herfstspel' als het 'lentespel' al dermate kort dat het wat mij betreft ook weer niet noodzakelijk is. Want men gaat het niet enkel gebruiken om geblesseerde spelers te vervangen, maar ook om een gemist koopje er in te krijgen.

Ik zou het denk ik leuker vinden als er dan wel iets van een 'straf' op zit. Dat je bijvoorbeeld een speler van 4m eruit klikt, maar slechts voor 3.5m mag vervangen ofzo. Of dat het je X aantal punten kost om een wissel door te voeren.

Anders had men bijv een Danilo er wel erg makkelijk in kunnen krijgen na ronde 7 ofzo.

Laatst gewijzigd
De Coltrui

Ik heb ze wel eens gemaild om een tennisspel op jaar basis te spelen. Ooit begin deze eeuw al eens zo'n spel gespeeld. Het duurt het hele jaar, en elke week kan je spelers selecteren vanuit budget. De ATP punten zijn dan de waarde. Je scoort punten op basis van de punten die in die week worden gescoord. Zo kan je dus de winnaar van vorig jaar selecteren, maar die moet wel veel budget verdedigen. Maar ook weer kans op winst en dus veel punten voor het spel. Echt leuk, maar je moest wel elke week je team updaten. Was in die tijd zonder draadloos internet niet gemakkelijk of zelfs onmogelijk. Maar deze heeft het nooit gehaald helaas.

Verder zou ik niet weten welke sport erbij zou moeten Darts en F1 vind ik totaal niet boeiend, maar voor de index speel ik maar mee. Anders maar korfbal doen, daar heeft volgens mij niemand verstand van.

Tour de Flits

'@Pietje, tuurlijk wordt je nu beloond met Danilo, aangezien die aan de lopende band punten pakt. Zo bedoelde ik dat ook niet.

Maar jij bekijkt het meer vanuit twee losse spellen, het 'herfst- en winterspel', dan is deze manier prima inderdaad. Ik zou het liefst zien dat je, naast je puntenaantal, ook nog wordt beloond voor de goede keuzes achteraf. Bijvoorbeeld in de vorm van een afrekening in de winterstop zoals bij de klassementen bij het wielrennen.

Wat betreft je alinea over wij als Super-scorito'ers, daar ben ik het inderdaad helemaal mee eens. Over het algemeen lukt dat ook wel aardig met een beetje research en gezond verstand

arjenzvob

Alles 0-1 Match Duel op dit moment.... bizar. Nog 5 minuten.

Edit: 5 minuten later is alles anders haha! Ongelooflijk!

Laatst gewijzigd
Fietsbel

Door o.a. die slotfase in Hongarije zomaar 272 punten binnengesleept deze ronde, dat is een prettige!

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Wat leuk zou zijn is een spel rondom de Olympische Spelen, nader in te vullen. En sowieso tennis in een andere vorm, wat coltrui aangeeft kan best wel, maar dan niet met iedere week wisselen.

Ludi

Dat ze dat met darten dan ook doen

Rad

'@De Coltrui Ik denk dat een tennisspel op jaarbasis best leuk kan werken. Als opzet kun je dan het klassiekerspel gebruiken, maar dan zonder die hoge captainfactor. Dus dan selecteer je 20 (nader in te vullen) spelers die gedurende het jaar punten voor je kunnen halen. Hierbij moet je dus ook rekening houden met de resultaten per ondergrond.

Laatst gewijzigd
Treenert

Hou je dan ook eens voor 5 minuten in Arjen

hartstikkebedankt

Ook lekker, nu al spelers kiezen voor deze speelronde waarvan 3 wedstrijden op 23, 24 en 25 november worden gespeeld, o.a. NEC

arjenzvob

'@Treenert .... Sorry haha! Kwam mij wel goed uit hoor, nu een mooie score van weer 7,5!% gestegen....

Ab Normaal

Bah. Bijlow tot de winterstop uitgeschakeld. Denk je ook een vaste basisspeler als keeper te nemen.
Ieder jaar heb ik hetzelfde gezeik met blessures.
Doordat je niet kan wisselen bij Scorito blijft het voetbalspel van Scorito voor mij het slechtste voetbalspel.
CvhJ, Profcoach etc. allemaal veel beter dan Scorito.

Af en toe lezen jullie mee Scorito, doe er nu eindelijk eens iets aan. Ieder jaar hetzelfde gezeik met dat but spel van jullie.

Laatst gewijzigd
Platje

Als het zo een but spel is en het je zo frustreert doe je toch niet meer mee? Je hebt toch geen verplichting om mee te doen? Het is ook frustrerend als iemand wegvalt en ik heb ook wel commentaar op scorito (voornamelijk op de puntentelling zoals met tennis/pinchitterbonus wat slechte keuzes ineens goede kunnen zijn/x5 met GP/ klassiekerspel captainfactor) maar uitvallers heb je ook met de tour, in de F1 etc.. zoals eerder door iemand gezegd: met wisselen heeft iedereen na week 2 Danilo in zn team, ik ben daar geen voorstander van..

Peli

Met Platje eens.
Iedereen zit met die sores, de één vaker dan de ander.

Oh en ik heb ook Bijlow. Gelukkig staat Drommel te shinen en hopelijk blijft hij dat tot minimaal de winterstop ook doen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 310 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.