Op voorhand is het door die categorieën juist een veel te eenvoudige invuloefening (i.p.v. loterij). Op slechts een beperkt aantal plekken kan je twijfelen tussen enkele opties.
Scorito zou toch ook eens in moeten zien dat het zonde is dat haast 15% van de deelnemers een must-have is. Dat 70% van de deelnemers dom zijn om te kiezen. En er dan nog een 15% twijfelgroep is, waarbij er voor de één net iets meer te zeggen valt dan voor de ander / persoonlijke voorkeur
Vervolgens komen ze tijdens het toernooi met x3 en daarna zelfs x4 als captainfactor om het nog meer te 'vergallen'.
Bij tennis snap ik het ergens nog wel, doordat de loting pas zo kort voor het toernooi plaatsvindt. Maar hier bij het darts hadden ze gewoon al op voorhand prijskaartjes kunnen bepalen. Op 3 en 4 december nog even finetunen en hup online die hap. Ruimschoots op tijd voor het WK begint!
Iedereen een budget van zeg 55 miljoen. De toppers 7 miljoen en de zwakste broeders 0.25 of 0.5 miljoen. Iedereen 20 spelers kiezen. Elke ronde een gelijke puntentelling voor alle spelers. Puntentelling die per ronde oploopt van zeg 25 punten in het begin naar 100 punten in de finale (geen idee of dat een goed voorbeeld is, maar valt best makkelijk uit te rekenen of dat tot een evenwichtige selectie leidt).
In de beginfase captainfactor x2 en later in het toernooi x3. Of alle rondes captain x2 en t/m de kwartfinale 2 captains per ronde kiezen (en vanaf de halve finale nog maar 1 per ronde).
Dan moet je tenminste harde keuzes maken welke topper(s) je thuislaat, komt er een strategisch element bij kijken, is het mogelijk om misschien wel 60% van alle deelnemers interessant te prijzen, heb je (vermoedelijk) niet zulke extreme must-haves als nu, maak je toppers captain (i.p.v. de Asada's), etc.
-----------------------------
Bij een spel als Topcoach slagen ze daar bijvoorbeeld wel in. Enkel Berghuis is door 80% gekozen. Dan nog Joey Veerman 55% ofzo. Vervolgens kom je bij spelers als Koopmeiners, Max, de Wit, etc die ergens in de 40% zijn gekozen. En veel spelers zitten dus ergens tussen de 10% en 25%
Verder zie je dat ook in de top er best wat verschillende keuzes gemaakt worden. Ik heb de huidige top-4 van de Index + nr 2 bijv geanalyseerd.
De enige 3 spelers die door alle 5 gekozen zijn, zijn: Max, Tadic en Berghuis. Verder zijn er nog best wat spelers 2, 3 of 4x gekozen (Tannane, Vloet, de Wit, Schuurs, Pavlidis, etc). Maar iedereen heeft ook 3 of 4 'unieke' spelers. En dat zijn lang niet altijd goedkope opvullers
Verder hebben die 5 personen gezamenlijk van maar liefst 17 clubs een speler / spelers gekozen. Er is enkel niemand van Emmen gekozen. Waarmee ik probeer te zeggen dat het bij zo'n type spel mogelijk is om (relatief) écht veel spelers interessant te maken.
Mijns inziens is dat hoe een tof spel hoort te zijn!
Nu nog ff kappen met die maffe pinchhitter regel, met die maffe 'super sundays' en iedereen 1 wisseltoken ofzo geven zodat de invloed van pech kleiner is. Dan kunnen ze het spel opkrikken van fraai naar zeer fraai
Aanvoerder Taabouni verliest thuis van Oss.
Getwijfeld tussen hem en Mühren als aanvoerder omdat ik ook wel eens een gokje wilde wagen.
Jammere aan dit spel is dat een gokje eigenlijk nooit loont.
Je kunt beter standaard Mühren als aanvoerder nemen en de rest van het jaar er niet naar omkijken.
Blijf de aanvoerder regel een plezier verminderende factor vinden.
'@liefhebber: Dit was een heel raar rondje, nadat afgelopen week ook al raar was. Bij MD had ik maar lieftst zeven (!) rode vakjes en dus twee groene (donkergroen, dat wel). En slechts 1 doelpuntenmaker. Uit het feit dat ik daarmee nog op 88% in de ronde eindigde, beantwoordt jouw vraag denk ik... TC zelfde laken een pak: slechts 497 punten (terwijl een redelijk gemiddelde score normaal gesproken tussen de 700 - 1.000 ligt), toch nog 2,1% gestegen. Schiet mij maar lek.
Heeft iemand enig idee waar die knotsgekke gebeurtenissen en uitslagen vandaan komen? Eist het Europees voetbal zijn tol? Zijn de coaches onwennig (Schmidt)? De spelers vermoeid na een razendsnelle post-covid-opstart? Stress vanwege alle belangen die nu zwaarder zijn dan ooit? Of is het een optelsom van alles die in de afgelopen ronde toevallig zo uitpakte?
De subtoppers beginnen meer in vorm te komen en bij de topclubs beginnen de Europese wedstrijden mee te tellen, plus, zij hebben ook door Corona nog eens een tijdje een uitgedunde selectie gehad. (Feyenoord dan meer door reguliere blessures) . En ja, dan is het verschil niet zo groot meer als in het begin van het seizoen.
Ik vond trouwens de wissels van PSV wel logisch. Dat zakte na rust zo in, daar was echt vers bloed nodig. Hun beste spelers waren op dat moment echt niet meer hun beste spelers.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.