Scorito-algemeen

1 2 ... 318 ... 606 607
Rubenbakker7

Alleen denk ik wel dat Lewis een no-go is. Hij heeft een wat minder jaar gehad en naar alle waarschijnlijk speelt hij in ronde 2 tegen Damon Heta, die wel in topvorm is. Ook heeft Heta al laten zien dat hij het ook op de televisietoernooien kan. En als Lewis die wedstrijd dan toch wint, dan zal die naar alle waarschijnlijk tegenover Durrant komen, en dan acht ik de kansen van Lewis niet al te groot. Maar ook kan ik begrijpen dat er weinige andere keuze is in deze categorie.

Chef83

Als spelers in de 2e of 3e ronde tegen elkaar komen blijf ik van alebei af . De zwaan als hij een goede dag heeft kan die heel goed gooien en lewis die is niet echt in vorm en moet indd tegen heta .

Ik vind het bij de f spelers heel moeilijk ik heb er niet 1 die ik eigenlijk er bovenuit zie steken .

zeewolde

Dat wordt dan een behoorlijke puzzel chef. Je hebt 32 spelers in de 3e ronde, dus 16 wedstrijden.
Hoe ga jij dan je 20 spelers kiezen zodat er niet minimaal 8 ( vier keer 2 ) tegen elkaar moeten ? Edit : hoogstwaarschijnlijk bedoel je binnen 1 categorie... was mij niet direct duidelijk.

Laatst gewijzigd
nathancouw

'@Mentsjov, ik snap nu beter waar je vandaan komt, en ik kan er wel redelijk inkomen. Toch heb ik zelf de percentages, inderdaad ook hoe ik het doe bij dit soort keuzes, wat anders verdeeld. De Zwaan heeft dit jaar dat hoge niveau te weinig laten zien voor mij dat hij dat nu opeens wel doet, dat meegerekend kom ik eerder uit op R2 60%, R3 35%, R4 10%. En dan vind ik hem opeens een stuk minder aantrekkelijk. Ik vind Wade in dit format een ijzersterke speler, hij heeft dit jaar constant een hoog niveau laten zien. Dat wordt écht heel lastig.

Wat je zegt over Suljovic er 100% uit tegen Anderson kan ik in elk ander jaar 100% inkomen, maar dit jaar niet. Met Anderson die sukkelt met zijn blessure en vorm, en nu ook nog in quarantaine moet, denk ik écht dat hij te pakken is door Suljovic. Maar, ja daar is de maar, die moet dan natuurlijk wel in topvorm zijn, en daar over oordelen is puur giswerk. Door zijn familietragedie laatste weken weinig wedstrijden gespeeld, alleen hij weet hoe de vorm zit en dat is voor ons helaas niet te weten. Maar goed, ik overweeg Suljovic dus wel, want ik zie het nu eerder als een 60-40 met een vraagteken achter beiden. Maar goed, als hij Anderson kan pakken maakt hij in mijn logica ook kans tegen Smith. Al is hij daar flink de underdog. Kortom, C is kut.

Ab Normaal

Hahaha, zo zitten de categorieën nu eenmaal in elkaar.
En wat de een een must have vind, vindt de ander weer niet.

De loting is gewoon klote. Goede, lager geplaatste spelers loten goede hoger geplaatste spelers en op de plekken in het schema waar dan net die geplaatsten staan die minder in vorm zijn, staan er ook tegenstanders uit vorm.

Voor mij moet een darter een hoger geplaatste kunnen verslaan wil ik die interessant vinden.
Dus kijk ik eerst naar de zwakkere broeders onder de geplaatsten.
Ieder jaar zijn er verrassingen maar meestal zie je die niet vooraf aankomen.
Naar mijn mening is de kans groot dat Price en Aspinall de kwartfinale tegen elkaar spelen. En aangezien voor mij iedere speler een hoger geplaatste moet uitschakelen betekent dit dat De Sousa en Gurney direct afvallen.
Van Wright en Van Gerwen denk ik dat ook, dus ook Cullen en Ratajski zijn no go's.
De tegenstander van van Gerwen wordt Chisnall of vd Bergh denk ik.

Voor de overige 3 wordt het interessant. Wade speelt behoorlijk maar is ook iemand die zomaar kan verliezen van een goede tegenstander. Maar zit die in zijn stuk?
Bunting gooit dermate slecht dat Boulton voor mij een zekere E speler is. White is een beruchte WK choker. Blijft over De Zwaan. Speelt niet best dit jaar en heeft aan Searle een zware dobber, maar heeft als een van de weinige C'tjes wel kans om de kwartfinale te halen. Dus dikke kans dat hij mijn cut haalt, ook al zou het mij niets verbazen als hij al in zijn eerste partij sneuvelt. Andere opties zouden zijn een zekere 3e ronde. Maar die zitten in deze 3 kwarten niet.

Het meest interessante kwart is het tweede.
Smith is bepaald geen pannenkoek en toch ben ik het minste zeker van zijn halve finale, ook al heeft ie ongelofelijk mazzel met Cross in zijn kwart. Dit biedt wel mogelijkheden dus voor andere spelers. Maar wie dan?

Peterson is een beetje de Garcia Cortina van het darten. Wordt vreselijk gehypet hier maar dat is niet gebaseerd op prestaties. Ik denk dat hij sneuvelt in ronde 3 tegen Smith.
De beste loting van alle C'tjes heeft Jamie Hughes. Maar ja, de man gooit niet veel raak dit jaar. Genoeg om Cross te verslaan?? Qua loting een must have als D.
Maar het meest interessant is wel Durrant/Beaton/Lewis/Heta.
Heta in vorm, maar vaak gebleken dat dit niets zegt voorafgaand aan een WK. Desondanks gaat hij mee.
Lewis is zwaar in verval, de druk is moordend want slecht presteren op dit WK en hij maakt een vrij val op de wereldranglijst waardoor hij kwalificaties moet gaan spelen voor de grote toernooien.
De potentie is er nog steeds, maar de drive?
Durrant won de premier league. Sindsdien gooit hij geen pepernoot meer en is door velen afgeschreven, echter, als hij zich herpakt kan hij zomaar de halve finale halen.
Zo niet sneuvelt hij gewoon tegen good old Beaton.
En dan Anderson, Suljovic. Anderson sukkelt, nu in quarantaine, maar daardoor wel in staat om in alle rust aan zijn vorm te werken en weet hoe dat moet.
Als hij maar een acceptabel niveau haalt kan hij de halve finale halen.
Suljovic een sterfgeval in de familie, dus afhankelijk van wie dat is, kan zijn hoofd wel eens helemaal niet naardarten staan.

Kortom mensen, ik denk dat iedereen vooral op het eigen gevoel moet kiezen. Deze loting geeft geen ruimte voor exacte wetenschap.

Phoenix0000

Iemand hier die met de gedachte speelt om 1 van de drie topfavorieten thuis te laten en Smith mee te nemen?
Zelf laat ik de titelverdediger wrs thuis.

Rubenbakker7

'@Phoenix0000
Ik twijfel een tussen Peter Wright en Michael Smith. Als Peter Wright een keer een heel toernooi met een geliefd setje speelt dan zie ik hem wel ver komen. Maar wetende dat Peter Wright ook wel een kameleon is en snel van setje wisselt, waardoor hij niet altijd even constant is, maakt de keuze wel lastig. Waarschijnlijk is Wright ook alleen maar bezig in zijn hoofd met de nummer 1 worden op de wereldranglijst van de PDC (want dat kan hij namelijk worden als hij één ronde verder komt dan Van Gerwen), dit maakt de druk wel een stuk groter. Hierdoor zal Wright in ronde 3 er al eruit kunnen vliegen als Clemens een goed gooit.

Ook bij Michael Smith heb ik wel mijn twijfels, het wordt namelijk wel een keer tijd dat hij zijn eerste major gaat winnen waardoor de druk best groot zou zijn. En of hij nou goed met die druk om kan gaan is de vraag. Maar eigenlijk moet Smith makkelijk de halve finale kunnen bereiken, op basis van de loting.

Dus denk ik uiteindelijk toch dat ik Smith boven Wright kies.

Julius9K

Ik neem waarschijnlijk maar één van de drie topfavorieten mee.

Zadelpen

Zo... ons pijlengezelschap staat ingesmeten. In de historie van Scorito darts is er nog nooit zo secuur gepoold als waar team Zadelpen, afdeling werpzaken, nu mee komt.

Darts is niet zo van we gooien een helebull uitgekiende speerwerpers bij elkaar. Nee dit varkentje dien je anders te verschonen.

Totaaldarts! Dat is hoe je titels pakt.

Ab Normaal

Goed om te horen dat team Zadelpen de pijlen weer opgepakt heeft. Hetzelfde setje of nieuwe pijlen?

Jun Allrich

Zijn er nog die de B categorie heel lastig vinden?

Ik had als eerste de Sousa er in geklikt want die man is in vorm totdat ik zijn loting bekeek...
Achtereenvolgens Price, Aspinall en Wright dat zijn er 3 die kans hebben om kampioen te worden.
Dus zonder onze Portugese vriend dan maar. Wie dan wel. Cross? Durf ik niet. White? Geloof ik niet in.
Whitlock? Die moet voorbij Wright, Wade en Price. Dus no go.

Blijven over: DVDB, Wade, Chisnall en Durrant. Dan laat ik Chisnall thuis denk ik...

Trouwens categorie C en D zijn niet veel beter....

Ab Normaal

'@Jun Allrich
Dat is nu exact dezelfde redenering als de mijne.
Het enige wat je je af moet vragen of je je keuzes van de loting af laat hangen (wat ik bijna altijd doe, ook met tennis) of dat je toch voor de kwaliteit van de speler gaat.

Tennis en Darts zijn met afstand mijn slechtste onderdelen van Scorito. Dus misschien is keuzes af laten hangen van loting toch niet de juiste beslissing.

fysiokevin

Ik vind met name de D categorie echt matig. Ik zie er geen 1 echt ver komen.. Van der Voort verrast mij elk jaar positief, maar heeft een lastige loting met evt Aspinall al in de 3e ronde. Clemens kan verrassen tegen Wright, maar zie Snakebite toch als een van de grootste kanshebbers op de titel (puur gevoel dat hij op het juiste moment de juiste darts heeft gevonden) ..

Met name de E categorie gaat een cruciale rol spelen. Kim Huybrechts nog niet genoemd, zegt in de trainigen beter dan ooit in vorm te zijn. Humphries was voor mij een no-brainer tot ik zag dat hij tegen Dimitri moest. Als Searle tegen de Zwaan wint kan hij zeer ver komen. O'connor daarentegen kan in potentie ook ver komen, nog weinig van Dobey gezien en J Smith en Keane Barry kan je niks over zeggen. Gurney zal neem ik aan niet veel gekozen worden aangezien iedereen toch wel een beetje naar vorm kijkt...?

Andy Boulton gaat niet winnen van James Wade. Dat zie ik Searle op de een of andere manier wel doen. Ryan Joyce ook een gevaarlijke outsider, wel pech met Sedlacek in de 1e ronde. Zie een van die 2 wel van Whitlock of Ratajski winnen.. Whitlock is momenteel aan het pongelen en Ratajski ook niet denderend. Als Wright zijn draai heeft gevonden zie ik alleen Price en van Gerwen van hem winnen.

Qua B categorie twijfel ik echt over de in vorm verkerende de Sousa of de eventueel herstelde Durrant met een .

Smith of Wright kan je uren over discussieren. Smith in beste doen de beste darter ter wereld, maar zo wisselvallig. Kan er zo uitvliegen tegen Petersen.. Kan Petersen er ook moeilijk uitlaten..

Nog verdere inzichten?

fysiokevin

Ik wilde nog zeggen: durrant met een gunstige loting.. F-categorie spelers zullen denk ik niet ver komen..

Rubenbakker7

De C-categorie is toch nog een lastige. Ik heb op het moment Clayton en De Zwaan. De Zwaan is wel de meest logische keuze lijkt me en Clayton is gewoon een hele constante speler en moet gewoon ronde 4 halen, wat ik in principe voor een C-speler genoeg vind. Maar wie ik dan als derde moet kiezen is de vraag.

Gurney is een no-go voor mij omdat hij echt hopeloos uit vorm is en dus waarschijnlijk ook niet ver zal komen.

Dan neem ik het risico ook niet om Ratajski te nemen, aangezien hij nooit echt goed gooit op de grote toernooien en ook treft hij in ronde 3 al Whitlock, wat die naar mijn mening niet gaat winnen.

Joe cullen is ook geen optie voor mij, hij is vaak niet zo constant en ook nooit echt goed op een WK. Als die ronde 3 haalt denk ik dat Clayton van hem zal winnen.

Mervyn King heb ik nog even over getwijfeld. Prima speler en redelijk constant, alleen zit de loting niet echt mee. Hij komt namelijk in ronde 3 al De Sousa tegen, die echt heel goed gooit en vervolgens in ronde 4 Price tegenkomt, dus dan denk ik dat het niet slim is om King te nemen.

Dan komen we aan bij Lewis. Ook daar heb ik nog even over getwijfeld. Maar ik denk niet dat hij het ver gaat halen op dit WK. Er staat namelijk best veel druk op voor Lewis en ook zit te loting niet mee. Hij heeft namelijk voor ronde 2 de beste non-seated player geloot, namelijk Damon Heta. Ik denk dat hij het echt lastig gaat krijgen tegen Heta en misschien wel gaat sneuvelen. Als hij deze wint komt hij vervolgens Durrant tegen, waar die ook best wel eens van kan verliezen. Dus, kies ik Lewis liever niet.

Dobey, hopeloos uit vorm, gaat mijn keuze ook niet naar uit.

En bij Devon Petersen zit de loting niet echt mee en is ook niet altijd even constant.

Dan blijft over Mensur Suljovic. Hij is nou niet echt in een goede vorm, maar als ik naar de loting kijk dan zie ik wel mogelijkheden. Suljovic heeft zijn eerste ''echte'' test pas in ronde 4 tegen Smith denk ik. Ook al is Suljovic in een slechte vorm denk ik toch dat die wel kan afrekenen met Kuivenhoven of Edgar dan vervolgens komt die naar alle waarschijnlijkheid Gary Anderson tegen. Ik denk dat hij dat best wel eens kan winnen. Anderson kampt met een blessure en is daar best veel mee bezig, want hij heeft er namelijk best veel last van tijdens de wedstrijden. Als ik het goed heb gelezen heeft hij een blessure aan zijn been en ik kan je vertellen dat dat niet ideaal is tijdens het darten. Dit was te zien tijdens de Players Championship Finals en de Grand Slam, waar hij gewoon niet in zijn normale spel terecht kwam. Dan kan Suljovic wel uit vorm zijn maar ik zie toch wel kansen voor hem. Als hij in een normale vorm verkeert kan hij zomaar is gewoon in ronde 4 aantreden tegen Smith.

Dus, denk ik dat ik toch maar als laatste C speler Suljovic kies, wat denken jullie hiervan??

rubenvvs1999

'@Rubenbakker7 Ik volg je volledig. Ik heb op dit moment dezelfde C-spelers, maar twijfel wel over Clayton. Tegen Cullen zie ik het als 50/50. Opzich genoeg om de gok aan te gaan.

Rubenbakker7

'@Wielerspieler, Ik snap je wel daarin, maar toch voelt het beter om Clayton te kiezen dan Cullen, puur omdat Clayton wat constanter is en niet uit het niets geen pepernoot meer gooit, dat zie ik namelijk nog wel enigszins bij Cullen gebeuren.

rubenvvs1999

Mee eens. De C-spelers staan wel redelijk voor mij. De D-spelers zijn meer een pijnpunt, omdat ik daar liever niemand van selecteer.

Ab Normaal

Eens. Ik zou liever meer E spelers selecteren en max. 1 D speler. Maar ja, het moet.

MarvinG

Toch twijfel ik nog wel om Ratajski mee te nemen. Op vloertoernooien altijd heel goed, op TV een stuk minder. Misschien komt het er nu op het WK wel uit, omdat er veel minder publiek aanwezig is.

Keshi

Had het even gemist, blijkbaar is er een uitspraak van de EUFA over Zwitserland - Oekraine, 3 - 0. Ik had niet verwacht dat ze Oekraine verantwoordelijk zou houden voor de afgelasting van de wedstrijd tegen Zwitserland. Uiteindelijk waren het de Zwitsers die de Oekrainers niet het land in lieten. Mijn hoop is nu op CAS gevestigd voor 60 punten :-)

Zadelpen

Ik heb zelf Lewis niet. Maar ik vind dat misschien wel de meest linke speler om niet te hebben. Die speelt bijna altijd veel beter op een wk, dan zijn seizoen.

Het is wel heel moeilijk, maar heb het voor elkaar gekregen om 20 man te kiezen die allemaal hun eerste pot moeten kunnen winnen. Drie namen die ik puur verkozen heb ivm hun plek in het schema. Dat volledig gedekt is. Kan nog wisselen tussen twee a spelers zonder in te boeten aan schemabezetting.

Maar heb er eigenlijk wel vertrouwen in deze keer. Gelukkig is die valse hoop na een dag al weg. Want normaal is een wk al gestoord, maar na dit vreemde jaar gaat het alle kanten uit denk ik. Ook sinds jaren dat ik niet MVG huizenhoog favoriet vind. Maar dat vind ik van niemand. Kunnen wel 10 of meer spelers de titel pakken zonder dat dat heel gek zou zijn.

Grootste misser in de maak is De Sousa. Snap niet dat het een B speler is. En als je dat vindt, dan is King het goudhaantje...

Treenert

'@Keshi, post van een uur voor de wedstrijd of zoiets:
[Quote]Hahaha Ab, kom op; UEFA + Nyon = 3-0
(“das logisch” )[/quote]
Levert me nog eens 90 punten op. Meer dan 600 punten (8 potjes) die ronde, wel aardig.

Laatst gewijzigd
Treenert

'@Zadelpoëet, welke Lewis bedoel je? Ik vind ze eigenlijk allebei wel plausibele keuzes.

Laatst gewijzigd
Jori

Ben geen expert op het vlak, maar lijkt me dat het CAS deze uitspraak wel omver gooit. Oekraïne wou gewoon spelen, maar mocht het land niet in. Hoe kan je dan Oekraïne afrekenen hierop? Hele gevaarlijke nieuwe norm als een land een ander land kan weren en dat dat ze ook direct 3 punten oplevert. Straks wint Gibraltar zo al zijn thuiswedstrijden met 3-0.

Alle andere wedstrijden die door Covid-gerelateerde dingen niet gespeeld konden worden, werden altijd ingehaald. Lijkt me dat het hier ook zo zal zijn. Sterker nog, misschien nog wel op een neutraal terrein, waar zowel de Oekraïners als de Zwitsers welkom zijn of anders zelfs in Oekraïne.

1 2 ... 318 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.