Scorito-algemeen

1 2 ... 321 ... 606 607
Platje

Zadelpen, het is nog niet voorbij :) (inmiddels wel)

Ik zie hier wel veel Barry voorbij komen idd.. ik volg het darten totaal niet dus wat is de reden dat hij zoveel is gekozen? Heb ik deze odds gemist op unibet of heeft hij gewoon goed gepresteerd de laatste tijd?

Laatst gewijzigd
Niels22

Behoorde tot de betere odds inderdaad, zeker als F-je. Maar altijd goed om zo'n veelgekozen mannetje te zien vliegen.

Ab Normaal

Begint weer fantastisch! Na 3 potjes mijn eerste speler gesneuveld en mijn sportpools kluns wint.
Eerste gewin...... zullen we maar zeggen om de moed er bij mezelf in te houden...

MarvinG

Barry eruit, zonde.

@Platje Barry is wereldkampioen bij de jeugd en heeft dit jaar aantal toernooien gewonnen. Groot talent, maar was te onrustig vandaag. En die Smith gooide degelijk.

Pietje Precies

Succes Genomico! Ik ben dit toernooi anti Durrant, Gurney, de Zwaan, Hughes, Huybrechts en Kenny ;)

Vooral opvallend dat je de Sousa en Petersen niet hebt gekozen. Dat je de andere 4 die ik heb (Cullen, vd Voort, Humphries, Meikle) niet hebt, begrijp ik beter.

Hoe het er nu voor staat (maar door Topcoach kan het per weekend vlot veranderen) is Arie-Willem de grotere concurrent. Ik was dan ook blij toen ik zijn selectie zag. Die heeft ook geen de Sousa. Maar tevens geen Ratajski, geen Heta, geen Searle en geen Barry om er enkele bijzondere keuzes uit te pikken. En heeft op die plekken soms een optie die ik totaal niet interessant vond, zoals bijv Henderson.

Erg spijtig dus dat Barry zo ontzettend veel kansen liet liggen. Daardoor wordt zijn Dobey ook ietsje interessanter. Anyway, ik ben nog vol vertrouwen!

Ab Normaal

'@Pietje
Misschien omdat De Sousa al heel snel Price tegen komt? En mocht hij die toevallig winnen vervolgens Aspinall, Wright en Van Gerwen?
Iedereen doet nu ineens alsof De Sousa de nieuwe Van Gerwen is en een must have.
Hij heeft een periode prima gegooid, maar dat doen meer darters wel eens. Hij moet het eerst maar eens over een langere periode laten zien.
Hij kan zeker winnen van Price maar gezien zijn loting vind ik het logischer om hem níet te nemen dan wel.

Voor Petersen geldt eigenlijk hetzelfde.
En mag in zijn tweede partij direct tegen Smith.
Acht de kans dat hij daarvan wint beduidend kleiner dan dat ie verliest.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Plus dat De Sousa nog steeds nooit een WK-wedstrijd heeft gewonnen, en King in R3 is ook niet ideaal.

Petersen heb ik zelf wel mee. Mocht hij van Smith winnen dan ligt het schema helemaal open voor hem, gezien de alternatieven in C dus toch de gok genomen. In de wetenschap dat het eerder op niks uit zal lopen.

hartstikkebedankt

Zelf vond ik Cross en Durrant de alternatieven voor De Sousa maar die zitten in zo'n listig stuk van het schema (en dan ook nog in hetzelfde stuk) en in zeer wisselende vorm, dat ik toch voor de Portugees heb gekozen.

Laatst gewijzigd
Imbatido

A: Van Gerwen, Wright, Price
B: Van den Bergh, Wade, De Sousa
C: Cullen, Petersen, Suljovic
D: Noppert, Wattimena, Van der Voort
E: Heta, Van Duijvenbode, Searle, Rydz
F: Kurz, Krcmar, Zonneveld, Barry

Helaas hier ook Barry al kwijt. Heb ook maar Zonneveld gekozen als F-je omdat er in dat stuk misschien mogelijkheden zijn om meer dan één wedstrijd te winnen. Kan ook niks worden, maar F-jes die er eentje winnen leveren ook niet veel op. Verder een gokje met zowel Rydz als Wade, stiekem met de hoop dat Rydz kan verrassen. Ik zag dat die wel goed bezig was en als hij voorbij Wade komt ligt alles open. Petersen genomen in de hoop dat die Michael Smith kan verslaan.

Treenert

White maar door 8% gekozen, wat ik ergens wel snap maar na het wegvallen van het publiek zie ik hem zomaar de halve finale halen. Ik heb de gok gewaagd en heb er vertrouwen in, we gaan het zien.
De complete familie Lewis hier ook aan boord. Adrian, Jamie en Carl, de laatste als supporter en voor Barry Hughes geen plek(ken) ;)

@Marvin: https://www.dartfreakz.nl/blog/pdc2/pdc-wk-jeugdfinale-wie-wordt-9e-wereldkampioen-jeugd-bij-de-pdc/
die heb ik dan ook maar genomen als F-speler. Relatief onbekend maar wat goed is komt snel, althans daar hopen we op.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

De Sousa laat nu al best lang zien wereldtop te zijn, plek 4-8 van de wereld. Je hebt wel gelijk dat hij voor de loting aanzienlijk mooier was dan na de loting. Had het amper vervelender kunnen treffen. Maar hij is dermate goed (/ sommige andere zijn al een poosje uit vorm of hebben ook lastige loting) dat hij alsnog het mooiste B'tje was.

Verder is het onverstandig om zo te redeneren zoals jij doet, met eerst die, dan die, dan die. Het blijft sport + korte partijen in het begin + steeds groter wordende subtop. Dus onderweg verliest iedere topper behoorlijk wat percentages als het ware.

Volgens mijn berekeningen is er zodoende 72.1% kans dat hij Price treft (als de Sousa ronde 4 haalt), 33.8% dat hij Aspinall treft (als de Sousa de kwartfinale haalt), pre-tournament 36.5% kans dat hij Wright treft (als de Sousa de halve finale haalt) en vervolgens 40.5% kans dat hij van Gerwen treft (als de Sousa de finale haalt).

Daarmee zijn die 4 toppers wel, met ruime afstand, de meest waarschijnlijke tegenstanders van de Sousa op weg naar toernooiwinst. Maar is de kans dus behoorlijk groot, of soms zelfs veel groter, dat hij niet die desbetreffende topper zal treffen, maar een minder goede speler.

Stel dat ik bijvoorbeeld in iedere ronde de op-een-na meest waarschijnlijke tegenstander pakt, dan kom ik op Dolan, Gurney, Wade en Smith. Wereld van verschil!

-----------

Qua Petersen vergelijkbaar verhaal qua percentages. Zeker geen uitgemaakte zaak dat Petersen, mocht hij ronde 3 halen (met name Lennon maakt best kans tegen hem), dan Smith treft. Ook Lowe is een prima speler die mogelijk weet te stunten tegen Smith.

Maar mocht het Petersen vs Smith worden, is Smith zeker de favoriet ja. Mijns inziens echter niet al te ruim.

----------
Die jeugdfinale was overigens niet om aan te gluren. Ik verwacht en hoop dat Auberginius hem een goed pak rammel gaat geven!

Laatst gewijzigd
Treenert

'@Pietje: Dirk mag ook van mij winnen MITS hij dan ook de finale haalt. Brooks won afgelopen maand van Hamilton, Razma en Zonneveld, Dirk gaat er geen makkie aan hebben vrees ik en dat hij dat zelf ook al twitterde ...........
Maar vanwaar die gekoesterde wens?

Laatst gewijzigd
rubenvvs1999

A: Van Gerwen, Wright, Price
B: Van den Bergh, Wade, De Sousa
C: Clayton, de Zwaan, Suljovic
D: Bunting, Wattimena, Hughes
E: Heta, Van Duijvenbode, Searle, Boulton
F: Kurz, Krcmar, Meikle, Kenny

Nu al een beetje spijt van Bunting. Niet goed ingelezen wat dat betreft.

DKrikk

Ik zie toch heel veel MvG, Price, Wright voorbij komen. Nog mensen die het aangedurfd hebben om Price thuis te laten en vervolgens De Sousa én Aspinall in dat gedeelte van het schema te kiezen?

Ab Normaal

'@Pietje
Ben het helemaal eens dat De Sousa zeker de potentie heeft om structureel bij de top 10 van de wereld te horen.
Voor de loting wist ik ook zeker dat ik 'm ging nemen. En ik zou ook niet verbaasd zijn mocht hij toch Price verslaan. Dus ik begrijp absoluut de keuze om De Sousa te nemen wel, maar ik vond zijn loting dermate zwaar, Price is de meest constante van de topspelers dit jaar, dat ik hem toch geen must have vind.

Petersen is in mijn optiek de Garcia Cortina van het darts. Wordt volledig onterecht gehyped. Is zeker geen pannenkoek en absoluut in staat tot een goede uitschieter, maar geen structurele top in mijn ogen. En ik zie hem absoluut niet winnen van Smith.
Dat het schema daarna er vriendelijk uit ziet klopt en daarom snap ik wel dat mensen hem kiezen, maar ik zie hem gewoon niet winnen van Smith (en uiteraard is dat maar mijn mening en is het zeker mogelijk dat ik bakzeil moet halen). Daarom heb ik hem niet overwogen.

@Wielerspieler
Ach, in darts is het zo vaak gebeurd dat iemand die vooraf volledig uit vorm is ineens wint. Portela had van zijn laatste 20 wedstrijden er slechts 2(!) gewonnen en wint toch ineens met 3-0 van Beaton. En dat kan dus ook Bunting. Mocht ie wel ver komen, dan ben je wel spekkoper.
Je hebt gewoon een uitstekend team hoor.

Ab Normaal

'@DKrikk
Wel lang getwijfeld tussen Price en Aspinall. Heb er een muntje voor opgegooid en Price won. Maar had even goed Aspinall kunnen zijn. Als Aspinall bij Wright in het kwart gezeten had, had ik Wright thuis gelaten.

DKrikk

'@Ab, het blijft ook zeker een gok. Aspinall dan wel een makkelijker schema richting de kwartfinales. De 4e ronde Price-De Sousa zal een belangrijke wedstrijd worden.

Ja, ik had Wright ook makkelijker thuis gelaten dan Price. Maar loting van Wright was nu wel groot voordeel.

Treenert

Bij mij viel dat kwartje op de andere kant dus niet voor Price maar voor Aspinall gekozen. Ik zie dan wel de nodige potentie in De Sousa en in zijn huige vorm schat ik zijn kansen tegen Price hoog in. De rol van het (afwezige) publiek heeft ook meegespeeld in mijn keuzes.

Laatst gewijzigd
Sloddies

Sloddies gooien, na een heuglijk GP seizoen, ook weer een pijltje mee. Voor het eerst behalve naar de loting ook naar Unibet gekeken voor de kansen in de eerste ronde van de E - en F-spelers. Kijken of dat wat oplevert.
A. Van Gerwen, Wright, Price
B. Wade, vd Bergh, Durrant,
C. Lewis, Dobey, de Zwaan
D. Wattimena, Noppert, Bunting
E. Searle, Boulton, Humpries, Beaton (au, one down)
F. Kurz, Meikle, Lewis, Kenny

Alvast een darter kwijt en gelukkig voor mij heeft de veelgekozen Barry niet gewonnen. Desondanks bevreesd dat ik mijn prestatie van vorig jaar (87,6%) niet ga evenaren en ga zakken in de algemene ranking.
Veel dartplezier allen.

Nopper

Ik vind het een interessant toernooi dit jaar, vooraf niet 1 torenhoge favoriet. Enkele spelers waar ik veel van had verwacht hebben een zware loting. Qua scorito zijn D,E,F spelers echt een drama om uit te kiezen. Ik kijk vooral uit naar het toernooi, heerlijk darten kijken tijdens de lockdown.

Treenert

Tijdens het toernooi niet ff een T achter je naam?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maak je een lijstje, heb je 7 namen voor de F-categorie en streep je uiteindelijk Barry, Beaton en Searle weg. Of dat geluk is zal uiteindelijk blijken als de andere resultaten van deze spelers bekend zijn.

Laatst gewijzigd
MarvinG

Vorig jaar op 98.1% geëindigd. Wordt lastig om dat dit jaar te evenaren, vond het ook lastiger om te kiezen dit jaar. Zo heb ik uiteindelijk wel rekening gehouden met het ontbreken van publiek, maar of dat terecht blijkt gaan we later dit toernooi zien haha.

Zadelpen

Mensen..... De Sousa komt niet voorbij King he......

Sousa is een one day fly. Gaan we weinig meer van horen.

Benzardi

Mijn 1ste F speler ligt eruit.........Zonneknots liet weinig zien.
Voor vandaag heb ik niemand meer die moet darten, dus morgen word het een drukke dag :p

Zadelpen

Hmmmm..... niemand hapt, jammer. En als ik nou beweer dat De Sousa een TJ van 3 miljoen gaat worden?

Iemand die daar van in de war raakt? Zal toch wel?

1 2 ... 321 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.