Scorito-algemeen

1 2 ... 325 ... 606 607
Genomico

'@Jori: Dank voor de uitleg. Had ik inderdaad nog niet op TV gezien dat dat zo ging.

@Pietje: Heta is inderdaad erg zuur voor onze eindjaarsranking t.o.v. die van Arie-Willem. Daar hadden we hem veel pijn mee kunnen doen.

Pietje Precies

Neuj, dit was niet gunstig voor mij. Max is maar amper meer gekozen dan Dumfries (45% om 40%). Nou geldt wel dat de mensen met Dumfries meer gespreid staan op de ranglijst (de ene op 50%, andere op 70%, weer andere op 90%, etc) dan de mensen met Max. Dus ten opzichte van de concurrentie bovenin heb je wel gelijk dat Dumfries een stukkie unieker is. Ik had daarom ook graag die clean sheet gehad.

Echter heb ik deze ronde Max als captain en Genomico & Arie-Willem niet. En ik betwijfel of Max vaak gekozen is met Matchduel. Dus Max de penalty was alles bij elkaar wel gunstiger. Zeker ook omdat ik een weddenschap op Max to score had staan

------------

Mja, ik denk de penaltynemer continu wel aardig op het netvlies gehad te hebben. Malen was eerst de nemer, maar na zijn misser werd dat Max. Vervolgens werd Zahavi gehaald en was het afwachten of Max ze zou blijven nemen of Zahavi de nieuwe nemer werd. Dat werd Zahavi, maar door zijn missers werd Max weer de nemer.

Echter kreeg PSV geen penalties meer en toen PSV ze wel weer kreeg stond Max niet binnen de lijnen. Eerst tegen Sparta niet, waardoor Malen hem weer mocht nemen en weer miste. En later tegen Omonia niet, waardoor Dumfries hem mocht nemen en scoorde. Vervolgens interview met Dumfries die aangaf dat ze intern zouden gaan overleggen wie de nemer zou worden, etc

Sindsdien schatte ik het op 2/3e kans Max en 1/3e kans Dumfries. Nadat Max hem vervolgens mocht nemen tegen de Graafschap leek Max mij gewoon de nieuwe nemer te zijn. Maar blijkbaar mogen ze om en om...

----------------

Dit spel zit helaas zo in elkaar dat zelfs mensen zonder Heta gewoon concurrenten zijn. De favoriet om dit jaar de Index te winnen heeft hem zelfs niet...! Echt iedere speler telt bij dit spel, zelfs Heta, van Duijvenbode, de Sousa, Price, Wright, Barry, etc. Kurz was ook slechts door 26% captain gemaakt...

Daarnaast is Baggish ook maf vaak gekozen. En zit de impact hem inderdaad ook op de keuzes eromheen. Lewis, Durrant, potentieel Cross zijn opeens betere (of minder zwakke) keuzes dan ze vooraf waren.

Ja inderdaad @Genomico. Na vanavond zie ik onze kansen een stukkier somberder in. Mja, het toernooi duurt nog lang en de captainfactor blijft super bepalend. Dus wie weet wordt daar nog wel het verschil gemaakt.

Met oog daarop was het voor mij gunstiger geweest als van Gerwen niet zo indrukwekkend had gespeeld. Met name Cullen is na vanavond een stukkie minder mooie keuze dan op voorhand. En ik heb nog relatief veel andere luitjes uit het 1e kwart (Arie-Willem heeft bijv geen Wattimena)

Laatst gewijzigd
Veltini

Vind de captainkeuze voor ronde 2 best een lastige. Op "save" met een D of E speler? Of nog een keer Kurz? Geef hem een aardige kans tegen zijn landgenoot. Vervelend dat je met een F captain 2x zoveel punten kunt pakken als met een D/E captains.

Ab Normaal

Geen Kleermaker vandaag vanwege een positieve coronatest.
Hoop niet dat veel mensen ‘m hebben.

Rubenbakker7

Kleermaker positief getest op het coronavirus. Hierdoor heeft Carolissen een walkover. Heel vervelend voor Kleermaker want het zou zijn WK-debuut zijn.
Maar maakt de keuze voor Noppert wel echt een stuk beter, want die Carolissen lijkt mij een eitje voor Noppert.

Ab Normaal

'@Pietje @Jori @Genomico
Ik post hier nooit als een gokje van mij goed uitpakt om mezelf op de borst te kloppen. Andersom wel en daarom lijk ik wel eens een zeikerd. Zeker als ik hier weer zeg dat je bij tennis en darts veel geluk nodig heb.
Maar als jullie tijd hebben moet je maar eens terug kijken in de statistieken hoe vaak het gebeurd dat een tennisser die het toernooi wint voorafgaand aan een grand slam er in dat grand slam in de eerste twee ronde tegen een mindere tegenstander afgaat.
Dermate vaak dat het onderhand meer regel dan uitzondering is. En bij darts (wat ik ook al 20 jaar volg) is dat eigenlijk niet anders.

Het klopt dat Heta ongelofelijk in vorm was en dat het dan logisch is dat je veel van hem verwacht. Zijn loting was niet heel gunstig (Baggish behoorde bij de beste 3 F spelers van dit toernooi), maar Lewis en Durrant zijn niet in hun beste vorm.
Het verbaasd me dus zeker niet dat hij verloor, maar ik ben toch te laf om hem dan niet te nemen. Te bang, stel dat....

Het ligt er ook aan hoe je je keuzes maakt. Ga je voor spelers die zeker 1 of 2 rondjes door gaan of ga je voor de spelers met potentie om ver te komen.
Voor mij was niet Heta een absolute must have maar Huybrechts.
Onbekende Chinees en daarna de beruchte choker White. Gaat ie die winnen? Niet zeker, want er is geen publiek, maar volgens mij meer kans dan de gemiddelde E speler. Daarna de winnaar van De Zwaan/Searle. Voor een derde ronde ook geen onmogelijke opgave.
Ik kijk dus altijd naar het schema.
Daarom waren Cullen en Clayton voor mij een no go.
Ben er zeker van dat Mighty Mike de kwart gaat spelen.
Ook was voor mij Durrant een zekerheidje. Ik weet dat hij uit vorm is en corona heeft gehad, maar toch heeft hij bewezen er te staan als het nodig is. Zowel bij de BDO alsook al bij de PDC. In zijn slechte periode kon hij zich wel opladen voor het finale weekend van de premier league. Als hij er staat kan hij eenvoudig de halve halen. Maar hij kan net zo goed de volgende ronde verliezen. Puur genomen op de potentie.

Daarom ook Hughes als D speler genomen. Wist dat hij niet in vorm was, maar puur op de loting.
Vind ook nog steeds mijn keuze voor O'Connor een juiste. In een stuk met Gurney en Dobey een goede kans. Niemand had verwacht dat Gurney ineens zo goed zou gooien.

Qua captain voor ronde 2 vind ik het ook niet lastig. Er is geen E speler waarvan je kunt zeggen dat hij "op zeker" wint. D spelers had ik liever helemaal niet gehad en als je naar de C spelers kijkt (waarvan het ook niet eens heel zeker is dat ze hun partij winnen) dan is het puntenaantal dat je daarvoor krijgt al dermate laag dat je ook niet veel verleist als je captain niet wint.

Dus is een keuze voor Kurz tegen Clemens zeker een te rechtvaardigen keuze. Bij mij zonder twijfel Kurz dus, ook al denk ik dat het 50/50 is tegen Clemens.

Pietje Precies

Er zijn geen spelers die zeker door gaan (met zo'n kort sets format). Van Gerwen gooit gisteren fantastisch en moet alsnog bijna een 5-setter spelen. Hoe goed hij ook is, ook hij was verre van een zekerheid om de kwartfinale te gaan spelen.

De beste methodiek is van iedere speler zijn niveau bepalen en dan proberen door te rekenen hoeveel expected points je per ronde per speler mag verwachten. Is wel een klerenwerk overigens. Diegene die ongeveer net zo veel tijd aan zijn poule heeft besteed als ik zou eigenlijk tbs met dwangverpleging moeten krijgen ;)

Heta kwam er dan met gepaste afstand als het mooiste E'tje uit. Bij een ieder bij wie dat niet het geval was ging er iets mis.

Ik kan je enkel adviseren om geld te gaan verdienen met je kennis. Heta kreeg op de betting market immers iets van 82% kans om te winnen, dus dan was een gecalculeerde gok op Baggish flink de moeite!

Net als dat Huybrechts daar gewoon de underdog is vs White (ongeveer 40% kans) en Kurz fors de underdog is vs Clemens. Dus als je dat 50/50 schat moet je altijd voor Kurz gaan ja.

Klote trouwens dat het muntje bij Kenny vs Telnekes weer de verkeerde kant op valt. Het wordt steeds lastiger zo..

edit: en ook het volgende muntje dreigt de verkeerde kant op te vallen

Laatst gewijzigd
Genomico

'@Pietje: Met 15 spelende spelers bij Topcoach, een Dumfries met een pingel en een flinke stijging op de ranking heb je niet heel veel te klagen toch daar?

Pietje Precies

Klopt. Flinke mazzel met Bourard. Gunstig dat H'veen niet wint. En gunstig dat Vitesse 'gewoon' wint. Clean sheetje ook aangenaam. En zonder blessures hadden Bourard en Engels op de tribune gezeten.

Deze ronde mazzel ik dus inderdaad met Topcoach. En ten opzichte van jou mazzel ik al ietsje langer (met de Feyenoord blessures waar jij last van hebt). Nou is dat met Haps wel part of the game, maar zeker Bijlow is zuur voor je.

Stel dat het WK darts nu zou beginnen (en je de scores van vorig jaar op 0 zou zetten), zou ik een minimale voorsprong hebben op Arie-Willem en een procentpunt of 10 a 12 op jou. Helaas zijn we al een kleine week bezig. En valt het tot dusver behoorlijk Arie-Willem zijn kant op...

Laatst gewijzigd
De Condor van Echt

Wat een verschrikkelijk rondje TC... ondanks dat ik weinig last had van blessures (alleen Teixeira, Berghuis en Zahavi) was het een slagveld: maar liefst 12% naar beneden gekukeld 😱😭. Is er iemand die me kan “troosten” met net zo’n drama?
Gelukkig ging MD wel goed: op kousenvoeten weer richting bekertje geslopen.

Zadelpen

Wordt nu al schier onmogelijk echt hoog te eindigen denk ik. Zijn nog slechts 3 mogelijkheden:

- J Lewis komt heel ver
- De rest van mijn 2de ronde gaan allemaal gewonnen worden, nog 14 potjes zijn dat
- Alle etjes en fjes vliegen er nu uit, en dus ook heel veel captains met nullen bij de concurrentie tov mijn laffe Noppert (C)

Maar dat is al wel heel erg ‘als’...

Het is een kansloze zaak.... treurig hoor, na een paar dagen al. Het lijkt de giro wel, wordt weer een lange martelgang. Wat een jaar zeg.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

De eerste ronde is nu voorbij en we staan op een schamele 44%. Dat is inclusief een winnend F-kapiteintje.

Dramatisch!

LekkerManJK

Met het feit dat D en E spelers zelfde aantal punten krijgen voor winst in ronde 2 is Noppert Captain toch een hele logische keuze? Zie geen enkele F speler de 3e ronde halen (hooguit Kurz misschien, maar die gok durf ik niet aan ;) )

Edit: Zonde voor de Zwaan zeg...

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Ik verwacht wel dat heel veel mensen op Kurz gaan. Zou ik ook doen als ik hem had en bovenin mee deed. Maar idd, het is minder erg dan ik dacht. Want E krijgt even veel als D.

Ok, nouja, De Zwaan ligt er ook al uit. Nee, het is gedaan.

rev

So far Zwaan(c),O’Conner(e),Heta(e),Barry(f),Teehan(f) out.
Ronde 2 had ik als captain vd Voort gekozen pohh wat was dat spannend zeg.
TC is toch wel echt pijnlijk om aan te zien laatste weken alleen maar rode cijfers.

Laatst gewijzigd
Pim96

Captain keuze is wel lastig. Heb momenteel Noppert als Save staan. Ga ik voor Kurz kan ik kijken richting de 90/95%, gaat Kurz eraf als captain dan kijk ik meer richting de 60%.

Wanderson89

Hebben jullie eigenlijk ook al gezien dat de percentages voor de scorito index voor komend jaar lijken te worden omgegooid? Ik zie bij Match Duel bijvoorbeeld nu 20% staan.

Starlynk

Waar zie je dat? Ik zie nog de oude percentages?

Wanderson89

In de Android-app bij de spellenkalender op de hoofdpagina.

Starlynk

Neem aan dat dat een fout is.. bij Match Duel 2021/22 staat gewoon 10%

Wanderson89

Percentages bij elkaar opgeteld komen ook wel boven de 100%. Excuus

Kling

Zo te zien komt er een Olympische Spelen-spel aan. Daardoor lijken de percentages voor de Index ook te veranderen. Zie nu bijvoorbeeld Giro en Vuelta naar 7%, Wimbledon naar 8% en het EK Voetbal naar 16(!)%.

Platje

Die EK poule zal wel gewoon 8% zijn, wat ik nog steeds te hoog vind maar ok (vooral omdat dit eens in de 2 jaar voorkomt, 1 slecht EK omdat je voorspelde winnaar er meteen uitlegt en een goede index kan je vergeten).

Wel leuk dat ze de OS erin doen, geen idee wat voor format natuurlijk want is niet zo makkelijk een goed format te bepalen met zoveel verschillende sporten

Laatst gewijzigd
MarvinG

'@Pim96 hier ook lastige keuze qua captain. Heb nu Noppert staan, maar kan ook Kurz nog captain maken.

Starlynk

Ik vermoed dat het dit wordt:

Topcoach: 20%
Match Duel: 10%
EK Voetbal: 8%
TOTAAL VOETBAL 38%

Tour: 10%
Giro: 7%
Vuelta: 7%
Klassiekerspel 7%
TOTAAL WIELRENNEN 31%

Aus Open 4%
Rolland Garros 4%
Wimbledon 4%
US Open 4%
TOTAAL TENNIS 16%

GP 7%
Darts 4%
Olympische spelen 4%
TOTAAL OVERIG 15%

Dus OS 4% erbij, 3 wielrenspellen + GP een procentje omlaag.. De (dubbele) percentages van Match Duel, Wimbledon en EK in de app lijken me een foutje, anders kom je nooit uit.

1 2 ... 325 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.