Scorito-algemeen

1 2 ... 368 ... 606 607
Pietje Precies

'@zico, veel overlap denk ik met wat er al gepost is. Hier en daar net even wat anders. Continu in volgorde van hoe mooi ik ze vond.

Ter opheldering door de eerdere discussie: ik beweer niet dat mijn keuzes de juiste zijn. Enkel dat sommige andere keuzes (Tsitsipas, Pella, etc) onverstandig/dom zijn. In de meeste categorieën zwemmen er ook een paar plausibele keuzes tussen must-have en dom in. Ik heb er af en toe bijgezet wie ik in die categorie ook heb overwogen.

A: Djokovic, Medvedev en Thiem. Vind Nadal eigenlijk zowel qua niveau als qua loting een stuk mooier dan Thiem, mja die blessure waar ie over klaagt leek mij een te groot risico. En Thiem heeft inmiddels bewezen ook op hardcourt top-5 te zijn.

B: Rublev, Schwartzman en Bautista. Qua niveau had ik liever Raonic gehad, maar die heeft mijns inziens een stuk slechter geloot (met name door zijn lagere plaats op de ranglijst vergeleken met bijv Schwartzman). Shapovalov en Berrettini vind ik door R1 een no-go. Daarnaast beide ook wat overrated.

C: de Minaur, Coric en Auger-Aliassime. Qua niveau had ik liever Kyrgios en Sinner gehad dan Coric en Auger-Aliassime, maar door de lotingen heb ik juist Khachanov meer overwogen dan hen.

D: Hurkacz, Gerasimov en Evans. Ik had lange tijd Humbert in plaats van Evans. Maar uiteindelijk toch maar besloten te vertrouwen op Thiem en te 'hopen' op blessure Nadal. Evans heeft helaas wel een lastigere eerste ronde partij dan Humbert. Gelukkig is ie goed in vorm.

------------------

A: Barty, Osaka en Halep. Er op vertrouwende dat het een keer afgelopen is met de pret voor Serena.

B: Sabalenka, Muguruza en Kvitova. De laatste heeft misschien niet de grootste kans om het toernooi te winnen, maar kan wel solide ver komen. Voor de portemonnee hoop ik juist dat Azarenka het goed gaat doen (tijdens de US Open ingezet op eindwinst Australian Open), haar quotering is in ieder geval flink gedaald sindsdien.

C: Brady, Sakkari en Rybakina. Plek 3 bij de vrouwen was denk ik een relatief open spot, maar ik blijf vertrouwen houden in speelsters die het op de overige toernooien al fors laten zien. Bij Barty heeft het ook een poosje geduurd, maar uiteindelijk komen de meeste er wel.

D: Collins, Rogers en Li. Doordat ik met Rogers al een decent captainoptie had, vond ik Cornet niet meer nodig. Dan ga ik liever de gok aan met Li (hopelijk de tegenstander van Cornet in R2). Kudermetova vond ik pre-loting één van de mooiste, maar Kostyuk in R1 en vermoedelijk Halep in R3 hakt er te veel in. Venus heb ik ook nog even overwogen.

La Primavera

Het blijft het eeuwige spanningsveld tussen de Precieze Pietjes en de minder Precieze Pietjes. Iedereen doet het op zijn eigen manier en iedereen schat kansen anders in. De 'Ik-heb-altijd-pech-mensen' zouden er inderdaad goed aan doen om het eerst eens bij zichzelf te zoeken. De 'het-is-simpelweg-een-domme-keuze-mensen' zouden dingen misschien wat genuanceerder kunnen brengen. Niet omdat ze geen gelijk hebben, maar omdat het irritatie opwekt. Directheid is soms een zegen en soms is het ook too much voor op een forum waar iedereen plezier uit wil halen.

Laatst gewijzigd
Sloddies

De Sloddies slaan ook weer een balletje mee, en de eerste tegenvallers zijn alweer een feit. Wang eruit. Was er al bang voor, maar durfde haar er niet uit te laten omdat Errani eigenlijk vooral gravelspeelster is. Kon ik even aanzien of Wang alweer een beetje niveau had. Niet dus. Gelukkig niet (zoals 35%!) captain gemaakt. Ook Sinner helaas misgegokt, maar daar sta ik nog steeds achter. Die had veel punten kunnen scoren. Mijn formatie:

A) Djoko, Nadal, Medvedev. Zie Nadal, zelfs met lichte last van zijn rug, de eerste vier rondes niet verliezen. Dan verliest hij nooit veel punten op Thiem, die ik in ieder geval niet van Djoko zie winnen en derhalve de finale niet haalt.

b) Rublev, Berretini, Schwarzman (gunstig geloot)
c) de Minaur, Coric, Sinner (jammer dus)
d) Hurkascz (c), Evans en Sonego (hoewel niet goed in vorm) evt een zeer makkelijke tweede ronde

Dames:
A) Barty, Osaka, mijns inziens de favorieten + Kenin (had ook Halep of S. Williams kunnen zijn)
b) Azarenka, Muguruza en Sabalenka; die had ik voor de loting al gescout. Getwijfeld over Kvitova vanwege haar schema
C) Rybakina, Brady (in vorm) en Gauff (eens gaat ze heeeel ver komen)
D) Wang, als genoemd, Collins (c) en Li, die erg in vorm is (en haar tegenstandster niet).

Deze helden moeten het gaan doen. Na een dag spelen hebben we al 4,1%, dus we kunnen alleen maar groeien! Vorige keer 28%, daar moeten we eerst maar een naar toe. Fijn tournooi allen!

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

Sinner benut 3 van zijn 20 breakkansen, Shapo 5 van de 10.
nog opmerkelijk dat dit 5 sets duurde, maar zat dus veel meer in voor Sinner.

Aardappel

'@sloddies

Mooie selectie, lijkt veel op die van mij.
Heren:
A spelers: Djoko, Nadal, Medvedev -
B spelers: Rublev, Berretini, Schwartsman (inderdaad de loting, anders had hij niet mijn selectie gehaald)
C spelers: sinner (helaas), ADM en Coric (ook hier gunstige loting). Hier heb ik lang getwijfeld over Dimi. Kan dure fout worden.
D spelers: Hurkaszc, Evans en Humbert (heerlijk talentje)

Dames:
A spelers: Osaka (ondanks zware loting), Barry en Kenin (de laatste had zomaar Halep kunnen zijn)
B spelers: Muguruza, Azerenka en Sabalenka. Alle 3 geen moment over getwijfeld.
C spelers: Rybakina, Brady en Jabeur. Is natuurlijk een gokje met Osaka, maar durf het het wel :)
D spelers: Rogers (verwacht daar veel van), Kudermetova en Podoroska.

Zeker de dames D gokjes, maar allen in vorm in tegenstelling tot Zhang en Wang..

Ook zie ik veel Fogninni voorbij komen.. verwacht niet veel van hem. Is vaak alles of niets show, waarbij het veelal op dat laatste uitkomt.

Atapumafanclub

Ik ga het met de volgende dames en heren doen. Morgen zal de grote dag zijn met beide captains in actie.

Dames:
A Osaka, Barty en Svitolina(Gokje en twijfels over Williams/Halep)
B Pliskova(normaal A, dus een luxe-B, Muguruza, Mertens
C Sakkari, Brady, Riske(helaas)
D Zhang, Stephens(luxe-D, gokje), Podoroska(c) (vorm)

Heren:
A Djokovic, Nadal(twijfel), Medvedev
B Carreno(loting), Schwarzmann, Bautista
C Khachanov, De Minaur, Kyrgios
D Evans(C), Hurkacz, VDZandschulp(vorm, chauvinisme)

Ben benieuwd!

Treenert

Zonder ook maar enige kennis van tennis mij de voorbije dagen gestort op de Australian Open. Veel meelezen hier, plenty nieuwssites geraadpleegd. Flashscore voor de actuele cijfers, rankings en het speelschema erbij, + wat pb's waaruit ik een D-speler 'gepikt' heb (dank je wel Ab) heeft mij gebracht tot de volgende (kansloze want ik heb Zverev) selecties:

Heren:
A spelers: Djokovic, Zverev, Medvedev –
B spelers: Rublev, Schwartzman, Wawrinka
C spelers: Sinner, De Minaur, Dimitrov
D spelers: Hurkaszc, Evans (C), Bublik

Dames:
A spelers: Osaka, Barty en Kenin
B spelers: Muguruza, Sabalenka en Mertens
C spelers: Rybakina, Sakkari en Kontaveit
D spelers: Pavlyuchenkova, Wang (C) en Podoroska

I go wih the Flow en Tosti zegt dat het dan allemaal goed komt, klikken en gaan!!
Succes allen, voorlopig zit ik op 37% vanwege die Wangprestatie!

Laatst gewijzigd
rev

Vrouwen blijven lastig, na Kerber nu ook Sakkari en Wang er uit. Gelukkig Wang geen Captain.
Wang 35%,Zhang 16% en Hurackz 28% zijn de grootste aantallen tot nu toe.

Platje

Zo zie je maar weer, frustrerende sport (dat is wat anders dan dat ik altijd pech heb 😉).. captain hurkacz er gelijk uit! Dan ga je voor de grootste kans en loop je gelijk achter de feiten aan

Ab Normaal

'@Platje
Hier ook.
Ben voorlopig pas twee spelers kwijt.
Mijn dames en heren captain. Dus de pool verloopt eigenlijk zoals altijd.

dazzler2120

Sja ik ga ervoor "als je dan toch je captain verliest, dan maar in ronde 1". Zowel Hurkacz en Wang kwijtgeraakt als captain deze ronde :')

Platje

Mijn vrouwencaptain moet nog, Collins gaat nu beginnen! Rogers ook nog en dan is Evans ook bezig maar wel 1e set verloren.. veel hangt dus af van mijn laatste d-spelers! Heb nog wel Sakkari verloren, niet prettig maar geen man overboord, die moet op te vangen zijn met de juiste captain de volgende rondes

rev

Omslaan

danusz1986

Falers van de dag wat mij betreft Sakkari, Struff en Bautista Agut.

Starlynk

haha.. heerlijk.. "logische" captain Hurkacz vliegt er gewoon uit en ook Sakkari verloren en Bautista.. Die laatste is lekker de deksel op mijn neus om tegen Shapo te gokken ;) Desalniettemin vooralsnog nog steeds > 90%, dus er zijn mensen die meer reden tot klagen hebben dan ik, denk ik :p

Jori

Hurkacz (c) is de enige van de mannen die er bij mij uitligt, wel moeten Evans (momenteel set achterstand ongedaan gemaakt) en Berretini nog in actie komen. Enige D-dame die eruit ligt, was ook dus mijn (c) met Kudermetova en Collins wel door. Verder geen Bautista, maar wel Azarenka (en ook Sakkari ipv Kontaveit). Die is in mijn ogen ook nog wel zuur, gezien de goede kwaliteit vervangers die je ervoor kon krijgen en volgens mij juist de enige b vrouw wat er direct uitligt. Bautista is natuurlijk zuur, maar verwacht niet van de overige b-mannen dat ze echt door de 4e ronde komen, dus die schade lijkt me beperkt, behalve dan dus, extra zuur genoeg voor Starlynk, Shapovalov.

Ik mis de oude opzet met wat minder (c) punten aan het begin en dan factor 1000 voor de finale, mag ik dat al zeggen? :p

Laatst gewijzigd
Aardappel

Azerenka doet wel beetje pijn.. Meer van verwacht en in plaats van haar waren goede alternatieven

Starlynk

'@Jori: haha, ik zou me nog maar niet al te veel zorgen maken. 2 verliezende captains in R1 is zonde, maar als je maar genoeg spelers door hebt, kun je dat nog prima goedmaken.

Ik had oorspronkelijk Coric/Shapovalov i.p.v. Sinner/Bautista, dus die doet idd lekker pijn :D Vooral ook omdat zo'n beetje alle andere logische C-mannen en B-mannen wel door zijn idd. Hopelijk vliegt Berretini er nog wel uit, maar Anderson al weer 4 setpoints gemist, dus ik vrees het ergste ;) En had nog hoop dat Norrie dan iig Evans er uit zou werken, maar die lijkt zichzelf nu alsnog te redden.. Weer 2 muntjes die net verkeerd vallen, maar goed, ook voldoende muntjes die wel mijn kant opvielen!

Ab Normaal

'@Starlynk
Dat is niet zo aardig. Hopen dat spelers van een ander er uit vliegen :)
Ik heb zowel Berettini als Evans en heb mijn verkeerd vallende muntjes al wel gehad.

Platje

Ik denk dat Evans er gewoon uitvliegt.. verliest teveel punten op zn eigen service (hoop het niet want heb hem zelf)

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@Ab Normaal: haha, maar als de spelers die ik niet heb er nooit uitvliegen, dan wordt het een lastig verhaal om hoog te eindigen :D

Overigens lijkt Evans wat minder een sleutelspeler dan ik vooraf had verwacht, want Nadal leek prima in orde.

Westland95

Wat moet je nou met zo'n tennispoule? Elk toernooi lijkt weer meer random dan de vorige. Alhoewel RG 2020 waarschijnlijk ongeëvenaard zal blijven.

Pim96

Helaas Hurackz en Evans kwijt deze ronde. Voor 2e ronde meteen dan een gok om mijn overgebleven D captain te maken. Bublik speelt tegen een Lajovic die niet top in vorm is en net te kort schiet eigenlijk. Bublik is echter wel vaak alles of niks.

Vrouwen captain is wel duidelijk voor mij.

Kaassoufflé

Mooie start voor mij! 99,8%
Verwacht morgen wel een bloedbad. Ik had vooral D spelers gekozen die zo goed als zeker 1e ronde winnen. Hieronder mijn volledige team

Mannen
A: Djokovic, Thiem, Medvedev
B: Rublev, Schwartzman, Berretini
C: Kyrgios, Coric en De Minaur
D: Paul, Opelka, Hurkacz (enige verloren helaas)

Vrouwen
A: Barty, Osaka, Williams
B: azarenka (out), Pliskova, Muguruza
C: Kontaveit, Rybakina, brady
D: Cornet, Podoroska, Rogers

La Primavera

6 Dtjes Incl 2 captains + de helft van Ctjes kwijt. Iemand die het beter doet momenteel?

Heb er ook niet veel tijd ingestoken maar dit is wel een nieuw dieptepunt.

1 2 ... 368 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.