Scorito-algemeen

1 2 ... 380 ... 606 607
Peli

Roger Schmidt's opstellingen zijn ondoorgrondelijk.

ditisdavid

De revolutionaire tactiek van Schmidt: al je beste spelers tegelijk op de bank zetten tegen een directe concurrent.

Treenert

Dan ben je toch niet helemaal in orde of wel? Ik hoop dat hij met 0-3 of zo onderuit gaat. Tijd voor een capabele trainer.

Laatst gewijzigd
Westland95

Schmidt moeten ze er zo snel mogelijk uit kegelen. Daar heb je he-le-maal niks aan. Zorgt alleen maar voor onrust.

Pietje Precies

'@Jori, met Seuntjens heb ik wat mazzel tot dusver inderdaad. Het is mijn 6e middenvelder, dus ik was bereid daar iets meer risico te nemen.

Verder begon de tweede seizoenshelft met een wat lastige ronde voor mijn team, dus was Fortuna vs Heracles op papier best aangenaam. Zeker ook omdat het de 1e wedstrijd van die speelronde was (en ik dus de opstelling wist). Helaas pakte ie die wedstrijd amper punten.

Ik zag Seuntjens als de 11e/12e speler van Fortuna (mijns inziens zijn ze beter met hem erin, voor wat dat waard is). Zodra hij basis staat is ie bij best veel kansen betrokken + neemt ie de pingels (!) en dus best prima als 3e/4e/5e middenvelder afhankelijk van de tegenstander. En anders valt ie in en kan het een leuke pinchhitter zijn.

Tot slot is Fortuna een team waar best goed van te vinden valt wie er dat weekend gaan spelen. Dat is stiekem best wel prettig. Zeker in vergelijking tot sommige andere teams waar het ieder weekend weer afwachten is...

Het grootste nadeel vond ik eigenlijk dat ik op die manier 2 spelers/middenvelders van Fortuna heb. Net als dat ik 2 verdedigers van Utrecht heb. Ik heb liever iets meer spreiding in het geval van subtoppers. Mja, ik vond zowel die van Utrecht als die van Fortuna te mooi om niet te nemen.

Als die Onana-soap niet was geweest had ik vermoedelijk Flemming of Seuntjens niet gehad om ipv Stekelenburg gewoon Onana te hebben. Dan had ik Paulos of Machach gehad.

Laatst gewijzigd
danusz1986

En daar is de pinchitter Malen weer. Bahhh. Schijtziek wordt je van die regel.

Jori

'@Pietje: Ja, vond het ook wel begrijpelijk qua gokje. Vroeg me alleen af of jij toevallig meer wist dan ik en het dus überhaupt geen gok was Zelf dacht ik wel dat Polter onbetwiste nummer 1 penalties was, zelfs al staat Seuntjes op het veld. Maar enige referentie daarvan is bekerwedstrijd tegen Roda, waar beiden op het veld stonden en Polter hem nam. Verder nam Polter nog 1 zonder Seuntjes op het veld en nam Seuntjes er 2: 1 toen Polter al was gewisseld en 1 toen Polter dus geschorst was.

Door de Onana soap werd het uiteindelijk bij mij de twijfel wie ik van Gravenberch en Vloet ging upgraden naar Klaassen of Koopmeiners eigenlijk. Verdere upgrades kwam ik verder niet lekker uit qua budget (bijv Azzaoui naar Burgzorg, maar had hem toch als 5e aanvaller en verder geen idee wat ik verder met die 1 miljoen moest

@Danusz: Schmidt speelt zelf ook scorito en maximaliseert zijn eigen PH punten, slimme jongen ;)

Laatst gewijzigd
MarvinG

Ja hoor, die pinchhitter regel neemt een groot deel van het plezier voor mij weg uit dit spel...

Treenert

'@danusz1986 @Jori : Kudus in de basis, Klaasen op de bank 🤣

Laatst gewijzigd
rev

Hopelijk valt Klaassen in en geeft tie wat assists + goals

Jori

'@Treenert: Hahaha baas, zeg dan gewoon dat jij de opstellingen van Ajax maakt ipv Ten Hag xD

danusz1986

Het is toch echt ongelofelijk. Hopelijk scheurt Kudus even zijn enkelbanden.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Nou nou nou, doe eens even lief.

Een ieder die Klaassen, Tadic of Antony heeft meegenomen in de 2e seizoenshelft, heeft dat gedaan met de acceptatie X keer een 0-punter te accepteren (met kans op fraaie PH-punten). En anders heb je gewoon niet goed nagedacht over de consequenties van het hebben van een riante voorsprong op de ranglijst, het veel beter zijn dan de 'concurrentie', vroegtijdig kampioenschap, het hebben van een goede bank én het nog actief zijn in de beker + EL.

En helaas voor die mensen gaan die 0-punters vooral in de makkelijke(re) wedstrijden komen. RKC uit loont zich er bijvoorbeeld ook uitstekend voor tussen de kwartfinale wedstrijden EL in. En Emmen thuis is tussen de mogelijke halve finale wedstrijden in. Dus bereid je maar vast voor ;)

Laatst gewijzigd
danusz1986

Daar is meneer betweter weer hoor. Ik baal gewoon even dat het elke week wel weer wat is. Heb nog geen 1 keer 11x spelers in de basis gehad na de deadline die punten konden scoren. 2x al mijn captain. En natuurlijk hoop ik niet dat hem dat overkomt, maar moet af en toe even van mij afschrijven.

Laatst gewijzigd
Genomico

'@Pietje: Eens over Klaassen (en de rest van je verhaal), maar accepteer je ook dat de riante voorsprong op de ranglijst ervoor zorgt dat Scherpen aan het einde van het seizoen gaat keepen? Want als ze daar in de toekomst iets mee willen, dan is dit het ideale moment om die te testen (of te laten wennen).

@Threeohthree: Gefeliciteerd met de mooie 4e plek. Super gedaan.

Laatst gewijzigd
Platje

Pietje heeft wel gelijk, dit risico heb je met Ajax, maar doordat ze dit seizoen duidelijk beter zijn dan de rest wil je er toch een aantal hebben. PSV was een veel groter risico en dat zag je vandaag ook weer, alleen die PH-regel valt weer goed met Malen! Haller was daarom voor mij een zekerheid doordat hij altijd zal spelen, blessures daar gelaten. Verder heb ik Antony (lichte twijfel vooraf maar zijn statistieken zijn goed en budgettechnisch kwam hij beter uit dan Tadic, en zal altijd wel invallen, gelukkig is Neres een drama de laatste wedstrijden) en Blind, die ook bijna altijd speelt. Achteraf had ik gewoon Stekie moeten nemen maar durfde het toch niet aan

arjenzvob

Ik weet niet wat ik 'liever' vind. Een Danusz die ongenuanceerd zijn frustratie uit of Pietje die op zijn betweterige toontje iemand op zijn 'fouten' wijst.

Platje

Ik ben het met je eens dat Pietje af en toe betweterig/arrogant overkomt (dat gevoel heb ik af en toe wel in ieder geval) en dat sommige van zijn keuzes met bijv. tennis de musthaves zijn terwijl ik daar soms toch anders over denk.. hij onderbouwt zijn keuzes wel altijd, zeker wanneer je er naar vraagt en steekt er volgens mij erg veel tijd in dus dat spreekt weer in zijn voordeel. Heb het gevoel dat hij het niet zo bedoelt, net zoals jij af en toe arjen 😂

Pietje Precies

Haha tja, soms komt die Ajax-mentaliteit (wij zijn Ajax, wij zijn de beste) wat te veel in mij naar boven. Soms bedoel ik het inderdaad niet vervelend en soms eigenlijk ook wel. Al dat gezeur hier in dit topic. Men heeft te vaak zelfmedelijden.

Klaassen captain maken is een riskante keuze. Als je dat risico niet wil lopen moet je zoals Platje al zegt gewoon lekker Haller pakken. Daarvan weet je zeker dat ie speelt.

Overigens kan ik zo'n mooie counter als die van Genomico veel meer waarderen dan zo eentje van arjenzvob. Om daar op in te gaan: ik zou er natuurlijk behoorlijk van balen als Scherpen wedstrijden gaat keepen. Maar het is wel iets waar ik over nagedacht en geaccepteerd heb (mocht het eventueel gebeuren, want ik zie het als verre van iets dat zeker gaat gebeuren)

De 'korting' die je bij Stekelenburg kreeg vond ik voldoende om een paar mogelijke 0-punters te accepteren. Want ik verwacht zelf dat tot en met Feyenoord uit Stekelenburg keept. Vervolgens geldt voor ronde 33 en 34 dat alle wedstrijden gelijktijdig gespeeld worden en je bij mogelijk niet spelen van Stekelenburg hem dus in ieder geval op de bank kan zetten.

Maar een risico is het zeker. Dat FrenkdeBoer en Jori voor Stekelenburg én Oelschlägel zijn gegaan vind ik zodoende wel erg riskant.

nasibal

Een rel met Pietje! Ben ik nog op tijd om mee te doen? Even inlezen.. :D

Het zijn ook altijd die Ajax 'fans' he :D

Laatst gewijzigd
Treenert

Gravenberch op de tribune 🤔

Ab Normaal

'@Treenert
Hier ook...

Peli

Uitstekend weekendje hier hoor. Wel een nulpunter met Geertruida, helaas.
Maar met Vd Streek als captain, Haller in de spits, Fortuna die de nul houden èn de 3-1 bij PSV-Vitesse goed voorspeld... toch mooi 95,8% gescoord. Ik heb dit seizoen al (veel) mindere weekscores mogen voorleggen.

De Condor van Echt

Pfoeh, enerverend Scorito weekend weer! Met AO toch nog op 78,5% geëindigd, vooral gered door Brady en door bookmakers te volgen bij captainkeuzes.

En eindelijk een meer dan behoorlijk rondje TC: Vd Streek, De Jong scoren, captain Haller zelfs 2x, Cox houdt de nul. Om op het eerder genoemde in te haken: ik heb Antony bewust gekozen met inachtneming van de risico’s die @pietje benoemde. En dit weekend dus bewust op de tribune gezet - maar wel de misser gemaakt dat ik niet had gecheckt of Azzaoui zou spelen. Gevolg: een nulpunter op de bank en een winnende Ajacied die toch meer dan 20 minuutjes mee mocht doen op de tribune.... Mag de pret niet drukken omdat Antony niet scoorde. En van de onnavolgbare Schmidt heeft iedereen last, dus dat is een level playing field 😜. Ook hier eventjes “au” dat ik Gravenberch (D bedoel ik, niet R.) niet in mijn TS heb (stond wel op longlist). @Ab en @Treenert: Kan me voorstellen dat het nog net iets zuurder is als je hem wel in TS maar op tribune hebt...

Tekst kan anders overkomen dan het bedoeld is; je mist alle non-verbale communicatie. Ik probeer dat altijd mee te wegen in wat ik lees. Ik kijk vooral of iemand met een goede onderbouwing komt. Het kan nooit kwaad om door te vragen wat iemand bedoelt ipv gelijk defensief reageren 😉

raymankapeens

'@treenert hier ook.

1 2 ... 380 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.