Scorito-algemeen

1 2 ... 389 ... 606 607
rubenvvs1999

'@wielerliefhebbervandeweek Doen. Grote kans dat je aan het eind van het seizoen een Gengar hebt!

Leftie

Zaterdag trekt het F1 circus zich eindelijk weer op gang. Ik kijk er alvast naar uit!
GRATIS inschrijven via mijn Scorito subpoule kan nog tot zaterdag 16 uur: https://scori.to/A65XHYZ

Leftie

Persoonlijk zou ik gaan voor Tsunoda/Perez. Perez zal steevast 3 of 4 rijden dus als B-rijden scoort hij lekker veel punten. En Tsunoda zal niet veel moeten onderdoen voor Gasly hoor. Tsunoda kan best wel aan een stuur draaien.

Leftie

Voorts blijft Raikkonen de beste E optie. Mazepin... dat komt niet goed.

Nu opteer ik ook voor Mad Max als A-rijder om tijdens de volgende selectieronde misschien terug Mercedes erin te klikken. Tegen dan zullen hun problemen met de downforce op de achterwielen wel al 'van de baan' zijn zeker.

Best of the rest:
McLaren/Ferrari/Aston Martin.

Succes allen met het kiezen van de juiste piloten en de beste strategie!

Ab Normaal

'@Leftie
Ik ben nog altijd niet zeker of Raikkonen de beste E optie is of Russell.
Vond Kimi vorig jaar niet echt overtuigend. Werd regelmatig verslagen door zijn niet zo geweldige teamgenoot.
Het heilige vuur lijkt er een beetje uit bij hem. Misschien heeft hij de iets betere auto dan Williams, maar Russell vind ik momenteel toch wel echt een betere coureur.
Voor mij nog geen gelopen race tussen deze 2.

Bode80

Raikkonen en Russell ontlopen elkaar niet veel inderdaad. Later vandaag wordt er vast meer duidelijk!

Ajvenema

Russell was altijd wel goed in de quali toch? En daar krijg je dit jaar geloof ik meer punten voor?

In de race was die williams naar mijn idee niet vooruit te branden, maar heeft ie uiteindelijk een stuk meer punten gepakt dan raikkonnen. Zat ie in een andere categorie? Ik ben dat een beetje vergeten...

Leftie

In de quali scoort Russell doorgaans meer punten/beter dan Kimi. Zaten toen wel in een andere categorie dus ergens logish dat R. hogere totaalscore had. Dit is nu niet meer het geval. Betere motor (Ferrari) nu voor Kimi en hij blijft de stabiliteit zelve zonder meer. Williams is en blijft te zwak al geven ze de rode lantaren dit jaar mogelijk door aan Haas. Doodzonde voor een steengoede rijder als Russell, geef die jongen een volwaardige kans bij een beter team en hij breekt potten. Al zal de nr.1 piloot uit dat team hem niet graag zien komen uit schrik overklast te worden. Zou dat de reden zijn waarom hij dit jaar ook nog bij Williams rijdt?

raymankapeens

Overigens kloppen de punten niet van Russel en Hamilton he. Knap van Russel 2e kwalificeren in een Williams

Platje

N.a.v. vrije training 1 (ook al zegt die nog niet alles): zit er veel verschil tussen Gasly en Yuki? Is de verwachting dat Perez makkelijk 4e wordt wel realistisch? Zijn de Alfas zoveel beter dan de 2 andere E-teams?

De grootste vraag is (zoals al eerder op dit forum besproken): durf ik het zonder Perez aan of zonder Gasly?

Laatst gewijzigd
aborah

Voorlopig alleen nog twijfel over Mazepin&Gasly of Raikkonen&Tsunoda. Denk dat het toch Gasly wordt, omdat ik denk dat hij zomaar elke race mijn x8 plek in gaat nemen en dan maakt 2 plekjes verschil in de uitslag met Tsunoda snel een groot verschil, maar nog even de andere vrije trainingen afwachten.

Ab Normaal

Tweede training zegt weer niets.

rev

Zijn er nog mensen die denken aan 2x 5mil coureurs ivm kwalificatie punten?

Phoenix0000

'@rev

Volgens mij maken de punten van qualificatie door de x8 x7 enz nog minder uit dan voorgaande jaren.
Of zeg ik nou iets heel raars?

Platje

In principe maakt het niks uit, stel je 8 coureurs halen allemaal 120 punten: vorig jaar had je dan (8x120)+(18x120)=3120 waarbij de kwalificatie ongeveer 30% van het totaal is. Nu is dat (8x240)+(36x120)=6240 wat op precies hetzelfde percentage uitkomt.

Maar er zullen genoeg voorbeelden zijn dat in de nieuwe puntentelling de kwalificatie een minder percentage van het totaal aantal punten is, zeker als je hoogste captainfactor uitvalt.

Het blijft een aardig geluksspel als er uitvallers zijn, als jouw x7 en x8 uitvallen in race 1 kan het al een lastig verhaal worden om dit in te halen..

Drollema

Degene die dat Gamecenter heeft bedacht mogen ze per direct eruit gooien. Wat een gedrocht.

user27311

Mijn twijfel zit hem vooral in Tsunoda of Gasly. Gasly geeft meer zekerheid denk ik. Punt is alleen dat wanneer ik Tsunoda neem ik Schumacher kan upgrade naar Räikkönen en Sainz naar Leclerc. Hoe staan jullie hierin?

KissMyAce2.0

Tis allemaal 1 pot nat. Lekker gokken

Ab Normaal

'@Martijn
Ik denk dat iedereen met die afweging zit.
Perez en Gasly betekent de goedkope E’s.
Tsunoda nemen en je kan nemen wie je wilt, maar ja, wat als Gasly essentieel beter presteert? Met je D coureur kun je enorm veel punten scoren.
Dus de keuze is eigenlijk wie je thuis moet laten. Perez, Gasly of goede E.

user27311

Persoonlijk denk ik dat met de E categorie niet zo heel veel punten kunt verdienen. Al die rijders strijden echt voor p 15 t/m 20 in principe. Of er moeten rijders uitvallen. Dus die rijders zet je toch op de lage factor. Daar ga je de oorlog dus niet mee winnen. Ik denk dat de BCD-categorie keuzes het belangrijkste zijn.

Ric

Ik ga ook een E-coureur downgraden. Ik had nog 1 miljoen over dus het wordt optie:
A: Tsunoda upgraden naar Gasly, of
B: leclerc upgraden naar Perez.

Sainz zit in mijn team en uiteraard de McLaren.

Ab Normaal

Heeft er iemand al zitten rekenen? Pietje? Jori?
Ik geef eerlijk toe dat ik dat niet gedaan heb maar op het eerste ook lijkt het mij dat je de punten juist niet met je A en B rijders haalt maar met je C, D en E. Latifi, Mazepin en Mick strijden voor de laatste 3 plaatsen normaal dus mijn vermoeden is dat je met de juiste E coureur juist wel veel punten kan halen.
Zeker als Stroll bij de start weer iemand van de baan rijdt.

Genomico

Ik heb zeker al zitten rekenen, maar de 3 scenario's ontlopen elkaar héél weinig. Ik heb echter wel heel duidelijk een voorkeur, rekening houdend met waar de grootste kans op variatie zit.

danusz1986

Iemand die Latifi neemt ipv van Schumacher? Gaat tegen mijn principe in maar ik denk dat Haas het slechtste team is. Heb momenteel combo Tsunoda/Raikkonen/Latifi/Schumacher. Of het wordt Gasly, Latifi, Schumacher, Mazepin maar het gaat of staat met hoe Tsunoda presteert ten opzichte van Gasly. Even VT3 kijken voor de kwali run.

Phoenix0000

'@Genomico

Ik kom daar ook op uit, al is natuurlijk het upside potential van E, D en C wel veel groter.
Ik ga waarschijnlijk voor de variant zonder Perez, met de 2 Ferraries en zowel Raikonen als Giovenazzi.
Dat team schurkt toch echt tegen de middenmoot aan namelijk.

1 2 ... 389 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.