Perez heeft zichzelf in de voet geschoten, doordat hij de tracklimits overschreed. Daardoor werd zijn rondje gecanceld en moest hij nog een run doen op de medium band, omdat dat de optimale band is om op te starten. Als hij in de eerste run een tijd had neergezet had hij daarna kunnen doen wat Verstappen ook deed, een rondje rijden op softs en het rondje afbreken als dat mogelijk was. Helaas voor Perez gingen alle andere teams toch voor de softs en piste hij net naast de pot.
Hier ook optie 4 met Schumacher en Raikkonen. Lang getwijfeld om voor 2 AR's te gaan. Echter ging ik die zelden 8x en 7x zetten. Dus ik wilde het verschil ook het verschil laten zijn en iemand hebben die flink kan overscoren. Dat is Gasly. Vettel, Perez (en Ocon) nooit serieus overwogen. Bij nader inzien was Latifi ipv Schumacher eventueel beter geweest, maar goed. Ik ben tevreden :).
Ik ben uiteindelijk voor optie 4 gegaan maar dan wel met Gio en Latifi ipv Kimi en Schumacher. Daarmee vandaag de maximale kwali score van 1880 punten gehaald, dus lekker begin! Verwacht toch wel dat Kimi dit jaar weer minder gaat zijn en Gio weer iets beter. Latifi vorig jaar ook mooi ervaring opgedaan wat net weer wat kan schelen t.o.v. nieuwkomer Schumacher. Haas lijkt me ook de minste auto te hebben dus vandaar voor mij Latifi > Schumacher.
Waarom zijn Kimi en Schumacher in de berekening boven Gio en Latifi geeindigd?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.