Vrouwen:
A: Barty, Svitolina en Swiatek. Osaka voor loting wel nog optie geweest. Heb mijn vertrouwen in Badosa in dat kwart
B: Mertens, Sabalenka, Kvitova. Had hier liever Kvitova niet gehad, maar had haar toch nodig in dat gedeelte
C: Kudermetova, Gauff en Muchova. Eigenlijk over allen niet getwijfeld.
D: Badosa, Pegula en Krecjcikova. Hier had Ferro of Siegemund ook kunnen staan. Ik verwacht vooral in deel van Kenin ruimte en liever Pegula dan Ostapenko die vaak wisselvallig is.
Bij de vrouwen liggen de kansen denk ik in het gedeelte met Kenin, Osaka, Andreescu en Williams. Het jammere vond ik vooral dat de vooraf interessante speelster in de andere gedeelte zitten.
Mannen:
A: Nadal, Djoko, Tstitipas
B: Rublev, Zverev en Berrettini
C: Ruud, Garin en Karatsev
D: Davidovich, Musetti en Munar
Een vroege exit van Thiem zat uiteraard wel in de lijn der verwachting. Heb zelf nog Delbonis en Fucsovics overwogen, maar uiteindelijk andere keuzes gemaakt. Medvedev zal er ook snel uitleggen waardoor Opelka, Paul of Munar interessant kunnen worden. Uiteindelikk zelf voor Munar gekozen. Bij de mannen zag ik verder kansen in gedeelte met Federer waardoor ik Koepfer nog overwogen heb, maar paste uiteindelijk niet.
Ik heb er gisteravond/nacht weer veel tijd in gestoken om uiteindelijk (weer) te constateren dat het grotendeels onnodig was. Een spel met ruime categorieën, geen prijskaartjes en zo'n specifieke ondergrond. Tja, dan komen er in de meeste categorieën al vlot 2 of 3 bovendrijven die er fors bovenuit steken (qua EV). Zeker als Scorito het hier en daar nog maf indeelt.
Deze sport leent zich juist perfect voor een budgetspel a la Topcoach. Zonde dat ze dat nog altijd niet ingevoerd hebben. Ze moeten zelf toch ook inzien dat er geen bal aan is dat van de serieuze deelnemers iedereen Nadal, Djokovic, Zverev, Ruud, etc heeft. Dat er nu amper tactiek komt kijken bij het samenstellen van je selectie. Dat je nu iedere ronde op D'tjes of C'tjes als captain moet 'gokken'.
Ik wacht met smart op de dag dat het aangepast wordt! En hopelijk pakken ze dan ook gelijk die onnodig hoge captainfactoren mee.
Anyway, mijn selecties:
A: Nadal, Djokovic, Tsitsipas
B: Zverev, Rublev, Berrettini
C: Ruud, Garin, Karatsev
D: Davidovich, Nishikori, Musetti (afgeweken van EV)
A: Swiatek, Barty, Osaka
B: Sabalenka, Kvitova, Muguruza
C: Sakkari, Muchova, Gauff
D: Badosa, Pegula, Krejcikova
Voorlopig heeft een ieder die in actie is gekomen zijn of haar partij gewonnen. Zverev, Nishikori en Kvitova waren wel behoorlijk aan het klooien, maar gelukkig 'gewoon' door.
Enige smetjes zijn denk ik de uitschakeling van Thiem (die Fucsovics is immers wel erg vaak gekozen) en de overwinning van Kudermetova (die nu gevaarlijk is).
'@Ab Normaal, jup. Goede speelster en best oké loting. En haar Grand Slam record is ook wat minder dramatisch dan jouw post doet vermoeden.
Bij zo'n EV-benadering komen al vlot de spelers/speelsters met een hoge winkans in ronde 1 bovendrijven. Ik neem zodoende eigenlijk zelden iemand met een lagere winkans dan 80%. Ditmaal zaten ook enkel Muguruza (nipt) en Musetti onder die 80%.
Verder tellen alle punten bij dit spelletje. Je hoopt vanzelfsprekend dat je spelers/speelsters de kwartfinale halen, maar 'gewoon' de eerste 2 of 3 rondes winnen is ook al best wat waard.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.