Scorito-algemeen

1 2 ... 408 ... 606 607
MarvinG

Pegula cap deze ronde. Heeft het lastig

Jori

'@La Primavera: Ik snap je bedoeling, maar dat tekent misschien nog wel meer de situatie van Osaka:
Ze wou helemaal geen protest houden of wat dan ook, maar kon zich er mentaal niet toe zetten. Dat het er nu juist heel rommelig uitkomt, lijkt juist een afspiegeling dat ze mentaal wel diep zit en niet iemand die er dan een politiek spelletje van maakt of juist voorvechter wilt zijn etc.

Sport en media gaan idd samen, maar zou er niet nog een stukje moeten zijn als privacy? Of hebben wij als publiek recht op alles, wat zich uit in zulke journalisten met nare vraagstellingen? Sowieso toch vreemd dat wij/zij bepalen hoe zo'n individu zich hoort te gedragen en haar dingen te gaan verplichten? En nog vreemder als we haar veroordelen als zij juist voor zichzelf bepaalt?

Pers te woord staan was een gunst, maar zou zeker geen vereiste moeten zijn. Ik heb niet minder hard lopen juichen toen Van Persie zijn doelpunten maakte voor Oranje bijvoorbeeld. En Nederland had toen ook niet bepaald mindere kijkcijfers.

John Bidon

Ik geef graag de potentiële punten van Osaka op voor dit krachtig statement. Goed gedaan en laat zien dat gechanteer van organisaties weinig effect heeft.

La Primavera

'@Jori Ik snap jouw punt ook maar er bekruipt mij hierbij altijd een soort naïeviteitsgevoel. De perfecte wereld bestaat niet. De perfecte sportwereld bestaat ook niet. Je kan er alleen naar streven maar dat is verdomde lastig met zoveel belanghebbenden, verantwoordelijkheden en bovenal het kapitalisme.

Sport/media zijn causaal met elkaar verbonden. Je ziet ook regelmatig sportvrouwen beweren dat ze evenveel moeten verdienen als de mannen in 'man-heavy' sporten. Het zijn naïeve oproepen tot verandering.

Daarnaast is topsport weggelegd voor mensen die zowel op fysiek als mentaal gebied ijzersterk zijn. Gaat het bij een van die twee mis dan ben je misschien niet geschikt voor topsport. Datzelfde geldt bijvoorbeeld voor een functie als leidinggevende, politcus of astronaut.

Privacy is een groot recht. Dat moeten we ook koesteren. Journalisten zouden dan ook alleen sport gerelateerde vragen moeten stellen op de desbetreffende toernooien. Een sporter kan dan zelf de keuze maken om het in een interview buiten de sport het over privézaken te hebben. Op de lange termijn is het echter in de huidige wereld ondoenlijk om pers en media los te trekken van sport. Vergeet niet dat topsport ook een maatschappelijk effect heeft. Kindjes van nu zien hun helden, horen van hun helden en leren van hun helden.

Mental health is een serieus thema dat godzijdank ook steeds serieuzer wordt genomen. Maar als eenling op deze manier handelen werkt eerder averechts dan dat het écht het pad naar verbeterpunten/oplossingen opent.

Ludi

Stel je krijgt na het " niet kiezen van Bernal", achteraf, de volgende vraag:

" is dit onderschatting, mentale dip, ben je uitgeput na het zware klassiekersseizoen of is de motivatie gewoon er nog niet?"

Dan zou je toch ook niet echt al te blij worden van die persoon? Zo voelt het af en toe wat de pers vraag, direct na een inspanning. Enorm uitlokkende en denigrerend en lomp. Het zijn ook mensenel competitive mensen. Ja ze krijgen geld en ja het is hij beroep, maar ook hun hobby. Zij zijn er veel meer ziek van normaal als ze verliezen dan wij, de supporters, in het algemeen.

Laatst gewijzigd
Jori

'@Kj: En dan het nog 100x per jaar, om over al die giftige social media nog maar te zwijgen.

@La Primavera: Naïef wel beter dan "ach het is nou eenmaal zo". Dat maatschappelijke effect kan je ook op een andere manier opvatten: Zolang mensen je betalen, moet je gewoon domweg luisteren en doen wat ze zeggen, ongeacht hoe je je voelt.

De laatste alinea snap ik dan weer helemaal niks van. Als je zelf door een super moeilijke tijd gaat, dan mag je niet voor jezelf kiezen en je terugtrekken, want dan moet je aan een beter pad werken? Stap 1 lijkt me toch vooral jezelf uit de knoop halen.

La Primavera

Osaka trekt het zelf breder dan zichzelf en begint dus niet bij stap 1. Dat iemand mentale problemen heeft betekent niet dat opeens iedere keuze die ze maken de juiste is. Zeker niet als je een groot probleem aan wil pakken. Topsport vereist dat je zowel fysiek als mentaal ijzersterk bent. De keuze om terug te trekken is in mijn ogen verstandiger dan de keuze die ze maakte om uberhaupt te starten. Ze had dit zichzelf allemaal kunnen besparen als ze JUIST bij stap 1 was begonnen.

Net als het racisme debat. Heel veel mensen ervaren racisme. Dat betekent niet dat iedere vorm van het aan de kaart stellen ervan de juiste is. Sommige werken juist averechts.

Laatst gewijzigd
Jori

Nouja, zij had een manier bedacht, kondigde die aan, gaf zelfs aan dat ze graag de boetes betaalde met de hoop dat ze ook nog naar een goed doel zouden gaan en zelfs dat ze wou overleggen hoe deze dingen beter geregeld konden worden, maar wel na het toernooi. Reactie van RG daarop was veelzeggend: Stik er in, jij doet enkel wat wij zeggen dat je moet doen. Ohja, maar vooruit, we willen wel praten. Maar jij moet vooral dus luisteren.

Juist in een depressie zie je vaak dat veel mensen zich nog gedwongen voelen "normaal" te handelen, terwijl het stapje voor stapje al moeilijker wordt en de vraag door je hoofd blijft gonzen "waar doe ik het nog allemaal voor?". Als je dus al niet lekker zit, je neemt al een grote en moeilijke stap en de organisatie reageert zo, laat ze dan ook maar lekker in de stront zakken. Dapper besluit en ik sluit me dus ook volledig aan bij de woorden van @John Bidon.

La Primavera

Afgezien van het gekozen pad vooraf, sluit ik mij daarbij aan hoor @Jori. ;)

Jasperdewaal11

Tot dusver Sonego en Sorribes kwijt maar wel 2 caps door. Nen weleens slechter begonnen.

bakfiets

Ik sta momenteel nummer 7 algemeen bij RG. Dat heb ik in ronde 1 twee keer eerder gehad en zegt helemaal niks over het vervolg. Ronde 2 kan zomaar anders zijn.

Ik heb Osaka ook en vind het wel dapper dat ze zich uitspreekt. Ik zie dagelijks wat een depressie met iemand doet. De timing is misschien wat ongelukkig (ook voor haar zelf). Hopelijk komt ze er bovenop.

Ab Normaal

Ik durf het bijna niet te zeggen, want dat is natuurlijk vragen om ellende, maar ik ben nog niemand kwijt.
Nog wel 10 die moeten spelen de eerste ronde, maar heb ze nog allemaal.
En Osaka, Andreescu en Muguruza er reeds uit.
Het begint veelbelovend, maar om eerlijk te zijn heb ik hetzelfde als Bakfiets. Heb dat eerder gehad waarna er in de tweede ronde zwaar huisgehouden wordt in team Ab Normaal.

danusz1986

Daar gaat Rublev. 2-0 in sets achter.

Pim96

Rublev speelt stroef op gravel. Dit wordt dan toch mijn eerste uitvaller ben ik bang...

Rad

Toch bijzonder voor iemand die Nadal al heeft verslagen op gravel dit jaar...

MarvinG

Hopen op een sterke comeback van Rublev. Hij had de 2e set natuurlijk gewoon moeten afmaken.

Verbaas me wel over de nummer 1 van het spel nu. Die heeft de D-speelster die tegen Osaka zou spelen in de 2e ronde captain gemaakt.

danusz1986

Ja, zou wel raar zijn als je daar punten voor krijgt.

MarvinG

Vooral omdat die wedstrijd in Scorito later op de avond werd 'gespeeld'. Dit terwijl Osaka al forfait had gegeven. In mijn optiek moet Osaka dan toch gelijk uit het spel gehaald worden, zonder dat iemand de kans heeft om de tegenstander nog even snel captain te maken.

Ab Normaal

'@Marvin
Je hebt gelijk. Ik zou Scorito even een bericht sturen.

Ludi

Volgens mij mag je iedere speler in iedere ronde captain maken. Hier op het forum werd binnen 15 minuten na bekendmaking al genoemd dat Osaka uit was. Mogelijk heeft iemand toen al de tegenstander gecapt. Slim. Alleen vreemd dat mensen die speler überhaupt hebben.

Laatst gewijzigd
Jori

Het is gewoon een walk-over en een winst dus voor Bogdan. Dit hebben ze al meerdere tennisspellen zo gehad. Enige wat vreemd was, was dus dat ze Osaka even "live" hebben moeten laten spelen, maar dat is ongetwijfeld omdat het technisch niet zo lekker liep en ze dus niet direct de walk-over konden projecteren in ronde 2 en het via deze kunstmatige tussenbarrière hebben voorkomen dat meerdere mensen Bogdan nog zouden cappen of Osaka zouden ont-cappen

MarvinG

Het is heel slim inderdaad. En wel gek dat iemand die speelster überhaupt heeft gepakt haha.

arjenzvob

Hij gaat lekker. 850 points and counting.

Alleen Muguruza kwijt, da's jammer maar als 46% haar heeft is de schade niet zo groot.

Djokovic, Nadal, Berrettini, Rublev en Muchová nog te gaan. Wat Ab Normaal al zei, het zegt nog niks maar het begin is lekker.

Laatst gewijzigd
Jori

Meeste speelsters raak je toch kwijt tussen ronde 1 en ronde 2; Kvitova heeft zich nu ook teruggetrokken, blessure :p

Threeohthree

Kvitova daarmee ook direct m'n eerste afvaller. Naja, het alternatief was Muguruza geweest dus 20 pt winst :).

1 2 ... 408 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.