Scorito-algemeen

1 2 ... 41 ... 608 609
Starlynk

'@Thijmen1411: Als je hoog wil staan in het algemene klassement is dat helaas wel de beste methode. Als je die jackpot wilt winnen dan kun je beter wat gokken, maar gemiddeld genomen krijg je dan gewoon de deksel op de neus.. Als je 3 wedstrijden afwijkt van het standaard antwoord (bijv. 2-1 voor de favoriet) dan heb je er misschien eentje goed, maar dan heb je er dus ook vaak 2 fout en als het dan ook nog 2-1 wordt (zoals afgelopen weekend Heracles, Man Utd, Feyenoord) dan verlies je dus 270 punten en val je keihard uit de top 10 ;)

En ik weet niet of die puntentelling heel veel zou veranderen.. Zoals ik hierboven beschreef kun je nog steeds uitrekenen wat gemiddeld genomen het slimste is en dat zullen alle teams uit de top 10 wel blijven doen, alleen zal er dus misschien ietsje vaker een 1-1 als "slimste" uitslag uitkomen

hartstikkebedankt

'@Piet, hij zou het wel eens verdienen om gepasseerd te worden, die Pasveer, manman

Thijmen1411

'@Starlynk Ja ik zag dat het bij jou inderdaad niet lekker uitpakte om eens wat gelijke spelen te voorspellen, erg zonde. Ik denk ook niet dat er iets zal worden veranderd aan de puntentelling bij match duel maar inmiddels is alle spanning er eigenlijk wel van af. Het ziet er bijvoorbeeld niet naar uit alsof er nog enige verandering in de top 3 gaat komen, want die is al een paar maanden zo volgens mij. Ook denk ik dat ik me maar moet gaan focussen op een top 100 notering en simpelweg 2-1 voor de favoriet moet gaan invullen, jammer...

Pietje Precies

Boem boem Johnsen!

Mooi dat ze het bij AZ wel altijd netjes laten weten als spelers twijfelachtig zijn (had anders Jahanbaksh basis gehad). Maar misschien is nog wel het belangrijkste deze speelronde dat Pasveer zijn basisplek behoudt. Dat gaat me anders in het restant een stuk meer kosten dan wat ik vanavond even pak!

Laatst gewijzigd
Starlynk

Ja, als Pasveer, Veltman en Toornstra allemaal op de bank belanden/blijven dan kan ik mijn spulletjes wel pakken ;) Bij Match Duel weer terug in de top 10 omdat ik als een van de weinigen een overwinning voor ADO durfde te voorspellen!

Starlynk

Goals van Van Ginkel en Lozano doen ook pijn.. De teams met mega budget uit de winterstop gaan nu hard! Nou ja, toch nog mooi even 4e gestaan, nu maar proberen de top 100 vast te houden :)

Pietje Precies

Ja, mijn selectie heeft ondanks dat Pasveer en Veltman gepasseerd waren een hele lekkere ronde. Maar, ja, vermoedelijk heeft 90% van de lui boven mij een sterke PSV delegatie met als gevolg dat ik tot nu toe enkel daal in plaats van stijg. Hopelijk verandert dat na Ajax (Ziyech als captain). Jammer dat H'veen die 2-1 niet binnenhaalde, een merkwaardig hoog percentage had een overwinning voor Utrecht...

Verder moeten ze Lozano eens die assist afnemen bij de goal van v Ginkel (gewoon verlengd door VVV speler). Geen enkele andere bron geeft Lozano daar de assist voor behalve Scorito...

Laatst gewijzigd
JimKro

Ja dat Utrecht nog gelijk maakte was wel pijnlijk. Al met al zijn mijn keuzes deze ronde wat ongelukkig uitgepakt (Ambrose ipv Johnsen basis, 3 NAC spelers basis en Zyech captain ipv V Ginkel). Alhoewel Zyech alsnog veel punten zal binnenhalen.

Edit: Keuze voor Zyech lijkt toch goed uit te pakken.

Uiteindelijk goed gescoord, maar het had nog een stuk mooier kunnen zijn. Hopelijk weinig punten voor Feyenoord, dan kan ik misschien de top 10 van de wielerflitspoule betreden.

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

Eindelijk weer eens een fijne captainkeuze met een van Ginkel kunnen maken en met een prima score van 1300+ punten weer zit ik weer tegen de top 30 algemeen aan.

Starlynk

Ziyech houdt me nog net in de top 10 met zijn 2 goals, maar met 5 man op de bank afgelopen ronde is het wel klaar.. Nu dus die laatste speelronden maar doorbikkelen voor de Scorito Index en focus op het GP spel dat vrijdag start ;)

wielerliefhebbervandeweek

.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Ja, er was eerder dit seizoen ook al zo'n discussie dat via alle officiële kanalen Labyad de assist kreeg op Venema maar dat de dataleverancier van Scorito vond van niet. Ik snap ook niet waarom ze niet gewoon de officiële data van de KNVB volgen zodra die bekend is

Pietje Precies

Dit staat in Scorito's spelregels omtrent assists:

"Als de bal wordt aangeraakt door de tegenstander, tussen de pass van de teamgenoot en de eerste aanraking van de doelpuntenmaker, dan wordt de pass alleen als een assist gezien wanneer de tegenstander de bal schampt en deze niet van richting verandert. Wanneer de bal van richting wordt veranderd telt de pass niet als assist".

Het besluit om een assist aan Lozano toe te kennen is dus denk ik in lijn met Scorito's spelregels.

Echter vind ik het een belachelijke spelregel en erg maf dat ze afwijken van officiële kanalen. De speler van Venlo raakt duidelijk de bal en daardoor is het gewoon geen assist meer. Of ie dat nou met zijn hoofd, been, buik of een ander lichaamsdeel doet lijkt mij irrelevant. Net als of ie hem schampt, aait, passt of keihard schiet.

Laatst gewijzigd
wielerliefhebbervandeweek

Je hebt gelijk, dat is waar ze mee schermen:
Maar de KNVB is leidend wat mij betreft

Hun reactie:

Dit staat er in onze spelregels:

Als de bal wordt aangeraakt door de tegenstander, tussen de pass van de teamgenoot en de eerste aanraking van de doelpuntenmaker, dan wordt de pass alleen als een assist gezien wanneer de tegenstander de bal schampt en deze niet van richting verandert. Wanneer de bal van richting wordt veranderd telt de pass niet als assist.
In deze situatie is hier duidelijk sprake van. Wij hebben daarom geen reden om aan de data van onze dataleverancier te twijfelen.

Sportieve groet,
Team Scorito

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Tja, wat dat betreft vind ik Scorito op een hoop vlakken nog in de kinderschoenen staan...

Gids03

Hij schamd de bal dus is gewoon een assist van lozano als iemand een goal maakt en hij word aangeraakt door de tegenstander krijgt tie ook gewoon de goal op zijn naam dus deze was heel licht . Ook maar mee doen aan de formule 1 dan

Pietje Precies

Naja, de discussie is niet zo zeer of dit wel of niet een assist van Lozano is, maar waarom Scorito een andere definitie van 'assist' hanteert dan de officiële kanalen.

Gaat Scorito bij de Formule 1 ook zelf straffen uitdelen? :p

Starlynk

hahaha zou wel mooi zijn.. "Ja, Verstappen is wel voor Hamilton geëindigd maar onze data leverancier vindt dat hij een tijdstraf had moeten krijgen voor een ongeoorloofde inhaalactie in bocht 3, dus we hebben de 1600 punten niet toegekend"

Jori

Ben ik het sowieso mee eens, denk dat ik nl niet zo snel Verstappen tegen Hamilton zet en al helemaal niet als hij hem ook nog moet inhalen (met bijv gridstraf hamilton is het wel logisch, maarja Mercedes) ;)

BarryE1

De match-ups voor het F1-spel voorlopig staan, de eerste vrije trainingen op vrijdag gaan de doorslag geven. Ben nog niet helemaal uit de verhouding risico/punten voor het eerste weekend. Zit een beetje op 2 gedachten, of 3x veel risico of misschien eerst maar een "zekere" score neerzetten en daarna wat meer risico nemen. Ben bang dat de winnaar van de proefrondes iemand gaat zijn die 3 keer véél risico neemt en die (door uitvallers) één keer geluk heeft.

Edit: Overigens denk ik dat ze zich behoorlijk wat op de hals halen met die dynamische puntentelling.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ik doe denk ik 1 grote gok, 1 hele zekere en 3 gebaseerd op mijn kennis zover aanwezig.

bakfiets

Ik weet ook nog niet hoe het formule 1 spel aan te pakken qua tacktiek. Il neig nu naar 1 rijder van de de top 3 teams en de rest van lagere teams. Je krijgt een hoop zekere punten als je de top 3 tegen lage teams uitspeelt maar in verhouding is het niet veel tov de lagere teams. Ik denk dat de winnaar uiteindelijk 3 a 4 rijders heeft buiten de top 3 teams en risico of geluk nodig heeft. Hoe zien Jullie dat?

Imbatido

Ik moet zeggen dat ik het F1-spel een bizar spel vind. Sowieso is het apart dat er geen systeem zit in de toekenning van de duelpunten. Daarom is het eigenlijk onmogelijk om vooraf een tactiek te bepalen. Ook is het lastig om punten te vergelijken, daar zouden ze wel even een schemaatje voor kunnen maken.

Maar die punten zijn ook totaal ondoorzichtig. Ik heb even wat dingen vergeleken. Sainz vs Ricciardo = 1600, Grosjean vs Ricciardo = 1800, Magnussen vs Ricciardo = 1500, Leclerc vs Ricciardo = 1500. Dat slaat natuurlijk nergens op dat je met Sainz of Grosjean meer punten kan scoren dan met Magnussen of Leclerc. En dat Grosjean als doorgaans beste Haas-rijder meer punten kan opleveren dan Magnussen.

Of Sainz vs Perez = 1200, Grosjean vs Perez = 1600, Magnussen vs Perez = 1400, Leclerc vs Perez = 1400.
Of Vandoorne-Ricciardo 1700, Leclerc-Ricciardo 1500 en dan Vandoorne-Sainz 1400, Leclerc-Sainz 1200.

Sauber is op papier het slechtste team, maar hebben dus belachelijke beoordelingen. Nu kan je daar op zich nog op in spelen, maar tijdens het seizoen kan je eigenlijk niks meer en ben je volledig afhankelijk van mooie duelpunten.

Niels22

Het is inderdaad een apart spel, wat moeilijk te voorspellen gaat zijn (qua duelpunten), benieuwd hoeveel vaste spelers Scorito bij dit spel weet vast te houden

Crashtester

Ik heb dezelfde vraagtekens bij de opzet van het spel als jij, Imbatido. Ik kan me gewoon helemaal niet voorstellen hoe Scorito bij dit spel voor zich ziet hoe de 'kenners' en strategische spelers in dit spel kunnen uitblinken, na de proefperiode.

Hoe ik het spel nu zie maakt het namelijk vrijwel niets uit welke coureurs je kiest, of dit nu een boven verwachting presterende Magnussen, of een slecht presterende Stroll gaat zijn. Na elke race wordt namelijk toch de puntentelling aangepast? Normaal gesproken zou je in een strategisch spel verwachten dat mensen die Magnussen kiezen bijvoorbeeld worden beloond, maar het kan goed zijn dat bij de 4e race het makkelijker is om met Stroll veel punten te halen (ook al presteert hij slechter dan door de meesten voor dit seizoen verwacht) dan met Magnussen, als blijkt dat Magnussen de eerste 3 races heel goed heeft gepresteerd.

Ik zie het strategische spelelement gewoon niet. Iemand hier die het wel ziet?

1 2 ... 41 ... 608 609

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.