Scorito-algemeen

1 2 ... 42 ... 608 609
Karperdrol

Nee helaas niet... De punten die je zou moeten krijgen per tegenstander zouden gewoon vast moeten staan.
Niet na een goede prestatie dat je opeens minder punten krijgt tegen dezelfde tegenstander...

Pietje Precies

Nee, Crashtester, mogelijk word je zelfs gestraft voor je goede keuze (in jouw voorbeeld Magnussen) en beloond voor een slechte keuze. Verder vrees ik dat na 3 races de verhoudingen al veel te duidelijk gaan zijn.

Ab Normaal

Nope. Met een budget werken voor coureurs, chassis etc werkt volgens min beter.

Jori

puntentelling zou toch zijn op basis van de laatste 10 races? Dus je moet vooral coureurs hebben die het in de proefperiode ver onder verwachting hebben gedaan, liefst 3x de bolide in leidende positie in de vangrail te hebben geparkeerd ;)
Qua teamselectie, het beste team en slechtste team selecteren gaan onherroepelijk problemen geven, zo wint het onderste team bijna niet, dus geen punten en krijgt het beste team simpelweg te weinig punten. Daartussen moet je wat handige keuzes maken (wanneer doen teams een update, paar sterke regencoureurs die kunnen verrassen, welke teams zullen gridstraffen krijgen door verwachte motorwissels en welke coureurs onder hen kunnen ervan profiteren). Echter kun je door die variabele punten lastig een voorspelling klaar hebben. Ik ga denk ik simpelweg 3x flink gokken (mss wel op uitvallen Ricciardo, lijkt er niet echt met zijn hoofd bij als je een gridstraf krijgt, terwijl het enkel om data verzamelen ging) en daarna kijken welke teams er vroeg een update doen en daarna dus beter gaan presteren, terwijl hun puntenscore dus nog te laag ligt

Laatst gewijzigd
Crashtester

Klopt Jori. Enerzijds wordt het dus opletten welke coureurs in de proefperiode onnodig punten laten liggen, door uitvalbeurten of andere pech, anderzijds is het speculeren welk team met succesvolle updates gaat komen tijdens het seizoen. Dat lijken me niet de thema's waarop je een spel wil baseren, maar goed.

We doen het er mee en ik heb een teampje staan. Niet teveel risico, eerst maar eens een fatsoenlijke score neerzetten denk ik.

BarryE1

Ga aardig wat risico nemen. Vermoedelijke morgen regen tijdens de kwalificatie, dus Verstappen mag het opnemen tegen Bottas. Vanwege de gridstraf van Ricciardo ook maar een risicootje nemen. Overigens erg gek dat er zoveel verschillen zitten tussen rijder A van een team en rijder B van een team, die het beide opnemen tegen rijder X. Zit soms wel paar 100 punten verschil tussen. Onoverzichtelijk ook. Maar goed de match-ups staan. Volgens mij is minimaal 1000 per duel vrij makkelijk haalbaar, bij een 100% score 8.600 punten hier.

Imbatido

Ik heb nu het volgende staan:
Verstappen - Raikkonen 1200
Hulkenberg - Ocon 1300
Grosjean - Perez 1600*
Magnussen - Sirotkin 1300
Gasly - Ericsson 1000
Max totaal: 8000

Er kan van alles gebeuren natuurlijk, maar op papier zijn dit voor mij vijf relatieve zekerheidjes. Had eerst Gasly vs Perez voor 1600 en Grosjean vs Stroll 1200, maar Gasly was in de vrije training toch iets minder dan verwacht. Nu dus net iets minder risico. Ik denk dat je de eerste keer ook de meeste punten kan scoren met de minste risico's omdat het nu nog gissen is naar de verhoudingen tussen de teams.

hartstikkebedankt

Ik heb ook 8.000 punten staan voorlopig, eerst maar eens beetje aftasten.

Ab Normaal

Hmmm, Imbatido, we hebben veel dezelfden.

Ik heb nu dit:

Verstappen - Bottas 1400*
Hulkenberg - Ocon 1300
Grosjean - Perez 1600
Alonso - Gasly 1000
Vandoorne - Sirotkin 1000

Waarbij ik Grosjean - Perez echt een risico vind, De beide McLarens (pech uitgezonderd) een zekerheidje en de beide anderen niet makkelijk zal zijn.

7.700 punten

BarryE1

Grosjean tegen Ricciardo voor 1.800 punten, is ook mijn bonusduel :-)

Pietje Precies

Naast dat ik het variabele systeem maf vind, vind ik ook ontzettend veel match-ups debiel geprijsd.

Die cap op 2000 punten is denk ik de boosdoener (en zou moeten oplopen naar 2500 of zelfs 3000). Zowel tegen Hamilton als tegen Bottas of Vettel 2000 punten krijgen is krom. En dat zowel Alonso als Ericsson 2000 punten tegen deze mannen pakken is misschien nog krommer.

Dit druppelt automatisch door naar onderen, waardoor het totaal niet loont om één van de slechtste coureurs te pakken. Je kunt immers een betere coureur (aka auto) voor hetzelfde aantal punten hebben.

Laatst gewijzigd
Jori

die cap op 2000 punten zorgt ervoor dat het niet een spel wordt zoals tennis of darts, waar 1 duel met kopman alles bepalend is.
Alonso verslaat Hamilton maar op 1 manier en dat is dezelfde als Ericsson: Hamilton moet van de baan vliegen. En dat is gewoon heel veel geluk hebben dat je dat net hebt staan qua duel. Juist de geluksfactor hebben ze nu ingedamd, al gaat dat inderdaad ten koste van de mindere coureurs
Toch is het ook weer niet zo slecht: De slechtere coureurs krijgen weer meer punten als zij Alonso of soortgelijke coureurs verslaan, wat weer wat realistischer is, gezien daar de rondetijden onderin dichter bij elkaar liggen en Alonso nog niet de meest betrouwbare auto heeft. Misschien zou Alonso nog wel meer punten moeten hebben, de kans dat hij Hamilton immers verslaat is dan nog kleiner ;)

timothyvana

Degene met een Ferrari of RB tegen Bottas doen het al goed!

Starlynk

Ik niet helaas :p

Laatst gewijzigd
BarryE1

Hier wel, nu ook mijn bonus-duel geworden. Had hem eerst op Grosjean tegen Ricciardio staan vanwege de gridstraf. Maar racepace van de red bull toch stukje hoger dan Haas.

Starlynk

Ik heb:

Verstappen - Raikkonen 1200
Hulkenberg - Ocon 1300
Grosjean - Perez 1600 (bonus duel)
Magnussen - Sirotkin 1300
Alonso - Stroll 1100

Totaal 8100 als Verstappen de Ferrari's nog ff inhaalt en Alonso heel blijft ;) We zien morgen wel wat het wordt :p

Pietje Precies

Mwah, dit is een heel seizoen Jori. Al kreeg je 3000 punten voor een Ericsson tegen Hamilton, dan nog had je die niet moeten pakken. Het spel is deze ronde al een aanfluiting, laat staan hoe het zich gaat ontwikkelen gedurende het seizoen met die variabele punten...

Zogenaamd waren er 20 coureurs die je kon selecteren en vervolgens per coureur 19 opties. In werkelijkheid bleven er als je aandachtig de match-ups bestudeerde en de vrije training als info gebruikte nog maar iets van 6-8 coureurs over. En daarmee samenhangend in totaal zo'n 10-12 match-ups.

Vervolgens hebben we dus allemaal praktisch dezelfde duels. Ik heb in ieder geval ook:
Verstappen vs Raikkonen 1200
Hulkenberg vs Ocon 1300
Grosjean vs Perez 1600
Magnussen vs Sirotkin 1300
Hamilton vs Bottas 1000

Alonso & Vandoorne vond ik qua uitvallen een te groot risico en daardoor minder mooi dan Hamilton vs Bottas.

Starlynk

'@Pietje: ja ik had precies dat team, maar ik dacht al dat heel veel mensen dat zouden doen dus daarom iets meer risico met Alonso genomen. Overigens verwacht ik dat je na deze ronde nooit meer meer dan 6000 punten kunt halen omdat ze de Haas-rijders wel flink zullen gaan opwaarderen. Leuk experiment dit, maar hopelijk volgend jaar andere regels

Thijmen1411

Ik vind het ook maar een vaag spel, ben benieuwd hoe het uitpakt na een paar races.
Ik had er dit weekend op gefocust dat het zou gaan regenen in de kwalificatie:
Verstappen vs Bottas: 1400
Sainz vs Hulkenberg: 1100
Grosjean vs Perez: 1600*
Magnussen vs Sirotkin: 1300
Alonso vs Ocon: 1200
Maximum 8200 punten.
Alles lijkt tot nu toe goed ondanks het droge weer, behalve Sainz. Dat was een gokje omdat Sainz altijd sterk oogt in regen en Hulkenberg juist niet. We gaan zien wat er in de race gebeurt.

Jori

true, hier enkel verstappen vs vettel waar ik me nu wel zorgen over maak. Op basis van testdata en vrije trainingen leek de red bull wel beter dan de ferrari, maar das sowieso koffiedik kijken.

Verder idd de logische duels voor Alonso, Grosjean, Magnussen en hulkenberg (sirotkin, perez, stroll en ocon)

timothyvana

Zag er goed uit. Totdat haas er de brui aan gaf. 4500 punten down the drain in 4 minuten...

Thijmen1411

Wat een manier om je bonus duel punten te verliezen met Haas... wat een gekloot. Bright side: Dit zal ze wel weer meer punten opleveren volgende race.

Starlynk

Haha ja bizar, en nu staat er straks iemand bovenaan die geen coureurs van Haas heeft :p Het lijkt wel tennis/darts ;)

Ab Normaal

162e. Geen gek begin. Slecht Grosjean gemist. Bonusduel Verstappen - Bottas ook gehaald.

Ceramiche Ariostea

Dit was niet de beste ronde. Blijkbaar moeten we toch gaan speculeren op crashes in quali en gridstraffen van een Mercedes in het geval van Bottas om hoog te gaan eindigen. Volstrekt onlogisch dus wederom speelt een geluksfactor ook hier veel te veel mee

Laatst gewijzigd
1 2 ... 42 ... 608 609

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.