Scorito-algemeen

1 2 ... 43 ... 608 609
Ab Normaal

'@Park
Uiteraard speelt dat mee. Met zoals alle andere spellen.
En ook hier veroorzaakt het bonus deal net als de captainregel, dat geluk enkel belangrijker wordt.

Je kunt op safe spelen, dan krijg je weinig punten, of speculeren op geluk. En dan kun ke kiezen tussen waanzinnig veel geluk (Ericsson - Hamilton) of een beetje geluk (Verstappen - Bottas).

Ik vind de geluksfactor bij alle spellen te hoog en zeg dat overal.
Frappant is dat sommige anderen hier het spel waar ze net hoog staan verdedigen als dat je daar minder geluk voor nodig hebt, terwijl als ze ergens laag staan er geklaagd wordt.

Starlynk

'@Ab: Vind je werkelijk dat de geluksfactor in alle spellen even belangrijk is dan? Alle spellen hebben een beetje geluksfactor nodig, anders is het geen spelletje, maar om een leuk spelletje te hebben moet geluk en vaardigheid zo goed mogelijk in balans zijn. Dat is bij het ene concept van Scorito beter gelukt dan bij het andere. Ben je het daar niet mee eens?

vasnd

7000 punten zorgt voor plekje 10 algemeen. Zelf geen geluk gehad met de uitvallende Haasjes omdat ik ze helemaal niet had maar anderen wel pech.

Verstappen - Bottas* 2800
Vandoorne - Pérez 1500
Alonso - Hulkenberg 1100
Sainz - Ericsson 900
Riccardo - Ocon 700

Blijft een raar concept, benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Starlynk
Nee, zeker niet even belangrijk.
Darts en Tennis spant de kroon. Voor mij is het, hoe minder geluk nodig hoe beter.
Ik besef me dat ik niet alleen op de wereld ben en anderen dat wel leuk vinden, maar van mij mag elke captain regel, dubbele punten of whatever, afgeschaft worden. Ook mogen de budgetten omlaag waardoor er echt gerichte keuzes moeten worden gemaakt ipv nu kiezen welke twee toppers je er naast laat zodat je de rest kan kiezen.

Pietje Precies

In je laatste bericht kunnen we ons denk ik allemaal wel vinden. Op volledig afschaffen captain na, want een lage factor geeft wel een leuke extra dimensie aan een spel. Maar in de post ervoor leek je te suggereren dat de spellen kwalitatief even goed in elkaar zitten en de geluksfactor overal even hoog is, dat is mijns inziens absoluut niet zo. En dat bleek denk ik ook wel uit de top-100 analyse.

Voor mij vanzelfsprekend nu een waardeloos begin, maar dat geldt gelukkig voor iedereen die aan het eind van de rit hoog gaan eindigen :p

Laatst gewijzigd
Imbatido

Het verschil tussen darts, tennis en F1 als sport is wel dat bij F1 de factor pech altijd een rol speelt. Bij elk F1-spel ben je de klos als je een uitvaller hebt. Dat is nou eenmaal eigen aan F1, daar kan Scorito weinig aan veranderen, hoe ze het spel ook hadden vormgegeven. In een coureur-chassis variant net zo hard. Uiteindelijk is bij mij van de vijf head-to-heads alleen Hulkenberg vs Ocon gelukt. Voordeel is wel dat Grosjean vs Perez volgende race 1700 waard is.

Pietje Precies

Zeker, dat geeft ook niet. Ik vind alleen dat je of variabel je renners moet kunnen kiezen en dan variabele beloning (dus punten die per race bepaald worden) of allebei vast.

En vervolgens dat ze wat meer tijd moeten steken in het bepalen van die variabele beloningen, want het kan niet zo zijn dat er 20 x 19 mogelijke duels zijn en er in werkelijkheid maar zo'n 12 opties zijn. Enerzijds doordat die 12 te hoog geprijsd zijn (bijvoorbeeld Grosjean vs Perez ging helemaal nergens over) en anderzijds doordat er zeker 300 duels echt kansloos laag geprijsd waren...

Laatst gewijzigd
Imbatido

Variabel met coureurs lijkt me inderdaad de beste optie. Prijzen vastzetten is lastig als je als Scorito zijnde een verkeerde inschatting blijkt te hebben gemaakt die je dan niet meer kan corrigeren. Dan zou je daar een heel jaar van profiteren met dezelfde H2H, door bv altijd Haas-Force India te spelen. Dat is helemaal dodelijk voor het spel.

Maar het is ook niet logisch dat ze nu Grosjean vs Perez van 1600 naar 1700 doen. Oké, Perez won het duel dit keer, maar die scores zijn puur op basis van scorebordjournalistiek. Als de Haas heel blijft lijkt die voor Force India te eindigen de volgende race. Een wedkantoor zou dat altijd bijstellen tot bv 900.

Pietje Precies

Ja, eens! Dit spel is inderdaad wel extra gevoelig voor verkeerde inschattingen op voorhand van Scorito. Wat dat betreft lijkt beide variabel mij ook het beste en ook het leukste.

We krijgen nu een interessant inkijkje in de prijswijzigingen. Die zijn wat ik er tot nu toe van heb gezien vrij minimaal (meestal 0 punten, soms 100 of 200 punten, zelden 300 punten) en puur scorebordjournalistiek inderdaad. Dat laatste is naar mijn mening wel een kwalijke zaak, met jouw voorbeeld als toppunt.

Gezien we uiteindelijk coureurs moeten gaan selecteren voor slechts 9 races (4 t/m 12) lijk je gewoon de 'flinke misssers' te kunnen gaan pakken. Aanpassingen zijn immers minimaal en als de misser een keer anders uitpakt (zoals bij Grosjean) wordt het duel zelfs nog interessanter gemaakt. Vervolgens is rond de zomerstop die 'value' waarschijnlijk wel aardig verdwenen, maar goed dan kan je eventueel gaan switchen naar een andere coureur.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

De Index is nu trouwens ook weer volledig op zijn kop gezet doordat de GP-score gelijk voor 8% binnenknalt. Mogen ze wat mij betreft wel iets op gaan verzinnen om dat geleidelijker aan mee te laten tellen.

Ab Normaal

Sta 63e in de algemene index.
Prima systeem dus 😀

Pietje Precies

Haha, begrijpelijk.

Misschien dat ze het op een vergelijkbare manier als bij Topcoach en Matchduel zouden moeten doen, namelijk dat de vorige editie nog een X periode voor een X percentage meetelt. Al vind ik daar 50/50 tot de winterstop en daarna volledig het nieuwe spel nog iets te ruw gekozen.

Idealiter zou ik zien dat het percentage hoe zwaar het nieuwe spel meetelt gestaag oploopt. Dus stel dat er vorig jaar al een F1-spel was geweest, dan had je score van dit jaar in Australië voor 1/21e meegeteld en je score van vorig jaar nog voor 20/21e. En na de volgende race 2/21e versus 19/21e, etc.

Al is dat misschien weer een iets te traag tempo, dus je zou ook met een tweemaal zo snel schema kunnen werken. Bijvoorbeeld nu 2/21e vs 19/21e, na de volgende race 4/21e vs 17/21e, etc. Dan telt vanaf halverwege het spel het huidige spel volledig mee.

Starlynk

Het belooft weer een mooi weekend te worden met Ouwejan en Sandler geblesseerd, dus moet ik Veltman basis zetten..... En dan ook nog eens Jörgensen twijfelachtig en Toornstra is altijd twijfelachtig.. Het zou me echt sterk verbazen als ik nog top 100 sta na dit weekend ;)

Ceramiche Ariostea

Ik denk dat het wel mee gaat vallen Starlynk. Ik heb de plank na de winterstop echt een aantal keer goed mis geslagen en ben er ook nog steeds blijven plakken

Ceramiche Ariostea

Gelukkig weer een fijne captainkeuze met van Ginkel. Nu hopen dat AZ met de 0 de wedstrijd door komt.

Laatst gewijzigd
JimKro

Gunstige avond voor mij. Roda doet weer vreemde dingen.

Gids03

Van ginkel krijgt de assist??????? Die bal word nog dik aan geraakt door een nac speler ??????? Denk dat dit word terug gedraait door scoritooo ik hoop t niet maar ben bang van wel

JimKro

Veltman terug in de basis. Ik heb hem helaas op de tribune, maar voor de langere termijn wel goed nieuws. Hopelijk behoudt hij nu wel zijn plek en blijft het niet zo’n twijfelgeval.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ah das een mooie meevaller in deze treurige speelronde (verlies Vitesse)! Wel balen dat ik hem op de bank heb en Angelino in de basis. Huntelaar gelukkig ook in de basis!

Ik ben Ten Hag qua Scorito wel zo ontzettend beu. Eerst bij Utrecht al die gebrekkige communicatie en nu bij Ajax ook al meerdere keren.

Thijmen1411

Hebben mensen hier Raikkonen of een van de Red Bulls tegen Hamilton staan voor dit weekend? Met die grid penalty zou dat best goed uit kunnen pakken. Jammer dat de deadline gisteren was en dat ik het niet heb kunnen overwegen.

Starlynk

Heb gisteravond 10 minuten voor de deadline nog Verstappen tegen Hamilton gezet voor 1600

Pietje Precies

Ja, ik heb Raikkonen voor 1500 vs Hamilton gepakt. Slechts een kwartiertje voor de deadline ofzo, nadat ik het nieuws zag. Had op die plek eerst Sainz vs Ericsson staan voor 800.

Thijmen1411

'@Starlynk @Pietje Kijk net Formule 1 café terug en hoor dus dat het gisteravond inderdaad al bekend was. Goede beslissing van jullie denk ik.

EDIT:
Ik heb voor dit weekend:
Hulkenberg vs Ocon: 1100
Grosjean vs Perez: 1700*
Magnussen vs Stroll: 1400
Alonso vs Sirotkin: 1100
Ericsson vs Hartley: 1200

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ja, wel maar kort hoor. Denk dat het nieuws rond 22u naar buiten kwam.

Ik heb mij misschien verkeken op hoe fraai Magnussen vs Ocon was voor 1500. Want jouw optie met Magnussen vs Stroll, zodat je Hulkenberg nog vs Ocon kan spelen is ook wel fraai. Had ik op zijn minst serieus in overweging moeten nemen.

Grosjean & Alonso hebben we hetzelfde. Ik heb nog Bottas voor 1000 vs Ricciardo gespeeld. En dus Raikkonen voor 1500 vs Hamilton.

Starlynk

'@Thijmen1411: ik heb dezelfde opstelling, alleen dan Verstappen vs. Hamilton: 1600 ipv Ericsson vs. Hartley

1 2 ... 43 ... 608 609

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.