Denk je dat je het wel aardig doet met tennis. D captains volle punten en 3 eruit waarvan 2 door velen zijn gekozen (Rublev en Muguruza), sta je in de WF ranking toch slechts op plek 47 van de 54.
En volgende ronde Osaka en Kvitova ook al weg. Gokken op D captains maar in ronde 2 om beetje aansluiting te houden al ben ik bang dat het een matig toernooitje gaat worden.
De eerste ronde van de tennispoules zegt meestal vrij weinig (tenzij je al echt veel uitvallers hebt). Het gaat er voornamelijk om dat jij net de D of C speler hebt gekozen die ver gaat komen en deze ook durft te cappen (en die dan ook wint). Dat zorgt in de tennispoules voor zo ontzettend veel punten dat de keuzes voor de juiste A of B spelers vaak minder belangrijk zijn.
Het uitvallen van Osaka en Kvitova is erg zuur maar gezien het percentage dat ze zijn gekozen (48% en 71%) zullen de meeste 'serieuze' spelers ze ook geselecteerd hebben, in ieder geval Kvitova.
Ik sluit me aan met het cappen van d spelers. Bij voorkeur cap ik nog d spelers in ronde 3. En c spelers in de kwartfinale. Als je die nog hebt tenminste. Als je voor een hele hoge score wilt gaan is deze tactiek ook noodzakelijk.
Het liefst cap ik een d speler nog tot de finale. Dat gebeurd zelden. Dus de winnaar in de a categorie hebben is dus ook een must.
Wat een rollercoaster partij tussen Katerina en Kuder. eerst 5-2 achter eerste set en buigt Siniakova het nog om en geeft op dezelfde manier een 3-0 voorsprong in de 2de set weg. Gelukkig nog €10,00 op kuder kunnen zetten toen ze op 6.00 stond, maar wel balen als Siniakova dit toch verliest.
Maar goed, geen schande, wat een heerlijke partij.
@Danusz: haha deden precies hetzelfde dus.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.