'@zeewolde: zeker, dat gevoel ken ik. In dit opzicht vind ik em iets zuurder omdat ik een paar uur voor de wedstrijd van Badosa nog op het forum aangaf dat ik echt twijfelde tussen Badosa en Krejcikova. Ik had namelijk eerst Krejcikova meteen erin geklikt, maar was een beetje bang voor Gauff. Dacht daarna een wedstrijd tussen twee D’tjes is wellicht meer kans voor Badosa, terwijl dat helemaal niet opgaat bij de vrouwen. Het is bijna altijd zo onvoorspelbaar als wat. Maar goed, achteraf klinkt dat natuurlijk allemaal leuk en aardig. Eindstand heb je er niks aan. Ik ga nu wel de gok nemen met Krejcikova in de halve finale. Ik denk dat Swiatek (als ze doorgaat) die partij wint, maar ik speel voor een duimpje of hoger. Eindigen op 75% of op 60% is wat mij betreft gewoon allemaal hetzelfde. Het is nog steeds met niks achterblijven.
Ook al vaker gezegd: eens. Captainkeuzes lijken belangrijker dan een goed team als geheel. Had geen Badosa (stom), waardoor ik Krejcikova “moest” cappen. En dan komt ook Sakkari nog veel verder dan normaal (wat stond die sterk te spelen zeg!). Daardoor sta ik nu opeens op 72% terwijl er wel eea op mijnteam af te dingen was, mn bij de dames.
Neemt niet weg dat voor een echte topscore óók je teamselectie goed moet zijn.
Daar moet toch wat op verzonnen worden, dat captainfactoren niet zo onevenredig veel belangrijker zijn dan TS. Bijv. factoren niet zo hard laten oplopen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.