Tot nu toe gaat het gesmeerd op Wimbledon, nu op 99,2%.
Maar vanaf nu wordt het lastig qua captain keuze.
Ga ik op safe of alles of niks?
Heb bij de heren alleen Sonego als D speler, maar moet tegen Federer.
Dames Krejcikova tegen Barty
Jabeur moet tegen Swiatek
Rybakina tegen Sabalenka
Kerber tegen Gauff
Geen zekere captain, wordt gokken...
Ik neig naar Berettini voor zekerheid en bij de dames gokje op Krejcikova
Ocon is voorlopig wel een slechte keuze gebleken ja met 2 DNF's. Gelukkig dat ik hem niet heb genomen. Maar hij was 17e getraind dus echt een hoge factor zullen de teams met Ocon hem waarschijnlijk niet gegeven hebben? Het mooiste is natuurlijk als zo iemand super goed heeft getraind en door iedereen op x7 of x8 wordt gezet en er dan af gaat, dan kost het pas echt punten.
'@Imbatido had hem inderdaad op x2 gezet. Dus de schade valt mee, maar het vervelende is dat je zonder Ocon een andere teamselectie had kunnen maken en dus meer punten had gescoord. De teams met Ocon zijn 'verleid' door zijn prestaties in de eerste 5 races waardoor het een goede pick leek te zijn. Helaas valt hij nu vies tegen ;)
Als je 11 winnaars en 24 unforced errors heb je iets niet goed gedaan dus ondergepresteerd. Dan kan het Pliskova zijn, maar die is de exposen op gras. Ik bedoelde trouwens falen van Korda en niet van Samsonova. Korda het waar het momentum en stond 2-0 voor in de 5e en as we speak leveren beide dames elke game hun service in.
Hoewel het inderdaad een verbetering is, vind ik het nog steeds een gekke regel. Iemand die in minuut 91 invalt en scoort krijgt dus geen pinch-hitter bonus. Iemand die in minuut 10 invalt en in minuut 54 uitvalt krijgt wel een pinch-hitter bonus.
Persoonlijk zie ik liever een pinch-hitter bonus vanaf minuut 80 t/m blessuretijd. Dat zijn namelijk echt forceerders van een doelpunt.
Ik zie niet hoe die “nieuwe” ph regel een verbetering is. Vm was de oude regel “maximaal 45’ “, nu “minder dan 45’ “. Miss dat die ‘reguliere speeltijd’ er eerst ook niet bij zat. Maar dan nog: zeer marginaal, niet fundamenteel. En daar komt de opmerking van @Primavera nog eens bij.
Belangrijker vind ik de wijzigingen rond de transferperiodes:
- de 1e is slechts 3 weken
- prijzen vastgeklikt na r2
- slechtste 2 weggestreept
- (de grootste verandering) : transferperiode in winterstop slechts 2 rondes!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.