Scorito-algemeen

1 2 ... 439 ... 606 607
Harderijder

Jammer dat Madueke het nu zo goed doet, had gehoopt dat er nog wat mensen zouden zitten te slapen.

arjenzvob

100% pickrate Madueke

vevie

'@harderijder: ik ga ervan uit dat de mensen die serieus bovenin meedraaien (off iig willen meedraaien) met Topcoach Madueke er al lang in hebben staan. De meer ‘casual’ spelers klikken hem er nu sowieso in.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Denk dat je dit jaar niet ontkomt aan 4 spelers van beiden.
Ajax en psv steken er met kop en schouders bovenuit.

Harderijder

Nou, je hebt natuurlijk wel met een budget te maken... Genoeg spelers van PSV of Ajax die niet veel toevoegen ten opzichte van middenmoters die wel scoren of assists geven.

Peli

Qua PSV'ers was ik er al uit, dus daar hoef ik niet extra op te letten :)

En om nou zowel Tadic als Haller in m'n team op te nemen, ga ik persoonlijk niet aan beginnen, aangezien dat gruwelijk ten koste zou gaan van mijn beoogde (sterke) middenveld. Budgettechnisch bedoel ik dan.

Ach, het is nog lang tot 1 september.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Middenveld boven aanval heeft niet meer zo veel meerwaarde als 'vroeger'. Kijk maar naar de puntentelling, als het gaat om goals. Denk je aan tegengoals, tja dan kun je een sterk middenveld nemen maar dan moet je ook mannen van PSV of Ajax nemen. Want bij alle andere ploegen kun je rekenen op tegendoelpunten.

Arne Riis

Ik heb inmiddels een heel prima team staan voor de eerste Eredivisieronde, maar ik twijfel nog over één tactische keuze:

Is het handig om 1 of 2 500-spelers mee te nemen waar je verder (hopelijk) weinig hoeft te doen zodat je budget overhoudt voor 16 of zelfs 15 echte toppers, of ben je dan in de loop vant seizoen te kwetsbaar voor blessures en schorsingen e.d.?

vevie

'@arne: je zal wel 1 of 2 ‘cheapies’ (ik heb er zelf 3) mee moeten nemen om idd meer toppers te kunnen meenemen. Vooral op het middenveld en in de verdediging wil je idealiter allemaal spelers meenemen die gewoon in de basis staan. Vooral met het oog op blessures/schorsingen, etc. Dan moet je dus wel op het middenveld en in de aanval 500k mannetjes nemen die je enkel op de bank posteert, zodat je ruimte hebt voor meer toppers.

Laatst gewijzigd
HeldS

De eerste 2/3 rondes kan je toch onbeperkt wisselen? Dus de eerste rondes met 11 toppers en daarna je team pas samenstellen voor de rest van het seizoen?

Ab Normaal

Ja

Peli

Nou de keuze Tadic <> Haller is wel gemaakt na vanavond (en eigenlijk de hele voorbereiding) 🤣🤣

En @arjenzvob:
Ik ken uiteraard de puntentelling. Maar dat ik kwaliteit op mijn middenveld wil betekent niet dat ik niet ook voor kwaliteit voorin ga kiezen.
Met de 18 namen die ik nu heb (waaronder 1 middenvelder van 750K, de onvermijdelijke 500K aanvaller, 4 Ajacieden, 4 PSV'ers) kan ik erg goed leven.
Maar dat kan na 2 speelrondes in de eredivisie alweer helemaal anders zijn. We gaan het meemaken.

Nu eerst eens kijken voor de meest gunstige spelers voor speelronde 1.

Peli

'@HeldS
Dat is doorgaans wel het idee, ja.
Al heeft @Arne dat niet helemaal door, zo te lezen.

danusz1986

Niet bang dat 020 en vooral PSV veel gaan rouleren?

Treenert

Er wordt vaak gerouleerd met dezelfde spelers. Een stuk of 6 zijn altijd zeker van 90% speeltijd en dat zijn meestal niet de aanvallers. Sowieso is het handiger om verdedigers te hebben van Ajax en PSV en vorig seizoen Vitesse.

Arne Riis

'@Peli: dat zie je goed, dank voor de tip. 😉 Ik ben de regels nog maar eens goed gaan lezen, en stuit nu ook pas op de bankpunten. Zouden ze bij de wielergames ook eens moeten invoeren. Zou een boel frustratie schelen…

Peli

'@Treenert
Op Tadic na heb je gelijk, wat aanvallers betreft.
Wat verdedigers betreft heb je sowieso volledig gelijk. Daar horen op z'n minst 1 Ajacied en 1 PSV'er te staan. En bij voorkeur ook nog 1 van Feyenoord erbij. (Ik ga er vanuit dat deze ploegen de top 3 gaan vormen, met relatief weinig tegengoals.)

@Arne
😉👍🏻

Peli

3 miljoen voor Vlap. Toch wel aan de (te) hoge kant.

dadeliva

Het is na de proefperiode handig dat je 5e verdediger een redelijke basispeler is (bijv. tussen 1.25 en 1.75m).
Je kunt dan bij een blessure of schorsing van een aanvaller of middenvelder overgaan van de standaard opstelling 3-4-3 naar 4-4-2 resp. 4-3-3 en kun je je 500k of 750k spelers op de tribune laten zitten.
Andersom werkt dit niet want je moet altijd minimaal 3 verdedigers opstellen.

Pim96

Vlap wel net mooi geprijsd om twijfel te zaaien natuurlijk. Als hij zijn oude vorm terug vindt dan kan hij best zijn geld waard zijn. Al verwacht ik niet heel veel van Twente dit jaar eigenlijk.

danusz1986

Voor Twente begrippen hebben ze prima ingekocht met Wolfswinkel, Vlap en met al Menig en Cerny, Oosterwolde.

Peli

'@Pim96
Ik verwacht juist veel meer van Twente dan afgelopen seizoen, waarin ze uit de startblokken schoten maar uiteindelijk ver wegzakten.
Met de spelers die ze gehaald hebben (al dan niet gehuurd) kunnen ze een vrij sterke as vormen: Unnerstal, Pröpper, Sadilek, Vlap, vWolfswinkel. Op Sadilek na allemaal spelers die ik eventueel zou kunnen overwegen (waarvan Unnerstal, Vlap en vWolfswinkel die ik ook daadwerkelijk in overweging neem).
Verder met Oosterwolde een aardige back, met drang naar voren. En een aantal interessante buitenspelers, waarvan de meest interessante er helaas tot eind 2021 nog niet bij is (Cerny).

Laatst gewijzigd
Fiepke

Twente heeft inderdaad een heel aardig spelerspotentieel. Met flink wat jonkies liep het na de winter afgelopen seizoen minder. Start zou nu vanwege blessuregevallen weleens wat minder kunnen zijn. Echter, Zwolle, Fortuna, Sparta, Heerenveen, Heracles...het ligt allemaal dicht bij elkaar.

Team voor de 1e ronde en in de kern voor het seizoen redelijk klaar.

Nog deelnemers aan de buitenlandse topcoaches?

vevie

Ik sla de buitenlandse Topcoaches over. Neemt teveel tijd in beslag. Ik doe wel mee aan alle Match Kings, maar alleen echt serieus met Match King NL. De rest is meer invullen op goed geluk en dat is gewoon goed mogelijk. Vorig jaar zilver met BE zonder het zelf te volgen. Het zijn de makkelijkste spellen om je prijzenkast mee te vullen. Bijna een garantie op minimaal een duimpje.

vevie

Mijn team voor de eerste speelronde:

Keepers:

Drommel
Unnerstall

Verdedigers:

Max
Martinez
Letschert
Pröpper
Nelom

Middenvelders:

Klaassen
Götze
Til
van Ginkel
Harroui
Oukili

Aanvallers:

Tadic
Haller
Kabangu
Kastrati
Min

1 2 ... 439 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.