Scorito-algemeen

1 2 ... 444 ... 606 607
arjenzvob

Je moet mee laten wegen dat Mitchell van Bergen vertrekt. Dat zorgt ervoor dat hij meer gaat spelen.

En ik maak me niet druk hoor, ik wijs je alleen op het feit dat nu het jou goed uitkomt, je wél inside information wilt hebben.

Peli

Leeuwenburgh is inderdaad een 'steal'. Maar dat geldt, voor 250k meer ook zeker voor Paes.
Van Ewijk is idd bijna een no brainer. Prima tip, maar ik mag hopen dat de meesten hem al op het oog hadden. Zelf wil ik maar 1 speler van Heerenveen in mijn selectie (zie ze nog wel flink zakken op de ranglijst). Dus als ik dan bijvoorbeeld voor Halilovic ga, is Kasanwirjo van Groningen opeens weer een leuke optie i.p.v. Van Ewijk. (Al zie ik Halilovic ook zomaar de nieuwe Thorsby worden. Fantastische competitiestart, waardoor iedereen hem snel in z'n team klikt. Na 3 wedstrijden niks meer laten zien en dus weggegooid budget).
Oh en achterin is Pedersen ook echt een koopje.
Als goedkoopste middenvelder kan je voor 750K aan Rommens denken. Vaste basisklant bij GAE, met scorend vermogen, bij een ploeg die vooralsnog niet heel veel tegengoals heeft hoeven incasseren.

Zo.... heb ik, bijna tegen mijn principes in, ook een duit in het zakje gedaan.

Laatst gewijzigd
Pim96

Ben alleen bang dat sommige spelers die hierboven genoemd worden wel in prijs nog aangepast kunnen worden. Ik verwacht vooral dat Pedersen wel nog in prijs omhoog zal gaan. Voor deze rondes is het alleen wel lekker om erin te klikken.

En jongens, hou ook rekening met het Morten Thorsby effect hé ;)

Peli

Haha ik zit net Thorsby in m'n vorige berichtje te editen, keer ik hier terug, typ jij dit haha. Prachtig dat Morten bij sommigen gelukkig nog meeweegt in het maken van al te impulsieve/naïeve keuzes 😁👍🏻

En het gebeurt naar mijn idee/herinnering maar vrij zelden dat de waardes van spelers omhoog worden bijbesteld. Andersom flink meer in ieder geval.

Laatst gewijzigd
Pim96

[Quote] Prachtig dat Morten bij sommigen gelukkig nog meeweegt in het maken van te impulsieve/naïeve keuzes 😁👍🏻 [/quote]

Ben zelf toentertijd flink nat gegaan op Thorsby. Zal dus inderdaad wel paar keer nadenken over Halilovic. De punten voor de eerste twee rondes zijn echter al mooi meegenomen

[Quote] En het gebeurt naat mijn idee/herinnering maar vrij zelden dat de waardes van spelers omhoog worden bijbesteld. Andersom flink meer in ieder geval. [/Quote]

Ik speel ook mee met de buitenlande topcoaches. Zeker in Frankrijk waren er best wat waardewijzingen. Heb het idee dat ze er dit jaar dus wel iets meer mee bezig zijn. Of dat voor de eredivisie ook zo zal zijn weet ik natuurlijk niet. Denk dat het ook voor de Scorito stagiaire moeilijker is om prijzen van Ligue 1 in te schatten dan van de Eredivisie. Ik wacht echter wel nog even dinsdag af voordat ik echt ga puzzelen voor definitieve team

Peli

Ja ik ook hoor, kan niet anders :)
Mochten de waardes niet al te gek wijzigen, dan kom/ben ik er wel uit.

Treenert

Ik verwacht vooral dat Pedersen wel nog in prijs omhoog zal gaan.
is wel een risicovolle pick met straks Geertruida terug aan het front

Peli

Geertruida zal eerst bij moeten tekenen, alvorens ze hem zullen laten spelen.
Daarnaast speelt Pedersen gewoon naar behoren, zo niet beter.
Maar idd, Malacia is zekerder van zijn plek. Maar ook 500K duurder.

Laatst gewijzigd
danusz1986

En daarbij komt dat ze Geertruida als centrale verdediger willen gebruiken. Maar eerst idd bijtekenen.

Punchbox

Ik ben bang dat een hoop van de interessante spelers op dit moment wel in waarde gaan stijgen. Ook een hoop interessante spelers die in de eerste wedstrijden in de basis stonden waarbij de prijs vooral is gebaseerd op een plek op de bank als invaller. Ik wacht nog even af met het invullen van mijn team hierdoor.

Peli

Tegenover de verschillende eventuele waardestijgingen staan hopelijk ook (fikse) waardedalingen voor bijvoorbeeld Haller en Klaassen. De 6 miljoen waarvoor ze nu in het spel staan is nauwelijks te rechtvaardigen.

Treenert

Geertruida zal eerst bij moeten tekenen, alvorens ze hem zullen laten spelen.
Hoeveel keuze gaat ie hebben, hij is op een behoorlijk verkeerd moment geblesseerd. Die gaat voorlopig nergens naar toe.

En daarbij komt dat ze Geertruida als centrale verdediger willen gebruiken.
Als het centrale duo zó blijft presteren, ze maken elkaar beter, zie ik daar weinig kansen voor hem. Zeker omdat het nog weken kan duren vooraleer hij terug is (weet iemand dat te bevestigen?).

Andere speler; dit weekend viel Saglam van Willem II natuurlijk op maar was dat ook niet de speler die het in de 'voorbereiding' van vorig seizoen óók zo goed deed? Andere trainer, dat wel natuurlijk.

Btw, voor de meelezende stagiair: wat is die Cox absurd duur, haalde afgelopen seizoen 3/4 van zijn punten vóór de winterstop.

@Peli: eens over Klaassen!!! Haller daarentegen zou met het huidige moyenne afstevenen op meer dan 3100 punten 🤔

Laatst gewijzigd
Peli

'@Treenert
Ja idd, 6M voor Haller valt nog te verklaren. Die gaat z'n goaltjes wel meepikken in de ED (mits EtH hem laat staan).
Klaassen is in deze vorm rijp voor de bank. En dan gooi je zomaar 6M de Prinsengracht in. Aan de andere kant, zoveel opties heeft Ajax niet voor de nummer 10 positie. Kudus is altijd geblesseerd. En Tadic en Berghuis komen onder EtH niet voor die positie in aanmerking. Meer smaken dan Klaassen blijven er dan niet over, toch? 🤔

Treenert

Ik dacht gisteren gehoord te hebben dat EtH twee weken voorspelde voor de terugkeer van Kudus maar hoe is dan zijn vorm en hoe lang blijft hij dan heel? Daarbij ben ik 4 Ajacieden op andere plaatsen nodig. Hoop daarnaast dat nog wat AZ-ers wat vorm laten zien de resterende weken.
En wat betreft Haller; als die iedere wedstrijd een goal maakt en dus belangrijk is, blijft hij wel staan. Was ook véél te duur om te laten verdampen, dat MOET een succes worden.

Laatst gewijzigd
Peli

Jij gaat geen Ajacied(en) op je middenveld plaatsen?
Dan ben ik benieuwd hoe je aan 5 volwaardige middenvelders gaat komen (+ 1 cheap choice)

Laatst gewijzigd
Platje

Wat in het voordeel van Haller spreekt: Ajax heeft geen andere spits.. Tadic is de enige back-up maar dat doet EtH eigenlijk nooit in de NL competitie

Haller zijn sterkte is ook veel ballen van de zijkant, gister weinig voorzetten gezien (Berghuis moet niet alles kort op Nous proberen te geven) en degene die goed kwam kopte Haller naast. Hij zal veel meer goals maken en zelfvertrouwen krijgen wanneer hij beter wordt bediend (daarbij wil ik niet zeggen dat hij goed speelt! Ik vond hem gister wel aardig, daarvoor voetballend veel te matig)

danusz1986

Ik denk dat de waardes van Klaassen en Haller niet veel gaan dalen hoor.

Sjonge Jonge

In de uitleg van Scorito zelf staat "In het uitzonderlijke geval dat een speler meer waard wordt", dus zal waarschijnlijk nauwelijks gebeuren.

Peli

Dat had ik dus ook gelezen ;-) Vandaar mijn eerdere opmerking hierover.

Pim96

[Quote] Jij gaat geen Ajacied(en) op je middenveld plaatsen?
Dan ben ik benieuwd hoe je aan 5 volwaardige middenvelders gaat komen (+ 1 cheap choice) [/quote]

Alvarez valt voor mij al af. Scoort weinig en pakt gegarandeerd wat gele kaarten. Ekkelenkamp valt uiteraard ook af door speeltijd. Gravenbergh scoort in principe ook niet veel en pakt je dus vooral punten met de 0 houden. Dan blijven Klaassen en Kudus eigenlijk over. Daarbij dan de vraag wie gaat er spelen? Kudus zal vlak voor deadline fit zijn en dan nog geen basis spelen. Ga je dan op hem gokken? Of hoop je dat Klaassen blijft staan en er een aantal doelpunten injaagt (wat natuurlijk best kan gebeuren).

Ik snap dus zeker de overweging om er geen te nemen. Een Guus Til of Gotze (ondanks speeltijd) klik ik er dan makkelijker in denk ik.

Peli

Naast Götze èn Til overweeg ik zelfs 2 (minimaal 1) Ajax middenvelders. (En nee, daar zitten Kudus, Alvarez en Ekkelenkamp niet bij 😉)
Naast punten voor de nul gaan ze ook zat punten voor winstpartijen krijgen.

Edit:
Gravenberch is afgelopen seizoen in Scorito geëindigd als 6e beste middenvelder (23e van alle spelers), 'slechts' 250 punten onder topspeler Koopmeiners. Ondanks dat hij er maar 3 inschoot afgelopen seizoen. Ik vind hem op z'n minst het overwegen waard (mede ook omdat we juist Koopmeiners niet meer mee hoeven te rekenen dit seizoen)

Laatst gewijzigd
Pim96

Gravenbergh lijkt ook wel vast van een basisplek. Zal hier vermoedelijk ook mee gaan.

PB verzenden weer eens niet helaas. Blijft wel vervelend zeg...

Treenert

[Quote]Jij gaat geen Ajacied(en) op je middenveld plaatsen?
Dan ben ik benieuwd hoe je aan 5 volwaardige middenvelders gaat komen[/quote]Ik ben ws de plekjes nodig voor aanvaller(s) en (doel)verdediger(s). Tja, Koopmeiners, Vloet, Til, Götze, Tannane, Veerman, v.Ginkel, Toornstra, de Wit, Vlap, Flemming ...... dat is al een elftal 🤔

Ab Normaal

Van alle psv’ers vind ik Götze het lastigst.
Is het meest blessuregevoelig van allemaal en tegelijkertijd briljant. Die wil je als coach dus altijd opstellen in de grote wedstrijden en zal dus naar verhouding het vaakst rust krijgen van alle psv’ers. En dan uiteraard tegen de kleintjes waar je juist spelende spelers wilt hebben.

Harderijder

Leuk om jullie tips en visie te lezen. Ook mijn duit in het zakje:
Klaassen gaat er echt niet uit, die blijft wel staan. Te belangrijk voor het team, net als een Tadic of Blind. Nu is hij geen 6 miljoen waard, maar dat kan ook zo veranderen. Drukke zomer gehad, kost hem iets meer tijd weer op niveau te komen denk ik. Ook als je Ten Hag zijn eerdere opmerkingen over EK-gangers meeneemt. Al denk ik niet dat ik hem neem, omdat Gravenberch veel goedkoper is en verwacht dat hij een volgende stap gaat maken.
Gotze had ik ook, maar betwijfel of ik het aandurf met Schmidt. Hij lijkt veel rust nodig te hebben, die krijgt hij juist in de wedstrijden dat hij zijn punten moet opleveren.

Is er hier niemand die het schema erbij pakt om de wedstrijden naast elkaar te leggen? Dit is laatste jaren mijn aanpak en dat werkt voor mij wel aardig. Vitesse is bijvoorbeeld nu nog niet echt op stoom, maar hebben een relatief makkelijk programma. Daarnaast kun je zo zorgen dat je elke ronde een team op kunt stellen waar je achter staat.

1 2 ... 444 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.