Scorito-algemeen

1 2 ... 445 ... 606 607
arjenzvob

'@Treenert Van dat rijtje vind ik alleen Til en Toornstra interessant. Wellicht Flemming. De rest is of te duur, of gaat waarschijnlijk weg, of gaat hun prestatie van vorig jaar niet herhalen, of blessuregevoelig. En dan is Toornstra ook vrij duur voor iemand die nu vooral met de punt naar achteren speelt...

Laatst gewijzigd
Pim96

[Quote] Klaassen gaat er echt niet uit, die blijft wel staan. Te belangrijk voor het team, net als een Tadic of Blind. Nu is hij geen 6 miljoen waard, maar dat kan ook zo veranderen. [/Quote]

Eens dat het een belangrijke speler is voor het team. Zeker in het spel dat ajax wil spelen. Wat er wel in sommige wedstrijden mist is creativiteit op het middenveld. Kudus liet in de wedstrijden tegen Paderhorn en Anderlecht zien dit wel te kunnen brengen. De combinatie met oa Tadic en Haller werd toen ook heel makkelijk gevonden.

Daarnaast zit Ajax straks met een overvloed aan buitenspelers. Wellicht dat Ten Hag dus daar ook wel wat in gaat schuiven. Ik zie hem best Berghuis dan testen op 10. Dan win je wel veel in creativiteit op het middenveld.

[Quote] Drukke zomer gehad, kost hem iets meer tijd weer op niveau te komen denk ik. [/quote]

Dit heeft Ten Hag ook meerdere keren benadrukt. Alleen hoe veel tijd wil je sommige spelers geven als het niet loopt? De druk zal er dit seizoen meer opzitten met een Feyenoord en PSV die indruk maken. Dat speelt allemaal bij mij wel mee bij mijn keuze voor Klaassen

[Quote] Al denk ik niet dat ik hem neem, omdat Gravenberch veel goedkoper is en verwacht dat hij een volgende stap gaat maken. [/Quote]

Gravenbergh heeft al een stap gemaakt en zal zich dit jaar doorontwikkelen ja. Is dat per se extra interessant voor Scorito? Verwacht je 6+ goals en 6+ assists? Basisspeler zal hij wel blijven gok ik zomaar, maar veel scoren zie ik hem persoonlijk (nog) niet doen. Dan sprokkel je uiteraard wel nog met "de nul houden" wat uiteraard interessant blijft.

Peli

'@Treenert
Van jouw lijstje kunnen Koopmeiners, Tannane, Veerman en Flemming zomaar nog een transfer maken.
Maar mochten zowel Koopmeiners en Veerman blijven, zijn dat zomaar hele reële opties.
Vloet gaat m.i. niet weer zo'n seizoen als vorig jaar draaien. En dus te duur dan.
Til is idd bijna een zekerheidje.
Götze een mogelijkheid, maar.... zie meerdere posts hierboven. Van Ginkel is ook onwijs blessuregevoleig, plus gaat veel gespaard worden, plus speelt nooit op kunstgras.
Toornstra gaat er in zijn nieuwe rol veel minder inleggen.
De Wit is voor mij sowieso geen optie.
Vlap is afwachten of hij dat ene goede seizoen in Heerenveen en opvolgende goede jaar in Brussel kan evenaren. Wellicht een optie voor me na de winterse transferperiode.

Treenert

'@Peli zal ik eens een vergelijkbaar beren-op-de-weg-lijstje van alle Ajacieden of PSV-ers maken?
Als je zo tegen alle spelers aan kijkt laat je veel potentie liggen.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Peli legt gewoon heel goed uit wat ik in minder woorden zei. De kunst is om spelers te kiezen die spelen. Simpel zou je zeggen maar nee. Dat is het eerste uitgangspunt. Daarna kijk je naar verwachte punten. Daarom is een speler als Gravenberch bijvoorbeeld superinteressant. Speelt, houdt vaak de 0. Wint vaak. En is nu iets meer doelgericht.
Ik ben er zeker nog niet uit.... En risico zal ik zeker moeten nemen. Maar niet te veel.

Peli

'@Treenert
Beren-op-de-weg-lijstje, potentie laten liggen. Zo kan je het zien en noemen.
Ieder heeft ook z'n eigen manier van beredeneren. Er is vooraf geen fout of juist. Dat maakt de selectieperiode juist zo leuk (of ik bedoel, frusterend 😅)
Voor mij zijn de door mij hierboven genoemde argumenten zeker wel hele belangrijke overwegingen bij het samenstellen van mijn definitieve selectie.
Daarnaast ben ik het met Arjen eens.... 15 van de 18 selectiespelers moeten simpelweg wekelijks starten bij hun clubs. Is dat niet het geval laat je in de basis al een berg potentiële punten liggen. Verder heeft Arjen het al prima toegelicht, niks aan toe te voegen.

Ric

Maar is dat ook niet het geval bij de spitsen van PSV, vooral nu Bruma ook aardig in vorm lijkt. Dat roulatie systeem van die gekke Duitser bevalt mij allerminst. Daarom ben ik er toch sterk over aan het nadenken het bedrag voor Tadic gewoon weg te gaan leggen. Speelt nagenoeg altijd.
Een zahavi of madueke kan zomaar op de bank zitten in een 6-0 wedstrijd thuis tegen Zwolle bijvoorbeeld (even overdreven uiteraard).
Ik zou een heerlijk elftal samen kunnen stellen. Maar het feit dat er vooral bij psv veel gewisseld wordt maakt het toch nog enorm moeilijk.

Peli

Bij PSV voorin en achterin en op het middenveld (en bijna op doel ook) moet je proberen te bepalen wie er vaker in de basis gaat starten en wie minder vaak. En wie er bepalend/beslissend/effectief gaat zijn in de minuten die hij maakt.
Gakpo, Madueke, Bruma? (Of in mindere mate Vertessen)
Ginkel, Pröpper, Sangare, Götze? (Mindere mate Thomas, Mauro)
Max, Ramalho, Boscagli, Teze, Mwene?
Op deze manier kleeft aan bijna elke PSV'er een fiks risico.
En dus ben je geneigd ze, tot op zekere hoogte, "links te laten liggen".

Laatst gewijzigd
Platje

Tadic is al jaren de nummer 1 met Scorito, kan je die wel links laten liggen? Madueke en Gakpo zijn wel aantrekkelijk geprijsd gezien de concurrentie: zelfde prijs als Veerman, Pavlidis, Linssen, Reza, Thy en maar 500k duurder dan de spitsen van Utrecht en Vitesse

Harderijder

In de voorhoede probeer ik altijd echte spitsen te hebben. Buitenspelers zijn wisselvalliger en assists voor aanvallers wordt ondergewaardeerd. Wat dat betreft vond ik Tadic altijd duur, maar bij het gebrek aan alternatieven komt hij er nu denk ik wel in.

danusz1986

En kijken naar een penaltynemers.

Platje

Wie zal de penalties van Feyenoord gaan nemen?

Ab Normaal

Hoe laat worden die prijzen definitief vastgesteld?

Harderijder

Engeland is al gedaan. Veel wijzigingen daar en helaas van veel spelers die ik in mijn team had.
Ziyech van 2 naar 3,5 en Skipp van 0,5 naar 2, dan is er in de eerste inschatting toch iets fout gegaan :')

Platje

Inderdaad wel wat wijzigingen in Engeland.. Bruno miljoentje duurder en o.a. Tsimikas en Oxlaide van Liverpool ook gestegen

Wel apart dat ze zelf aangeven dat het uitzonderlijk is dat er prijzen stijgen, maar dat ze veel wijzigingen toepassen. Bruno omdat hij een hattrick heeft gescoord? Was toch al bekend dat hij basisspeler zou zijn met veel goals en assists?

Laatst gewijzigd
Peli

K*tzooi.
Madueke +1.0M
Til +1.0M
Sinisterra +0.5M
etc......

Laat het puzzelen beginnen haha

Laatst gewijzigd
Peli

Komen de waardewijzigingen trouwens niet onder "mutaties" te staan?
Dat zou het geheel wel wat overzichtelijker maken.

Punchbox

Bij de info staat dat die drie ook de enige zijn die in waarde zijn gestegen.
Madueke 3.5M -> 4.5M
Sinisterra 2.5M -> 3.5M
Til 3.5M -> 4.5M

Qua daling staat er niks maar ik geloof dat Vloet eerst 4M was en nu 3.5M dus waarschijnlijk zijn er wel meer in waarde gedaald.

Platje

In ieder geval Darfalou en Douvikas van 3 naar 2,5 / Thy van 3,5 naar 3 / Karlsson van 4 naar 3,5

Peli

Ja en zie ik ook wel wat waardedalingen in het 1.0M/750K segment

kevinraar

mij team staat klaar voor speelronde 3

arjenzvob

Fijn Kevin, kan ik rustig gaan slapen.

Peli

Nu al, Arjen. Vroeg op? 😅

Herbie53

Kevin snapt nog steeds niet dat het mijn team is

Laatst gewijzigd
Peli

.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 445 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.