Scorito-algemeen

1 2 ... 45 ... 608 609
JimKro

Weghorst als captain pakt helaas ook niet geweldig uit.

BarryE1

4 spelers + captain gebruikt, voortvarend begin, 726 punten!

Starlynk

Mijn keuzes voor Mount als captain hebben in het verleden niet veel opgeleverd, dus nu maar Toornstra gedaan, dus die zal wel op de bank zitten.. Til was mooi geweest... Maar de avond begon weer fantastisch met Kuwas die een penalty mist :p Ach, we staan nog steeds in de top 100.

BarryE1

Gezien de vorm van Vitesse en de goede vorm van sparta, durfde ik het niet aan met mount.

Thijmen1411

Hoe zit het met Scorito GP dit weekend bij jullie? Ik had vorige week 7900 dus ik heb nu veel risico voor een potentieel hogere score:
Raikkonen vs Bottas 1500*
Hulkenberg vs Ricciardo 1400
Grosjean vs Perez 1600
Magnussen vs Ocon 1400
Ericsson vs Stroll 1400
Maximale score: 8800

Pietje Precies

Mwah, Vitesse is wel dik favoriet. Maar goed, hopelijk winnen ze eindelijk weer eens.

Ik heb:
Ricciardo (P6) vs Leclerc (P19) voor 800
Alonso (P13) vs Sirotkin (P16) voor 1000
Magnussen (P11) vs Stroll (P18) voor 1400
Grosjean (P10) vs Ocon (P12) voor 1600
Gasly (P17) vs Perez (P8) voor 1700

Helaas pakt Gasly dit weekend erg slecht uit.. had een hele leuke kunnen zijn.

Starlynk

'@Thijmen: Ik zou Grosjean vs. Perez je bonusduel maken, want als Grosjean die niet wint dan verbeter je je score van vorige week toch niet, dus geen reden om iets safer te spelen..

Ik heb zelf ook wat risico genomen:

Grosjean (P10) vs. Perez (P8) voor 1600 (bonusduel)
Hamilton (P4) vs. Bottas (P3) voor 1000
Magnussen (P11) vs. Ocon (P12) voor 1400
Ericsson (P20) vs. Stroll (P18) voor 1400
Gasly (P17) vs. Sirotkin (P16) voor 1100

Het is allemaal niet onhaalbaar, maar het lijkt me sterk dat ik ze alle 5 nog win. Ach ja, het zij zo.. Heb iig een aardige score neergezet vorige week (6700), wilde nu nog een gokje om proberen 8100 te halen.. Voor na de proefperiode overweeg ik sterk om voornamelijk voor safe duels te gaan (800/900).. Harstikke leuk die 1600/1700 duels, maar gewoon te tricky om op te bouwen

wesley1983

Voorlopige beste score is 5000 dus heb gekozen om gemiddelde risico te nemen in de hoop om ze allemaal juist te hebben.

Hamilton (P4) vs. Bottas (P3) voor 1000
Hulkenberg (P7) vs. Ocon (P12) voor 1000
Grosjean (P10) vs. Leclerc (P19) voor 1200
Magnussen (P11) vs. Stroll (P18) voor 1400 (bonusduel)
Gasly (P17) vs. Sirotkin (P16) voor 1100

Hamilton en Gasly na 2 goede oefensessies toch tegenvallend te noemen maar kan nog lukken (scheelt maar 1 plaatsje) en hopelijk geen uitvallers zodat ik mijn voorlopig beste 5000 punten kan verbeteren met 7100 punten.

Laatst gewijzigd
Thijmen1411

'@Starlynk goed punt inderdaad, ik ga het aanpassen! Wat betreft de aanpak voor na de proefperiode, weet ik nog niet helemaal wat voor keuzes ik ga maken. Ik denk dat ik 3 coureurs kies die me elk ronde waarschijnlijk wel 800 punten op kunnen leveren en 2 coureurs die in de proefperiode wat teleurstellendere resultaten hadden en me misschien 1200+ punten per ronde kunnen geven. Die wisselende punten maakt het wel erg onvoorspelbaar. Misschien was het beter geweest als ze elke ronde zoals de proefperiode hadden gedaan, dat je elke keer weer nieuwe coureurs kan kiezen. Wat denken jullie daarvan?

Valvuillerdemoz

Ja inderdaad. Nu wordt je eigenlijk nooit beloond voor een goede gok want als jou coureur een keer goed rijdt, is een overwinning van hem de volgende keer weer minder punten waard.
Ik zie nog geen licht in deze spelopzet eerlijk gezegd.
Leuker was m. i. om met een budget een aantal coureurs te kiezen die gewoon punten voor je kunnen pakken. Voor de variatie zou je dan nog iets kunnen doen met punten voor het team of chassis of dergelijke.

Pietje Precies

Ik ben het met je eens met dat deze opzet niet goed in elkaar steekt, maar je schetst het nu wel een tikkeltje overdreven.

Er gaat tussen de 100 en 300 punten vanaf per overwinning. De 'value' zal bij sommige fors misprijsde coureurs dus 'pas' na 4 of 5 races verdwijnen in plaats van na 1 race. Daarnaast als de 'value-coureur' een keer uitvalt wordt de beloning weer verhoogd. Dus het gaat echt wel wat langer duren voordat alle coureurs richting een faire beloning zijn bewogen.

Plus je hoeft geen vaste tegenstander te kiezen. Dus misschien is de 'value' tussen coureur A en coureur B na 4 rondes wel verdwenen, maar misschien is er dan juist 'value' ontstaan tussen coureur A en coureur C, etc.

Ik denk dat het dus vooral verstandig is om coureurs te pakken die meer dan 1 interessante tegenstander hebben ;)

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Goeie Pietje! Zo precies had ik het nog niet bekeken 😁

JimKro

Zo, Vitesse - Sparta mag niet te lang meer duren voor de mensen zonder Vitesse-spelers :p.

Jori

Doe morgen maar nog zo'n tijdstraf van 30 seconden voor Perez, ga ik hard nodig hebben.

Starlynk

'@Jori: toch niet helemaal safe die 7600 punten van 4 coureurs toch? :p

Jori

haha, had helaas wat weinig tijd om mijn voorspelling nog correct aan te passen op de trainingen van China. Maar vooraf Gasly tegen Perez voor 1700 punten, leek me een gokje toch slim (stond al op 7000 punten vd vorige ronde). Raikkonen tegen Bottas leek me ook slim, zeker gezien de superieure pace.
Verder iets meer veiligheid dacht ik in te bouwen door Ericsson tegen Stroll (nog steeds 1400 punten) te zetten in een achterhoede strijd, maar die bleek ook weer ver terug te vallen.
Grosjean wint wel van Leclerc en Magnussen van Ocon voor 1200 en 1400 punten

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Nu dan de definitieve selecties.
3 rijders staan voor mij zo vast als een huis.
Jammer alleen dat ik verwacht dat ca. 95% die drie ook gaat nemen.

Ik vind dit toch wel een erg groot gokspel. Eigenlijk moet ik ook 1 van de 6 toprijders nemen. Maar geen idee welke. Dat is toch iedere race weer anders.

Starlynk

Ben benieuwd of Ziyech nog gaat spelen voor Ajax dit seizoen....

JimKro

Ja dat is zeker de vraag.... Voor Scorito vevelend, maar vooral zo ongelofelijk zonde voor Ajax. Ik hoop dat Ziyech een hele mooie club krijgt volgend seizoen, waar hij wel gewaardeerd wordt.

JANTHEMAN

Hij wordt maar door aantal mensen niet gewaardeerd. Door veel mensen wel, maar het negatieve valt op.... helaas. Wat gisteren is gebeurd mag niet en er zijn er dan een paar die een duw geven. Is niet representatief voor de Ajax “fan”.

BarryE1

Vorig weekend selectieproblemen in de voorste linie, met schorsingen voor Berghuis en Kerk. Was gelukkig nog wel redelijk op te vangen door 3-5-2 te spelen, alleen de bankspeler (Caenepeel) scoorde geen punten. Nu meer problemen door 2 schorsingen in de laatste linie, Tagliafico en Svensson. Behoorlijk zuur, moet nu noodgedwongen Malacia en een VVV-verdediger in de basis zetten, naast Dumfries. Overweeg zelfs om de VVV-er op de tribune te laten zitten, voelt tegennatuurlijk maar verwacht er eigenlijk alleen maar minpunten van.

Pietje Precies

Zou erg zonde zijn als hij niet meer speelt. Juist aankomende speelronde kan hij flink punten gaan scoren... ik twijfel nog of ik hem captain ga durven maken. Hopelijk komt er nog nieuws naar buiten!

BarryE1

Is het jullie eigen interpretatie dat Ziyech niet meer voor Ajax wil spelen of heeft hij ook nog iets gezegd wat hierop kan duiden?

Niels22

Sowieso een lastige speelronde, wat doet PSV met zijn opstelling en feestbeesten? Wat doen Feyenoord en AZ met hun spelers met oog op de bekerfinale?

Starlynk

'@BarryE1: interpretatie, gezien hetgene ook eerder dit seizoen gebeurd is en wat er nu dus eergisteren gebeurde + dat Ziyech al zijn Ajax gerelateerde dingen van zijn Instagram heeft gegooid. Dat ie deze zomer weggaat lijkt me vrij zeker, maar wie weet blijft ie gewoon spelen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat ie daar geen zin in heeft.. En wat moet Ten Hag dan?

@Niels22: Ja, inderdaad een hele lastige speelronde.. ik denk dat veel teams mogelijk spelers met 0 of lage punten in de basis zullen hebben..

Laatst gewijzigd
1 2 ... 45 ... 608 609

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.