Scorito-algemeen

1 2 ... 450 ... 606 607
Platje

De buitenlandse topcoaches zijn wel lastig (doen met de vriendengroep aan alles mee). Herrera van PSG, Vazquez van Real, Seck van Antwerp en nog een aantal die de eerste wedstrijden basis stonden en nu ineens wissel..

KissMyAce2.0

Dat is wel heel bizar Platje

Sloddies

Ups en down voor de Sloddies dit weekend. Die regen in Spa kost me 6% voor mijn algemene ranking omdat Russell niet in mijn team zit. Het valt me nog mee.

Voor de Topcoach wel veel punten en hierdoor zelf op 92 in de Algemene Ranking. Maar ja, hoogste score is 1390 en dat betekent dat ik zometeen op de gecorrigeerde ranking 2300 plaatsen ga zakken.

Hierdoor voor even terug in de algemene top 100, dus vandaag nog eens snel in het tennis verdiepen. Het zijn drukke tijden......

Karperdrol

Ja, hoe gaat het met tennis?
iedereen zijn team af?
Merk dat van alle spellen op Scorito, dat er over tennis het minst gepost wordt.

ik ben heel benieuwd naar Osaka en de C mannen vind ik erg lastig.

Sloddies

Osaka is inderdaad een belangrijke vraag. Een andere: is er een forumpoule?

Karperdrol

Volgens mij niet.

danusz1986

Lastige keuze tussen: Isner, Davidoch, Fritz, Brooksby, Ivashka en Fucsovics. Hoofdbrekens nog tot de deadline.

dvansteenis

Tiafoe niet te vergeten. Ik heb liever een extra D man dan die 3 C’s. Zit nu op Khachanov Opelka en Humbert, maar of we daar hoge ogen mee gaan gooien…
Met dank aan Russel weer in de top 100 algemeen! 75 om precies te zijn

RvhC74

Wanneer gaan we het eens uitgebreid hebben over de Topcoach teams/keuzes.

Daarnaast is het mijn inziens oneerlijk met de voorbereiding. 1x goede score hebben met bijvoorbeeld geluk en de rest verprutsen kan je een behoorlijke voorsprong qua punten geven. Niet echt eerlijke manier. Gewoon aanpassen en net zoals in de winterstop.

Karperdrol

Ik zit met mijn C op: Dimitrov, Garin en Monfils.... ik weet het, drama maar ik zie Khachanov niet winnen van Shapo, jullie wel?

Peli

'@Reneetje van het Cafeetje
Oneerlijk t.o.v. wie? Elke deelnemer heeft dezelfde kansen en loopt dezelfde risico's.
Scorito sluit op deze manier juist uit dat een x-aantal deelnemers al na 3 speelronden een dikke voorsprong op de rest heeft.

Ab Normaal

Ja, ik wel.

danusz1986

'@karper

Shapovalov is slecht in vorm en Khachanov zelf wel. Dus ik lies Khachanov.

RvhC74

'@Peli

Als je 3 goede rondes hebt, sta je bovenaan zoals het hoort. Nu kun je dus puur gokken (mazzel hebben) en dus 2 mindere rones/punten hebben. Sta je opeens 300 punten voor ipv 500 achter???

Niks met kunde meer te maken. Daarnaast in de winterstop tellen wel alle rondes mee. Dat is raar en tegenstrijdig.

Ik zie het als willekeur.

Desnoods tel de slechtere rondes voor 50 procent mee.

Peli

'@Reneetje
Na 3 goede rondes sta je weliswaar bovenaan, maar niet zoals jij zei "zoals het hoort".
De eerste 3 rondes kan je ongelimiteerd wissels aanbrengen per speelronde (over willekeur gesproken), terwijl je het na speelronde 3 met je door kennis/kunde vergaarde informatie over spelers en teams samengestelde selectie moet doen.
Dat de spelregels voor de eerste 3 speelrondes afwijken met die van de winterstop is dan echter wel weer vrij krom inderdaad.

michelb6

Dat zullen ze voor nieuwe leden doen, zodat die het spel kunnen leren kennen. Anders maak je 1 foutje en loop je achter de feiten aan.

RvhC74

'@harderijder

Dat doen ze met overige spellen ook niet. Eenmaal gekozen is definitief.

MarvinG

Dit doen ze omdat je tijdens deze speelrondes nog je hele team kunt samenstellen op basis van de wedstrijden van die ronde. Het is voor iedereen hetzelfde, dus iedereen kan gokken op basis van het speelschema. Nu spelen we met een vaste selectie en gaat het echt om je kunde en visie, waarmee je jouw selectie hebt samengesteld. Ik vind het behouden van 1 van de 3 scores niet zo'n probleem eerlijk gezegd.

Ric

Laat ze dan het gemiddelde pakken van het aantal gespeelde rondes. Dan kun je zelf ook
Afwegen of je gaat gokken of al redelijk met een stabiele basis wil werken.

Peli

'@MarvinG
Precies hoe ik het ook zie, alleen net ff wat anders verwoord ;-)

Ric

Lastig de middenvelders. Gotze, Ginkel, Til, Gravenberch, Klaassen. Gaat pingel Gustaf spelen?
Wat worden de tops en flops

Ab Normaal

Proefrondes is puur gedaan omdat de transferperiode nog loopt.
Anders zit je met spelers die vertrekken, of niet meer spelen omdat er een concurrent gehaald is.

Dan moeten ze iets verzinnen en dat heeft Scorito keurig gedaan. En het is typisch Nederlands om dan lekker weer te gaan zeiken op wat ze verzonnen hebben. Je kunt het toch nooit voor iedereen goed doen omdat er zoveel verschillende meningen zijn.

Waarschijnlijk hebben de klagers over het feit dat je lage scores kunt schrappen geen enkele keer heel hoog gescoord en 3x stabiel net boven gemiddeld. En de mensen die klagen dat ze allemaal meetellen hebben minimaal één keer slecht gescoord.
Vaak is het gewoon eigen belang.

Het is 't spelletje van Scorito, zij bepalen de regels. Vind je het leuk, doe je mee, vind je het niet leuk, doe je niet mee.

Denk dat iedereen kan verzinnen dat voor die proefperiodes er meerdere mogelijkheden zijn en dat je voor iedere mogelijkheid voor én tegenstanders hebt.
Dan moet je de in jouw ogen beste keuze maken en dat hebben zij gedaan. Punt.

Peli

Amen

Peli

'@Ric
Ik zie je overpeinzingen. Maar had zelf, uiteindelijk, misschien wel het minste moeite met het samenstellen van mijn middenveld. Moest zelfs spelers droppen die ik er best bij had willen hebben, dus 6 middenvelders uitzoeken was niet zo'n probleem (mede dankzij de proefperiode, daarvoor had ik 4 vd 6 anderen gekozen namelijk).

Laatst gewijzigd
Fietsbel

Ik vind niets over de afgelasting van Simon tegen Fokina. Weet iemand hier iets van?

EDIT: Is heringedeeld tegen Trungelliti, never mind.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 450 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.