Scorito-algemeen

1 2 ... 461 ... 606 607
Peli

Potverdorie, zet die gekke Davy me toch weer voor een dilemma.

RvhC74

Klaassen man van de wedstrijd. Memphis goede tweede met de goals. Berghuis ook goed.

KissMyAce2.0

Klaassen speelt 1x goed en meteen hosanna. Gek volk zijn we toch. Hoe slecht verdedigde Turkije wel niet.

Ludi

Niet veel minder dan teams als PEC enzo denk ik ;)

Ab Normaal

'@Kissmyace
Klaassen speelde 2 wedstrijden slecht als puntenkanon van vorig jaar en werd direct afgeserveerd.
Gek volk zijn we toch.

KissMyAce2.0

'@Ab
Klopt inderdaad. Maar dat is eigenlijk hetzelfde

Ab Normaal

Ze zeggen niet voor niks: je bent zo goed als je laatste wedstrijd.

Dat opportunisme is niet alleen in NL. Is eigenlijk in de hele voetballerij.

Peli

Opportunisme is mens eigen en werkt twee kanten op.
Ik denk dat deze midweekse interland zomaar voor heel wat extra hoofdbrekens bij een aantal mensen heeft gezorgd.
Leuk toch! Let the puzzling continue.

Laatst gewijzigd
mas22

'@Reneetje

iedereen heeft zijn eigen ideeën over sterkte van tribunespelers. Persoonlijk vind ik het belangrijk dat elk van de spelers in mijn team ook daadwerkelijk speelt bij zijn club. Je zal altijd te maken krijgen met blessures, schorsingen en spelers die worden gespaard of gepasseerd. Ik heb liever een goede balans zodat ik in ieder geval een backup heb voor het geval het nodig is. Daarnaast wil ik ook altijd kunnen switchen tussen 3-5-2, 3-4-3 en 4-4-2. Ik zal mijn team dus niet opvullen met 3x een 500k speler, waar ik echt niks mee kan. Alleen in de aanval wil ik wel eens een 500k speler neerzetten, omdat je altijd kan switchen naar een systeem met 2 aanvallers.

Ik durf overigens de PSV middenvelders niet aan. Wegens blessuregevoeligheid en het wisselbeleid van Schmidt. Ik vind PSV sowieso lastig. Wat gaat Schmidt doen rond de EC wedstrijden? Hij kan er rustig 6 andere spelers in zetten. In potentie zitten er heel veel punten in de PSV selectie, maar als je voor veel PSV'ers gaat zou ik in ieder geval wel goede backups willen hebben voor het geval je toppers op de bank zitten.

Voor wat betreft je vraag of middenvelders als Flemming, Vloet, Veerman en Seuntjes meer punten opleveren dan de spelers van Ajax, PSV, AZ of Utrecht. Tja, dat zou iedereen wel vantevoren willen weten :)
Maar kijk naar de punten van vorig seizoen zou ik zeggen. Het is in ieder geval niet per definitie het geval dat een speler van de traditionele top drie meer punten haalt dan een speler van een "lagere" club.

Ab Normaal

'@mas22
Klopt, maar dan moet je bij die clubs buiten de top 3 precies de juiste hebben.
Bij de top 3 kun je het makkelijker voorspellen.

En zelfs al spelen ze een keer niet, dan is dat zuur, maar in de eindlijst van vorig jaar staan ze toch erg hoog.

Ik kom al een week 250k te kort en ben er nog steeds niet achter hoe ik het zodanig kan wisselen dat ik wel tevreden ben.

mas22

'@Ab Normaal

Ik ben dat gedeeltelijk wel met je eens. Maar wat je vaak bij de "mindere" clubs ziet is dat het aanvalsspel vaak om 1 sterspeler (voor die club) draait, zoals in het verleden bijvoorbeeld El Khayati bij ADO. Dan is zo'n speler in principe ook gewoon een "zekerheidje".

Ik ben wel met je eens dat spelers van de top 3 makkelijker te voorspellen zijn, omdat die clubs vaker de nul houden, waardoor ze zonder zelf veel te doen al een bepaalde basis aan punten hebben. Voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld Gravenberch vorig seizoen die niet overdreven veel goals en assists had, maar gewoon veel speelde, weinig kaarten pakte en veel punten pakte omdat Ajax vaak de nul hield.

Ab Normaal

Precies.
En als ik eerlijk ben weet ik het bij de kleinere clubs op dit moment niet.
AZ gaat tegenvallen, Utrecht heeft zoveel goede spelers dat het voor mij onzeker is wie de punten gaan pakken. De Veermannetjes en Vloet zijn geprijsd op hun prestaties van vorig jaar. Voor dat geld koop ik liever een speler van Ajax of PSV, dan heb je de winstpunten in n ieder geval. Vitesse, tja Vitesse…
Ik wilde Manhoef maar die raakt geblesseerd en ik durf niet te zeggen of hij er weer in staat als hij fit is.
Tannane? Zie Vloet en de Veermannen. Durf ik niet aan.

De bottom line: ik zie die El Khayati’s op dit moment niet.
En dan is 4x ajax en psv wel veilig.

Peli

Ik lees wel mensen die Götze overwegen, maar niemand vooralsnog over Van Ginkel. Toch 'gewoon' de aanvoerder van PSV.
Oké, gaat zeker z'n rustmoment krijgen van Schmidt. Maar dat geldt voor Götze evengoed.
En ja, natuurlijk maakt hij minder snel een goal/assist dan Götze. Maar gaat genoeg punten binnenharken met winstpartijen/nulhouden (beetje vergelijkbaar met Gravenberch).

Iemand die Van Ginkel op z'n (schaduw)lijst heeft staan?

Harderijder

Ja, ik had hem. Maar Gotze gaat denk ik meer punten scoren en is belangrijker voor het team. Van Ginkel zie ik nog best veel gewisseld worden gezien zijn blessuregevoeligheid.

mas22

Ik heb van Ginkel vrij lang als zekerheidje in mijn team gehad, maar heb hem er toch uitgehaald. Allereerst vanwege zijn blessuregevoeligheid, het feit dat hij op kunstgras zeer waarschijnlijk niet gaat spelen en ik ook verwacht dat hij een speler is die vaker gespaard zal gaan worden.

Daarnaast is het nog maar de vraag in hoeverre hij nog de speler is die hij vroeger was. Hij was door zijn scorend vermogen altijd een musthave, maar in de rol die hij nu speelt en het spel wat PSV speelt zie ik hem minder vaak voor de goal komen. Daarnaast speelt hij gewoon met versleten knieën en zou het me ook niet verbazen, dat hij ondanks het feit dat hij eerste aanvoerder is er uiteindelijk naast komt te staan ten faveure van Pröpper.

Kaassoufflé

Ik neem aan dat Max ook iedereen heeft gezien zijn drang om aan te vallen of is hij dit jaar niet de onbetwiste basisspeler? Mijn team staat in principe klaar, maar moet nog een aanvaller en verdediger met een budget van 5 miljoen samen. Nog even puzzelen.. Daarnaast ook nog de Premier League en Ligue 1 :)

Ab Normaal

'@mas22
Psv speelt niet meer op kunstgras voor de kerst.
En Van Ginkel gaat op zeker zijn basisplaats niet verliezen.
Af en toe gespaard worden, dat wel.
En daar zit voor mij de crux. Hoe vaak, en tegen wie.

Kaassoufflé

Max toch maar eens overwegen om die uit te halen, zie dit artikel met de nieuwe speelwijze van Schmidt:

https://www.volkskrant.nl/sport/nu-schmidt-beschikt-over-tactisch-ervaren-krachten-kan-de-psv-trainer-het-elftal-naar-zijn-hand-zetten~bbab62c1/

Vorig jaar had Max meer ruimte om aan te vallen, maar dat zal dit jaar in een 4-2-3-1 systeem toch anders zijn... Alternatief Ramalho is natuurlijk ook goed die kopsterk is.

Laatst gewijzigd
Peli

Maar..... gaat Van Ginkel vaker gespaard worden dan Götze?

TomTriomfeertTour

Ik verwacht meer speelminuten, goals en assists van Gotze. Lijkt mij die extra miljoen dus wel waard. Blijft wel de vraag of je überhaupt dit soort spelers van PSV moet nemen. Als ik naar het programma van PSV kijken, verwacht ik dat tegen Go Ahead, Sparta, Twente, Fortuna, Heerenveen en NEC nog best wat spelers gespaard gaan worden. Dat zijn een hoop wedstrijden. Daarbij zie ik, buiten Drommel, geen spelers die altijd zullen blijven staan.

Edit: wat denken jullie van Witry? AZ verdedigers lijken wat aan de dure kant, maar hij lijkt nog wel eens een goaltje mee te pakken.

Laatst gewijzigd
Timber

'@ Reneetje van het Cafeetje. Beetje scorebordjournalistiek he. Twee penalties, geen veldgoals. Als iedereen fit is bij Utrecht staat Gustafson er in principe gewoon naast.

Ab Normaal

'@Peli
Nee, denk Götze vaker. Al is de vervanger van Van Ginkel (Pröpper) beter dan de vervanger van Götze.

Peli

Haha. Mooi man, de één denkt Van Ginkel vaker rust, de ander Götze.
Samengevat: Brand je handen er niet aan, Peli en zoek naar alternatieven ;-)

Laatst gewijzigd
RvhC74

Zijn Jacobsen, gezien zijn statistieken, Saglam nog het overwegen waard als 5 en 6e middenvelders

Gotze poeh lastig idd

Ric

Zeg ik iets raars als ik denk dat van Ginkel ook zomaar eens op 10 kan komen te spelen als Gotze rust krijgt.
Sangare en propper dan verdedigend.
Of gaat die gekke Duitser daar dan met Mauro Junior spelen?

1 2 ... 461 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.